PDA

View Full Version : Kramer Guitars ervaringen delen graag!



Freakoutus
31 augustus 2010, 16:50
Hallo gitaarliefhebbers!

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen met enorm veel last van GAS. Waar ik GAS op heb: Zowat alles met snaren:seriousf:.

In mijn zoektocht kwam ik ook het mer "Kramer Guitars" tegen. Nu had ik hier nog nooit van gehoord dus daarom wil ik jullie vragen jullie ervaringen/meningen over dit merk te delen.

Wat mij opviel is dat het merk niet echt duur spul heeft, wat bij mij meteen vragen opwekt over de kwaliteit.

Ik zou zeggen, deel uw verhaal over "Kramer Guitars"

Vriendelijke groet,


Freakoutus!:rockon:

G.G.
31 augustus 2010, 18:54
Vijtien tot twintig jaar geleden een USA Beretta gehad. Mooie gitaar met HSH opstelling en een prima floyd rose exemplaartje. In goeie conditie zou ik hem wel weer willen hebben. Nadeel: lelijke headstock.

Keevinkos
31 augustus 2010, 19:26
de headstock vind ik nu juist het mooiste van de hele gitaar!:cheerup: (tenminste de banana vorm:soinnocent:)

Ik heb geen echte ervaring, heb er wel zelf een gebouwd en het ding speelt als een tiet!:blast:

JiJeWoW
31 augustus 2010, 19:57
Ik heb een mii (made in indonesia) Kramer Striker Custom en ben er zeer tevreden mee. De gitaar was redelijk goedkoop en had een floyd rose dus ik had een beetje argwaan. Maar dat bleek volkomen onterecht te zijn, de licensed floyd blijft bijna perfect stemvast en speelt goed.
Er staan foto's van in het "post je collectie topic"...
De pickups zijn niet je van het maar bij duurdere kramers is dat vast een stuk beter geregeld ! :ok:

Jimme

Braindead
31 augustus 2010, 22:55
Ik heb zo'n slordige 15 jaar geleden eens op een Kramer gespeeld. Eentje met een Jackson achtige (pointy) headstock HSS of HH en floyd rose. Ik heb geen idee waar ze gemaakt waren maar waarschijnlijk iets van Azie want ik dacht dat ie ergens rond de 700 DM moest kosten (ik kan er maar zo 200 naast zitten). Ik vond het een erg fijne gitaar en overwoog zelfs hem te kopen maar het bleek dat het exemplaar waar ik op speelde net de laatste was en dat degene die vol interesse mij en mijn spel stond te bewonderen de koper was.... ouch.
het was een partijtje Kramers die ze toen op de kop hadden getikt en onder de prijs wegdeden.

To make a long story short. Mijn ervaring met het merk is goed. Hoe ze zich over time houden weet ik dus niet. Eddie speelde er ook op vroeger dus met die USA's zal het wel zeker goed zitten.

Olorin
1 september 2010, 07:56
Heb nog een ouwe (1989 dan toch)
En wel een ZX30H (ook nog een rooie)

Enigzins aangepast, er zit nl een SD H4 in, speelt super, klinkt geweldig.

Enige nadeel is dat er een zwevende trem op zit en ik altijd met mijn hand erop zit te klooien, die is dus vastgezet (kan ook weer los als het moet)

na 1989 is Kramer zijnde als Kramer opgehouden (failliet of whatever)

De Kramers van vandaag zijn (als ik me niet vergis) onderdeel van Gibson en kwalitatief niet meer wat ze vroeger waren.
:punk:

zoonchild
1 september 2010, 10:30
Hallo gitaarliefhebbers!

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen met enorm veel last van GAS. Waar ik GAS op heb: Zowat alles met snaren:seriousf:.

In mijn zoektocht kwam ik ook het mer "Kramer Guitars" tegen. Nu had ik hier nog nooit van gehoord dus daarom wil ik jullie vragen jullie ervaringen/meningen over dit merk te delen.

Wat mij opviel is dat het merk niet echt duur spul heeft, wat bij mij meteen vragen opwekt over de kwaliteit.

Ik zou zeggen, deel uw verhaal over "Kramer Guitars"

Vriendelijke groet,


Freakoutus!:rockon:


Ik heb zelf 2 Kramers...beide made in USA. Een Stagemaster uit de jaren 80 en een Baretta Reissue. Ik moet zeggen dat ze allebei super spelen. Het zijn echter niet gitaren die deel uitmaken van de goedkope lijn. Ik zou de huidige lijn links laten liggen en een vintage kramer op de kop proberen te tikken. Met een beetje mazzel vind je er wel eentje voor 600 euro.

universe777
1 september 2010, 12:06
De huidige kramers hebben inderdaad niets van doen met de oude.
Hier vind je een heleboel info over de diverse series
http://www.vintagekramer.com/baretta.htm
Zoonchild herinnerde mij een tijdje geleden aan deze site.

Braindead
1 september 2010, 13:04
Ze hebben wel onwijs mojo die krengen. Krijg er GAS van.

Mr.Bluesbreaker
1 september 2010, 13:16
Had een band waarvan de andere gitarist een Kramer Pacer had, volgens mij wat meer budget serie die in de VS werd gemaakt. Het deed me wat denken aan de middenklasse Jacksons van die tijd, de elementen waren niet heel veel soeps (highain wel prima) maar de bouwkwaliteit/afwerking was wel vrij goed en je kunt ze voor weinig geld kopen.

Freakoutus
2 september 2010, 11:47
Oke, ik zag namelijk de Assault serie staan, ziet er wel vet uit.. en de prijs is zó laag dat ik dacht van toch maar ieders mening even horen!:hippie:

Misschien krijg ik ooit de kans om er 1 te testen! Als er meer mensen zijn met ervaringen over de nieuwe lijn Kramers dan hoor ik dat graag