PDA

View Full Version : Gitaarboek gemaakt voor op vakantie, download 'm ook!



Kjiratsiekoedel
31 augustus 2010, 16:35
Dag allemaal,

Weer eens een forumbijdrage van mij.

Ik heb een gitaarboek gemaakt met 164 liedjes erin (300 pagina's + inhoudsopgave). Ideaal voor op vakantie of gewoon handiger dan allemaal losse tabs die door de kamer slingeren. Zonde om dat boek alleen voor mijzelf te houden, dus ik deel 'm graag!

Ik vond 300 pagina's voor boek 1 wel voldoende (ik print dubbelzijdig en dat past net in een map). Maar het boek is verre van compleet en boek 2, 3, 4.... zullen ook nog wel eens volgen.

Het boek heeft geen bepaalde volgorde. Gewoon de volgorde waarin ik de liedjes erin heb gezet. Soms een klein beetje geschoven zodat de liedjes goed uitkwamen met printen.
Het is aan te raden om het boek dubbelzijdig uit te printen (niet alleen omdat je dan minder papier verbruikt en 't wel in een map past), maar ook omdat liedjes die twee bladzijden beslaan dan goed uitkomen en je geen bladzijden hoeft om te slaan.

Mocht je fouten tegenkomen of verbeteringen hebben, dan hoor ik die graag!

Aanvullingen op het boek mogen ook gepost worden (ik beloof verder niet of ze erin komen). Een voorwaarde is wel dat het een beetje te spelen nummers zijn die ook leuk zijn om in een groep te brengen. (Al hou ik mij daar ook zeker niet altijd aan).

Genoeg gepraat, download 'm hier:

Gitaarboek 01 v1.02 docx (http://markvanka.twijk.nl/rest/download/gitaarboek/gitaarboek%2001%20v1.02.docx) / pdf (http://markvanka.twijk.nl/rest/download/gitaarboek/gitaarboek%2001%20v1.02.pdf)


NB
Het boek is in *.docx formaat. Mocht je nog werken met een oude versie van Word, dan moet je die even updaten (google naar 'microsoft word compatibility pack' en let even op of je 'm in de juiste taal download).

NB2
Ik heb 'm nu even gehost op mijn eigen host. 't Kan zijn dat ik later naar aan andere host zal gaan bij teveel animo of sputteringen.

NB3
Ook maar een pdf versie geplaatst. (reden voor docx is ook omdat de linkjes binnen het bestand dan nog werken)

HaroldA
31 augustus 2010, 16:57
Sla 'm anders als .pdf op, dat scheelt een hele hoop opmaakproblemen voor degenen die MS Word niet kunnen/willen betalen.

Kjiratsiekoedel
31 augustus 2010, 17:09
Nu ook in pdf.

HaroldA
31 augustus 2010, 17:12
Nu ook in pdf.

Linkjes werken toch niet als je de boel uitprint ;)

Hoe zit het eigenlijk met copyright op al die werken?

Kjiratsiekoedel
31 augustus 2010, 17:21
Das waar.

Copyright: uh, zoals altijd bij tabs... Maar deze tabs komen gewoon van tabsites af. Ik heb ze slechts gebundeld.

JeroenSchaaf
31 augustus 2010, 17:34
Cool! dankjewel ga hem komende dagen even doornemen kijken of er nog coole nummers tussen zitten.

arcane
31 augustus 2010, 18:27
Top! Bedankt, erg leuk initiatief :)

speedmusic
31 augustus 2010, 19:51
Leuk, dank heb de pdf gedownload.

Kjiratsiekoedel
31 augustus 2010, 20:21
Een vriend van mij heeft nog een set kampvuurboeken (met meer de golden oldies). Ik vraag 'm ff of ie ook online mogen.

Alwintjuh
2 september 2010, 13:21
thnx! Helaas net terug van vakantie.. maar voor volgend jaar heb ik in ieder geval liedjes zat!

Kjiratsiekoedel
29 juli 2011, 09:11
Dag allemaal,

Ik heb deel 2 af. Voor wie 'm wil downloaden:
gitaarboek 02 v1.00 PDF (www.markvanka.twijk.nl/rest/download/gitaarboek/gitaarboek%2002%20v1.00.pdf)

Opmerkingen/aanvullingen hoor ik graag!

(PS zou deze link ook in de eerste post gezet kunnen worden? Kan die niet meer editten.)

GravyTrain
30 juli 2011, 11:58
Gaaf, ik heb ze allebei gelijk gedownload. Geeft ook weer een impuls om heel andere dingen te spelen, ook liedjes die niet zo voor de hand liggen. Bedankt.

ghost-rider2006
30 juli 2011, 12:43
He leuk zeg

beginnend gitarist zoals ik kan daar wel wat mee
ga zo door maak er nog meer

ik heb weer wat oefenstof


groet Tony

Ernest01
30 juli 2011, 12:50
Goed initiatief en wat een hoop werk ook.
Bedankt !

In je laatste boek :
Steve Mier Band, moet Steve Miller Band zijn.

Kjiratsiekoedel
30 juli 2011, 13:03
Thanx voor de correctie. Ik doe trouwens niet telkens een nieuwe upload voor elke kleine correctie.

Ernest01
30 juli 2011, 13:23
Dat lijkt mij heel verstandig. :)

ghost-rider2006
30 juli 2011, 13:36
update zou niet slim zijn bij iedere verandering
iedereen die een verkeerde letter ziet zal je mailen hahaha

en kan jij weer tijd gaan besteden aan de correctie

Zonde dus ,, beter nieuw boek maken met Nieuwe numers


oeps correctie nummers

Koni05
1 augustus 2011, 11:33
super dit ! wordt de vakantie weer wat draaglijker van zonder gitaarles ;)

thanks!