PDA

View Full Version : Loopstation voor straatoptreden



steefann
31 augustus 2010, 13:41
Hallo allemaal,

Een beetje vreemd misscihen dat ik mijn vraag hier stel aangezien in fluitist en beatboxer ben maar ik weet dat veel gitaristen hier meer verstand van hebben.

Mijn vraag is hoe artiesten met een loopstation aan hun stroom komen als zij op straat optreden. Met een bepaalde accu? En wat heb je allemaal nodig als ik geluiden wil opnemen met een microfoon en deze wil loopen? Ik wil namelijk met mijn mond en fluit nummers maken.
Iemand die weet hoe ik dit voor elkaar krijg? Wat voor opstelling ik nodig heb en wat dit ongeveer zal kosten?

Ik ben hier nieuw mee maar ik kan alleen maar dingen vinden over loopstations voor gitaren en dan met netvoeding..

Groeten

EJPostema
31 augustus 2010, 14:06
Hangt er een beetje vanaf wat je wil. Je moet naar mijn mening naar boss kijken.

Die hebben toch wel de beste denk ik. Ze hebben van vrij simpele tot heel uitgebreide loop stations. Opname tijd van 5-16 min als ik me niet vergis.

Boss RC-2 of RC-20 (wel duurder, de XL versie kan ook 16 min opnemen) zijn denk ik goeie om mee te beginnen.

Deze pedaaltjes werken zowel met batterijen als met adapters. Dus dat probleem is sowieso opgelost ;)

steefann
31 augustus 2010, 16:05
Oke prima :) maar werkt mijn boxje wat je daar denk ik direct op aansluit ook op batterijen? Zijn er die op batterijen werken? Want dan kun je inderdaad het hele spul op batterijen laten draaien.. ookal betwijfel ik of je dan een beetje lang en met volume kunt spelen

steefann
31 augustus 2010, 16:10
Ah de roland cube street werk op een batterij! Zou ik dan met deze 2 meteen klaar zijn? Boss loopstation en Cube street?

Einzeln
31 augustus 2010, 16:20
Behringer EPA40 http://www.feedback.nl/speakers/behringer/epa-40

tommus42
31 augustus 2010, 16:29
Wat een ding zeg, je kunt ook een houder fabriceren voor een autoaccu, gaat lang mee, wel 12V.

Einzeln
31 augustus 2010, 16:46
http://www.thomann.de/nl/accubedrijven_luidspreker.html

tommus42
31 augustus 2010, 16:52
Als de effectprocessor te mixen is, lijkt die b-stock me wel wat:strat: