PDA

View Full Version : Digitech RP50



Franc
4 mei 2003, 19:36
In de Gitarist las ik een lovende verhaal over de RP50 van Digitech http://www.digitech.com/products/rp50.htm

Nou heb ik me nooit verdiept in effecten enzo, maar toch lijkt dit me een lollig apparaatje (zeker met een drumcomputer en tuner ingebouwd).

Maar hoe gebruik je nou zo'n ding? Gaat dit tussen je gitaar en je amp? Of is het juist de bedoeling dat je geen amp meer gebruikt bij zo'n ding, maar direct een mengtafel ingaat of zo.

Stom he, maar ik heb echt geen idee.

Mithrandir
4 mei 2003, 20:12
Het is een multi-fx die tussen je gitaar en je versterker gaat. Hij kan ook wel rechtstreeks een mengtafel in aangezien hij ook amp-modeling aan boord heeft, maar ik denk niet dat dat erg goeie resultaten geeft.

Verder is de RP50 de kleinste uit een hele lijn van goed geprijsde multi-fx van Digitech. De kwaliteit van de FX zijn over het algemeen best aardig en je kan een niet zo beste versterker er heel leuk mee laten klinken. De RP50 heeft geen expressiepedaal en dat is wel jammer, dat maakt hem wat beperkt.

Franc
4 mei 2003, 20:14
Oke, duidelijk. Nou heb ik wel een goeie amp (vind ik zelf) maar geen effecten behalve een wah. Het leek me wel leuk oom wat mee te experimenteren.

Wat is een expressiepedaal?


O ik zie het al op de site, een pedaal a la volume wah etc, dus niet on/off.

Die kun je er wel op aansluiten.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franc op 2003-05-04 20:23 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franc op 2003-05-04 20:23 ]</font>

Mithrandir
4 mei 2003, 20:28
Hij is uitermate geschikt om wat te experimenteren, aangezien hij maar iets van 100 euro kost en bijna alle soorten FX wel aan boord heeft. De RP200 heeft trouwens wel een expressiepedaal en volgens mij is die al niet veel duurder meer.