PDA

View Full Version : Mag je een singlecoil zomaar door een humbucker vervangen?



theasdfpanda
31 augustus 2010, 12:18
Hallo,

Toen ik in San Francisco in de Guitarstore was, heb ik naast een paar kilo snaren ook een goedkope Humbucker gekocht, van Lace Sensors voor 30$ (22euro toen).
Na wat maanden besloot ik hem eindelijk in te bouwen op brugpositie, bedrading gecheckt, dichtgeschroefd.
Helaas heeft hij erg lage output - vergelijkbaar met mijn normale nekpickup op volume 3. Zou iemand mij misschien op weg kunnen helpen waarom?
Van de week zal ik de weerstand ook even checken als mijn multimeter het weer doet.

Bij voorbaat dank.:soul:

Hiro
31 augustus 2010, 12:33
Sommige humbuckers hebben dat, een lage output.
Maar normaal gesproken worden er 500k pots gebruikt voor een HBin plaats van 250 voor een SC.

Dus je zou daar s naar kunnen kijken maar dan nog kan het gewoon aan je humbucker liggen.

Verder is een SC vervangen door een HB geen probleem, maar kan je beter de pot gelijk mee vervangen

Gearjunkie
31 augustus 2010, 21:12
Hallo,

Toen ik in San Francisco in de Guitarstore was, heb ik naast een paar kilo snaren ook een goedkope Humbucker gekocht, van Lace Sensors voor 30$ (22euro toen).
Na wat maanden besloot ik hem eindelijk in te bouwen op brugpositie, bedrading gecheckt, dichtgeschroefd.
Helaas heeft hij erg lage output - vergelijkbaar met mijn normale nekpickup op volume 3. Zou iemand mij misschien op weg kunnen helpen waarom?
Van de week zal ik de weerstand ook even checken als mijn multimeter het weer doet.

Bij voorbaat dank.:soul:

Klinkt 'ie behalve zacht ook neuzig? Wellicht heb je toch niet helemaal goed gesoldeerd, of zelfs draden verwisseld.

Jeroen_K
31 augustus 2010, 21:22
En raken er geen 'blote' kabels je shielding? Dat kan ook je signaal afzwakken omdat hij dan (een deel van) het signaal naar je massa leidt.