PDA

View Full Version : Line-6 VS Vox!



Braddie
30 augustus 2010, 21:24
Er was net een gast bij me,die ging m`n vox afzeiken.
Hij kon niet op Insane.
HIj heeft een Line-6 en hij wilde kijken welke beter was, en omdat m`n vox niet op zo`n vette distortion kon als z`n line-6(Insane heet dat) was mijn vox kut, want een versterker van 600euro die veel slechter is dan een nieuwe van 100euro is kut.

Hij vertelde me ook dat Greenday de line-6 gebruikt en daarom een geniale versterker is.

Mijn vox heeft 20+ amps 100en effecten 32 geheugenplaatsen 10+pedal effects(inclusief Treble boost)
Die Line-6 heeft 4 effecten(Clean/Crunch/Metal/Insane).

Hij ging met me battlen.
En ik dacht dat hij hiermee bedoelde te kijken welke versterker beter was!. Maar nee, hij wilde dus serieus dat ik tegen hem ging soleren.... en omdat ik bij sweet child o mine soms wat verkeerde snaren mee pak ben ik fout, en ik faal heel hard, en ik ben een mongol en moet het bij keyboard spelen houden.

Sorry, maar het moest er echt uit!

macwilliams
30 augustus 2010, 21:39
Gelukkig weet jij wel beter.
Line six is nix, insane in the brain

heb even zo een line nix gehad, clean = clean maar niet mooi.
En hoe verder je komt met die knoppen hoe beroerder het gaat klinken.

Op het moment dat je die insane knop inschakelt en gaat lopen soleren is het net een alsof een doodzieke kat een natte scheet in rap wisselende toonhoogtes laat. Bij een bend is het net alsof er harde stukjes mee komen.

Line nix.

Epii
30 augustus 2010, 22:22
Goed dat je zelf ook weet dat je Vox veel beter is. En btw Green Day gebruikt goudeerlijke Marshall plexi's op 10! Geen Line-6 Spider rotzooi!

Madcow
30 augustus 2010, 22:44
Ik heb een line 6 gehad en ik vond hem vet! Het was wel een flextone. Verder kan ik ook gewoon met plezier op een line 6 spelen. Altijd het gezeik op line6, allemaal elkaar napraten zoals het gaat op fora.

Braddie
30 augustus 2010, 23:16
Ik vind het spelen op een spider niet verkeerd, hij klinkt op clean best wel leuk en op crunch heeft ie een bepaalde fijne distortion maar de rest is pauper.

Rens van Herpt
30 augustus 2010, 23:17
Ik heb een tijdje geleden een Line 6 pedaal gehad, een über metal wel te verstaan. Ik weet dat deze niet 100% de vergelijken is met de versterkers van Line 6 maar toch wil ik mij ook uitlaten over Line 6.

Dit pedaal klonk zo klinisch en droog als de pest. Als ik er een Boss Metalcore naast zette, klonk de Line 6 in vergelijking gewoon alsof ik Guitar Pro 1.0 een nummer liet afspelen. Met een Seymour Duncan Blackout Metal + jumper erop en de gate op 2 hoorde je gewoon NIKS uit je gitaar. Niet eens een klein beetje feedback of wat dan ook. Dat is niet het gevoel wat je moet krijgen bij gitaar spelen vind ik.

rijsberman
30 augustus 2010, 23:29
Ik vind een Line 6 M9 wel tof eigenlijk. Niet voor alles, maar wel voor veel. De versterkers zijn ook niet echt kut. Zeker voor het geld.

En je VOX beter noemen omdat er meer gemodelled wordt is wel een beetje een pauper-reden natuurlijk. Als ik mocht kiezen nam ik ook de VOX hoor, daar niet van.

Mijn VHT/Fryette heeft 1 amps 0 effecten 0 geheugenplaatsen 0 pedal effects (maar wel reverb, boost en shift functies). En toch vind ik 'm veeeeel geiler dan die vox van jou. Gek he. Ieder z'n ding. :)

tostiapparaat
30 augustus 2010, 23:43
Die Line-6 heeft 4 effecten(Clean/Crunch/Metal/Insane).


dat zijn de kanalen op een spider
de effecten op een spider zijn

chorus,
phaser van deze drie 1 tegelijk te gebruiken
tremolo

sweep echo
tape echo idem
reverb


ik vind de spiders, en de spider valve's niet zo heel erg klinken,

maar ik begin toch wel steeds meer te gassen op een liefst buizenversterker,
maar in ieder geval niet digitaal


ik heb niks met dat modeling gedoe

Misery Signals
31 augustus 2010, 01:29
Ik heb ook niets met dat modeling gedoe. Ik kan best geloven dat iets als bv die Axe FX in een studio prachtig werk levert, maar live gaat er niets boven een buizenamp vind ik. En ik heb nog nooit het tegendeel ervaren.

IK heb echter ook een Line6 M9 in mijn pedalenbak in een loop zitten. Waar mijn Rocktron Multivalve stopt, gaat de Line6 verder. Veel effecten en extremere settings. Klinkt allemaal ook nog eens goed.

Nadeel is dat dat merk devalueert als de pest. Eén jaar en je aankoop is gehalveerd in herverkoopwaarde.

MS

niekrhcpniek
31 augustus 2010, 02:45
ik weet niet hoe je vox klinkt, maar ik weet wel al dat ik jou gelijk moet geven. ik heb zelf ook een line 6 spider, paar jaar terug gekocht omdat ik toen alles eigenlijk wel goed vond klinken, maar toch net de verkeerde gekozen
clean is oke, maar daar houd het dan ook bij op...

Eko
31 augustus 2010, 07:49
Dat vegelijken heeft geen nut. Geen twee gitaristen klinken hetzelfde over dezelfde amp , laat staan over verschillende.
Modeling amps zijn verrekte handig als je in een band speelt waar je veel verschillende klanken moet hebben op een avond. In een top 100 band is dat heel bruikbaar. Of dacht je dat Mien uit Assen op d`r 25 jarige bruiloft bij ieder nummer staat te denken : dat geluid van deze solo kon toch beter uit een Soldano komen?
Ieder geluid apart kan misschien beter , maar het totaal klinkt aanvaardbaar.
Een bluesgeluid klinkt beter uit m`n Marble , wat niet weg neemt dat een Line 6 best leuk is.

tostiapparaat
31 augustus 2010, 23:47
wat eko zegt klopt op zich wel,

maar ik was laatst bij een vriend, line 6 spider 4, 15 watt

y kabeltje, allebei dus over het zelfde kanaal,

hij had een strat, ik een les paul
en toch klonken we allebei het zelfde, alleen was dat van mij wat voller vanwege de humbuckers,

kan zijn omdat het digitaal is of zo?


en het kan zijn dat ik iets verkeerds doe, maar ik kan nooit precies het geluid krijgen wat ik wil,
ik hou bijvoorbeeld van dat net wel/net niet cleane geluid (a la stevie ray vaughan)
ik krijg dat niet uit mijn spider
maar min of meer wel uit mijn 10 watt beginnersset versterkertje. (natuurlijk niet het echte geluid, maar beter als met mijn modeling versterker)


en misschien ben ik een perfectionistische zeikerd,
maar ik wil toch dat geluid wat ik in mijn hoofd heb kunnen krijgen

jules
1 september 2010, 15:46
hahah volgens mij is dat het probleem van iedere gitarist 8) maar goed volgens mij speelde stevie met een tube screame, en texas special elementen

Kim Wilson
1 september 2010, 16:45
SRV speelde met een Super Reverb (of twee) op storm, met één of twee tubescreamers ervoor. Plus een dikke strat met nog dikkere snaren en een agressieve speelstijl. Dat ga je met een 15 watt ampje niet trekken.

tostiapparaat
2 september 2010, 00:04
ik krijg ook niet het precies het zelfde geluid natuurlijk.

dat is ook niet wat ik wil, maar een geluid wat daar op lijkt, dat net wel/niet oversturende bluesgeluid


Kimwilson: Plus een dikke strat met nog dikkere snaren en een agressieve speelstijl. Dat ga je met een 15 watt ampje niet trekken.

les paul, wel redelijk dikke snaren, semi agressieve speelstijl en 30 watt versterker trouwens.

maar wat ik dus met mijn vorige post wilde zeggen is dat modelingversterkers, in ieder geval de spider 3 en 4, en valve, veel geluiden kunnen maken, maar je kunt die geluiden niet goed naar je smaak afstellen zeg maar,

als ik mijn spider op crunch zet, dan wordt er een versterkermodel overheen gedraaid, waardoor er wat meer laag in zit en je niet zo veel oversturing kunt krijgen als op bijvoorbeeld het metal kanaal.

maar je kunt verder niet heel goed je geluid fijn afstemmen zeg maar.

maar het kan zijn dat ik iets verkeerds doe hoor