PDA

View Full Version : Pearl SS-101



SunnMustang
30 augustus 2010, 20:53
Hallo gitaarnetters,

net heb ik in een 2ehand winkel een Pearl SS 101 combo gitaar versterker gezien. het ging om een 100 watt versterker volgens de mensen van die winkel. Of het buis of transistor was konden ze me niet vertellen, en de achterkant telde zoveel schroeven dat ik eerst jullie wou raadplegen.

Hebben jullie enig idee, of dit een kwalitatief goede versterker is en of het mijn honger naar buizenversterkers een beetje zal stillen?

G.G.
30 augustus 2010, 21:44
Hebben jullie enig idee, of dit een kwalitatief goede versterker is en of het mijn honger naar buizenversterkers een beetje zal stillen?

Geen idee. Ik ken de versterker niet. Maar die "honger" verdwijnt niet ineens omdat je een versterker hebt met buizen erin. Je hebt buizenversterkers en buizenversterkers.... Het is niet allemaal 1 pot nat hoor.

SunnMustang
30 augustus 2010, 23:02
Dat weet ik wel hoor :)

Zocht alleen een leuke slotje aan mijn berichtje.

cluseau
30 augustus 2010, 23:27
..... of het mijn honger naar buizenversterkers een beetje zal stillen?

Ik denk dat je maag blijft rammelen want dit is een transistorbak. !00Watt heb ik trouwens ook mijn grote twijfels over gezien het bekrompen trafotje wat voor de nodige power moet zorgen. Dit ding heeft niet veel waarde denk ik.

Als ik ergens iets ga kopen en de verkoper weet niet wat hij verkoopt ga ik een straatje om en denk nog eens na.

Frans.

SunnMustang
31 augustus 2010, 00:26
Het leek mij ook al sterk, aangezien 100w erg veel is voor een speaker?
Maar ik kon het toch niet laten om even goed uit te zoeken wat het nou precies voor versterker was. Ik spaar even door een koop over een tijd wel een mooie buizenbak.

Frans, mijn dank is groot.

cluseau
31 augustus 2010, 00:30
zonde geld. :ok:

Frans.

Squier4ever
22 september 2010, 16:11
Het leek mij ook al sterk, aangezien 100w erg veel is voor een speaker?
Maar ik kon het toch niet laten om even goed uit te zoeken wat het nou precies voor versterker was. Ik spaar even door een koop over een tijd wel een mooie buizenbak.

Frans, mijn dank is groot.

100W is helemaal niet erg veel voor een speaker, mits je maar een (minimaal) 100W speaker hebt....