PDA

View Full Version : met rode wangen



fender60
30 augustus 2010, 17:37
Hoi.
Heb me zopas geregistreerd. Ik ben 50 en vermoed dat ik wel een 'ouwe' zal zijn tussen jullie jonge gasten. Ik speel al van mijn 14e. Paar groepjes gehad, later solo blues gaan spelen. Bukka White, Big Joe Williams... zo'n dingen.
Het heavy werk dat ik speel gaat meer uit richting Status Quo, Ted NUgent...
Ik ben geen echt goede speler en doe het wat op mijn manier.
Ik kijk wel ferm op naar al die gasten die met tabs, tablaturen en filmpjes alles aan zichzelf leren! Chapeau!!!
Ik heb al meerdere malen gepoogd dit ook te doen maar hou het nooit vol.
Ik verval al vlug in mij n vertrouwde gimmics, licks en tricks....
Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen maar dat moet de mod er maar uithalen.
mijn site : www.patrickmahieu.be
(http://www.patrickmahieu.be)
Ik ben overtuigd dat ik hier heel wat zal kunnen leren en terecht zal kunnen met mijn gitaar/amp/etc-vragen

Jordii
30 augustus 2010, 17:54
Ik vind het juist knap hoe mensen het gitaarspelen allemaal hebben geleerd zonder instructievideo's/tablatuur.
Welkom op het forum! :D

Jedeel
30 augustus 2010, 19:38
Welkom hier!!!

En een leuke site trouwens!

nickofzo
30 augustus 2010, 22:08
geen zorgen .. er zijn meerdere oudere wijze mensen op het forum.

zonder hun ontbreekt er heel veel informatie.
je hoeft je ook nergens voor te schamen,

juist een hartelijk welkom op het forum

fender60
30 augustus 2010, 22:46
Toen ik jong was had ik waanzinnig veel ambities. Maar naarmate de jaren vorderen brokkelen die af als oude statige gebouwen. Jullie moeten alles geven om de dingen waar te maken waar jullie achter staan. Metal, Trash, of gewoon rock of pop; go for it! Niets mag jullie in de weg staan. Ik zit hier al een hele tijd te oefenen op wellicht simpele tabs, en dan zie ik jonge gasten feilloos riffs en dingen spelen van hun goden-gitaristen; dit is wonderlijk. Ik hoop dat jullie dat beseffen. Deze namiddag zat ik gezellig mee te kijken met mijn zoon Frodo naar een docu-dvd van Bon Jovi... een uurtje later zat ie al 'dead or alive' uit te proberen...

Harry
31 augustus 2010, 10:38
welkom Patrick!

je bewondering voor de jongere garde is niet helemaal onterecht, maar ik wil toch wel even aantekenen dat jij (en ik als iets jongere van 44) het hebt moeten doen met het luisteren naar platen, die je niet even kon terugspoelen, en van het afkijken bij de zeldzame gelegenheden dat je een volleerde gitarist aan het werk kon zien.
Met youtube en al die gratis online-lessen die je tegenwoording hebt wordt keurig voorgekauwd hoe je iets moet spelen. Ik heb het zelf noot voor noot uit moeten zoeken, als je al kon horen wat er precies gespeeld werd. Laat staan dat het lastig bedenken was hoe het gespeeld werd....

McVenco
31 augustus 2010, 16:26
Welkom!

Ik zit net je website te bekijken en mijn ogen puilen uit bij die foto's van jouw "gemodde" pickup miniaturen, want wat zijn die verschrikkelijk mooi gemaakt zeg, chapeau!

Je muziekkamer mag er ook wezen trouwens :)

The Unforgiven
1 september 2010, 07:50
Welkom!
Het is uiteraard een hele andere manier van leren, ik heb juist enorm veel respest voor mensen die zonder tabs prachtige nummers kunnen spelen.

lefthandstrat
3 september 2010, 17:31
Hoi.
Heb me zopas geregistreerd. Ik ben 50 en vermoed dat ik wel een 'ouwe' zal zijn tussen jullie jonge gasten. Ik speel al van mijn 14e. Paar groepjes gehad, later solo blues gaan spelen. Bukka White, Big Joe Williams... zo'n dingen.
Het heavy werk dat ik speel gaat meer uit richting Status Quo, Ted NUgent...
Ik ben geen echt goede speler en doe het wat op mijn manier.
Ik kijk wel ferm op naar al die gasten die met tabs, tablaturen en filmpjes alles aan zichzelf leren! Chapeau!!!
Ik heb al meerdere malen gepoogd dit ook te doen maar hou het nooit vol.
Ik verval al vlug in mij n vertrouwde gimmics, licks en tricks....
Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen maar dat moet de mod er maar uithalen.
mijn site : www.patrickmahieu.be
(http://www.patrickmahieu.be)
Ik ben overtuigd dat ik hier heel wat zal kunnen leren en terecht zal kunnen met mijn gitaar/amp/etc-vragen

Hallo en welkom! 50 pas? Ik ben 51 :sssh:........van die jonge gasten hier kan je veel leren en ik lach me soms helemaal suf om de soms hilarische commentaren.....tegelijkertijd snijden een hoop commentaren wel hout en kan je hier zo af en toe nog veel leren.......wat is leeftijd tenslotte.......ik krijg speciaal voor theorie en de praktische toepasbaarheid daarvan les van een uitstekende gitarist van 27 (ben namelijk autodidact zoals velen van mijn leeftijd en wil nu eindelijk wel eens weten wat ik doe:crazyhappy: en waarom ;) ), ik bedoel maar :ok:........nooit te oud om te leren, toch? En lol heb je hier, zoals al gezegd, ook :p:seriousf:.....veel plezier!

Rinze
3 september 2010, 18:02
Welkom, er zijn hier meer geriatrische personen hoor. Leuk die auto-dingen!

lefthandstrat
3 september 2010, 18:25
Hi Rinze, ik heb je site zojuist even bekeken en onder mijn favorieten gezet. Mooi overzichtelijk allemaal. Je stuk over hout lijkt me erg interessant, want daar weet ik weinig vanaf en ga ik vanavond eens met interesse lezen!

fender60
3 september 2010, 21:49
't lijkt hier wel een gezellig virtueel café.
@lefthandstrat (en de anderen ook natuurlijk): soms denk ik ook om eens wat èrnstige gitaarlessen te nemen. maar soms ben ik uren bezig met improviseren op voorgeprogrammeerde synthesiserloops-annex-blues/rockdrumpatronen en vind dat het wel snedig en vlot klinkt. Maar een gitaarleraar zou hier een harinfarct opdoen : mijn technieken zijn verre van 'academisch'
Ik ben wel gefascineerd door de snelheid waarmee al die jonge mensen al die gitaarstijlen en mogelijkheden zo snel opnemen in hun gitaarspel! Maar misschien neemt hier dan het 'technische' de overhand op het èchte gevoel.
(bv een echte (oprechte) self-made blues-solo die precies op dàt moment in je vingers kruipt? wellicht is dat door géén ènkele tablatuur te beschrijven?)

vederlicht
3 september 2010, 22:40
Hoi Fender 60,
Welkom op dit forum. Tja , je leeftijd.....Ik ben 64 en geniet, net als jij van al die jonge gasten waar ik echt veel van leer( veel meer technisch ontwikkeld en meer allround). Ik ben net zo'n autodidact als jij.
Begonnen in een jongensbandje. Als zanger nog wel! en wat zong ik als pre-puber?: "in mooi kaluah" van de Kilema Hawains en "zeg niet nee, he, he !"van de Fourio's (geloof ik). Ik ontdekte daar voor het eerst dat ik de tweede stem spontaan kon meezingen met de meeste liedjes. Toen op een banjootje leren spelen. Zo'n klein dingetje met rood, hoogglanzend hout.
Mijn volgende banjo was exact de banjo van jouw vader. Ik schrok even toen ik die op jouw site zag. Ik had die nog nooit ergens anders gezien. Die van mij hangt nog aan de muur (wel met gescheurd velletje). Toen gitaar. accoustisch en electrisch. Nu alleen nog accoustisch. Eerst "singer/songwriter", nu minder zingend maar meer gericht op de techniek van gitaarspelen. Ik kan nog steeds zenuwachtig, met zweet in de handen bij de gitaarboer rondlopen, met een prachtige gitaar vertrekken en deze bijna, uit pure verliefdheid mee naar bed nemen.
Veel plezier op dit forum!
Vederlicht

rpl
3 september 2010, 22:51
Hey Patrick welkom op het forum, mijn roots liggen ergens eind jaren 70 / begin 80 en 'leerde' het door eindeloos mee te spelen met mijn platenspeler oa AC/DC, Status Quo, Krokus etc etc en ben nu alleen maar met scale's bezig ikzelf ben ook geen perfecte gitarist hoor en ach wat is perfect het belangrijkste is dat je leut/plezier hebt in wat je doet. Trouwens mooie muziekkamer heb je :ok:

fender60
4 september 2010, 15:50
@vederlicht. Mijn vader (te vroeg gestorven) heb ik nooit horen spelen op die banjo . Toen hij voor onderwijze leerde moesten ze ook een instrument leren bespelen. Banjo was de optie die mijn vader koos. Bij zijn overlijden eistte ik (ik heb nog 2 zussen en een broer) het instrument op om het te integreren inmijn muziekkamer (zie mijn site) . DIt instrument zou eigenlijk kunnen hersteld worden van stemsleutel breuken, barst in de kam en andere breukjes. Maar ik laat dit zoals het is. Dit instrument vertegenwoordigd méér mijn vader dan bv een foto op de schouw...

macwilliams
5 september 2010, 12:12
Welkom alhier:ok: