PDA

View Full Version : Marshall valvestate -> omvormen tot cabinet?



kenx
30 augustus 2010, 14:59
Hallo,

Is het mogelijk om van mijn valvestate 8240 stereo chorus combo een simpele cab te maken? Aangezien mijn 4x12 op de rep. ruimte staat... Iemand die dit toevallig ook al 'n keertje gedaan heeft?

Groetjes,

Kenny

MarkS
30 augustus 2010, 15:08
Gewoon de amp er uit schroeven. Jackinput(s) monteren en klaar.

Je kunt de amp ook laten zitten, alsnog die jackinputs monteren. Ann de losgehaalde speakerkabels van het versterker gedeelte monteer je ook weer Jacks. Dan kun je altijd kiezen tussen de amp gebruiken, of als cab.

smullie
30 augustus 2010, 15:21
Hallo,

Is het mogelijk om van mijn valvestate 8240 combo een simpele cab te maken? Aangezien mijn 4x12 op de rep. ruimte staat... Iemand die dit toevallig ook al 'n keertje gedaan heeft?

Groetjes,

Kenny

Ik heb een vermoeden dat dat heel simpel gaat zijn. (ik hoop dat toch, want ik wil iets soortgelijks doen)

Ik ga de kabel die nu van de luidspreker komt en in de amp gaat verwisselen met een langere kabel, zodat ik die ook kan inpluggen in mijn andere amp (head) als ik dat wil.

let wel een beetje op hoeveel ohm de luidspreker (combinatie van) is en of dat matcht met je versterker...

Dat heb ik toch begrepen na het internet in zijn geheel erop nagelezen te hebben... :cooler:

kenx
30 augustus 2010, 15:53
Gewoon de amp er uit schroeven. Jackinput(s) monteren en klaar.

Je kunt de amp ook laten zitten, alsnog die jackinputs monteren. Ann de losgehaalde speakerkabels van het versterker gedeelte monteer je ook weer Jacks. Dan kun je altijd kiezen tussen de amp gebruiken, of als cab.

Goed idee! Dankjewel!


Ik heb een vermoeden dat dat heel simpel gaat zijn. (ik hoop dat toch, want ik wil iets soortgelijks doen)

Ik ga de kabel die nu van de luidspreker komt en in de amp gaat verwisselen met een langere kabel, zodat ik die ook kan inpluggen in mijn andere amp (head) als ik dat wil.

let wel een beetje op hoeveel ohm de luidspreker (combinatie van) is en of dat matcht met je versterker...

Dat heb ik toch begrepen na het internet in zijn geheel erop nagelezen te hebben... :cooler:

Ja zo vermoedde ik het ook, maar ik dacht dat dat té simpel zou zijn, maar ik zal de ohm enzo allemaal 's keertje nameten en indien match, test ik het zoiezo uit!

Bedankt!

MegaDrive
30 augustus 2010, 16:12
Nog een idee: haal de amp eruit en maak daar een nieuwe top van. Met wat tijd, creatief knutselwerk en een paar tientjes heb je zo van je combo een halfstack gemaakt. Ik heb dat twee keer gedaan, namelijk met een Cube 60 en een JPM 2x12 MKII combo. Bij interesse kan ik wel wat tips en foto's plaatsen.

MegaDrive
30 augustus 2010, 16:53
Nog een idee: haal de amp eruit en maak daar een nieuwe top van. Met wat tijd, creatief knutselwerk en een paar tientjes heb je zo van je combo een halfstack gemaakt. Ik heb dat twee keer gedaan, namelijk met een Cube 60 en een JPM 2x12 MKII combo. Bij interesse kan ik wel wat tips en foto's plaatsen.

JeanPaul du Vinnie
30 augustus 2010, 17:00
Ik wil wel eens zien hoe zo'n Cubehalfstack er dan uitziet!

MegaDrive
30 augustus 2010, 18:56
Sure, hier is het gephotoshopte ontwerp en de uiteindelijke uitvoering. Was een leuk eerste verbouwingsprojectje destijds. Ik heb jammer genoeg geen foto van de 1x12 cab die ik van de originele behuizing had gemaakt. Uiteindelijk heb ik die gestript, geschuurd en in dezelfde mahonie kleur geverfd. De ontstane ruimte heb ik opgevuld met een stevige lade waar 4 pedaaltjes in passen. Ik zal even aan mijn broer vragen of hij wat pics kan maken van de JPM, dat was toch echt wel een project om trots op te zijn.

http://www.stagebattle.com/Images/cube60top%20(Medium).jpg

http://www.stagebattle.com/Images/cube60%20stack%20(Small).jpg

MarkS
30 augustus 2010, 20:38
Idd een leuk idee. Ik zou alleen (ivm mogelijke verkoop later) de behuizing origineel en intact laten, en voor top + cab een eigen behuizing maken.

Psychomantis
30 augustus 2010, 21:26
Kenx, je vergeet iets te vermelden!
Toevallig dat ik dit topic zie.
Zijn Valvestate is stereo, dus hij moet eerst de speakers in serie of parallel schakelen, voor je alletwee de speakers kan gebruiken.