PDA

View Full Version : recensie: Fuchs Good Verbrations



Rick trodat
30 augustus 2010, 10:25
Voor de mensen die interesse hebben:

Ik heb nu twee dagen dit pedaal getest en ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben.

Ik had voorheen de t-rex tonebug reverb en ik vond deze vooral voor de preamp je dry signal enorm aanpassen. De dynamiek verdween en het werd allemaal wat losser. Nu doen veel (digitale )spring reverbs dit. In de loop was dit wel al een stuk minder.

Wat ik zocht was een pedaal die:

1 Altijd het originele signaal intact houd
2 Geen geratel van de veren ( dus geen spring reverb)
3 Een pedaal die stil is
4 Een bruikbaar pedaal ( dus geen over the top occilatie sounds die toch niemand gebruikt)

Punt 1

Dit pedaal heeft een hoge ingangsimpedantie. Dit betekend als je em aanzet dan wordt het geheel allemaal wat meer helder en bright. De dynamiek komt helemaal tot leven. Persoonlijk had ik de ingangscondensatorwaarde wat verhoogd zodat er wat meer laag doorheen komt. ( Nu heb ik dit ding in een A/B Looper, dus daar kan ik nog wat mee spelen) Hij is naar mijn mening wat te bright. In de loop komt ie beter tot zijn recht. Echter dit pedaal voegt alleen wat reverb toe en laat je originele sound volledig intact. Het wordt nooit één grote brei.

Punt 2

Dit pedaal gaat van een room reverb, naar een licht plate tot een zeer subtiele modulation. Het is dus geen spring reverb. Ook hier is het mooie dat de dry sounds altijd te horen zijn. Het is dus alsof je het geluid split naar twee versterkers. één dry, de ander wet.

Punt 3

Hier kunnen we kort over zijn. Dit pedaal is zeer stil.

Punt 4

Hier had ik wat problemen mee met de tonebug. Leuke dick dale sounds en ook de modern klonk aardig. Maar naar mijn mening net over de top. Daarnaast smolt je sound een beetje in een brei, op hogere settings. Met dit pedaal zijn alle sounds bruikbaar voor mij.

+ Originele ( dry signal ) sound blijft volledig intact
Subtiel en bruikbaar pedaal. Gewoon een goede stille reverb
Zeer mooie overvloeing van room/plate lichte modulation
Door de hoge ingangsimpedantie buffer je het signaal
True bypass ( voor zover dat belangrijk voor je is)

- Duur pedaal €250,-
Gebruik je em voor de preamp dan wordt het geluid net wat te bright naar mijn mening.

http://www.youtube.com/watch?v=UiwgVjSoPKs

E-J
30 augustus 2010, 13:25
Ik heb sinds kort een Fuchs Verbrator, een externe buizen fx loop met een ingebouwde reverb welke gebruikt is voor de Good Verbrations. De reverb is inderdaad een hele mooie natuurlijke die door de volume en decay knop goed is in te stellen. Ik zet beide knoppen zo rond 1 uur. Klinkt erg goed!

Rick trodat
30 augustus 2010, 14:10
Klopt deze is soundmatig gelijk. Maar ik geloof dat de verbrator nog duurder is?

E-J
30 augustus 2010, 16:03
Klopt. Ik heb de Verbrator enkel niet gekocht voor de reverb (dat is een zeer handig extratje!) maar om het geluid van mijn Overtone Special versterker te balanceren. Doet 'ie erg goed!