PDA

View Full Version : beste webshop mbt electrische gitaren?



joelvereycken
29 augustus 2010, 23:47
Ik zit met een vraag.

Meestal als ik wat wil rondsnuffelen voor nieuwe spulletjes, dan ga ik meestal gelijk naar de thomann webshop. Deze is goedkoop, zeer groot (ruim assortiment) en (naar mijn ervaring) best betrouwbaar.

Maar ik vroeg me af, zijn er nog meer goede webshops met een vergelijkbaar assortiment en vergelijkbare prijzen?

Alvast bedankt allemaal!!

JiJeWoW
30 augustus 2010, 07:45
Meestal wordt er gesproken over de 3 grote duitse: Thomann, Music Store en Musik Produktiv. Voor mooie foto's ga ik meestal naar de Musik Schmidt site. In Nederland zijn er (voor zover ik weet) geen winkels met zo'n assortiment en zulke scherpe prijzen.
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb :ok:

EJPostema
30 augustus 2010, 10:28
Ik vind marktplaats de beste webshop :P

Fireburst
30 augustus 2010, 18:29
Heel goed en dikwijls vrij goedkoop (maar niet voor alles !) :
http://www.dv247.com/

In de UK heb je ook nog soundslive maar daar heb ik nog nooit iets besteld.

Sinner1980
30 augustus 2010, 18:51
Soundslive is mij altijd prima bevallen.
Dit geldt ook voor Thomann en het Haagse Rockpalace:ok:

jerome
30 augustus 2010, 19:58
Ik zou zelf echt nooit van z'n leven een gitaar via een webshop kopen
Een gitaar moet je op gespeeld hebben, die moet je voelen en proeven vind ik...
Ga maar eens naar een gitaarwinkel en probeer meerdere exemplaren van hezelfde merk en het hetzelfde type, dan kan er al heel veel verschil inzitten wat bespeelbaarheid en klank beteft....
En bij een webshop krijg je toch altijd de slechtste opgestuurd... ;)

guitarkid
30 augustus 2010, 20:33
Ik zou zelf echt nooit van z'n leven een gitaar via een webshop kopen
Een gitaar moet je op gespeeld hebben, die moet je voelen en proeven vind ik...
Ga maar eens naar een gitaarwinkel en probeer meerdere exemplaren van hezelfde merk en het hetzelfde type, dan kan er al heel veel verschil inzitten wat bespeelbaarheid en klank beteft....
En bij een webshop krijg je toch altijd de slechtste opgestuurd... ;)

Je advies op zich is natuurlijk terecht, maar die laatste opmerking gaat m.i. nergens over (ondanks de knipoog...). Geloof maar niet dat de gitaar die opgestuurd wordt zelfs maar uit de doos is geweest. Die gaat zo van de importeur naar het magazijn en dan naar de klant. Het is dus niet zo dat je de slechtste krijgt, het is puur toeval. Ik vind echter wel dat een goede winkel de gitaar even moet controleren en afstellen, maar ja, dan gaat de prijs weer omhoog!

Gr. C.

jerome
30 augustus 2010, 22:44
Je advies op zich is natuurlijk terecht, maar die laatste opmerking gaat m.i. nergens over (ondanks de knipoog...). Geloof maar niet dat de gitaar die opgestuurd wordt zelfs maar uit de doos is geweest. Die gaat zo van de importeur naar het magazijn en dan naar de klant. Het is dus niet zo dat je de slechtste krijgt, het is puur toeval......
Gr. C.

Je begrijpt me verkeerd, ik bedoelde ermee dat ik (te) vaak pech heb met dingen die opgestuurd worden, zoiets als de wet van Murphy... ;)

guitarkid
30 augustus 2010, 22:48
Je begrijpt me verkeerd, ik bedoelde ermee dat ik (te) vaak pech heb met dingen die opgestuurd worden, zoiets als de wet van Murphy... ;)

Sorry Jerome.

Ik nam het blijkbaar iets te letterlijk....:makeup:

Gr. C.

Fisherman
30 augustus 2010, 22:57
Ik vind dat kleine gitaarspeciaalzaken in Nederland meer recht hebben op mijn geld dan die grote prijsstunters.
Anders verdwijnen die leuke zaakjes straks en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Als het prijsverschil dusdanig groot is met een gitaar, gewoon naar de winkel gaan in je omgeving met de vraag of er iets aan de prijs gedaan kan worden.
Reken maar dat je echt korting krijgt.
Ik heb met de speciaalzaak in mijn vroegere woonplaats nog steeds contact en heb daar onlangs mijn GT-10 aangeschaft met een hele leuke korting.
Waarom kreeg ik die korting? Omdat ik daar al jaren kom en ze mij als bekende klant herkennen.

Echt een dure gitaar zou ik ook niet snel bij zo'n prijsstunter kopen, al moet ik eerlijk toegeven dat Thomann bijvoorbeeld een uitstekende service geeft en een prima webshop heeft.
Daar bestel ik dus ook veel accessoires...

Maar nogmaals, als je met bewijs komt dat je een specifieke gitaar ergens anders goedkoper kan krijgen is er altijd te praten met de winkeleigenaar, tot op zekere hoogte natuurlijk, want hij moet er ook iets aan verdienen en jij krijgt de service om de hoek. Want anders moet je bij een defect je gitaar weer opsturen en daarna nog een keer terug....da's ook niet echt je van het, toch?

Dat dan weer wel. :ok: