PDA

View Full Version : Fulltone OCD versus COOLCAT DRIVE



muziekschuur
29 augustus 2010, 22:26
http://www.youtube.com/watch?v=4XNXu3jvrSo

In dit filmpje wordt de OCD vergeleken met de Coolcat DRive. 185 euro versus 33 euro...



Ik vind ze heel erg hetzelfde klinken in dit Youtube filmpje...

Inmiddels is de Coolcat Drive vervangen door de Drive II. Maar ook dat is voor jou getest...
http://www.youtube.com/watch?v=uNvxq9FZANo

muziekschuur
29 augustus 2010, 22:57
Heeft hier iemand ze al vergeleken?

Mitch
30 augustus 2010, 11:08
Nou, zelfs op mijn meest ultieme flutspeakertjes (inbouw in een oude monitor) hoor ik al verschil. Dat dan ook nog eens van een filmpje, gemaakt met camera met ingebouwde mic als ik het goed heb, belooft weinig goeds.
De Dano CTO zou ook net zo tof als de Tim moeten zijn. Twee keer op een meting gehoord, de ene keer wat uitgebreider dan de andere keer. Maar dat is ook gewoon een goedkoop pedaal dat goedkoop klinkt. Stug in de oversturing, wat schel in het hoog: gewoon niet mooi. Als dit dan een slechtere versie is van de OCDv1 (wat sowieso de minst lekker klinkende versie is)... geef mijn portie dan maar aan fikkie.

Rick trodat
30 augustus 2010, 11:14
Youtube filmpjes kunnen mits goed opgenomen, alleen een richting geven van het geluid. Pas na zelf testen kan je pas oordelen.

Met slechte mics kan zelfs een ds-1 hetzelfde klinken als een ts-9.

Nielsje
30 augustus 2010, 12:06
Ik hoor duidelijk verchil, de Coolcat klinkt minder.
Overigens vind het geluid sowieso kut, gare opname.

Maar, als je liever CoolCat koopt, be my guest.
Overigens ben je gek als je een 185 betaald voor een V1 OCD.


(Overigens word ik helemaal gek van die Redneck Hillbilly met z'n cowboy laarzen, juck!)

erwin_ve
30 augustus 2010, 12:56
Ik heb ze naast elkaar gehad; de coolcat drive klinkt veel fuzzier dan de de smoothe OCD. OCD vindt ik stukken beter.

muziekschuur
30 augustus 2010, 13:22
v1 OCD wordt nog steeds 150 euro voor gevraagd...

Nielsje
30 augustus 2010, 14:02
v1 OCD wordt nog steeds 150 euro voor gevraagd...

....maar niet gegeven...

jero
30 augustus 2010, 22:17
mwah geen onredelijke vraagprijs hoor, kan nog wel iets vanaf wellicht. ik vond de eerste versie juist het lekkerst, was qua eq het meest neutraal in mijn beleving.

en inderdaad, als de Drive zich net zo vehoudt tot de OCD als de CTO-1 tot de Timmy (die ik hier allebei heb liggen) dan weet ik het wel... Schematisch wellicht dicht bij elkaar (kan ik niet beoordelen) en op basis daarvan de bestempeling kloon, maar de Timmy klinkt echt veel mooier dan de CTO-1.

jaywalker
31 augustus 2010, 09:09
Ik heb de timmy ook een poos naast mijn cto gehad.
Uiteindelijk heb ik de timmy,maar verkocht omdat hij zo veel leek op de cto.
Let wel, het is geen 100% overeenkomst. Maar als je als gitarist op zoek bent naar een soort geluid en beide pedalen geven je dat. Ik ben geen mierenneuker genoeg om een pedaal dat bijna 125 euro en een flinke wachtlijst extra kost, te houden.

Over de ocd en de coolcat drive. Heb beide pedalen ook gehad, niet naast elkaar. Ze geven je beide een ok geluid in een zelfde drive range. Als ik het mij goed herinner is de cc drive wat aan de schele kant. En geeft de ocd v1 een erg grote volume boost. Ik kon daar niet goed mee werken ondanks de volume knop die aanwezig is.