PDA

View Full Version : Koch Twintone, 1e vs 2e serie



Chris90
29 augustus 2010, 21:49
Hallo mensen,

Ik zou graag jullie mening horen over dit setje op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/368604880
Ik vroeg me af wat de verschillen zijn tussen deze, en de (2e) versie die nu in de winkels te koop is. Wat is een redelijke prijs voor dit setje?

Gr.
Chris

dml
29 augustus 2010, 22:06
Grootste verschil is dat het tweede kanaal bij de II een extra, schakelbare gainboost heeft, genaamd OD+. Verder heeft de II een grotere footswitch en de keuze uit een parallelle en seriële FX-loop. De I heeft alleen een seriële FX-loop. Qua oversturing klinkt de II wat ronder, hij heeft veel minder de gehaatte "Koch-rand".

De vraagprijs voor de set op marktplaats is heel redelijk. Voor een TTI head betaal je 2e hands rond de 650 en een TS212 doet normaal gesproken rond de 300 tot 350. Mooie van de marktplaats set is, dat je er een set hele stevige hoezen bij krijgt en dat de TS212 voorzien is van een set wielen. Beide worden niet standaard geleverd.

jutter
29 augustus 2010, 23:26
Grootste verschil is dat het tweede kanaal bij de II een extra, schakelbare gainboost heeft, genaamd OD+. Verder heeft de II een grotere footswitch en de keuze uit een parallelle en seriële FX-loop. De I heeft alleen een seriële FX-loop. Qua oversturing klinkt de II wat ronder, hij heeft veel minder de gehaatte "Koch-rand".

De vraagprijs voor de set op marktplaats is heel redelijk. Voor een TTI head betaal je 2e hands rond de 650 en een TS212 doet normaal gesproken rond de 300 tot 350. Mooie van de marktplaats set is, dat je er een set hele stevige hoezen bij krijgt en dat de TS212 voorzien is van een set wielen. Beide worden niet standaard geleverd.

Ik heb de TwinTone I die ik beter vind klinken dan de II. De II vind ik een steriele bak zowel clean als overstuurd. Ik gebruik alleen het cleane kanaal met een paar pedaaltjes ervoor waar hij lekker op reageert. De II heb ik ook geprobeert met mijn eigen pedaaltjes ervoor en dat klonk niet fijn. Mijn advies: ga voor de I maar probeer ze beide eerst uit want smaken verschillen. Ik speel onderhand al een jaartje of 4 op de TT. Daarvoor heb ik van alles gehad (Fender, Peavey, Marshall, Ampeg, etc) maar de Koch is het nog steeds helemaal voor mij!