PDA

View Full Version : Wah intrappen



GuitarMaster
4 mei 2003, 18:29
Ik moet behoorlijk hard trappen om mn dunlop crybaby wah aan/uit te krijgen, erg irritant na een solo, want je moet direct zonder wah kunnen doorspelen. Hoe doen jullie dat, ergens anders een schakelaartje ofzo? Ik zag stevie ray vaughan trouwens ergens een knopje op zn body ofzo omzetten na de intro van voodoo chile, misschien is zoiets handig?

Antal
4 mei 2003, 18:52
Een nieuwe knop kopen lijkt me niet zo nuttig, want volgens mij zijn die dingen redelijk standaard. Maar bij mij zitten er aan de binnenkant aan die knop een paar ringetjes. Als je er hier eentje van weghaalt komt je knop omhoog. Probleem opgelost.

Een knopje op je gitaar om een wah aan de zetten heb ik nooit van gehoord. Ik denk dat dat knopje ergens anders voor dient.

PeArLjAm
4 mei 2003, 18:56
Dat knopje van stevie ray vaughan is gewoon zijn volume-toonknop of zijn schakelaar om van element te wisselen.. Wahwah doet ie net als jou gewoon aan en uit met de schakelaar in de wah zelf..

Mithrandir
4 mei 2003, 19:15
Morley Wah kopen met een optische aan/uit schakelaar, heb je nergens meer last van.

maestro_nl
4 mei 2003, 19:33
Je kunt het rubberen dopje onder het beweegbare pedaal inkorten.
Het schakelen gaat dan veel makkelijker.
Nadeel is dat bij een te ruime sweep je de switch ook onbedoeld uit kunt 'zwaaien'.

oddman
4 mei 2003, 20:43
de oplossing is gewoon je wah openvijzen.
Vanbinnen aan de schakelaar zit een moer (weer niet of jullie dat ook zo noemen)
deze kan je samen met de moer die langst buiten zit bijregelen. Zo kan je dus de hoogte van je aan/uit switch regelen..

succes ermee

GuitarMaster
4 mei 2003, 21:52
De schakelaar zat al op zn hoogst, maar ik heb in plaats van wat van die rubberen dopjes af te halen gewoon een stukje rubber op de schakelaar zelf gedaan, nu doet ie het perfect.

Mitch
4 mei 2003, 22:26
Wou ik net aanbevelen :smile:

aadplagiaat
5 mei 2003, 00:39
Op 2003-05-04 21:52, schreef GuitarMaster:
De schakelaar zat al op zn hoogst, maar ik heb in plaats van wat van die rubberen dopjes af te halen gewoon een stukje rubber op de schakelaar zelf gedaan, nu doet ie het perfect.


Beter is denk ik om een groter plaatje in de bovenkant te plakken met dubbelzijdig tape of zo. Dat heeft een groter oppervlak en blijft dus beter zitten. Die schakelaar wordt wel een beetje belast namelijk. Stukje rubber gaat schuiven en je zal zien precies in een gig ben je 'm kwijt.