PDA

View Full Version : Goeie overdrive



Buzzel
29 augustus 2010, 19:22
Hey mede forumleden,

Ik ben op zoek naar een goeie distorion (al verkeerd getypte in de titel). Er is zoveel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik speel met mijn band onder andere nummers van Metallica (black album geluid?) en Black Sabbath.
Dit is mijn opstelling
The Heritage H160V-->een distortion--> Fender Bassman 100--> mesa boogie 2X12 V30
De gitaar heeft vrij veel hoog.

Budget licht rond de 100 euro
(marktplaats is always an option)

bij voorbaat dank!

muziekschuur
29 augustus 2010, 22:07
Vrij veel hoog?

Zijn je buizen niet versleten?

Een Cool Cat Drive is een copy/gelijkenis van de Fulltone OCD. En is wellicht passend voor wat je zoekt.

http://www.youtube.com/watch?v=4XNXu3jvrSo

JeroenP
29 augustus 2010, 23:03
op 2dehands.be staan 2 bixonic expandora's. Beiden voor rond de 100 euro. Sla je slag! Die dingen zijn werkelijk prachtig!

Buzzel
30 augustus 2010, 16:14
Het is echt de aard van de gitaar ;)

En als ik zo luister is er wel een redelijk verschil tussen de cool cat drive en de fulltone ocd. De prijs is dan ook wel een verschil.

marc_o
30 augustus 2010, 16:27
Tja, je maakt het jezelf niet makkelijk.....met een dergelijke versterker de metallica kant opgaan, soundsgewijs vraagt om een strooptocht door pedaaltjesland...en dan nog betwijfel ik of je het gaat redden...
Bassmans zijn prachtige versterkers, maar niet echt geschikt. Je kunt niet alles van een pedaal laten afhangen en je vraagt feitelijk 2 dingen...
1. het hoog van je gitaar temmen
2. dusdanige gain en strakheid vormen dat je er metallica mee zou kunnen spelen

Suhr Riot? (als je 'm kunt vinden)
Brunetti Mercuri drive, heeft absoluut de ballen, wellicht vind je dat ie te weinig scheurt...
Visual Sound Son of Hyde
Visual Sound Jeckyll and Hyde


Ik denk echter dat je het niet zomaar gaat redden....succes!
Laat zeker weten wanneer je denkt dat het gelukt is...

Buzzel
30 augustus 2010, 17:11
Tja, je maakt het jezelf niet makkelijk.....met een dergelijke versterker de metallica kant opgaan, soundsgewijs vraagt om een strooptocht door pedaaltjesland...en dan nog betwijfel ik of je het gaat redden...
Bassmans zijn prachtige versterkers, maar niet echt geschikt. Je kunt niet alles van een pedaal laten afhangen en je vraagt feitelijk 2 dingen...
1. het hoog van je gitaar temmen
2. dusdanige gain en strakheid vormen dat je er metallica mee zou kunnen spelen

Suhr Riot? (als je 'm kunt vinden)
Brunetti Mercuri drive, heeft absoluut de ballen, wellicht vind je dat ie te weinig scheurt...
Visual Sound Son of Hyde
Visual Sound Jeckyll and Hyde


Ik denk echter dat je het niet zomaar gaat redden....succes!
Laat zeker weten wanneer je denkt dat het gelukt is...

Goh bedankt. die suhr riot klinkt erg goed ja! Ik geloof dat mijn gitaarleraar die ook heeft dus die kan ik al makkelijk is testen :ok:
enne de prijs mag er ook zijn 235,- bij thomann

Ik laat zeker weten als het gelukt is

JeroenSchaaf
30 augustus 2010, 17:21
Ik vraag me af of je met een Suhr riot erkomt qua Metallica scheur! ( althans dat krijg ik er niet uit met single coils )

Ze zijn hier in Nederland wel goedkoper te krijgen ( ik heb de mijne voor €199,- )

Mr. Dynamite
30 augustus 2010, 17:43
Hey Buzzel,

Die Suhr gaat 'm denk ik niet worden of wel?
Misschien ook handig om mijn draadje even te volgen, iemand had het over een Wampler Triple Wreck, dit lijkt mij wel een erg vet pedaal. ;)

marc_o
30 augustus 2010, 17:44
Ik vraag me af of je met een Suhr riot erkomt qua Metallica scheur! ( althans dat krijg ik er niet uit met single coils )

Ze zijn hier in Nederland wel goedkoper te krijgen ( ik heb de mijne voor €199,- )


Hey Jeroen, je hebt er eentje? Tof.
De TS speelt natuurlijk met humbuckers, dat zal veel schelen.

JeroenSchaaf
30 augustus 2010, 17:48
Hey Jeroen, je hebt er eentje? Tof.
De TS speelt natuurlijk met humbuckers, dat zal veel schelen.

Ja heb een te testen! maar ik moet hem maar hebben, want hij klinkt te gek! Lekkerder dan me Emma ReezaFratziz

Heb hem nog niet geprobeerd met humbuckers omdat me andere stratje nog staat uit te harden.

Buzzel
30 augustus 2010, 20:01
Ik heb nog eens goed zitten denken over geluid. Wat wil ik nu eigenlijk vroeg ik me af. Ik vind metallica een erg goede band met een vet geluid maar er is meer (wat meer low gain is) nog eens goed mijn muziek lijst door gekeken denk aan: AC/DC, deep purple, triggerfinger, muse en radiohead. Ik luister ook graag naar rock, dus misschien is iets minder high gain beter voor mij geschikt.

Mr. Dynamite stelde al een triple wreck voor, wat ik zelf iets TE vind
Ik vind persoonlijk de suhr riot erg goed klinken maar een beetje duur.

Nog over de gitaar. De gitaar heeft echt heel veel gain en scheurt dan ook al vrij snel. Wat van elementen de gitaar heeft weet ik niet. Ik weet ook dat mijn gitaar voor geen meter klinkt op zo'n beetje elke marshall (echt waar).

interessander
30 augustus 2010, 20:33
Ik kwam laatst de Emma PisdiYAUwot tegen, weet niet wat hij moet kosten (zal ook wel boven de 150 liggen) maar voor een voorbeeld van een behoorlijk strakke scheur uit een hele cleane amp: http://www.youtube.com/watch?v=0mOqO4z0iH4

marc_o
31 augustus 2010, 01:35
Nou, als de gain iets lower mag, kan ik je de Barber Direct drive aanraden en nog steeds de Brunetti Mercuri. Heb ze beide en zelf heb ik een flinke voorkeur voor de Brunetti, maar dat is smaakafhankelijk...ik weet ook niet goed hoe de pedalen het doen op jouw versterker...
Barber, ongeveer 150 euro
Brunetti, ongeveer 200 euro

Buzzel
31 augustus 2010, 16:07
Hey bedankt voor jullie reacties!

Ik ben nu bezig om een lijstje van 'pedalen te testen' te maken. er staat momenteel dit op:

- MI audio crunch box
- Suhr Riot (duur)
- Fulltone OCD (duur)

alles behalve metallica dus :soinnocent:
Natuurlijk blijf ik zoeken naar andere maar ik heb veel aan jullie reacties:ok:

muziekschuur
31 augustus 2010, 17:13
Bassman heeft veel laag en dat compenseert de Danelectro vast... Ik zou hem in ieder geval testen... Er is nu een v2.

Buzzel
4 september 2010, 09:33
Ik wil jullie ideeen nog even bedanken.
Ik heb via marktplaats na een tip van mr dynamite een fulltone ocd gekocht. Nu nog even wachten tot die er is en dan hopen dat hij doet wat ik wil wat die doet:ok:

Mr. Dynamite
4 september 2010, 11:10
Doe je goed! :seriousf:
Ben ook benieuwd hoe hij op je bassman gaat klinken, verwacht van wel ;)