PDA

View Full Version : Gebrom in Crybaby met Fueltank Chameleon



Rutger Molenberghs
29 augustus 2010, 18:34
Ik heb vorige week eindelijk een voeding gekocht. Omdat mijn Crybaby Slash wah op 18v werkt, is mijn oog gevallen op de T-rex Fueltank Chameleon. Alleen blijkt mijn wah te brommen vanaf het moment dat ik hem aanzet. :( Als ik een aparte adapter gebruik (één van Dunlop zelf), dan is er geen gebrom. En als ik een ander pedaal (in dit geval een Fulldrive 2) aansluit op de 18v van de Fueltank, dan heb ik ook geen gebrom. Er is dus blijkbaar alleen gebrom bij de combinatie wah en Fueltank.

Volgens de specificaties van de Fueltank Chameleon, beschikt deze over geïsoleerde uitgangen. Dus interferentie met een ander pedaal zou niet mogen optreden.

Heb ik een defect aan mijn voeding? Of is dit een probleem dat gekend is?

Nielsje
29 augustus 2010, 18:57
Hoe groot is de afstand tussen je voeding en je wah (in beide gevallen, dus met Chameleon, en met gewone dunlop adapter?)

Rutger Molenberghs
29 augustus 2010, 19:29
De voeding zit zo'n 15cm van mijn wah af. Mijn adapter zit er zo'n 50cm van af.

Nielsje
29 augustus 2010, 19:35
Als je de voeding verder van de wah plaatst, wordt het dan minder?
Of, als je de adapter naast de wah legt, heb je dan ook brom?

Het komt vaker voor hoor. Je zou je Chameleon kunnen afschermen met een stuk staal.

Rutger Molenberghs
29 augustus 2010, 20:00
Zelfs met de adapter tegen de wah heb ik geen brom. Voor de voeding maakt de afstand blijkbaar niet uit: ik heb zowel ver als dichtbij brom.

EuroCinema
29 augustus 2010, 20:05
Ik had hetzelfde: voeding +rmc wah= brom, met de onespot niks aan de hand. Gebruik nu batterijtjes.

Rutger Molenberghs
29 augustus 2010, 23:28
Dan koop je een voeding met gescheiden uitgangen en krijgt je dit. Overschakelen op batterijen is geen optie. Die wah heeft er twee nodig en trekt ze ook nog in een mum van tijd leeg.
Zijn er wahs die geen last hebben van gebrom met voedingen? Ik ben niet van plan terug te gaan naar een stekkerblok met adapters, dus zal die wah waarschijnlijk vliegen.

movo.
30 augustus 2010, 09:24
Dan koop je een voeding met gescheiden uitgangen en krijgt je dit. Overschakelen op batterijen is geen optie. Die wah heeft er twee nodig en trekt ze ook nog in een mum van tijd leeg.
Zijn er wahs die geen last hebben van gebrom met voedingen? Ik ben niet van plan terug te gaan naar een stekkerblok met adapters, dus zal die wah waarschijnlijk vliegen.

Crybaby kopen, die gaat gewoon op 9v. En kun je eventueel nog modden. ;)

Rutger Molenberghs
30 augustus 2010, 12:07
Ik ben vanmorgen nog wat aan het experimenteren geslagen en ik vermoed dat mijn probleem opgelost is. Mijn voeding raakte een input van mijn bord en beiden zijn van metaal. Omdat mijn wah als eerste pedaal in de keten staat, dacht ik aan grondlussen. Ik heb nu een stukje papier tussen de input en de voeding geschoven en dat blijkt te werken :cheerup:. Nu nog een definitieve isolatie aanbrengen en ik kan weer bromvrij spelen.

Edit: Te vroeg gejuicht. De brom is er weer!

Nielsje
30 augustus 2010, 12:11
Tja, ik kan daar geen antwoord op geven, geen ervaring met het ding zelf.
Wel iets over je sig:

Ik zou 'slechte' weghalen :D

Rutger Molenberghs
30 augustus 2010, 13:42
Ondertussen geeft die wah terug brom. Ik snap er niks meer van. Zowel de jacks als de voeding hebben een plastic isolatielaagje gekregen.
Op mijn Marshall JVM en mijn Bugera heb ik brom, op mijn Laney Cub 10 eerst niet maar nu wel. Soms lijkt de brom enkele seconden te verdwijnen om dan weer terug te komen.

Edit: Ik heb zowel de voeding als de wah van mijn bord gehaald om ze zo te testen. Zelfs met alleen gitaar -> wah (gevoed door Fueltank) -> versterker heb ik brom. Voor mij is de voorlopige conclusie dan ook: T-rex voedingen = rommel.

movo.
30 augustus 2010, 17:05
Ondertussen geeft die wah terug brom. Ik snap er niks meer van. Zowel de jacks als de voeding hebben een plastic isolatielaagje gekregen.
Op mijn Marshall JVM en mijn Bugera heb ik brom, op mijn Laney Cub 10 eerst niet maar nu wel. Soms lijkt de brom enkele seconden te verdwijnen om dan weer terug te komen.

Edit: Ik heb zowel de voeding als de wah van mijn bord gehaald om ze zo te testen. Zelfs met alleen gitaar -> wah (gevoed door Fueltank) -> versterker heb ik brom. Voor mij is de voorlopige conclusie dan ook: T-rex voedingen = rommel.

Terug gaan of terugsturen zou ik doen dan. :ok:

Rutger Molenberghs
30 augustus 2010, 17:12
Terug gaan of terugsturen zou ik doen dan. :ok:

Ga ik ook doen. Morgen is die muziekwinkel open, dus dan kan ik eens kijken of het exemplarisch is (ik hoop van wel).

Rutger Molenberghs
1 september 2010, 16:56
Ik heb het in de winkel met een andere Fueltank Chameleon kunnen testen en geeft ook brom! Blijkbaar is de 18v uitgang van deze fueltank alles behalve bromvrij. De verkoper gaat nu wat contacten leggen met de firma om dit probleem opgelost te krijgen.

Rutger Molenberghs
24 september 2010, 09:25
Het einde van deze lijdensweg is nabij. Blijkbaar zijn de spanningsregelaars die T-rex gebruikt van uitermate lage kwaliteit. Ik laat momenteel mijn voeding modificeren zodat de 18V uitgang wel bromvrij werkt (met opoffering van de keuzemogelijkheid tussen 9V en 18V).
Dus, als je een voeding zoekt en je gebruikt een wah, koop dan geen Fueltank Chameleon.