PDA

View Full Version : While My Guitar Gently Wheeps Solo



Gitaar4ever
29 augustus 2010, 17:10
Kwaliteit is niet geweldig, is opgenomen gewoon via de computer.
Speel nu 1 jaar elektrisch en dit is mijn favoriete solo ever denk ik.
Volgt nog wel meer binnenkort......

http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=46QHP8B7IV7X

arnoldtims
30 augustus 2010, 00:53
na 1 jaar:???: please zeg dat je al heel lang akoestisch speelt (Ik kon zoiets pas na jaren spelen)
Vind het erg goed vooral na een jaar spelen, puntje van opbouwende kritiek je bends zijn niet altijd zuiver. Je kan dit oefen door eerst de noot aan te slaan die je moet bereiken dan weet je goed hoe die moet klinken.

Gitaar4ever
30 augustus 2010, 09:44
Heb in 2004 een akoestische gitaar gekocht en heb toen les gehad van een trompettist die dit er een beetje naast deed. Heb 1 jaar les gehad en deed dat ook in groepsverband en heb vooral de basisakkoorden geleerd en een beetje losse noten. Helaas allemaal zonder plectrum, dus dat heb ik vorig jaar moeten leren. Maar na 1 jaar kon hij mij niks meer leren, heb toen een elektrische gitaar gekocht met het idee op les te gaan maar op de één of andere manier is dat er nooit van gekomen. Heb toen eigenlijk jaren lang stilgestaan en bijna niet gitaar gespeeld. Vorig jaar bedacht ik me dat het eigenlijk toch wel zonde is om er niets meer mee te doen, ook omdat mijn oude leraar zei dat ik wel talent had. Ben sinds vorig jaar augustus op les gegaan en kon toen dus alleen de basis akkoorden en wat fingerpicking werk omdat ik dus zonder plectrum speelde. Baal nu als een stekker dat ik al die jaren vrijwel niet gespeeld heb, maar heb nu gelukkig een hele goede leraar (conservatorium) en ga voorlopig zeker nog bij hem lessen want ik leer er enorm veel van.
Maar ik speel dus in principe 1 jaar elektrisch omdat al die jaren daarvoor te verwaarlozen zijn qua speeluren en ik tot vorig jaar weinig kon en deed op dat instrument.

Divine
30 augustus 2010, 20:02
Hey Gitaar4ever,

Goed gedaan! Ga zo door. Ik kan me ook vinden in de kritiek van arnold over je bends. Maar.. je speelt pas 1 jaar elektrisch, dus dat komt nog wel. :cooler:

Gitaar4ever
30 augustus 2010, 20:56
Ja, ik hoor het zelf ook wel eigenlijk.
Er zitten ook een aantal pre-bends in en heel veel normale bends dus het is best wel moeilijk, vooral de pre-bends moet ik nog veel leren.
Maar bedankt dat jullie het wel toch wel aardig goed vinden!

-geert-
31 augustus 2010, 18:57
Heyy een dorpsgenoot op gitaarnet :D. Klinkt goed, zeker voor pas 1 jaar electrisch.. die vibrato lukt ook al goed!

Grtz Geert