PDA

View Full Version : info over mesa formula preamp



Nocki
3 januari 2002, 22:09
Hoi.
ik wil een nieuwe mesa/boogie formula preamp aanschaffen. er is al een hoop over dat ding geschreven en ik wou weten wat hullie er van vinden. de meningen zijn verdeeld in 2 cats. 1 niemand snapt hoe je m moet instellen want hij luisterd te nauw 2. hij is geweldig.
hoe vinden jullie m en waar kan ik m plaatsen. marc serie, recifier serie studio preamp??? ook heb ik al een mesa 20/20 poweramp en 2 1x200wat EVM cabs
wat denken jullie over de cominatie en over de formula. of kan ik beter kijken voor een oudere preamp. de v-twin of de studio????

alast bedankt Nocki
<><

Rectifier
4 januari 2002, 13:39
Je moet em niet vergelijken met de rectifier's.
Clean = erg clean ala Fender blackface.
En de twee scheurkanalen richting de V-twin en die is behoorlijk heftig. Beetje Mark/Studio idee. Maar hij is nie zo high-gain als de rectifier's. Maar je zou met de equalizer op een V-curve te zetten wel een eind in de richting komen.
En in combi met een 20/20 en 2 1x12" is super!!!

anoniem
7 januari 2002, 20:41
Ik speel nu een maandje op de combinatie die jij noemt, formula met 2x20watt eindbak ook van mesa. Paar optredens mee gedaan. Daarvoor had ik een V-twin als pre. De v-twin is vetter dan de formula, maar de formula is veel genuanceerder. Het is dus maar waar je van houdt. Als je linkin park of limp bizkit speelt moet je geen formula kopen maar een rectifier. Als je genuanceerdere muziek speelt , koop een formula. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de V-twin lekkerder vind. Ook lijkt de formula pas na een uurtje spelen echt lekker te gaan scheuren. Zal wel aan mijn gehoor liggen, maar toch. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten.