PDA

View Full Version : B-snaar string buzz



Cue Zephyr
29 augustus 2010, 03:09
Hallo mensen,

Mijn Taylor heeft na installatie van een benen brugzadel van meneer Colosi last van stringbuzz bij de B snaar. Dit gaat vanaf G t/m B, hoewel het bij de G (B snaar, ja) wat opvallender is dan als deze gewoon naar B is gestemd.
Als ik de open snaar speel hoor ik dit met name, maar ook bij het fretten. Om deze reden vermoed ik ook dat het iets met het zadel te maken heeft.

Ik zal mijn Taylor binnenkort eens meenemen naar een luthier (Den Bosch of Geldrop, ligt eraan), maar voor die tijd wil ik toch nog even proberen om het zelf op te lossen puur omdat ik het niet kan uitstaan dat ik het zelf niet weet te fixen.

Iemand een idee?

CZ

LaurentB
29 augustus 2010, 12:54
Je bedoelt dat je de b-snaar naar g gestemd hebt? In dat geval is de buzz natuurlijk wat erger omdat de snaar dan ook slapper staat.

Tja, lijkt erop dat het zadel net een tikje te laag is dan, toch?

Cue Zephyr
30 augustus 2010, 21:27
Ja, dat had ik, daarna ook naar A met hetzelfde probleem. Nu gewoon naar B gestemd maar het is nog enigszins aanwezig. Grappig genoeg lijkt mijn Tanglewood met het originele zadel (ongewijzigd) van mijn Taylor hetzelfde probleem te hebben, maar ook gewoon naar B gestemd. Ik verwacht niet dat het zadel te laag staat, de verschillen in spanning van de E en B snaar zijn zeer klein en het zadel onder de hoge E staat minstens zo laag. Ik denk nu echt dat het gewoon de compensatie is die hier iets mee te doen heeft.