PDA

View Full Version : Nachtmerrie: neck crack



GlobalWarming
28 augustus 2010, 18:35
Het ergste is vandaag gebeurt, mijn enigste elektrische gitaar is gesneuveld. Mijn gibson les paul uit 1993, het was mijn enigste :(

Ik vraag mij af of ze dit nog kunnen maken ... ben echt nu super pist op mijzelf pff ... kutzooi

http://i100.photobucket.com/albums/m7/matthias_smits/_MG_7128.jpg?t=1283013277
http://i100.photobucket.com/albums/m7/matthias_smits/_MG_7127.jpg?t=1283013277
http://i100.photobucket.com/albums/m7/matthias_smits/_MG_7126.jpg?t=1283013276

Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2010, 18:37
Geen paniek, elke goede reparateur op gitaargebied kan dit makkelijk herstellen. Zelfs zodanig dat je er uiteindelijk niets meer van ziet, en het soms nog beter klinkt ook. Verzamel eventuele houtsplinters en neem de gitaar even naar een goede zaak mee. Het blijft klote natuurlijk, en je schrikt enorm als het gebeurt. Vaak kost het rond de 100-130 euro om het mooi te laten maken, afhankelijk van de breuk.

GlobalWarming
28 augustus 2010, 18:38
Geen paniek, elke goede reparateur op gitaargebied kan dit makkelijk herstellen. Zelfs zodanig dat je er uiteindelijk niets meer van ziet, en het soms nog beter klinkt ook. Verzamel eventuele houtsplinters en neem de gitaar even naar een goede zaak mee.

Ik ken geen enkel goede zaak, en hoeveel zou dit wel niet kosten? De enigste zaken die ik ken zijn allemaal commercieel gerichte muziekwinkels die ik niet vertrouw ...

Fisherman
28 augustus 2010, 18:38
Damn kerel.....

Wat klote voor je. :(
Kleine pleister op de wonde, het is te maken, maar het zal definitief de waarde van je gitaar ernstig doen dalen, mocht je de bedoeling hebben hem te laten repareren én hem ooit nog eens te verkopen.

Dit is overigens werk voor een vakman, dus wees voorbereid op een behoorlijke reparatieprijs.

Sterkte man! :(

Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2010, 18:40
Welke zaak in Antwerpen/Belgie goed is durf ik je zo niet te zeggen, maar er zijn vast wat Vlamingen hier die daar wel iets op weten.

Fisherman
28 augustus 2010, 18:41
Ik ken geen enkel goede zaak, en hoeveel zou dit wel niet kosten? De enigste zaken die ik ken zijn allemaal commercieel gerichte muziekwinkels die ik niet vertrouw ...

Zomaar wat gegoogled:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:lkuPY7rWIIQJ:www.akkoord.be/links/bouwers_herstellers.htm+gitaar+restauratie+antwerp en&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Tho
28 augustus 2010, 18:41
Waarom zijn het altijd Gibson heads die knakken?

Rock Bottom
28 augustus 2010, 18:45
Haal in het iedergeval de snaren er af.

Hendriks
28 augustus 2010, 18:51
Die crack is goed te maken ,maar ook reparateurs zijn commercieel hoor , die willen er ook wat aan verdienen.

Tupelo
28 augustus 2010, 18:53
Laat ik maar een suggestie doen dan, om het goed te maken.
Weliswaar in Nederland, maar circa een uurtje rijden. ~Klik~ (http://www.luthiers-gitaren.nl/)
Die wast dat varkentje voor je. :ok:

GlobalWarming
28 augustus 2010, 18:54
Die crack is goed te maken ,maar ook reparateurs zijn commercieel hoor , die willen er ook wat aan verdienen.
Ja maar gitaarwinkel -> brengen het naar hun reparateur.
Als ik naar reparateur ga, zie ik de kerel die het doet.

Heb met deze meneer contact opgenomen:

http://www.marcusguitars.be/mainpage-NL.htm

Mitch
28 augustus 2010, 18:55
@Tho: de hoek in de hals maakt het een relatief kwetsbare verbinding. Het kan wel anders met bijvoorbeeld een volute, of een verlijmde hals en kop.

@Global Warming: geen idee in België, maar in Nederland zijn er plenty goede reparateurs die hier hun hand niet voor om draaien, kan me niet voorstellen dat dat in België anders is. Succes met zoeken!

allochthomas
28 augustus 2010, 18:58
Waarom zijn het altijd Gibson heads die knakken?
Komt door de hoek die de headstocks maken ten opzichten van de neck. 1 keer verkeerd terecht komen en het is einde verhaal.

@TS, erg klote maar het is prima te maken.

richwoodplayer
28 augustus 2010, 18:59
woow!
dat is echt balen, echt super kut!
hoop dat dat nooit met de mijne gebeurt!

hoe is dit eigenlijk gebeurd bij jou?

GlobalWarming
28 augustus 2010, 19:02
woow!
dat is echt balen, echt super kut!
hoop dat dat nooit met de mijne gebeurt!

hoe is dit eigenlijk gebeurd bij jou?

Kabel is blijven haken achter stoel, hij zat in zijn rekje maar is eruit gesleurd op de grond ... patsaboemkrak ... :(

Dus moraal van het verhaal:
1) kabel altijd uit gitaar doen
2) rekjes zijn brol dus als hij gerepareerd wordt leg ik hem altijd in koffer.

marco v
28 augustus 2010, 19:05
Pijnlijk, om mee te maken en voor mij om dit zo op de foto te zien.

Succes met het herstel.

Xtrme
28 augustus 2010, 19:07
Waarom zijn het altijd Gibson heads die knakken?


....., met Warmoths gebeurt het niet. ;)

Volgens Ed Roman (Gibson-basher bij uitstek, maar die weet waar hij over praat) heeft Tupelo wél een klein beetje gelijk. http://www.edroman.com/rants/les_paul_necks.htm

Volgens hem zou Gibson al zijn nekken moeten breken en opnieuw moeten verlijmen voor ze de deur uitgaan.
Het lijkt me verschrikkelijk als het je overkomt, maar de breuken zijn over het algemeen goed reparabel.
Succes dus met de reparatie, man.

GlobalWarming
28 augustus 2010, 19:08
Ja repareren is mogelijk, maar ik heb echt geen idee van de prijs...

100 euro ? 200 euro ? 300 euro ?

Fisherman
28 augustus 2010, 19:11
Ja repareren is mogelijk, maar ik heb echt geen idee van de prijs...

100 euro ? 200 euro ? 300 euro ?

Ik denk eerder richting de 300, dan de 100 euro.
E.e.a. moet worden gevuld, gezet,etc etc én opnieuw gelakt worden.
Daar gaan aardig wat uren inzitten, dus reken maar op zeker 200-300 euro.
En nogmaals, dit is echt waarloos voor je...

Tho
28 augustus 2010, 19:14
bedankt voor de uitleg, het ziet er ook vrij kwetsbaar uit

Mitch
28 augustus 2010, 19:32
Als het meevalt eerder rond de 100E dan rond de 300E hoor, beetje paniekerig allemaal. Het enige dat tijd kost is de verbinding netjes krijgen, daarna is het in de klemmen ermee en klaar.

Tho
28 augustus 2010, 19:33
Als het meevalt eerder rond de 100E dan rond de 300E hoor, beetje paniekerig allemaal.

oh.. dan zou je hem bijna expres een trap geven aangezien hij na een goed uitgevoerde lijmbeurt sterker uit de verf komt

Riky
28 augustus 2010, 19:51
misschien werkt dat ook wel bij vrouwen:crazyhappy:

Vind het er trouwens altijd wel zwaar zuur uitzien zo'n headcrack. Ik snap alleen nooit zo goed hoe je het voor elkaar krijg een gitaar te laten vallen...
Shit happens.

xaviervr
28 augustus 2010, 19:55
Ik zie dat je in Antwerpen woont.
Misschien kan je Steffsen contacteren

http://users.telenet.be/steffsen/www.steffsen.be/Home.html

Rinze
28 augustus 2010, 19:58
Naast de hoek van de hals bij de kop is het ook het mahonie wat breukgevoelig is. Esdoorn heeft lange vezels, mahonie kortere die dus minder sterkte geven, heb ik me laten vertellen door een gitaarbouwer. De manier van zagen (hoek van zagen op de nerf) zal ongetwijfeld ook meewerken. Feit is dat je erg veel Gibbies ziet met gerepareerde halzen. Loop er een keer mee tegen een kozijn en krak.

Lullig, hoop voor je dat het snel en goed gerepareerd wordt.

Fireburst
28 augustus 2010, 19:58
@Globalwarning : mijn schoonbroer zijn SG heeft ooit ook een nekbreuk gehad. Die is zodanig hersteld dat je hem bijna niet meer ziet, echt vakwerk.
Hij is van Antwerpen (schoonbroer dus) en ik herinner me dat de reparatie lokaal gebeurd is, maar ik weet niet meer door wie.
Zodra hij terug is van vakantie, ik vermoed dit weekend, zal ik het hem nog eens vragen en je de gegevens toesturen.
:ok:

nickofzo
28 augustus 2010, 20:05
auw:makeup:

dr.distortion
28 augustus 2010, 20:09
Ik heb zelf ook een gibson studio met headcrack. Speelt en klinkt nog steeds als een tiet, alhoewel ik hem zo gekocht had. Speel er nog steeds erg graag op! Als ik je raad mag geven, dan ga hem laten repareren! Kost inderdaad rond de 100 euro. Volgens opgave van Guus Arons (bijvoorbeeld) kost de reparatie 60 euro Zonder lakken, blijft dus wel zichtbaar dan! Maar is effe om een indicatie te geven. Succes!!!

GlobalWarming
28 augustus 2010, 20:40
hoe je het voor elkaar krijg een gitaar te laten vallen...

Heb ik al uitgelegd. Gitaar zat in zijn rekje, kabel stak nog in, kabel bleef haken achter stoel, ik schoof met stoel, stoel en kabel trokken gitaar uit rekje en krak.


@Globalwarning : mijn schoonbroer zijn SG heeft ooit ook een nekbreuk gehad. Die is zodanig hersteld dat je hem bijna niet meer ziet, echt vakwerk.
Hij is van Antwerpen (schoonbroer dus) en ik herinner me dat de reparatie lokaal gebeurd is, maar ik weet niet meer door wie.
Zodra hij terug is van vakantie, ik vermoed dit weekend, zal ik het hem nog eens vragen en je de gegevens toesturen.
:ok:

Bedankt, Antwerpen zou het handigste zijn.

@all, bedankt voor het advies en steun, heb de snaren er al af gedaan zodat de druk vermindert op de kop.
Enigste kut is dat ik nu niet meer kan spelen, alleen akoestisch, tjah iets is beter dan niets zeker?

Ben al blij dat het mogelijk is om hem te maken. Op zich van ik het niet erg dan, maar had schrik dat hij echt naar de klote was ... gitaar heeft wel emotionele waarde als het je enigste werkende elektrische is (was) voor 2-3 jaar ...

Fisherman
28 augustus 2010, 20:47
Nogmaals, mijn deelneming. :makeup:
Ik vind het doodzonde van zo'n prachtige Gibson (wou dat ik er eentje bezat) en natuurlijk is het voor de eigenaar ook een drama.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit je van slag brengt.

Laat even weten ter zijner tijd hoe het loopt en afloopt met de reparatie.
Succes!!! :ok:

barno
28 augustus 2010, 21:09
crack aan headstock: klote maar er zijn veel ergere dingen, getordeerde neck ofzo... gewoon laten herstellen door een goede bouwer. er zitten er genoeg in het Antwerpse, zelfs te vinden hier op het forum.

Waarom gibson zo vaak: omdat ze de neck nog steeds in een stuk maken ipv met een scarf joint aan de head. Eén stuk zou tone-gewijs beter zijn... is natuurlijk duurder in productie (dikkere balk nodig) maar is gewoon erg kwetsbaar. een gelijmde verbinding is goedkoper en sterker.

Dit ziet er overigens een vrij eenvoudig te repareren breuk uit, zit niet in de buurt van de truss rod enz... Als je wat handig bent, zou je het zelf kunnen doen. het duurste van zo'n reparatie is herstellen van de lak (als je dat wil tenminste)

st.robot
28 augustus 2010, 21:14
gitaar reparateurs in Antwerpen (gevonden op the gearspot.be)

- Kristof Braekman - Antwerpen - http://www.kristofinstrumenten.be
- Steff Peire - Loenhout/Hoogstraten - http://www.steffsen.be
- Mike's Music - Kalmthout - http://www.mikesmusic.be

grtz

GlobalWarming
28 augustus 2010, 21:20
gitaar reparateurs in Antwerpen (gevonden op the gearspot.be)

- Kristof Braekman - Antwerpen - http://www.kristofinstrumenten.be
- Steff Peire - Loenhout/Hoogstraten - http://www.steffsen.be
- Mike's Music - Kalmthout - http://www.mikesmusic.be

grtz

Bedankt heb met Kristof contact opgenomen,

Ik stuur de mail naar meerdere mensen, voor verschillende prijzen dat leek mij het slimste.

Kim Wilson
28 augustus 2010, 21:25
Het bedrag wat de reparatie kost hangt ook een beetje af van je eigen eisen. Wil je hem weer heel of wil je er niks meer van zien? Dat scheelt nogal in de prijs.

Sterkte ermee iig, het blijft kut zoiets.

GlobalWarming
28 augustus 2010, 21:25
Het bedrag wat de reparatie kost hangt ook een beetje af van je eigen eisen. Wil je hem weer heel of wil je er niks meer van zien? Dat scheelt nogal in de prijs.

Sterkte ermee iig, het blijft kut zoiets.

Ik wil hem héél en liefst ook beetje weg maar niet volledig. De lak zit al vol met barsten dus dat maakt het verschil niet ...

caliban
28 augustus 2010, 21:39
Shit man, dit lijkt me rottig, heb er met mijn LP ook schrik voor dat het ook zou gaan gebeuren. Maar ja. Het gaat blijkbaar allemaal super in orde komen, dus ;)

ThomasL
28 augustus 2010, 21:40
Ach, de kop van mijn SG is al 3 keer gebroken... Steeds weer netjes gerepareerd. Maar ik zet hem dus nóóit meer in een standaard...
Komt wel goed met die breuk! Maar het doet wel effe pijn ja...

caliban
28 augustus 2010, 21:41
Ach, de kop van mijn SG is al 3 keer gebroken... Steeds weer netjes gerepareerd. Maar ik zet hem dus nóóit meer in een standaard...


Wat is de beste plek ervoor? Gewoon in de case zou ik durven zeggen..

mikeyaxeman
28 augustus 2010, 21:46
Dan is het nog opletten met een Gibson case.
De kop van de gitaar ligt vrij in de case dus als een koffer per ongeluk te hard neer komt kan hij op dat punt tussen de hals en de kop alsnog breken.
Info heb ik een keer gelezen van Vulvasonic.
@Topicstarter zwaar kut zeg :(
Hoop dit nooit mee te maken, en wel weer pic's posten van de gerepareerde kop als ie klaar is he! :)

ThomasL
28 augustus 2010, 21:49
Ja, in de koffer.. Deed ik al nadat ik hem de 2de keer had gebroken. Maar toen moest ik toch effe snel iets pakken, toch maar even op een bureaustoel (:soinnocent:) gelegd... En natuurlijk dondert 'ie daar weer af...
Dus van nu af aan ALTIJD in de koffer, hoe onhandig het soms ook is. En ik laat er liever niemand meer op spelen. Maar heb het er inmiddels voor over. En 3 maal is scheepsrecht. Maar hij klinkt nog steeds als een klok!

TDZH
28 augustus 2010, 22:16
Volgens Ed Roman (Gibson-basher bij uitstek, maar die weet waar hij over praat) heeft Tupelo wél een klein beetje gelijk. http://www.edroman.com/rants/les_paul_necks.htm

Volgens hem zou Gibson al zijn nekken moeten breken en opnieuw moeten verlijmen voor ze de deur uitgaan.
Het lijkt me verschrikkelijk als het je overkomt, maar de breuken zijn over het algemeen goed reparabel.
Succes dus met de reparatie, man.

Geweldig dit haha!
De Gibson SG Standard die ik heb heeft in de fabriek (Of in het warenhuis van Thomann?) een headcrack opgelopen, die daar ook door een vakman is gerepareerd. Koste de gitaar dus veel minder dan normaal, en nu hoor ik dat ik in feite ook nog een veel betere gitaar heb? Hahaha:crazyhappy:

terrasbeest
28 augustus 2010, 22:24
Ik ken geen enkel goede zaak, en hoeveel zou dit wel niet kosten? De enigste zaken die ik ken zijn allemaal commercieel gerichte muziekwinkels die ik niet vertrouw ...

Antwerpen : ga eens langs bij Miles Tones op de Turnhoutsebaan( aan de Roma ergens) in Hoboken, vraag naar Steven , dat is een prima luthier, al weet ik niet of hij nog veel tijd heeft ( ik weet ook niet of er eigenlijk veel werk aan te pas zal komen ).

Xtrme
28 augustus 2010, 22:49
Geweldig dit haha!
De Gibson SG Standard die ik heb heeft in de fabriek (Of in het warenhuis van Thomann?) een headcrack opgelopen, die daar ook door een vakman is gerepareerd. Koste de gitaar dus veel minder dan normaal, en nu hoor ik dat ik in feite ook nog een veel betere gitaar heb? Hahaha:crazyhappy:

Je hebt hem waarschijnlijk gekocht voor wat 'ie ook echt waard zou zijn als de prijzen en kwaliteit van de Gibsons niet zwaar gehyped en overrated zouden zijn. ;)

Sinner1980
29 augustus 2010, 00:22
Pfff,rot voor je man!

Nou ja,laten oplappen verpatsen en gauw een Fender kopen:strat:

GlobalWarming
29 augustus 2010, 01:43
Pfff,rot voor je man!

Nou ja,laten oplappen verpatsen en gauw een Fender kopen:strat:

Ik kan die gitaar nooit wegdoen, ik ben er echt nog te verliefd op.
Als ik nog een gitaar koop dan wordt het inderdaad een fender telecaster, maar dat is voor de verre toekomst.

Nu ga ik verder met mokken en zinloos tv kijken en even eens goed wegrotten.

nickofzo
29 augustus 2010, 01:48
Ik kan die gitaar nooit wegdoen, ik ben er echt nog te verliefd op.
Als ik nog een gitaar koop dan wordt het inderdaad een fender telecaster, maar dat is voor de verre toekomst.

Nu ga ik verder met mokken en zinloos tv kijken en even eens goed wegrotten.

haha tv rond dit tijdstip.. is dat niet met "net-niet-knappe-vrouwen die hun waardigheid hebben verkocht" ?

jonge.. slaap lekker
en sterkte,

wietse
29 augustus 2010, 07:16
een mooie cleane breuk zo te zien, nergens splinters oid, gemakkelijk te repareren, snaren er af, houtlijm er tussen en klemmen.
je blijft het zien, maar slechts minimaal met een breuk als dit, kan dus goekoop gemaakt worden, als het mij zou overkomen dan pakte ik zelf de lijmklem en extra sterke houtlijm uit het hok.
het is lullig als zoiets gebeurt maar de schade valt gelukkig mee, een versplinterde hals of kop is vele malen erger.

Ivis
29 augustus 2010, 10:35
zwier in vlissingen kan dit wel repareren.

TijmenSarneel
29 augustus 2010, 12:51
crack aan headstock: klote maar er zijn veel ergere dingen, getordeerde neck ofzo... gewoon laten herstellen door een goede bouwer. er zitten er genoeg in het Antwerpse, zelfs te vinden hier op het forum.

Waarom gibson zo vaak: omdat ze de neck nog steeds in een stuk maken ipv met een scarf joint aan de head. Eén stuk zou tone-gewijs beter zijn... is natuurlijk duurder in productie (dikkere balk nodig) maar is gewoon erg kwetsbaar. een gelijmde verbinding is goedkoper en sterker.

Dit ziet er overigens een vrij eenvoudig te repareren breuk uit, zit niet in de buurt van de truss rod enz... Als je wat handig bent, zou je het zelf kunnen doen. het duurste van zo'n reparatie is herstellen van de lak (als je dat wil tenminste)

Wat kut! Had ik dit eerder geweten... Ik heb mijn LP hals juist uit één stuk gemaakt, en was er nog trots op ook... Moet ik er nou extra voorzichtig mee zijn, of is het zo van; als ie breekt, breekt ie toch wel

marco v
29 augustus 2010, 13:06
Tis net als met autorijden, denk je 20 jaar geen ongeluk te hebben gehad, rij je in een onbewaakt moment de buitenspiegel van de auto van je vrouw eraf tijdens inparkeren...Gewoon voorzichtig zijn, meer kan je niet doen want een ongeluk zit in een klein hoekje.

Madcow
29 augustus 2010, 13:13
Een vriend van mij heeft een Gibson les Paul en daarbij de is headstock al 3x gebroken.


Maar hij speelt ook met .60 in E

barno
29 augustus 2010, 13:27
Wat kut! Had ik dit eerder geweten... Ik heb mijn LP hals juist uit één stuk gemaakt, en was er nog trots op ook... Moet ik er nou extra voorzichtig mee zijn, of is het zo van; als ie breekt, breekt ie toch wel

Uit één stuk is zeker verkiesbaar ifv optimale klank (al maakt het imo in praktijk weinig verschil). Het enige punt is dat je idd wat voorzichtiger moet omgaan met je gitaar. zal nooit zomaar breken maar bij een val is de kans groter.
maar je kan ook geluk hebben, mijn es 135 is al zeker 10 keer gevallen, en nog nooit breuk

aaronstonebeat
29 augustus 2010, 13:50
Als ik in Antwerpen zat, of zelfs maar in de buurt, zou ik contact opnemen met Stijn Kenens. Dan houd je het ook nog binnen het forum.

HaroldA
29 augustus 2010, 13:59
Ik verwachtte dat dit topic over een nachtmerrie zou gaan, maar blijkbaar was de TS wakker toen dit gebeurde ;) @Mods: kan de titel nog aangepast worden?

Zuur voor je man, maar volgens mij hebben 50% van alle <= '93 Les Pauls een headcrack gehad. Gewoon laten lijmen en lekker zichtbaar laten. Zie het als een extra spannend verhaal over je favoriete gitaar.

Jasper.
29 augustus 2010, 15:37
Wat is de beste plek ervoor? Gewoon in de case zou ik durven zeggen..

Ik heb deze aan de muur hangen, Ideaal:
http://www.beringmusic.com/store/images/Herc%20GSP39WB.jpg

Hij gaat automatisch op slot als de gitaar er in hangt.

GlobalWarming
29 augustus 2010, 15:40
Als ik in Antwerpen zat, of zelfs maar in de buurt, zou ik contact opnemen met Stijn Kenens. Dan houd je het ook nog binnen het forum.

Heb contact met hem opgezocht.

Ik heb al een eerste prijs schatting van iemand binnen en dat was minimum 100 euro en max 150 euro.

guitarkid
29 augustus 2010, 15:49
Ik heb deze aan de muur hangen, Ideaal:
http://www.beringmusic.com/store/images/Herc%20GSP39WB.jpg

Hij gaat automatisch op slot als de gitaar er in hangt.

Goede tip. Ik heb ooit begrepen dat je een gitaar niet fulltime in zijn koffer moet bewaren i.v.m. vochtigheidsgraad etc. Ik had mijn oude Martin altijd uit veiligheidsoverwegingen in zijn koffer, maar dat werd me dus afgeraden. Ik heb nu dus ook alle gitaren aan de muur hangen in dergelijke houders.

@TS: balen, maar zoals al velen voor me zeiden, alles komt goed en je gitaar wordt er speeltechnisch niet minder van en ook cosmetisch kan er veel!
Er zijn plenty voorbeelden op internet met de "before/after"-foto's en dan sta je te kijken van hoe onzichtbaar een crack gerepareerd kan worden.
Ik heb een vroeg 70-er jaren Epiphone acoustische 12-string waar de complete hals van af was gebroken. Is door een vakman in Groningen gerepareerd en al meer dan 13 jaar weer in prima staat!
Neemt niet weg dat ik er ook niet aan moet denken bij mijn LP.....
Succes!

Gr.C.

HUESSEN
29 augustus 2010, 16:03
Ik heb deze aan de muur hangen, Ideaal:
http://www.beringmusic.com/store/images/Herc%20GSP39WB.jpg



Schijnt de nitro lak aan te tasten.


http://www.thomann.de/nl/hercules_stands_hcgsp38wb_guitar_wallmount.htm

.

Jasper.
29 augustus 2010, 16:07
Schijnt de nitro lak aan te tasten.


http://www.thomann.de/nl/hercules_stands_hcgsp38wb_guitar_wallmount.htm

.

Ok, wist ik niet. Er zit niet van dat rubber op maar een soort foam. Maar gelukkig heb ik geen gitaren met nitro lak.

FruscianteFan
29 augustus 2010, 16:45
ook simpel op te lossen door tape, schuim of iets anders eromheen te doen.

vulvasonic
29 augustus 2010, 16:52
bedankt voor de uitleg, het ziet er ook vrij kwetsbaar uit

De uitleg is niet helemaal compleet. Het heeft ook te maken met de houtsoort, mahonie dus. Mahonie is in de lengte van de nerf oersterk, maar daar waar de kop naar achteren helt is er maar een klein stukje lengte over, waardoor het kwetsbaar is. Sommige merken kiezen ervoor de kop te verlijmen, zodat zowel in de nek als in de kop de nerf in de lengterichting blijft lopen.

Esdoorn is sowieso sterker, dus niet alleen in de lengte van de nerf. Esdoorn halzen met een Gibson-achtige constructie, zoals op mijn ES-347 zijn iets minder kwetsbaar.

GlobalWarming
29 augustus 2010, 16:56
Met zo'n slot ding, is alleen de kop vast, de body kan dus nog bewegen denk ik klopt dat. Heb dan schrik dat de body tegen de muur tikt ...

snaarplukker
29 augustus 2010, 17:00
Heb contact met hem opgezocht.

Ik heb al een eerste prijs schatting van iemand binnen en dat was minimum 100 euro en max 150 euro.
Aardige verdienste voor 10 minuten werk.;)
Die breuk is (als je handig bent) zelf te lijmen. Wil ik wel gratis voor je doen, maar dat stoot tegen de been van de forumbeheerder, die dit nu als spam gaat zien.;)

Wiellem
29 augustus 2010, 17:14
De nachtmerrie van iedere Les Paul bezitter :makeup:

Maar gaat gelukkig weer helemaal goed komen :)

RolandT
29 augustus 2010, 17:22
Ja maar gitaarwinkel -> brengen het naar hun reparateur. Als ik naar reparateur ga, zie ik de kerel die het doet.
Heb met deze meneer contact opgenomen:
http://www.marcusguitars.be/mainpage-NL.htmPrima kerel, als ik een gitaarprobleem heb is hij mijn eerste keuze.

Gearjunkie
29 augustus 2010, 17:26
Aardige verdienste voor 10 minuten werk.;)
Die breuk is (als je handig bent) zelf te lijmen. Wil ik wel gratis voor je doen, maar dat stoot tegen de been van de forumbeheerder, die dit nu als spam gaat zien.;)

Nee hoor, da's een alleszins redelijk bedrag.
-Het is meer dan 10 minuten werk
-Een luthier wil ook graag een plakje kaas op zijn boterham
-De winkel/werkplaats moet ook betaald worden
-De balastingdienst profiteert voor 60% mee, dus de luthier heeft netto maar 4 tientjes

Zo komen de ideeën de wereld in dat een afstelbeurtje maar 3,75 euro mag en een pickupje inbouwen eigenlijk maar gratis moet. Niet doen aub.

terrasbeest
29 augustus 2010, 17:35
Ik heb deze aan de muur hangen, Ideaal:
http://www.beringmusic.com/store/images/Herc%20GSP39WB.jpg

Hij gaat automatisch op slot als de gitaar er in hangt.

Gibson = nitrucellulose lak.

terrasbeest
29 augustus 2010, 17:38
Nee hoor, da's een alleszins redelijk bedrag.
-Het is meer dan 10 minuten werk
-Een luthier wil ook graag een plakje kaas op zijn boterham
-De winkel/werkplaats moet ook betaald worden
-De balastingdienst profiteert voor 60% mee, dus de luthier heeft netto maar 4 tientjes

Zo komen de ideeën de wereld in dat een afstelbeurtje maar 3,75 euro mag en een pickupje inbouwen eigenlijk maar gratis moet. Niet doen aub.

+1. Een vakman mag er voor betaald worden.

de_stoffel
29 augustus 2010, 18:08
Ik zie dat je al contact hebt opgenomen met Kristof Braekman. Ik heb hem al eens bezig gezien en er even mee gepraat en hij leek mij een zeer bekwame en vooral eerlijke (op vlak van prijs) man.
Hij heeft voor mij enkel een (ongelooflijk snelle) afstelling gedaan aan mijn gitaar, 5 minuutjes en alle issues waren opgelost!

toneblo
29 augustus 2010, 18:10
Waarom zijn het altijd Gibson heads die knakken?


Niks ten nadele van Gibson maar ik kan mij goed vinden in deze vraag..

forceps
29 augustus 2010, 18:11
Waarom zijn het altijd Gibson heads die knakken?

Omdat de neck van mahonie is. Ik spraak ooit een botenbouwer en die gebruikte ook veel mahonie, behalve voor de mast i.v.m. gevaar voor breken.

Fisherman
29 augustus 2010, 18:14
Ik hoor hier mensen praten over 100 euro en dan ben je klaar.
Misschien wel, maar dan is ie gelijmd.
Wil je hem helemaal netjes hebben, dus alles gelijmd, opnieuw gevuld, geschuurd en gelakt...dan zitten daar meer uren in logischerwijs.

Het is dus ook maar net wat je wilt uitgeven.

Ik ben heel benieuwd hoe het straks is geworden, post je nog een fotosessie daarvan??

GlobalWarming
29 augustus 2010, 18:15
Ja natuurlijk, eerst wachten op antwoorden van de reparateurs, dan moet ik nog beslissen wie ik neem en dan moet ik er nog geraken. Dus zal wel even duren. Achteraf komen de foto's.

guitarkid
29 augustus 2010, 18:18
Met zo'n slot ding, is alleen de kop vast, de body kan dus nog bewegen denk ik klopt dat. Heb dan schrik dat de body tegen de muur tikt ...

Ik heb een strook flightcaseschuim op de muur achter de gitaren. Werkt perfect.
En bovendien heb ik er stukjes tuinslang omheen gedaan bij de nitro-gitaren. Ook prima!

BTW: mijn Les Paul heeft een maple hals: dat schijnt dus weer te schelen... ;)

Gr. C.

Misery Signals
29 augustus 2010, 18:26
In Antwerpen zit inderdaad Stijn Kenens, ergens aan het Sint-Jansplein.
Ik heb er net twee gitaren binnengedaan.
Het is een degelijke vakman voor een schappelijke prijs.
Heeft ook een custom bass voor een vriend van me gebouwd, voor iets meer dan de prijs van een Fender USA Jazzbass.

MS

Terminus
29 augustus 2010, 20:45
BTW: mijn Les Paul heeft een maple hals: dat schijnt dus weer te schelen... ;)


Ik denk niet dat het veel helpt. In dit topic wordt door iedereen als oorzaak mahonie genoemd. Dat mahonie makkelijker breekt dan andere houtsoorten wil ik wel geloven, maar ik denk dat dit er ook aan bijdraagt:
http://www.mylespaul.com/forums/members/richlespaul-albums-cut-gold-picture1505-gold-4.jpg
Dit is een foto van een Gibson Les Paul R7 die in tweeën gehakt is. Je ziet dat hier (waar de trussrod zit, bij de headstock) heel weinig hout zit. Waarschijnlijk is het niet de oorzaak van de headcrack van de TS (hij is niet op dat punt gebroken) maar ik denk wel dat dit wat te maken heeft met sommige andere headcracks.

caliban
29 augustus 2010, 20:52
Hey laten we allemaal onze Les Pauls in twee kappen. Beetje grappige foto :p
Is inderdaad wel vreselijk weinig hout op dat 'drukvolle' punt.

Nielsje
29 augustus 2010, 21:00
Och, maar dat is alleen in het midden. Die uitsparing zit alleen in't midden bij het einde van de trussrod. De rest heeft wel weer meer hout.

Gearjunkie
29 augustus 2010, 22:01
Ik denk niet dat het veel helpt. In dit topic wordt door iedereen als oorzaak mahonie genoemd. Dat mahonie makkelijker breekt dan andere houtsoorten wil ik wel geloven, maar ik denk dat dit er ook aan bijdraagt:
http://www.mylespaul.com/forums/members/richlespaul-albums-cut-gold-picture1505-gold-4.jpg
Dit is een foto van een Gibson Les Paul R7 die in tweeën gehakt is. Je ziet dat hier (waar de trussrod zit, bij de headstock) heel weinig hout zit. Waarschijnlijk is het niet de oorzaak van de headcrack van de TS (hij is niet op dat punt gebroken) maar ik denk wel dat dit wat te maken heeft met sommige andere headcracks.

Wat vriendelijk van je speciaal voor dit topic je LP doorgezaagd hebt, geeft inderdaad veel inzicht.

Danieldg
29 augustus 2010, 22:16
Dit is een zeer cleane, perfect te repareren breuk. Ik vermoed dat verstevigingen (http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/81265-r6-headstock-repair-pics.html#post1573997) zelfs niet nodig zijn. Elke luthier kan dat doen. 100 - 150 euro vind ik een mooire prijs. Zoals eerder gezegd tellen er ook wat andere factoren mee in de prijs, niet alleen de prijs van de lijm en het plaatsen van een paar klemmen.

Indien je een paar volledige breuken wilt zien:

http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/76911-headstock-repairs.html

http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/81265-r6-headstock-repair-pics.html

http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/82293-hamer-sunburst-restoration.html

http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/47534-bench-6-7-09-a.html

http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/1073-think-i-can-fix.html

Alle bovenstaande gitaren waren als 'dood, klaar voor de vuilbak' opgegeven, maar zijn allemaal perfect hersteld door BCRGreg. Ik geloof dat het herstel van een bovenstaande complexe breuk bij hem maar een 600 dollar kost, wat vrijwel niets is als je gaat kijken naar de uren tijd die er in kruipen.

Ik hoop dat je je wat beter voelt nadat je de bovenstaande topics hebt gelezen/bekeken, je gitaar is er relatief goed aan toe! :)

TDZH
29 augustus 2010, 22:26
Je hebt hem waarschijnlijk gekocht voor wat 'ie ook echt waard zou zijn als de prijzen en kwaliteit van de Gibsons niet zwaar gehyped en overrated zouden zijn. ;)

Liever een Gibson die meer kost dan ie waard is dan een ander soort gitaar die ik eigenlijk niet hoef te hebben.

Fisherman
29 augustus 2010, 22:44
150 euro ??

Ik heb al eerder gezegd, natuurlijk, voor 100-150 euro is ie gelijmd.
Maar wil je je gekoesterde LP nog lang behouden is het toch ook wat waard om er cosmetisch meteen iets aan te laten doen.
En dan kruip je toch richting 250-350 euro hoor.
Wat niet uitmaakt, het is maar net wat Global Warming ermee van plan is; een budget repair of echt zijn trouwe 6-string helemaal tiptop terug krijgen.

Wabbie
29 augustus 2010, 23:36
och, een beetje wat oorlogslittekens zijn toch niet zo erg. Volgens mij is dit prima te repareren voor een eurootje of 150. Ik heb zelf ooit een Epiphone genesis met een neckcrack gerepareerd met sterke houtlijm. Die doet het ook nog steeds prima en is niet verder gebroken.

Het is natuurlijk wel behoorlijk schrikken als het je overkomt. Dat had ik ook met mijn Epi Genesis en dat is niet eens eens van mijn hoofdgitaren ( ik speel al jaren op Fenders ).

Succes ermee iig. Hopelijk wordt het snel gerepareerd en kun je nog vele jaren genieten van je Les Paul!

GlobalWarming
30 augustus 2010, 00:03
Ik heb al eerder gezegd, natuurlijk, voor 100-150 euro is ie gelijmd.
Maar wil je je gekoesterde LP nog lang behouden is het toch ook wat waard om er cosmetisch meteen iets aan te laten doen.
En dan kruip je toch richting 250-350 euro hoor.
Wat niet uitmaakt, het is maar net wat Global Warming ermee van plan is; een budget repair of echt zijn trouwe 6-string helemaal tiptop terug krijgen.

Gebarsten lak en deuken enzo kunnen mij weinig schelen, heb de gitaar gekocht voor 700 euro, ga ik niet nog eens de helft ervan insteken om deuken en barsten weg te werken. Het grootste kutte hieraan is dat ik niet kan spelen nu en mij enorm verveel en dat door die scheur, dus zolang ik maar op kan spelen is het goed voor mij. Als het een beetje is weg gewerkt is het het nog beter, we zullen wel zien hoeveel het gaat kosten, het is een LP studio dus het is niet de beste LP maar ze ligt mij toch wel dicht bij het hart.

Agent_Smith
30 augustus 2010, 05:53
Idd al tig keer nu gezegd, maar nogmaals: het is zwaar kl*te als het je gebeurd, maar dit is een hele 'mooie', cleane en vooral goed te repareren breuk. Zo heb ik er al meerdere gerepareerd. Verder heb ik al vele Gibsons gehad (en nog heb nog steeds) met gerepareerde breuken en speel- en klanksgewijs nog nooit nadelige gevolgen van meegemaakt. Ook qua stemvastheid helemaal geen problemen.
Enige minpunt idd: de waarde is in één keer ongeveer gehalveerd ten opzichte van een niet gebroken gelijke Gibson.
Sterkte ermee en succes met de reparatie! Als hij straks gerepareerd is doet het al veel minder pijn!

Agent_Smith
30 augustus 2010, 06:10
Oja, en de eerder genoemde Ed Roman is trouwens één van de grootste wankers uit gitaarland en alles wat hij zegt/schrijft moet met een heel groot pak zout genomen worden.
Er staan ook heel veel onwaarheden op zijn site.
Maar dit terzijde.

Terminus
30 augustus 2010, 08:35
Oja, en de eerder genoemde Ed Roman is trouwens één van de grootste wankers uit gitaarland en alles wat hij zegt/schrijft moet met een heel groot pak zout genomen worden.
Er staan ook heel veel onwaarheden op zijn site.
Maar dit terzijde.

+1
Er staan misschien een paar dingen die waar zijn (over de headcracks bijvoorbeeld) maar die gast is niet te vertrouwen en lult van alles. Zo is hij zijn EBMM dealership kwijtgeraakt omdat hij goedkope modellen nam, er een nieuwe top opzette en ze verkocht als een duurder model en was hij z'n Heritage dealership kwijtgeraakt omdat hij een klant geen gratis case wou geven die bij de gitaar hoorde ofzoiets.

speedmusic
30 augustus 2010, 08:37
die Ed Roman verteld geen onwaarheden hoor, het is alleen ZIJN waarheid. :seriousf:

Terminus: heeft hij trouwens ook niet zo'n geintje gehad met BC Rich, oude body's kopen, assembleren en verkocht als zijnde BC Rich?

zeppo
30 augustus 2010, 09:21
Ja natuurlijk, eerst wachten op antwoorden van de reparateurs, dan moet ik nog beslissen wie ik neem en dan moet ik er nog geraken. Dus zal wel even duren. Achteraf komen de foto's.

Moet je wel even aan de reparateur vragen: of hij tijdens de reparatie foto's wil maken.

Terminus
30 augustus 2010, 10:56
die Ed Roman verteld geen onwaarheden hoor, het is alleen ZIJN waarheid. :seriousf:

Terminus: heeft hij trouwens ook niet zo'n geintje gehad met BC Rich, oude body's kopen, assembleren en verkocht als zijnde BC Rich?

Geen idee, ik kon er op Google niks over vinden. Maar genoeg off-topic.

Foto's van de reparatie lijken me wel interessant in ieder geval, al weet ik niet of een luthier er mee instemt. Misschien is hij bang dat mensen gaan denken dat het een makkelijk klusje is en gaan ze het zelf doen.

soup
30 augustus 2010, 12:06
Ik heb vannacht gedroomd dat mijn teergeliefde epiphone G-400 ook een gebroken hals had, geen idee hoe maar zijn headstock was gewoon afgebroken.

:(



Succes met de reparatie.

Fisherman
30 augustus 2010, 15:28
Gebarsten lak en deuken enzo kunnen mij weinig schelen, heb de gitaar gekocht voor 700 euro, ga ik niet nog eens de helft ervan insteken om deuken en barsten weg te werken. Het grootste kutte hieraan is dat ik niet kan spelen nu en mij enorm verveel en dat door die scheur, dus zolang ik maar op kan spelen is het goed voor mij. Als het een beetje is weg gewerkt is het het nog beter, we zullen wel zien hoeveel het gaat kosten, het is een LP studio dus het is niet de beste LP maar ze ligt mij toch wel dicht bij het hart.

Ok, dan begrijp ik dat je voor een budget repair gaat zodat je zo snel mogelijk weer kunt spelen. :ok:
Kun je anders niet voor een goedkoop LP-kopie als reserve gitaartje gaan snuffelen op de tweedehandssites? Voor onder de 100 euro heb je een gitaar die dan weliswaar geen Gibson kwaliteit is, maar met een beetje mazzel toch goed bespeelbaar en redelijk klinkend.
Ik noem bijv. een Epiphone, Richwood.... het is maar een ideetje. ;)

GlobalWarming
30 augustus 2010, 15:34
Tweede prijs schatting is 50 à 80 euro, was wel een verschil is met de andere meneer die 100 - 150 euro zei. Ik vraag mij af waarom zo'n groot prijsverschil?

Beiden herstellen de gitaar...

Kim Wilson
30 augustus 2010, 15:48
Verschil in afwerking misschien?

barno
30 augustus 2010, 16:04
Tweede prijs schatting is 50 à 80 euro, was wel een verschil is met de andere meneer die 100 - 150 euro zei. Ik vraag mij af waarom zo'n groot prijsverschil?

Beiden herstellen de gitaar...

ik zou veel eerder naar de naam en faam van een hersteller kijken in de eerste plaats dan naar zijn prijs.

Zowat iedereen kan een neck breuk herstellen, alleen, de ene drupt er wat lijm tussen en zet er een klem op, de ander maakt de breuk goed zuiver, restaureert minutieus met stukjes mahonie enz... groot verschil in prijs betekent soms een nog groter verschil in kwaliteit van herstelling..

vulvasonic
30 augustus 2010, 16:25
ik zou veel eerder naar de naam en faam van een hersteller kijken in de eerste plaats dan naar zijn prijs.

Zowat iedereen kan een neck breuk herstellen, alleen, de ene drupt er wat lijm tussen en zet er een klem op, de ander maakt de breuk goed zuiver, restaureert minutieus met stukjes mahonie enz... groot verschil in prijs betekent soms een nog groter verschil in kwaliteit van herstelling..

Het kan ook zijn dat de ene (de duurdere) al wat meer naam gemaakt heeft en dat de andere (de goedkopere) zichzelf nog een betere positie op de markt moet zien te verdienen. Het klinkt als iets heel anders, maar in de praktijk komt het vaak op hetzelfde neer. :)

FruscianteFan
30 augustus 2010, 16:32
Ik heb nou ook niet de indruk dat het heel moeilijk is om iemand te vinden die een neckcrack goed kan repareren. Het is niet alsof alleen de beste luthier van de Benelux dat aan zou kunnen. Het zou zomaar één van de meest voorkomende serieuze reparaties aan gitaren kunnen zijn.

GlobalWarming
30 augustus 2010, 17:21
Ik heb nou ook niet de indruk dat het heel moeilijk is om iemand te vinden die een neckcrack goed kan repareren. Het is niet alsof alleen de beste luthier van de Benelux dat aan zou kunnen. Het zou zomaar één van de meest voorkomende serieuze reparaties aan gitaren kunnen zijn.

Als je iets laat doen laat het dan ineens goed doen hé ;)

FruscianteFan
30 augustus 2010, 17:40
Ja, maar wie zegt dat je voor €150 een feitelijk betere reparatie hebt dan voor €80?

HaroldA
30 augustus 2010, 17:42
Als je iets laat doen laat het dan ineens goed doen hé ;)

Dus je kijkt naar "resultaten uit het verleden" en niet naar de prijs.

GlobalWarming
30 augustus 2010, 17:49
Dus je kijkt naar "resultaten uit het verleden" en niet naar de prijs.

en aanbevelingen van andere mensen daar kijk ik ook naar! :)

The Bertman
30 augustus 2010, 18:07
Als het een schone breuk is, dan is het idd een klusje van niks. Ik doe het zelf met violen, op mijn werk. Stelt helemaal niks voor.
Maar aan de andere kant is het een fijn idee om een bouwer van zekere naam te hebben. Ik zou ook niet alles van de prijs laten afhangen.

guitarkid
30 augustus 2010, 18:41
Het kan ook zijn dat de ene (de duurdere) al wat meer naam gemaakt heeft en dat de andere (de goedkopere) zichzelf nog een betere positie op de markt moet zien te verdienen. Het klinkt als iets heel anders, maar in de praktijk komt het vaak op hetzelfde neer. :)

Een zeer terechte opmerking, Vulvasonic...! Het zou niet de eerste keer zijn dat een gevestigde naam het (te) routinematig doet (goed, maar niet meer dan dat) terwijl een goede "beginner" zich wil bewijzen en niet eerder stopt dan dat het echt top is, zonder extra kosten. Ik heb geen ervaring met gitaar-reparaties, maar zo heb ik wel mijn studio jaren geleden in de markt gezet...! (En nee, ik doe nu ook niet alles op routine.... ;))
Neemt niet weg dat het wel leuk is als je wat eerder werk van iemand kan zien als referentie.

Gr. C.

cultfan
2 september 2010, 20:27
Het is een stukje rijden maar Patrick Koopman in Weurt bij Nijmegen is heel goed en niet (te ) duur!

vulvasonic
2 september 2010, 21:23
Het is een stukje rijden maar Patrick Koopman in Weurt bij Nijmegen is heel goed en niet (te ) duur!

Patrick is een held en verdient een standbeeld! :cooler:

charlotte
3 september 2010, 09:22
Laatste 2 kan ik onderstrepen!.


groetjes Charlotte :lp:

Mr.Fingers
3 september 2010, 11:21
+1 Voor Stijn Kenens. Hij is

a) in de buurt
b) verdomd goed
c) nog vrij budgetvriendelijk
d) vrij snel (geen immense wachtlijst), ik was op een weekje bediend.
e) een vakman!

Hij heeft de kop van m'n Gibby SG-bas ook kunnen herstellen (alleen gelijmd, niet gelakt), en die zit echt STEVIG er terug op.

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMG_2026.jpg

RobVDB
3 september 2010, 14:46
Hoe je de crack ook laat repareren doe het echt niet zoals deze gast :???:

http://i.ebayimg.com/15/!B1CzMUwBGk~$(KGrHqZ,!hoEw5GYZGe8BMc4pW9C!w~~_12.J PG

Rob

wietse
3 september 2010, 16:33
zo lag er hier laatst in de kringloop een zo op het oog prachtige oude 70's ibanez western, voor weinig, tot je ontdekte hoe de hals was gerepareerd, met een stalen plaat en bouten en moeren die DWARS DOOR DE HALS HEEN WAREN GEBOORD!!!!
en dan is 40 euro wel veel, en een dag later was hij ook nog verkocht, waarschijnlijk voor de tuners en het piezo bruggetje dat er in zat.

Fisherman
3 september 2010, 16:52
zo lag er hier laatst in de kringloop een zo op het oog prachtige oude 70's ibanez western, voor weinig, tot je ontdekte hoe de hals was gerepareerd, met een stalen plaat en bouten en moeren die DWARS DOOR DE HALS HEEN WAREN GEBOORD!!!!
en dan is 40 euro wel veel, en een dag later was hij ook nog verkocht, waarschijnlijk voor de tuners en het piezo bruggetje dat er in zat.

Ik zie dat je een beetje opruiming gaat houden?
Dat zal wel hoognodig zijn, want met die immense collectie van je moet je haast in een kasteel wonen ;)

Succes ermee! :ok:

Stratman70
4 september 2010, 10:51
Het ergste is vandaag gebeurt, mijn enigste elektrische gitaar is gesneuveld. Mijn gibson les paul uit 1993, het was mijn enigste :(

Ik vraag mij af of ze dit nog kunnen maken ... ben echt nu super pist op mijzelf pff ... kutzooi

http://i100.photobucket.com/albums/m7/matthias_smits/_MG_7128.jpg?t=1283013277
http://i100.photobucket.com/albums/m7/matthias_smits/_MG_7127.jpg?t=1283013277
http://i100.photobucket.com/albums/m7/matthias_smits/_MG_7126.jpg?t=1283013276

Ik heb het ook gehad. Zelf gelijmd met houtlijm. Zit weer prima stevig vast.
KLIK (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135120)

JIB
4 september 2010, 13:29
Begin hier niet zelf aan...!!!
Ik België (Tongeren) heb je Rik's Rockshop!
Hij herstelt dit voor €50 euro.

http://www.rrshop.be

GlobalWarming
4 september 2010, 13:30
Ik ga vandaag al langs iemand, ik ga er natuurlijk niet zelf aan knoeien.
Hij ging het repareren voor 80 euro inclusief retoucheren etc.

Souplol
4 september 2010, 14:42
Ik ga vandaag al langs iemand, ik ga er natuurlijk niet zelf aan knoeien.
Hij ging het repareren voor 80 euro inclusief retoucheren etc.

Mooie prijs!
Succes!

Guinness
5 september 2010, 11:59
Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad. Ik heb het laten repareren bij Vox Humana in Schiedam. Zijn heel professioneel. Kan ik je van harte aanraden. En het was ook niet zo duur.

Mitch
5 september 2010, 13:25
Vox zit in Vlaardingen, in Schiedam zit De Gier. Maar goed, da's voor de topic starter toch niet relevant. Alleen voor mij als Schiedammer wel ;)

GlobalWarming
5 september 2010, 13:59
Heb gisteren hem binnen gebracht en anderhalf uur blijven plakken. Het was een leuke atelier heb wat op zijn zelf gemaakte jazz gitaren mogen jammen terwijl hij ondertussen aan mijn gitaar bezig was. Een zeer vriendelijke en toffe man nu maar hopen dat het resultaat "ok" is. (dat het gewoon weer dicht is) en dan ben ik zeer tevreden.

Nu is het wel vreemd om geen Gibson in de kamer te hebben :(

Tupelo
5 september 2010, 14:26
Heb je rechterhand eens ergens anders tijd voor. :)

Chocola
5 september 2010, 14:41
Heb je rechterhand eens ergens anders tijd voor. :)

lol! :D



......

ShredTallicA
5 september 2010, 14:46
Heb je rechterhand eens ergens anders tijd voor. :)

De ene verslaving voor de andere vervangen? :soinnocent:

guitarkid
5 september 2010, 16:08
Heb je rechterhand eens ergens anders tijd voor. :)

Doet me denken aan Herman Finkers:
"Ik kon een baan krijgen als rechterhand van de directeur van een bordeel. Nou, dat doet hij maar mooi zelf!!!" :seriousf:

Gr. C.