PDA

View Full Version : Filmpje geupload!



Braddie
27 augustus 2010, 23:34
http://www.youtube.com/watch?v=Jyghx3EDrTk
Op het laatste stukje ging de versterker op eens feedbacken, toen raakte ik in de war:O

Maargoed.
Ik speel overigens met 10 eurocent! en heb .09 elixers!

-=JEROEN=-
28 augustus 2010, 01:05
En jij vond dat die vriend van je niet zo goed speelt?

Braddie
28 augustus 2010, 01:21
En jij vond dat die vriend van je niet zo goed speelt?

Die gast speelt al 3,5 jaar. Ik speel net 4 maanden, heb dit nummer 3 weken terug op gehoor uitgevogelt aangezien er geen fatsoenlijke tabs zijn en ik dit nummer zooo mooi vind dat ik hem wel wilde leren!

Thewisbone
28 augustus 2010, 09:32
Beetje saai.. deze muziek je moet er maar van houden..

-=JEROEN=-
28 augustus 2010, 10:42
Ik vind het heel knap van je dat je dit na 4 maanden al kan spelen.

Je hebt overduidelijk een goed gehoor.

Ga vooral door zo!

Braddie
28 augustus 2010, 11:21
Bedankt!, ben overigens weer even terug bij de plectrums, 10 cent is weg:mad:

Gitaar4ever
28 augustus 2010, 11:32
Kun je die vriend van je geen les geven?
Moet oppassen met wat ik zeg maar ik vind het idd heel knap dat je na 4 maanden op gehoor al een nummer kan naspelen met heel wat bends erin.

Braddie
28 augustus 2010, 11:57
Kun je die vriend van je geen les geven?
Moet oppassen met wat ik zeg maar ik vind het idd heel knap dat je na 4 maanden op gehoor al een nummer kan naspelen met heel wat bends erin.


Nee dat durf ik niet aan!, ik bedoel... die gast speelt nu 3,5 jaar(heeft 3,5 jaar les) En ondanks dat mijn timing en muzikale aanleg beter is(speel ook toetsen/bas/drums) vind ik het niet echt fijn om hem les te geven, daarbij komt nog dat hij niks van mij aanneemt, want "jij speelt net 4 maanden gitaar en ik 3,5 dus wie weet het nou beterrrr"

soup
28 augustus 2010, 12:02
Je geeft hem ook niet letterlijk les, als je samenspeelt met vrienden probeer je toch altijd zo goed en strak mogelijk te spelen en de andere de loef af steken. ;)

En zo leer je wat van elkaar.

Braddie
28 augustus 2010, 12:08
Als ik gewoon zit te jammen wil ik wel zo strak mogelijk spelen met hun ja.
Het probleem is overigens dat als hij bijvoorbeeld paradise city speelt, hij een hele rare slag heeft, wel de slag van het nummer, maar hij begint op 1,5 tel pas.

Maargoed, dit topic ging daar niet over.

Ik zit er aan te denken om nog een audio bestand op te nemen!

Xnimez
28 augustus 2010, 15:17
Klinkt niet verkeerd hoor, maar we zitten de hele tijd naar een stel onbespeelde frets te kijken! ;)

Braddie
28 augustus 2010, 18:11
Klinkt niet verkeerd hoor, maar we zitten de hele tijd naar een stel onbespeelde frets te kijken! ;)


Ik had de camerahoek niet echt goed in gedachte!

ChazyChaz
28 augustus 2010, 23:09
Heb je andere topic ook gevolgd, heb niet het gevoel dat er nog iets over toe te voegen is en ik denk dat je inmiddels wel weet wat buitenstaanders ervan denken dus ik zal daar verder niet op in gaan. Alles is wel gezegd, toch?

Dus nu gewoon on-topic, prima hoor! Echt helemaal niet verkeerd voor iemand die nog maar vier maanden een gitaar vasthoud, al helemaal in het achterhoofd houdende dat je het op gehoor hebt uitgezocht. Mijn complimenten! :)

Ziet er in het filmpje trouwens wel naar uit dat je je hoge e-snaar moet vervangen, hij is zowat onzichtbaar zo doodgespeeld is 'ie! :seriousf:

Ben benieuwd naar je volgende filmpje, hou je die camera hoek wel in je achterhoofd? ;) Succes!

pimmetje
29 augustus 2010, 10:34
Deze gaat naar Sounds.
Vragen => PM.

aaronstonebeat
30 augustus 2010, 02:26
Ik vind het ook lang niet verkeerd klinken. Ik zou zeggen dat je op de goede weg bent.

Als je bij mij les had, zou ik je adviseren bends op de g-snaar ook omhoog te doen; pas vanaf de d-snaar omlaag. Steeds naar het midden van de toets toe. In het begin voelt dat wat lastiger maar zodra je er een gevoel voor ontwikkelt, wil en doe je niet anders meer.

Het zou ook interessanter zijn om je linker hand aan het werk te kunnen zien ipv van vooral alleen maar een gitaarhals :makeup:

Keep it up!

Braddie
30 augustus 2010, 08:05
hmm...
Ik probeer het nummer zo te spelen als Brian May, Dus precies dezelfde bends, en ook het spelen met een muntje.

Ik ben wel blij dat ik zoveel positieve feedback krijg!