PDA

View Full Version : Wel of geen sustainer in Washburn SS80 USA?



Humbuckie
27 augustus 2010, 22:10
Beste mede fanaten!

Ik ben net nieuw hier en je kunt een introductie over mezelf vinden op dit forum...:-)

Uiteraard ben ik niet voor niets lid geworden van dit forum, want ik heb gelijk een gewetensvraag......

Sinds een aantal weken ben ik in het gelukkige bezit van een echte Washburn Steve Stevens SS-80 USA. Ik heb deze weten te bemachtigen via via en de originele eigenaar (een Amerikaan, wonende in Frankrijk) had deze gitaar sinds 1993 in zijn bezit en gebruikte hem als slide gitaar ......vraag me vooral niet waarom je zo'n gitaar als slide gitaar wil gebruiken, ik kan er zelf nog steeds niet bij hahahahahaha!

Hoe dan ook, de gitaar was lichtelijk verbouwd en ik heb hem sinds hij in mijn bezit is weer redelijk in originele staat terug weten te krijgen.
Mocht je foto's willen zien: http://www.dewakkerecel.nl/washburnSS80FL

De gitaar is al bijna origineel en momenteel zit ik voor een dilemma, waar ik hulp bij nodig heb.

Ik kan OF deze gitaar weer helemaal in originele staat terug brengen OF ik gooi er een Sustainer systeem in.
Zelf voel ik er erg veel voor om hem in originele staat terug te brengen...echter...de vorige eigenaar heeft er een tone knop bij geplaatst, waardoor de gitaar nooit meer 100% origineel zal worden.(die heeft er origineel nooit in gezeten namelijk, Steve Stevens ging voor volume, niet toon...die maakte hij wel zelf...:-))

Ik kan er eventueel ook een sustainer systeem in gooien, wat me ook erg aanspreekt....echter....kan dat wel bij deze gitaar???? qua pickups die scheef liggen en de afstand tussen de pickups zelf?

Oftewel, ik wil input hahahahahahahahaha........wat zal ik doen????

Is het uberhaupt mogelijk om op deze gitaar een Sustainer systeem te plaatsen, of word het een Mission Implausible????

En mocht het wel kunnen...waar kan ik in godsnaam zo'n systeem kopen? Ik zoek me gek op Internet en kan eigenlijk niet vinden waar ik zoiets kan kopen?
En dan ga ik nog niet eens de discussie aan of je een Fernandes (VAI) OF Sustainiac moet plaatsen, dat komt later wel!

Mocht je een purist zijn en me voor gek verklaren dat ik zowiezo aan een sustainer denk bij deze gitaar, laat het me dan vooral weten, ik ben er gevoelig voor...:-)
Mocht je me op weg kunnen helpen aan een goed alternatief, ook graag.

By the way...ik stel deze vraag niet omdat de gitaar geen feedback zou hebben, dat heeft ie wel degelijk........:-)

Alvast dank voor jullie input!

groeten ,paul

Gretsch 5120
28 augustus 2010, 10:36
Ik heb zelf ook een Sustainer ooit op mijn Chapman Stick gemonteerd (van Sustainiac) en zit er aan te denken om hem in een goedkope gitaar te gooien,sinds ik geen Stick meer speel.

Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
Ten eerste de afstand van de Sustainer-pickup t.o.v je brugpickup; dat moet minimaal 8 cm zijn. Een kortere afstand resulteert in extreme feedback.

Ook zie ik op je foto dat de elementen op je Wahsburn slanted, onder een hoek staan. Weet dus niet of een Sustainer past.

Mijn Sustainiac-picup was een One-Off productie omdat hij aangepast is voor de Stick; de electronica zit in een losse box. Jij zult echter een behoorlijk gat moeten uitfrezen voor de printplaat en batterij. Om toch even Sustainiac-promo te maken: Allan Hoover (de man achter Sustainiac) is makkelijk te benaderen en kwam zelf met suggesties en hints; erg tof. Wellicht aan te raden om hem te contacten voor de mogelijkheden wbt je Washburn.

Ik moet wel zeggen dat (voor bepaalde soorten muziek) een Sustainer echt HEEL tof en inspirerend werkt; ik mis dat ding nu ook enorm voor mijn Postrockmuziek, vandaar dat ik er hard aan zit te denken om bv een Telecaster Thinline te kopen (spaart me freeswerk want hij is al semiacoutisch.

Humbuckie
28 augustus 2010, 16:44
Hoi Gretsch!

Bedankt voor je input....ik had inderdaad al ergens gelezen (volgens mij op de Sustainiac site) dat slanted pickups problemen kunnen geven.....ik zit er nu toch hard over te denken om een Sustainiac in 1 van mijn andere gitaren te plaatsen.
Ik heb nog een aantal superstrat achtige (Jackson, Charvel) modellen staan met een HSS pickup opstelling en ik denk dat dat een stuk beter zal gaan.

Dus bedankt voor de tip!

:soul:

Humbuckie
13 december 2010, 11:06
Beste Gitaarnetters....:grouphug:

Ondertussen zijn we een paar maanden verder en in de tussentijd zijn ook de originele pickups terug geplaatst in deze gitaar.
Ik heb hem afgesteld op actie en intonatie en speel er bijzonder veel op.

Wat een geweldige gitaar, zonder meer.....achteraf erg blij dat ik er geen sustainer in heb geplaatst, want dat was echt overbodig geweest. Dit ding jankt, kreunt en gilt al genoeg van zichzelf...:-) Wat een waanzinnige sound zit er in die gitaar. Ik speel over een Marshall VS100 buizen combo met extern VS212 cabinet , maar ook via POD GX over de PC (Podfarm software).
Al met al erg blij met de gitaar, dit is een blijvertje!