PDA

View Full Version : fingerpicking ragtime blues



charles
26 augustus 2010, 22:07
Voor de lol een video gemaakt en een biermerk bedacht. Je kan niet vaak genoeg over bier zingen... ha ha ha :soinnocent:

Wel een standaard akkoorden progressie, maar leuk om er steeds net iets anders mee te doen.

Gayne's Good Ale (http://www.youtube.com/watch?v=MCJ_rbJ_IJI)

covermark
26 augustus 2010, 23:26
Lekker relaxed liedje. Netjes gespeeld en een geniale video !

Complimenten!

pasqual
27 augustus 2010, 17:14
leuk lied, Charles. en goed in elkaar gezet met die clip.
dit stukje tekst viel me nogal op: "I like my beer like I like my women: strong and 6 at the time!" en uiteraard gezongen door een vrouw...leuk gedaan.

groeten Pasqual.

Riky
28 augustus 2010, 20:13
ja leuk! Geinig nummertje en leuk clipje!

hendrix2
29 augustus 2010, 16:47
Hoor ik daar wat Blind Willie Mctell in?

Wel erg leuk gedaan!

charles
29 augustus 2010, 18:33
Bedankt voor de reacties, een video maken is best leuk om te proberen (al is het steeds een beetje van hetzelfde, maar leuk om het programma uit te proberen).

Ik ben een grote Blind Willie McTell fan, en ja - ik heb de akkoorden progressie van (o.a.) McTell "gejat" (bv. "Come On Around to My House Mamma", maar hij speelde ook varaties in andere nummers).

Blind Boy Fuller gebruikte het ook heel erg vaak (maar hij speelde het bijna altijd precies hetzelfde). Een liedje zoals "What's That Smell Like Fish" - min of meer hetzelfde als zijn nummer "Get Your Yas Yas Out", gewoon met andere woorden. Heel veel van zijn liedjes hadden dezelfde muziek, eigenlijk, maar ik zijn muziek vind ik geweldig.

Het is een progressie die ik altijd leuk vind om te spelen, je kan er altijd iets anders bij bedenken.