PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Orange Rocker 30



Gitaar4ever
26 augustus 2010, 19:22
Zo, vandaag was dan toch eindelijk de grote dag aangebroken.
Na 2 weken tevergeefs wachten op een Blackstar ben ik toch naar Mupo in Hoorn gereden en heb daar de Orange Rocker 30 gekocht met een multieffectpedaal, de Boss ME-70.
Heb ook nog even op een Marshall JCM 2000 gespeeld maar de Orange overtrof deze dik, vele malen beter in alles. Het effectpedaal was wel even lastig, aan de ene kant wilde ik op zich wel losse pedalen maar uitendelijk ben je denk ik veel duurder uit. Pedaal aangekoppelt en was meteen wel onder de indruk van de mooie geluiden die eruit komen. Dit in combinatie met super veel mogelijkheden en gebruiksgemak toch ervoor gekozen. Hoewel waarschijnlijk wat minder dan losse pedalen ben ik toch dik tevreden en ik ben dol op kloten met effecten en dat kan genoeg hiermee dus een goede keuze gemaakt denk ik.

http://img821.imageshack.us/i/1006539.jpg/

http://img178.imageshack.us/i/1006540.jpg/

Fireburst
26 augustus 2010, 20:37
Proficiat ! Moeten we ondertussen geen "Orange fanclub"-draadje opstarten of zo ? En zo nog wat zieltjes bekeren...:cooler:

caliban
26 augustus 2010, 21:52
Proficiat met de koop. Een multi-fx voor dit soort amp vind ik persoonlijk wel maar niks.

UnDefined
26 augustus 2010, 22:00
Proficiat met de koop. Een multi-fx voor dit soort amp vind ik persoonlijk wel maar niks.

+1
Je moest gewoon de Line 6 M9 gekocht hebben ;)
Maar toch gefeliciteerd zeer lekker klinkende versterker.

Gitaar4ever
26 augustus 2010, 22:06
-2

De Boss is veel overzichtelijker om te gebruiken.
Er zitten heel wat knoppen op maar met een beetje logisch nadenken en boekje beetje lezen is het heel goed te doen.
Bovendien zet ik de preamp gewoon uit, dus het pure versterker geluid van mij blijft gewoon intact, en ik kan gewoon snel alle effecten uitproberen, iets wat je m.i. met die Line 6 een stuk minden makkelijk kan doen.
Maar goed, ik ben dan ook geen effectenkenner en gebruik het puur voor de fun en dan is zo'n pedaal ideaal voor mij.

caliban
26 augustus 2010, 22:14
Ik vrees dat er toch altijd wat tonesuck blijft uitkomen

UnDefined
26 augustus 2010, 22:15
De Line 6 word een stompbox modeler genoemd voor iets...
Je drukt het effectje in wat je wil en je kan aan de knopjes draaien zoals een los effect. Geen enkel ingewikkeld menu. :cheerup:

tostiapparaat
26 augustus 2010, 22:26
wat ben ik toch verliefd op die versterkers van orange, ik kan geen genoeg krijgen van dat geluid :)

proficiat en veel plezier ermee:cheerup:

Midwolda
26 augustus 2010, 22:38
Mooie set man! :rockon:

Dommedik
26 augustus 2010, 22:41
Erg mooie versterker! Gefeliciteerd!

Gitaar4ever
27 augustus 2010, 14:28
Zo, heb noodgedwongen mijn gitaar maar even aan de kant gezet.
Heb gewoon zere vingetoppen van het spelen, iets te enthousiast de bends gemaakt denk ik. Ben echt supertevreden met mijn versterker, wat een geluid zit erin!
Ook het effectpedaal vind ik een prima ding, kan gewoon alle effecten toepassen wat je maar kan bedenken, het geluid valt mij alles mee, het versterkergeluid blijft toch zeer mooi ondanks de effecten.
Orange Rocks!!!!!!

marc_o
27 augustus 2010, 14:42
Gefeliciteerd met je set! Orange heeft en aantal zeer toffe versterkers...bijna jammer om daar zo'n Boss multiding voor te zetten, maar op die manier leer je wel wat je leuk vindt aan effecten en zolang je de pre-amps uit laat, heb je wel een paar toffe effecten voor een schijntje van de losse verkoop-prijs.

Gitaar4ever
27 augustus 2010, 14:53
Gefeliciteerd met je set! Orange heeft en aantal zeer toffe versterkers...bijna jammer om daar zo'n Boss multiding voor te zetten, maar op die manier leer je wel wat je leuk vindt aan effecten en zolang je de pre-amps uit laat, heb je wel een paar toffe effecten voor een schijntje van de losse verkoop-prijs.

Ja idd dat is dus precies mijn insteek.
Heb wel wat ervaring met effecten, maar dat zijn allemaal van die voorgeprogrammeerde op mijn oude Line 6 versterker. Nu ik een mooie buizenbak heb klinken de effecten natuurlijk ook veel beter en ga ik pas écht ontdekken wat je er allemaal mee kunt. Losse zal vast beter zijn maar op deze manier leer ik idd wat ik allemaal echt tof vind en de pre-amps laat ik uit zodat je m.i. toch dat echte Orange geluid blijf horen. En voor €270,- heb je misschien 3/4 goede effecten, dus ik heb gewoon liever een multieffect.

B.T.W. Heb mijn Cry Baby Wah vergeleken met mijn Wah op die Boss en dat verschil is toch wel erg groot moet ik zeggen! Maar goed , daar betaal je dan ook voor.

Thiez
27 augustus 2010, 15:28
Leuk setje en leuk versterkertje. Toch je gas niet kunnen bedwingen om op de blackstar te wachten? ;)

Gitaar4ever
27 augustus 2010, 15:31
Nee, heb al 2 weken erop gewacht en in de winkel vertelde ze dat ze problemen hadden met de dealer van Blackstar. Dus dat kan nog wel een tijdje duren, en ik kan me toch bijna niet voorstellen dat de Blackstar beter klinkt dan de Orange.

JeanPaul du Vinnie
27 augustus 2010, 16:14
Ach, ik gebruik al jaren een Boss ME-50, ook in de loop van mijn Boogie (wel enkel op het clean kanaal). Akkoord, je hebt een klein beetje tonesuck, maar je moet zelf al gitarist zijn om daar bij stil te staan. En zolang het enkel voor thuis is...

Gitaar4ever
28 augustus 2010, 14:05
Zo, heb weer even lekker wat gespeeld net, wat zit er een fantastisch geluid in zeg!
Als ik nu Moby Dick speel, genieten gewoon zo mooi.
Maar heb nog één vraagje over mijn versterker:
Er staat in de handleiding dat je minimaal 4 minuten moet wachten voordat je hem helemaal aan zet, is dat echt zo of is dat een beetje overdreven?
Is opzich geen ramp en heb nu steeds maar gewoon 5 minuten gewacht maar vraag me gewoon af of dat echt wel nodig is......................

Thiez
28 augustus 2010, 14:08
Je moet eigenlijk eventjes de buizen op laten warmen. 4 minuten lijkt me best lang. normaal is minuutje voldoende.
Je kunt ook direct aanzetten maar dat verkort de levensduur van je buizen. Omdat ze ineens van koud de volle mep krijgen.

Gitaar4ever
28 augustus 2010, 14:38
Ja ik snap dat je buizen moet laten opwarmen maar dacht gewoon 1 minuutje maar volgens de handleiding is het minimaal 4 en dat lijkt me best lang.
Maar als de levensduur verlengt heb ik het er wel voor over.....................

JeanPaul du Vinnie
30 augustus 2010, 12:13
Ik heb ooit eens naar de klantenservice van Peavey gemaild toen ik mijn eerste buizenversterker had, en die spraken zelfs maar van een halve minuut. Vier minuten lijkt me ook echt sterk overdreven.

cluseau
30 augustus 2010, 12:57
......is dat echt zo of is dat een beetje overdreven?......vraag me gewoon af of dat echt wel nodig is......................

Ik denk dat er nu wel genoeg topics aan gewijd zijn.

Frans.

Gitaar4ever
30 augustus 2010, 18:23
Ik denk dat er nu wel genoeg topics aan gewijd zijn.

Frans.

En bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Dit topic is daar totaal niet over opgestart maar ik stel die vraag gewoon keurig
binnen dit topic zonder er weer een nieuwe aan te wijden.
Als je dan toch reageer en je weet dat er zoveel topics over zijn waarom geef je dan gewoon niet even normaal antwoord in plaats van zo'n quasi 'belerend' berichtje.

cluseau
30 augustus 2010, 18:58
Dit topic is daar totaal niet over opgestart maar ik stel die vraag gewoon keurig binnen dit topic zonder er weer een nieuwe aan te wijden.
Als je dan toch reageer en je weet dat er zoveel topics over zijn waarom geef je dan gewoon niet even normaal antwoord in plaats van zo'n quasi 'belerend' berichtje.

Tja, sorry, misschien heb je daar wel gelijk in hoewel zeker niet belerend bedoeld. Waarschijnlijk ben ik gewoon een beetje geiriteerd over het onderwerp en reageer daarom zo. De disussie's over het onderwerp lopen soms hoog op en had geen zin daar weer opnieuw aan te beginnen vandaar.

Ik wil je vraag best beantwoorden hoor maar er wordt zo uitgebreid op ingegaan in de topics welke de ronde doen dat het beter is je naar zo'n topic te verwijzen.

Om kort te gaan vind ik de adviezen van 4 minuten echt nergens op slaan. Sterker nog, je hoeft naar mijn idee helemaal niet te wachten. Voor het nette kun je wel even wachten tot hij goed warm is maar langer dan 30 a 60 seconden is zinloos. Ik snap echt niet waar ze het vandaan halen, sorry. Waarschijnlijk weer een of ander indianen verhaal. Ik zou graag een gedegen onderbouwing van zoiets zien.

Wat verwacht je van de levensduur van de buizen? Stel dat je na drie jaar nieuwe nodig hebt. Misschien dat je door onzorgvuldig gebruik 1 maand korter mee doet, big deal toch. Slijtage is veel meer afhankelijk van de biasstroom, maar ik zal je niet vervelen met technische details.

Wil je toch meer weten over dit specifieke onderwerp kijk dan gerust in dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138479). Dit is trouwens het zoveelste topic hierover, misschien heb je dan begrip voor mijn reactie.

Verder wens ik je toch veel speelplezier en vergeef mij m'n onplezierige reactie, hij was niet zo bedoeld.:makeup:

Frans.

Gitaar4ever
30 augustus 2010, 21:30
Ok man bedankt voor je reactie.
Kon natuurlijk ook die andere topics bekijken maar dacht dat ik het hier wel even kon plaatsen niet wetende dat er meerdere topics hierover zijn.
Maar als ik het goed begrijp is 4 minuten dus zwaar overdreven wat ik zelf eigenlijk ook al dacht. En als mijn buizen dan iets eerder slijten maakt mij dat niet uit, beter dan iedere keer 4 minuten wachten.

JeanPaul du Vinnie
31 augustus 2010, 01:17
Om kort te gaan vind ik de adviezen van 4 minuten echt nergens op slaan. Sterker nog, je hoeft naar mijn idee helemaal niet te wachten. Voor het nette kun je wel even wachten tot hij goed warm is maar langer dan 30 a 60 seconden is zinloos. Ik snap echt niet waar ze het vandaan halen, sorry.
Waarom dan niet gewoon dit antwoorden? Altijd weer dat gezeik en doorverwijzen naar de volstrekt onbruikbare zoekfunctie op dit forum... daar raak ik dan weer geïrriteerd van.

cluseau
31 augustus 2010, 07:40
Waarom dan niet gewoon dit antwoorden? Altijd weer dat gezeik en doorverwijzen naar de volstrekt onbruikbare zoekfunctie op dit forum... daar raak ik dan weer geïrriteerd van.

Ik heb Gitaar4ever uitgelegd waar mijn reactie vandaan kwam, als jij die uitleg niet begrijpt zal ik het speciaal voor jouw nog een beetje anders verwoorden. In de tijd dat ik hier op GN rondzwerf heb ik menig discussie moeten voeren omdat een niet technische gebruiker moeilijk te overtuigen is van voor en nadelen. Ik heb daar begrip voor en blijf mijn best doen dat duidelijk te maken. Als niet technische mensen dat niet aan willen nemen moeten zij dat zelf weten maar ik wordt moe van het strijden tegen deze eigenwijzigheid en kap daar dan ook mee. Gitaar4ever werd daar onbedoeld de dupe van en dat betreur ik. Anyway, dat probleem was opgelost.

Ik "zeik" niet door hem door te verwijzen naar de zoekfunctie. Geen idee waar je dat gelezen hebt, misschien wil je dat nog even aanhalen! Ik plaats een link naar een topic waar zijn vraag uitvoerig wordt beantwoord, deels om hem van dienst te zijn en deels om te voorkomen dat GN op een gegeven moment alleen nog maar bestaat uit discussies over gebruik van standby. Daar wordt dit forum anders niet interessanter door. Deze link kun je overigens zo aanklikken, makkelijk he!

Helaas zijn er mensen die dit niet willen / kunnen begrijpen en ook niet met een overigens prima zoekfunctie overweg kunnen. Deze mensen moeten altijd wat te zeiken hebben hoe je ook antwoord of je best doet iets uit te leggen. Hoor jij ook tot die categorie dan is dat spijtig voor je. Ik ben er klaar mee.

Frans.

JeanPaul du Vinnie
31 augustus 2010, 12:16
Woops, ik had je laatste post niet meer gelezen waarin je die uitleg geeft en doorlinkt naar dat andere topic. Mijn excuses. Ik zie hier gewoon zo vaak mensen die, in plaats van (simpele) vragen van beginners gewoon te beantwoorden, het blijkbaar leuker vinden om die mensen met een hele omweg langs de zoekmachine naar hun antwoord te sturen. Op de duur zou een mens nog bang worden om hier vragen te stellen, op een forum nota bene. Anyway, nogmaals mijn excuses, ik was duidelijk een beetje te snel in mijn wiek geschoten gisteren :)

cluseau
31 augustus 2010, 12:26
Anyway, nogmaals mijn excuses, ik was duidelijk een beetje te snel in mijn wiek geschoten gisteren :)

Oke man, zand erover. Zo zie je maar dat het jouw ook kan overkomen. Soms reageren we te impulsief he. Maar.... netjes opgelost. zo houden we het gezellig.

mvg
Frans.

edit


......ik had je laatste post niet meer gelezen waarin je die uitleg geeft.....
Maar één ding begrijp ik niet, je citeerd die laatste post toch?






Om kort te gaan vind ik de adviezen van 4 minuten echt nergens op slaan. Sterker nog, je hoeft naar mijn idee helemaal niet te wachten. Voor het nette kun je wel even wachten tot hij goed warm is maar langer dan 30 a 60 seconden is zinloos. Ik snap echt niet waar ze het vandaan halen, sorry.

Laten we het maar vergeten, we houden het op een misverstand.
/edit

Juuleman
31 augustus 2010, 19:08
Hey,

Ik ben op het moment ook op zoek naar een nieuwe amp die britst klinkt (Green Day stijl). Je kan ook even het topic bekijken. Maar ik wil hem ook op de podia gebruiken, is 30w dan genoeg?

MegaDrive
31 augustus 2010, 21:25
Zoekfunctie!

:D :D :D

Dat hangt ervan af hoe groot je gigs zijn en of je amp met een mic via de PA wordt uitversterkt. 30 Watt gaat op zichzelf geen zaal met 100+ man vullen. Ik heb zelf vaak te maken gehad met kutmonitors (of dito lui achter de knoppen) en mijn regel is dan ook dat ik mijn amp zelf moet kunnen horen op het podium, ben je daar in elk geval niet meer afhankelijk van. Die Orange rocker gaat makkelijk over hard meppende drummers heen en is absoluut geschikt voor Green Day materiaal.