PDA

View Full Version : STK pro VQ-31n equalizer



GlobalWarming
26 augustus 2010, 19:01
Wtf is dit ding?

http://94.143.208.169/images/29/2914899662.jpg

zag er wel cool uit vond ik ... maar wat doet het? Het is voor gitaar dus werkt het als een gewone effecten pedaal of?

Arvoitus
26 augustus 2010, 19:31
Ziet er uit als een gewone 31 bands equalizer. Je kunt de precieze frequenties boosten en cutten met schuifjes.

Dirk_Hendrik
26 augustus 2010, 22:07
Dat ding is net zo "voor gitaar" als elk algemeen multieffect. Als je er een gitaar inprikt doettie het ook. Als je er een CD speler aanknoopt ook.

Doodgewone algemene 31 bands eq dus, precies zoals Arvoitus zegt. Doet het prima voor je PA. En ook voor je gitaar.

caliban
26 augustus 2010, 22:27
Kan je gebruiken op verschillende manieren. Eind-jaren-achtig metallica gebruikte zulk een zaken voor hun specifieke midscoop. Tussen preamp en poweramp in dus in principe.

GlobalWarming
26 augustus 2010, 22:30
Wat zouden jullie voor zo'n oud ding nog geven?

Dus ik kan gewoon op mijn versterker aansluiten, zoals je een effecten pedaal gebruikt ?

caliban
26 augustus 2010, 23:09
Lijkt me wel best dat je weet waarvoor je het gaat gebruiken eer je het koopt..

GlobalWarming
27 augustus 2010, 01:07
Is voor je sound te verbeteren toch, ... hihi :seriousf:

Ik denk dat ik weet wat het doet, je kan de toon van je gitaar veranderen, bijvoorbeeld je geluid flatten of juist helder maken etc niet?

Arvoitus
27 augustus 2010, 02:04
Wat zouden jullie voor zo'n oud ding nog geven?

Dus ik kan gewoon op mijn versterker aansluiten, zoals je een effecten pedaal gebruikt ?
Er zitten waarschijnlijk XLR en Jack aansluitingen op. Dus ja.


Is voor je sound te verbeteren toch, ... hihi :seriousf:

Ik denk dat ik weet wat het doet, je kan de toon van je gitaar veranderen, bijvoorbeeld je geluid flatten of juist helder maken etc niet?
Jep, wil je een lekkere scooped tone dan haal je bijvoorbeeld rond de 500/800hz veel eruit, wil je geen laag dan haal je je 60hz t/m 100hz eruit. Wil je een super lekker geluid met een lekker hoog dan zet je de 12,5khz, 16khz en 20khz schuifjes helemaal omhoog.

caliban
27 augustus 2010, 11:56
Is voor je sound te verbeteren toch, ... hihi :seriousf:

Ik denk dat ik weet wat het doet, je kan de toon van je gitaar veranderen, bijvoorbeeld je geluid flatten of juist helder maken etc niet?

Je sound kan ermee ook naar de kloten geholpen :rockon:

HaroldA
27 augustus 2010, 12:41
Je sound kan ermee ook naar de kloten geholpen :rockon:

En ik acht die kans het grootst.

GlobalWarming
27 augustus 2010, 14:25
En ik acht die kans het grootst.

Haha, jullie laten het klinken of het een onomkeerbaar is. Als je geluid er niet op verbeterd dan speel je toch gewoon met die schuifjes tot je een goed geluid hebt? Noemt dat niet de muzikale wereld ontdekken?

maar misschien is het wat te veel van het goede, hoeveel zouden jullie eraan geven?

HaroldA
27 augustus 2010, 14:29
Haha, jullie laten het klinken of het een onomkeerbaar is. Als je geluid er niet op verbeterd dan speel je toch gewoon met die schuifjes tot je een goed geluid hebt? Noemt dat niet de muzikale wereld ontdekken?

Met een EQ kun je een slecht geluid niet goed maken, je kunt hoogstens wat camoufleren maar goed zal het nooit worden. Poep + EQ = poep.

31 bands is ook rijkelijk overdreven voor gitaar dus ik zou er geen rooie cent voor over hebben.

GlobalWarming
27 augustus 2010, 14:30
Met een EQ kun je een slecht geluid niet goed maken, je kunt hoogstens wat camoufleren maar goed zal het nooit worden. Poep + EQ = poep.

31 bands is ook rijkelijk overdreven voor gitaar dus ik zou er geen rooie cent voor over hebben.

Dat was ik ook al een beetje aan het denken, op dit moment heb ik eigenlijk geen poep geluid dus heb ik het ook niet echt nodig, maar zag die ergens op 2dehands staan en het leek mij wel een cool ding, maar zoals vermeld overdreven.

caliban
27 augustus 2010, 20:55
Dat was ik ook al een beetje aan het denken, op dit moment heb ik eigenlijk geen poep geluid dus heb ik het ook niet echt nodig, maar zag die ergens op 2dehands staan en het leek mij wel een cool ding, maar zoals vermeld overdreven.

Waar speel je over? En een cool ding... jaa :soinnocent:

GlobalWarming
28 augustus 2010, 16:32
Waar speel je over? En een cool ding... jaa :soinnocent:

Een Fender Blues Deluxe Reissue ...