PDA

View Full Version : Hellup! Boss DS2 of Marshall Jackhammer?



SilverFoo
4 mei 2003, 14:43
Ik ga een distortion/overdrive pedaal kopen en nou sta ik voor de keuze om een Marshall Jackhammer of een Boss DS2 te kopen. Is er iemand die mij kan helpen om een goede keuze te maken? Motiveer aub ook je keuze, zodat ik er zelf ook wijs uit kan worden :smile:


b.v.d..

Negative K3 fan
4 mei 2003, 14:48
een ds2 klinkt kut en de jackhammer ken ik alleen van reputatie, en die reputatie is ook niet echt geweldig (maar beter dan de ds2). Probeer ze allebei eens uit.

skabouter
4 mei 2003, 14:59
dit is iets wat je echt zelf moet doen, knul !

gewoon uitproberen allebei, en dan keuze maken, lijkt me simpel !!

Mitch
4 mei 2003, 15:17
Als echte anti-Boss fan moet ik wel voor de Marshall gaan.

~ maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ! ~
:grin:

skabouter
4 mei 2003, 15:53
ook "als" die boss beter klinkt dan de jackhammer ?

Mitch
4 mei 2003, 16:10
Tja... daar wil ik best eigenwijs voor zijn hoor ! :grin:
Het geluid telt hoor, helemaal mee eens, maar ik heb het genoegen van een echt lekker klinkend Boss-pedaal nog niet mogen smaken, sorry ! Er is zo veel goed spul en er zijn zo veel gasten die automatisch naar Boss lopen als het om pedaaltjes gaat, dat ik daar graag een beetje tegen mag schoppen :wink:

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 17:17
de DS2 is verschrikkelijk schel en alleen leuk als je een punksound wilt. Hij vreet ook wel redelijk wat tone van je versterker vind ik

Soulflyhigh
4 mei 2003, 20:18
Op 2003-05-04 17:17, schreef Ic3gl0vE:
de DS2 is verschrikkelijk schel en alleen leuk als je een punksound wilt. Hij vreet ook wel redelijk wat tone van je versterker vind ik

Schel, ja dat hoor je nogal vaak van die Boss pedalen met de MT-2 als hoogtepunt. Je moet ervan houden.

Groetjes Soulflyhigh :smile:

Neals
6 mei 2003, 11:45
IK heb die DS2 om een punksound te krijgen, en met al te weinig zoeken vind ik hem ook, maar als ik metal of classic rock ga spelen dan schakel ik em over de scheur van mijn versterker.

SilverFoo
6 mei 2003, 12:35
Alvast bedankt voor zoveel reacties maar wat verstaan jullie allemaal onder een "sound". Ik bedoel: punk heeft heel veel vormen, net als gewone rock of classic rock.

Ik speel voornamelijk wat grunge achtig (nirvana, silverchair, foo fighters) dus wat voor pedaaltje zou hier goed bij klinken?

Suggesties voor andere pedaaltjes zijn ook welkom, vermeld dan wel even de prijs want ik ben maar een arme student :smile:

Frusciante
6 mei 2003, 14:30
een pro co rat is misschien een optie, goedkoop en een aardige sound ook al vind ik hem onbruibaar. er zijn betere maar voor die prijs is de rat wel ok

Rutger
8 mei 2003, 16:29
t hangt erg van je versterker af. ik heb de jackhammer in huis en heb er verschillende ervaringen mee. over mijn twin krijg ik er tot nu toe niet helemaal uit wat ik hebben wil, ik ben nog steeds aan het afregelen. En laatst kreeg ik zowaar over een peavey solid state echt een superstrakke scheur met dit pedaal, een lekker marshallgeluidje.

dus gewoon maar uitproberen met je eigen gear erbij.

Frusciante
8 mei 2003, 17:10
als je het DS2 geluid wil horen moet je maar ff naar de volgende site gaan. http://www.captaincork.nl en onder setlizt het eerste nummer downloaden (peppers cover).
het introotje is geheel gespeeld met een ds2 een strat us en een jtm45 top redelijk clean afgesteld. succes !

skabouter
8 mei 2003, 23:38
Op 2003-05-04 16:10, schreef Seymour Paul:
Tja... daar wil ik best eigenwijs voor zijn hoor ! :grin:
Het geluid telt hoor, helemaal mee eens, maar ik heb het genoegen van een echt lekker klinkend Boss-pedaal nog niet mogen smaken, sorry ! Er is zo veel goed spul en er zijn zo veel gasten die automatisch naar Boss lopen als het om pedaaltjes gaat, dat ik daar graag een beetje tegen mag schoppen :wink:


ok, ik heb een GT-6, maar ben het wel helemaal met jou eens........
maar das met fender net zo. en met coca cola. en met idols. enzo.........tja........

FunkyR
9 mei 2003, 13:14
ik heb de ds-2 en vind m helemaal niet slecht of schel klinken. Het is maar net hoe je hem instelt, en natuurlijk wat voor amp je hebt is nog het belangrijkste. John Frusciante gebruikt hem inderdaad ook en ik vind zijn sound heerlijk.

SilverFoo
9 mei 2003, 13:41
Ik heb een Fender Strat met een Peavey rage 158 versterker. Ik weet niet hoe dat klinkt met de ds2 maar is er hier iemand die ook een ds2 gebruikt met een peavey versterker?

Bedankt voor de reacties tot nu toe :smile:

Basman
9 mei 2003, 17:10
Neem toch gewoon de DS-2, toch wel een van de grunge-pedalen bij uitstek. Cobain had die ook. DS-2 heeft gewoon een vette sound, die net goed is voor grunge, maar hij is zeker evengoed voor punk. Met alle knopen is de DS-2 ook zeer veelzijdig vind ik. Je kan er zelf een Fuzz toon uithalen. Kopen die DS-2 zou ik zo zeggen...

Mitch
9 mei 2003, 18:33
Solid State versterkers als de Peavey zijn redelijk neutraal qua pedalen. Maak je geen zorgen over slechte combinaties...
Prettigste is om in een zaak met een vergelijkbare amp te testen en die Peaveys hebben ze vaak wel staan.

SilverFoo
9 mei 2003, 19:14
Bedankt allemaal! Ik ga morgen een pedaaltje kopen. Ik zal eens even kijken wat er allemaal aan aanbod is. Nogmaals bedankt voor jullie suggesties en aanbevelingen :smile:

mikeboon
14 oktober 2007, 14:25
hoi
ik heb gister dejackhammer gekocht voor2,4 miljoen
ik heb hem in mijn auto geinstaleert en jahoor zoals de geruchten als ik hem op volume 6 zet zit hij op 100 decibel

Wickerman
14 oktober 2007, 14:52
hoi
ik heb gister dejackhammer gekocht voor2,4 miljoen
ik heb hem in mijn auto geinstaleert en jahoor zoals de geruchten als ik hem op volume 6 zet zit hij op 100 decibel

Enne... zodadelijk ga je terug je cel in, bekleed met matrassen tegen de muren ?
"Oh no, Mikeboon got away, catch him !!"
















Dwaas

Ibanez666
14 oktober 2007, 15:14
Tja... daar wil ik best eigenwijs voor zijn hoor ! :grin:
Het geluid telt hoor, helemaal mee eens, maar ik heb het genoegen van een echt lekker klinkend Boss-pedaal nog niet mogen smaken, sorry ! Er is zo veel goed spul en er zijn zo veel gasten die automatisch naar Boss lopen als het om pedaaltjes gaat, dat ik daar graag een beetje tegen mag schoppen :wink:


de GE-7 doet echt wonderen. En dat komt uit de mond van een vintage Ibanez pedalen gebruiker..

Vonk
14 oktober 2007, 17:38
hoi
ik heb gister dejackhammer gekocht voor2,4 miljoen
ik heb hem in mijn auto geinstaleert en jahoor zoals de geruchten als ik hem op volume 6 zet zit hij op 100 decibel

Zeker de moeite waard geweest om je aan te melden voor deze grap!

Maar is hij nu al geband? Hij is net een paar uurtjes lid. Hij heeft dan wel 100% onzin gepost, maar zovelen in Off-topic komen ook wel in de buurt van dat percentage :D

Dirk_Hendrik
14 oktober 2007, 21:16
doei en toedeledoki