PDA

View Full Version : Problemen met Bill Lawrence



Nick Mars
26 augustus 2010, 18:03
Sinds 2 jaar heb ik een Bill Lawrence L-500XL in m'n Ibanez (RG1570) zitten. Echter begon die een poosje geleden kuren te vertonen. Op de 1e positie van de elementenswitch "pakte" die 'm opeens niet meer, tenzij ik de elementenswitch zeg maar indrukte. Dus ik een nieuwe elementenswitch kopen. Vandaag alles aangesloten op dezelfde manier als eerst, daarna nog nagechecked volgens het schema. En nu heb ik opeens helemaal geen geluid meer op de 1e positie?
Het vreemde is dat ik op de 2e positie wel geluid heb, als ik met de schroevendraaier op beide spoelen van de Bill Lawrence (en de enkelspoel) tik heb ik wel geluid? :???:
Kan het zijn dat er in de Bill Lawrence zelf een draadje los getrokken is ofzo? Ik snap er in ieder geval geen barst meer van.

Sanderltd
26 augustus 2010, 18:14
Normaal, als je moet duwen op je switch voordat hij contact maakt, ligt het gewoon aan de switch zelf. Ik heb dat probleempje ook gehad met zo'n goedkope chinese switch. Die heb ik daarna vervangen door een beter exemplaar en toen werkte alles weer.

De kans is groter dat je misschien ergens een soldeerfoutje hebt gemaakt. Ik zou zeggen; probeer de pickup eens direct op de volumepot (zonder switch dus) aan te sluiten en kijk dan eens of hij het gewoon doet?

Gearjunkie
26 augustus 2010, 18:50
Post eens een fotootje van hoe het er van binnen uitziet...

Nick Mars
31 augustus 2010, 00:21
De elementenswitch had ik dus al vervangen. En daarna werkte die nog steeds niet... En ik weet ook zeker dat alles goed aangesloten is. Eerst deed 'ie het op deze manier namelijk wel. En volgens het schema klopt het ook. Maar als ik 'm soldeer rechtstreeks op de volumeknop, dan moet ik dus gewoon het witte en zwarte draadje ipv aan de elementenswitch aan de volumeknop solderen? Neem ik aan...