PDA

View Full Version : Mijn verjaardags cadeau gezocht



Deeppurple
26 augustus 2010, 16:26
Hallo Iedereen.

Mijn naam is Fender ( idd van het merk haha ) en ik ben 13 jaar.
Ik speel nu 4 jaar gitaar en ik ben opzoek naar een leuke versterker.
Mijn vader speelt op een VOX AC30 maar helaas is deze versterker ver boven mijn budget ( aangezien ik nog op school zit )
Nu ben ik zaterdag jarig en mag ik voor mijn vader een versterker uitzoeken rond de 550,- euro.
Ik speel al een enige tijd over de Vox van mijn vader en dat is ook de reden waarom ik een vox versterker wil.
Nu zat ik zelf aan de Vox AC15 CC1 te denken.
Vanaf volgende week ga ik starten in een nieuw bandje waar we nummers gaan spelen van: Deep purple, led zeppelin en pink floyd.
De bandleden spelen regelmatig in kroegjes en dorpshuizen.
Ik weet dat mijn vader zijn versterker dit makkelijk aan kan, maar kan de 15 watter dit ook aan?
anders had ik die van mijn vader wel stiekum mee genomen:sssh:

Maar die kan ik niet tillen:seriousf:

Alvast bedankt voor jullie meningen.

En mocht ik op den duur wat beter in het geld zitten en ik kan bijv een nette 2e handse Vox ac 15 op de kop tikken, is het dan mogelijk om dan stereo te spelen?

caliban
26 augustus 2010, 16:30
Fitness... :)

SRV2000
26 augustus 2010, 16:31
Hallo Iedereen.

Mijn naam is Fender ( idd van het merk haha ) en ik ben 13 jaar.
Ik speel nu 4 jaar gitaar en ik ben opzoek naar een leuke versterker.
Mijn vader speelt op een VOX AC30 maar helaas is deze versterker ver boven mijn budget ( aangezien ik nog op school zit )
Nu ben ik zaterdag jarig en mag ik voor mijn vader een versterker uitzoeken rond de 550,- euro.
Ik speel al een enige tijd over de Vox van mijn vader en dat is ook de reden waarom ik een vox versterker wil.
Nu zat ik zelf aan de Vox AC15 CC1 te denken.
Vanaf volgende week ga ik starten in een nieuw bandje waar we nummers gaan spelen van: Deep purple, led zeppelin en pink floyd.
De bandleden spelen regelmatig in kroegjes en dorpshuizen.
Ik weet dat mijn vader zijn versterker dit makkelijk aan kan, maar kan de 15 watter dit ook aan?
anders had ik die van mijn vader wel stiekum mee genomen:sssh:

Maar die kan ik niet tillen:seriousf:

Alvast bedankt voor jullie meningen.


Hallo Fender welkom op deze forum ( gave naam trouwens :ok: )
Een tijdje geleden heb ik ook een topic geopend met bijna de zelfde vraag, hier waren helaas de mening over verdeeld.
De 1 vond dat een 15 watt voldoende is en de ander vond van niet:???:

Maar een jochie van 13 en dan al nummers van zulke artiesten spelen.....danm you got talent !!!

Helaas kan ik je niet verder helpen en ik denk dat je de zelfde reacties zult krijgen dan in mijn topic ( overigens terug te vinden op deze forum
En alvast gefeliciteerd met je verjaardag.


Succes

B-stone
26 augustus 2010, 17:27
ik raad je een roland cube aan 30 watt is hard zat voor een band en live kun je er toch een mic voor zetten.

die cube is zelfs nog leuk voor je vader :D

humbucker
26 augustus 2010, 17:36
ik raad je een roland cube aan 30 watt is hard zat voor een band en live kun je er toch een mic voor zetten.

die cube is zelfs nog leuk voor je vader :D


Mafkees, voor 550€ is wel wat beters te vinden als een cube hoor :).

Als je echt clean wilt gaan spelen, dan gaat het moeilijk worden, maar mits te drummer niet te hard slaat en je een low output gitaar hebt moet het wel te doen zijn. Spatclean ga je dan wel niet trekken, op een hard volume, maar toch clean genoeg. Tenminste, dat is mijn ervaring. Al moet ik er wel bij vertellen dat ik er geen greenback in heb hangen maar een blue alnico. Dat scheelt ook nog wel een beetje.

Voor crunch is een vox echt heerlijk! Ik zeg doen!

Jimmyvp
26 augustus 2010, 17:49
Zelf heb ik een paar maandjes terug ook de nieuwe Vox AC15 C1 gekocht, en ben er nog steeds super blij mee. Ik heb ook een eigen bandje, speel eigen nummers, maar ook covers van Iggy & The Stooges en de Stones. Als het aan mij ligt kan de mijn versterker nooit hard genoeg gaan, maar die C1 haalt makkelijk een hoog geluidsvolume. Komt natuurlijk wel bij dat we voor onze nummers niet clean hoeven te spelen op hoog volume. Ik heb er voor de solo's een booster pedaaltje tussen liggen, zodat deze er lekker fel uitkomen. En het is ook net wat er al gezegt is: Live kun je er altijd nog een microfoon voor plaatsen!

Rens van Herpt
26 augustus 2010, 17:50
Hoi Fender!

Wat leuk, ik ben zondag jarig haha!

Ik denk dat je voor €550,- euro dan misschien eens naar wat duurdere versterkers moet gaan kijken. Ik denk ook dat deze tweedehands heel goed te vinden zijn. Bijvoorbeeld op Marktplaats.nl of gitaarmarkt.nl.

Verder ben ik het eens met een uitspraak van SRV2000. Als je als 13 jarige al nummers kunt spelen van die artiesten, laat me weten wanneer je in de HMH staat!

Thyrif
26 augustus 2010, 18:03
De vox ac 15 lijkt me een prima keuze, maar wees niet bang ook tweedehands te checken!

levi
26 augustus 2010, 18:21
als je je versterker goed uitversterkt kan je zelfs op een 5 watt versterker spelen :P

WAt ik zou doen: hotroddeluxe 2dehands voor 500-450 (miss nog wel voor wat minder weet ik nie zeker) en dan een tube overdrive(of ander distortion pendaal). Dan kan je behoorlijk wat verschillende stylen spelen.

EN trouwens het ligt niet aan de leeftijd het ligt aan hoe lang je speelt hoe lang je oefent natuurlijk ook aan talent. Maar toen ik 4 jaar speelde (vorig jaar dus) kon ik ook nummers van zulke artiesten spelen

Mr. Dynamite
26 augustus 2010, 18:40
Ik weet niet hoe tevreden je bent met een versterker als die van je pa, maar ik zou me niet vast pinnen op vox, er is een hoop goed spul te krijgen voor dat geld.

Maar als je dat echt een gave bak vind en je sound er uit kan halen dan zou ik gewoon voor een vox gaan, 15 wat of niet.

En misschien is een Laney VC30 wel is voor jou, ik meende dat dit een soort kloon van de ac30 was. verkrijgbaar met 1x12" en 2x10"

Deeppurple
26 augustus 2010, 19:21
Mafkees, voor 550€ is wel wat beters te vinden als een cube hoor :).

Als je echt clean wilt gaan spelen, dan gaat het moeilijk worden, maar mits te drummer niet te hard slaat en je een low output gitaar hebt moet het wel te doen zijn. Spatclean ga je dan wel niet trekken, op een hard volume, maar toch clean genoeg. Tenminste, dat is mijn ervaring. Al moet ik er wel bij vertellen dat ik er geen greenback in heb hangen maar een blue alnico. Dat scheelt ook nog wel een beetje.

Voor crunch is een vox echt heerlijk! Ik zeg doen!

Ik heb ooit eens op een roland gespeeld maar dat is niet echt mijn ding.
De meeste nummers die de ik met de band speel word bespeeld met een crunch sound.
een aantal nummers die ik met de band ga spelen zijn welles waar clean.

de nummers die momenteel in mijn vrije tijd speel zijn bijv:



Deep Purple - Lazy
Deep Purple - Perfect Strangers
Deep Purple - Hush
Deep Purple - Child In Time
Deep Purple - Sometimes I feel like screaming

Rose Tattoo - Rock 'n' Roll Outlaw
Rose Tattoo - We Can't Be Beaten
Rose Tattoo - Bad Boy For Love
Rose Tattoo - Juice On The Loose

Golden earring - Twilight zone
Golden Earring - When The Lady Smile
Golden Earring - Long Blonde Animal
Golden Earring - Going To The Run

Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Led Zeppelin - Kashmir ( alleen de live versie)

The kinks - All day and all of the night
The kinks - you really got me

New Adventures - Come On
New Adventures - Genie Dance
New Adventures - If Your Mama Don't Like It
New Adventures - Money
New Adventures - Playing Don't Want You

ZZ Top - La Grange
ZZ Top - Gimme All Your Lovin'
ZZ Top - Sharp Dressed Man
ZZ Top - Tush
ZZ Top - Blue Jeans Blues

Scorpions - Send Me An Angel
Scorpions - Still Loving You
Scorpions - No One Like You
Scorpions - Always somewhere
Scorpions - The Zoo
Scorpions - Rock You Like A Hurricane

The Doors - Touch Me
The Doors - Light My Fire
The Doors - Break on Through (to the other side)
The Doors - Roadhouse Blues
The Doors - L.A. Woman
The Doors - The end

Herman Brood - Saturday Night
Herman Brood - Never Be Clever
Herman brood - I love you like i love myself

Van Halen - Aint Talkin' `Bout Love
Van Halen - Dance the Night Away
Van Halen-Why Can't This Be Love
Van Halen - Running with the Devil

Ik hoop dat jullie nu een beetje een idee krijgen of de gewenste vox iets voor mij is

maar met de band waar ik in ga spelen is meer, led zeppelin, deep purple en pink floyd

Ik heb ook al een paar keer op een marshall gespeeld maar dat was ook niet mijn ding :S

SRV2000
26 augustus 2010, 19:25
WHAT !!!...............

Ik ken je niet maar ik mag je nu al:ok:
Ik speel al een tijdje gitaar maar de nummers die jij kent... petje af vooral als je nog maar 13 jaar bent.
als je zo door gaat word je een top talent !!!

Ik geloof wel dat de Vox 15 watt aan jou eisen kan voldoen.

respect

Acdc
26 augustus 2010, 19:27
o jij bent in de verkeerde tijd geboren knul :seriousf:

Mr. Dynamite
26 augustus 2010, 19:33
Gooeede muziek smaak heb je :ok::ok:
Maar iets zegt me dat je met een goede marshall goed zit.
Misschien eens een JCM 800 of een Vintage Modern gaan testen.
Deze zijn wel iets boven je budget misschien (een 2ehands 800 combo gaat wel) maar misschien valt er ook wel iets te regelen dat je zelf wat bij betaald?
Zo word je budget wat hoger en heb je echt een amp waar je nog lang mee vooruit kunt :)

marc_o
26 augustus 2010, 19:41
Nu kan iedereen lopen geilen op deze jongen z'n setlist, maar ik denk dat hij beter af is met goed advies.
We hebben bijna dezelfde muzieksmaak. Ik heb de Vox AC 15 gehad en die zou ik absoluut niet aanraden. Ik heb 'm niet voor niks weer weggedaan. De AC-15 lijkt echt niet zoveel op de AC-30 van je vader, het is een andere versterker en je hoort wel dat het "familie' is maar daar houdt het vlot mee op.
Jij zult eerder je sound vinden in de Orange/Marshall/Rivera-hoek.
De AC 15 heeft niet de dragende ballen in zich die jouw muzieksoort nodig heeft.

UnDefined
26 augustus 2010, 21:59
Inderdaad, Marshall zou hier wel goed voor zijn...
Zelf speel ik op een London City Bulldog en die is volgens mij gebaseerd op een oude Marshall head (qua schema toch) en scheurt erg lekker naar mijn mening.
Lekkere overdrives tot een stevig metal klankje, goed uitregelbare eq en ja ik ben er gewoon tevreden mee en je kan er zeker wat mee doen in jou genre...

http://link.marktplaats.nl/370731634
Mooie advertentie als je wat zou kunnen bijleggen: er zit een Marshall 1960 bij en een draagcase voor de head (ben je ineens gig-klaar).

SRV2000
27 augustus 2010, 07:46
Inderdaad, Marshall zou hier wel goed voor zijn...
Zelf speel ik op een London City Bulldog en die is volgens mij gebaseerd op een oude Marshall head (qua schema toch) en scheurt erg lekker naar mijn mening.
Lekkere overdrives tot een stevig metal klankje, goed uitregelbare eq en ja ik ben er gewoon tevreden mee en je kan er zeker wat mee doen in jou genre...

http://link.marktplaats.nl/370731634
Mooie advertentie als je wat zou kunnen bijleggen: er zit een Marshall 1960 bij en een draagcase voor de head (ben je ineens gig-klaar).

Haha en laat die advertentie heel toevalig van mij zijn, maar is idd een goede amp....is geen spam!!!

Maar ik kan een jcm800 stack overnemen en een kleinere amp voor thuis vandaar de verkoop van mijn london city, en 650,- lijkt me niet zo'n gek prijsje?

cluseau
27 augustus 2010, 08:09
Inderdaad, Marshall zou hier wel goed voor zijn...
Zelf speel ik op een London City Bulldog en die is volgens mij gebaseerd op een oude Marshall head (qua schema toch) en scheurt erg lekker naar mijn mening.
Lekkere overdrives tot een stevig metal klankje, goed uitregelbare eq en ja ik ben er gewoon tevreden mee en je kan er zeker wat mee doen in jou genre...


Mensen, vergeet niet dat deze man 13 jaar is en een probleem heeft met het gewicht. zie eerste post. Hij wil dus wel hard/clean maar niet zwaar.

Misschien voor de eerste jaren een transistor bakkie? Oops, sorry, it wasn't me.

@Fender
Het lijkt wel of ze steeds jonger worden hier (dat maakt mij relatief nog ouder :soinnocent:) en aan je naam te zien had je vader je toekomst al uitgestippelt.
Maar welkom, advies kan ik je helaas niet geven, daar zijn andere mensen beter in, alleen met technische problemen kan ik je bijstand geven. Een tijdje terug hadden we ook al zo'n jonge vent met ook zo'n super muzieksmaak. Zou het tij dan aan het keren zijn? Anyway, alvast gefeliciteerd en verras ons tzt met je muziek.

Frans.

Liquid_Metal
27 augustus 2010, 08:12
Ik weet niet hoe tevreden je bent met een versterker als die van je pa, maar ik zou me niet vast pinnen op vox, er is een hoop goed spul te krijgen voor dat geld.

Maar als je dat echt een gave bak vind en je sound er uit kan halen dan zou ik gewoon voor een vox gaan, 15 wat of niet.

En misschien is een Laney VC30 wel is voor jou, ik meende dat dit een soort kloon van de ac30 was. verkrijgbaar met 1x12" en 2x10"

Hier sluit ik me volledig bij aan. Zo te horen heb je nog niet veel anders bespeeld dan Vox. Dan is het wellicht verstandig om een hoop versterkers aan de tand te voelen. Voor zo'n bedrag is een hoop te krijgen en als je in de winkel duidelijk maakt dat je sowieso een versterker mee naar huis neemt (tenzij ze alleen maar bagger hebben) mag je, in normale winkels, zeker alles uitgebreid testen (dat mag vaak ook al als je niets koopt).

SRV2000
27 augustus 2010, 11:49
precies we kunnen hem wel een stack aanpraten maar als hij al moeite heeft om een ac30 te vervoeren dan word dat natuurlijk niets. Een 15 watter binnen een band is geen probleem, ook in jou soorte muziek kan een 15 watter wel van toepassing zijn.
Kijk naar.

Wat voor gitaar heb je en wat voor elemten ( high of low output )
Ben je solo of slag gitarist ( slag is 15 watt voldoende )
De opstelling tussen jou en de drummer en evt solo gitarist.

Als de solo gitarist de zelfde akkoorden aan slaat en die heeft net wat meer power en de amps staan naast elkaar dan is het voor jou moeilijk om je zelf te onderscheiden. Dus als jij een open E speelt dan is het beter als jullie andere gitarist de E op een andere positie pakt zodat jullie alle 2 een andere sound krijgen


Vlak naast de drummer staan spreekt voor zich. Dat word met een 15 watter verzuipen.

Het beste is naast de bassist te staa en je versterker iets hoger zetten op bijv. Een krukje of een standaard.

Met een goede indeling op het podium als slag gitarist is een 15 watt vox prima te doen.

Een kennis van mij speelt in een band ook als slaggitarist en die speelt op een 15 watt fender pro junior. Die speelt blues rock en prima te doen

Eric van Esch
27 augustus 2010, 13:05
@Fender: Je bent toch niet heel toevallig de zoon van Eddie Zoey? Die heet ook Fender maar ik weet niet meer hoe oud die is.......

Gitaar4ever
27 augustus 2010, 14:14
@Fender: Je bent toch niet heel toevallig de zoon van Eddie Zoey? Die heet ook Fender maar ik weet niet meer hoe oud die is.......

Check gewoon wikipedia.org
Zoontje van Eddy heeft idd Fender maar moet nog 4 worden...........

Eric van Esch
27 augustus 2010, 14:44
Check gewoon wikipedia.org
Zoontje van Eddy heeft idd Fender maar moet nog 4 worden...........

Duidelijk......

Deeppurple
27 augustus 2010, 14:45
Check gewoon wikipedia.org
Zoontje van Eddy heeft idd Fender maar moet nog 4 worden...........

Haha nee dat ben ik niet,
Mijn vader is wel een bekende nederlander maar noem zijn naam liever niet.
Ik wil graag op deze forum herkend worden als een 13 jarige jongen onder de naar Deeppurple dan als de zoon van......bedankt voor jullie begrip.

Mijn naam: Fender, klopt mijn vader speelde altijd op een Fender stratocaster en daar ben ik dan ook naar vernoemd.
Mijn vader heeft mij altijd geinspireerd en ik was 7 jaar toen ik voor het eerst kennis maakte met de gitaar, na wat optredens te hebben gezien van mijn vader.

ik wil iedereen bedanken voor hum meningen en adviesen al heeft het er niet zo makkelijk op gemaakt.

de gitaren die bespeel zijn.

Gibson ES335
Stratocaster met Fender CS69 PU
Fender Telecaster - Baja.

Ik heb ook wel op andere amps gespeeld o.a Fender, Peavey,Marshall,Engl,Roland,Bugera,Agnator enz.

Maar ik vind dat mijn gitaar spel beter uit komt met een VOX.

SRV2000
27 augustus 2010, 14:50
Dat kan ik alleen maar waarderen, je loopt er in ieder geval niet mee te koop.

Maaar...... Was jij dat jochie van 13 die in amersfoort op het podium stond en het nummer van deep purple: sometimes i feel like screaming speelde op een akoestische martin???

Als ik het me goed kan herinderen heete die ook Fender of ik zit er goed naast

Deeppurple
27 augustus 2010, 14:53
Dat kan ik alleen maar waarderen, je loopt er in ieder geval niet mee te koop.

Maaar...... Was jij dat jochie van 13 die in amersfoort op het podium stond en het nummer van deep purple: sometimes i feel like screaming speelde op een akoestische martin???

Als ik het me goed kan herinderen heete die ook Fender of ik zit er goed naast

Klopt dat was ik vorig jaar...

SRV2000
27 augustus 2010, 14:57
Klopt dat was ik vorig jaar...

Dan durf ik oprecht te zeggen dat je een natuurtalent bent.
Ik heb nog nooit zo`n goede versie gehoord van dat nummer als die van jou.
( en dan te bedenken dat je toen waarschijnlijk 12 was )
Ik speel al een tijdje gitaar maar ik wou dat ik zo als jou kan spelen:seriousf:

levi
28 augustus 2010, 15:27
als je met gewicht zit.... en je wilt toch ballen hebben miss moet je dan een koch studiotone proberen? volgens mij 20 watt versterkertje makkelijk mee te nemen. Komt een goed geluid uit.

kijk hier maar ffies (tis youtube dus geluids kwaliteit is niet te best...)

http://www.youtube.com/watch?v=40LVxCN-ZSY&p=1B6453296138B21B&playnext=1&index=5

nog een linkje http://www.youtube.com/watch?v=92JHdFQwp7c&feature=related

ongeveer voor jou budget wel te krijgen .. tweede hands in de winkel is die nieuw namelijk iets van 900 tweede hands zou het toch wel voor 600 mogelijk moeten zijn ?

Buzzel
28 augustus 2010, 16:46
Het is toch helemaal geen groot probleem dat de versterkers wat aan de zware kant zijn? Als je naar een gig toe gaat rijdt je vader of iemand anders toch kan die ook mooi al het zware werk doen:ok:

tillens
28 augustus 2010, 18:18
Tja als je niet wil sjouwen maar wel vox wil hebben ,dan zal aan de nighttrain moeten ;)

SRV2000
29 augustus 2010, 14:27
Ik dacht zelf mischien aan een VOX VT50,
Dit is een 50 watt modeling versterker met een 1 buis.
Mij is verteld dat deze presets aardig overeen komen met de orginele amp.
zo zit er ook een AC30 en een fender tweed modeling
is wat lichter en is geschickt voor vele muziek soorten

Acdc
29 augustus 2010, 16:58
Ik dacht zelf mischien aan een VOX VT50,
Dit is een 50 watt modeling versterker met een 1 buis.
Mij is verteld dat deze presets aardig overeen komen met de orginele amp.
zo zit er ook een AC30 en een fender tweed modeling
is wat lichter en is geschickt voor vele muziek soorten

Dat is inderdaad een leuke versterker.
ik heb bij toeval gister 1 mogen testen en ik was vrijwel onder de indruk van de mogelijkheden en het geluid ( kwa prijskwaliteit )
Ik heb meestal een hekel aan modeling amps.
Meestal worden er zoveel effecten aan toegevoegd zodat ze de slechte kwaliteit een beetje kunnen verbergen. kortom veel toeters en bellen die vrijwel nooit van toepassing zijn en de kwaliteit is ver beneden pijl ( line 6 achtige versterkers )
Maar bij deze versterker had ik dat niet. vrijwel alle effecten zijn gebruikelijk en een mooi warm geluid zit er in ( vooral de reverb klinkt erg goed )
Maar ik heb hem alleen kunnen testen en dus niet in een band formatie.

Dus dan is het altijd nog de vraag of deze wel geschikt is binnen een bandformatie.

als dat wel het geval is dan is het een prima versterker !!!

Jasper.
29 augustus 2010, 17:09
Ikzelf heb hier een AD30VT-XL staan. Heel erg leuke modelling versterkers. Komt een erg goed geluid uit. Toch kan het niet op tegen mijn JCM900. En ik denk dat de TS ook wel aan een buizenbak toe is als ik dat zo hoor. Ik vraag me trouwens af hoe die Vox valvetronix's door de mix prikken.

muziekschuur
30 augustus 2010, 14:06
Blackstar HT Venue 40 of de Blackstar 20
Waarom? Omdat je allemaal nummers opnoemt die op een Marshall zijn gespeeld.

Blackstar is een paar jaar geleden opgericht door ex Marshall R&D mensen en klinkt gewoon helemaal tegek.

Andere combo's, de Egnater 20 watters zijn beiden leuke topjes. Dat scheelt weer in gewicht. Gewoon een 1x12 of 2x12 cabje en een losse top.

De AC50 is een andere versterker die wellicht goed zou kunnen zijn voor je.
700 euro bij Feedback. Leg je toch zelf die 150 euro bij van je verjaardagsgeld?

http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/vox/ac-50-cch-50w-2-ch

Hier een Vox AC50 head 500 euro. En dan spaar je zelf nog even voor een 2x12 cabje.
Of even zeer serieus vergelijken met de Blackstar HT 40 Venue combo.
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/blackstar/ht-club-40 . Is 600 euro en een heel serieus 40 watt buizen combo.
Probeer er ook een gevoerde hoes bij te krijgen. Dan is je combo handzaam maar wel goed beschermd tijdens vervoer.

Ferraririk
30 augustus 2010, 14:15
Die AC50 is een hele mooie versterker, ik heb zelf de AC100 versie, en voor bijv. la grange, neck pup, dirty channel, kijken waar je de gain wil hebben, fat switch niet aan, komt heel dicht bij het gitaargeluid van gibbons, versterker heeft ook een mooi sprankelende clean


MAAAAAR deze versterker head is opzichzelf al loeizwaar 25 kg voor de 100watt, en 22 voor de 50watt dus dat zou wel een minpunt kunnen zijn

SRV2000
30 augustus 2010, 19:04
22 KG is voor een jongen van 13 jaar volgens mij al te zwaar.

Ik heb hem zien spelen in amersfoort waar hij uitversterkt wer doormiddel van een Pa system.

Nu kunnen we allemaal onze favo amp opnoemen maar dan komt er geen einde meer aan.
Ik heb zelf ook al eens een topic geopend over een Vox versterker en ook heb helaas niet een direct antwoord gekregen.

Voor grote gigs word hij uitversterkt.
ik denk dat hij eerder blij word met een stukje advies of de genoemde AC15 wel door de mix komt.
Kan deze voldoende volume produceren van kleine gigs.
Of moet je je zorgen maken als je in een kleine pub/kroeg speelt.

Ik denk persoonlijk dat het wel wat mee valt en dat dit wel een geschikt vertserkertje voor hem is.

Persoonlijk zou ik dan voor de VOX AC15 CC1 Met GHS 12 Speaker er in.

lauke_101
30 augustus 2010, 20:55
Ben ik nou de eerste die met de suggestie op de proppen komt om tweedehands een Vox AC30CC head te kopen? Die vallen wel in je budget, kom je er met een cab misschien nog iets overheen maar ook niet erg veel. Dan is het gewicht verdeeld over twee keer sjouwen, scheelt een hele hoop.

Ik kan het weten, ik aas er zelf al een hele tijd op :P
Maar dan moet eerst m'n oude buizenbak eens verkocht..

muziekschuur
31 augustus 2010, 08:18
Oh ja.

Jouw tweede vraag was kun je stereo spelen met twee AC15's. Ja dat kan. Dat is zelfs heel leuk. Alleen zou ik dan Wet dry spelen. Dus een overdrive en distortion naar beide versterkers maar dingen als reverb, chorus, delay (die tegenwoordig allemaal als stereo effecten worden verkocht (denk aan Boss, Digitech etc)alleen naar 1 versterker.

De grote racks van de ster spelers zoals Brian May, The Edge en nog een aantal van dit niveau spelers werken met WET DRY WET. Dus de "aux-effecten" zoals reverb enz via de links en rechts versterker en je droge signaal over je midden versterker.

Maar je snapt dat dat een heel gezeul is. Da's ook de reden dat een enkele Vox AC30 waarschijnlijk handiger is (als je 16-17 bent) dan twee AC15's. Maar het is natuurlijk mogelijk dat je vader jouw AC15 inpikt omdat hij die makkelijker vind nu die wat ouder is... (gokje).

Suc6 met je keuze. En alvast een fijne verjaardag.

Oh, ja, de effecten van Danelectro zijn onwijs leuk en betaalbaar. Dus als je effecten gaat gebruiken. Probeer deze eerst eens.

jules
31 augustus 2010, 09:19
moet zeggen dat die valvetronix erg goed door de mix heen prikken ook op wat hoger volume, komt ook omdat ze makkelijk in te stellen zijn op verschillende volumes.

smullie
31 augustus 2010, 10:15
Het is misschien een domme opmerking, maar kan je je pa niet vragen voor advies? Blijkbaar kan hij ook wel een snaartje aanslaan en is hij niet onbekend in de wereld van gitaarversterkers...
Ik ken je pa niet, maar als het een vader is zoals de mijne (vroeger was), neem hem dan mee om wat versterkers te gaan uitproberen, speel zelf een tijdje, laat hem ook wat testen, test ook eens een versterker die iets boven budget is "om te horen wat het verschil is" en zeg erbij dat hij er dan thuis ook op kan spelen...
Als je dan de amp van je dromen gevonden hebt, dan ga je wss toch zo staan stralen als je die aan het testen bent, dat enkel vaders met een ijzeren karakter niet zullen toegeven... :supercool:

Je moet niet alleen gitaar, maar ook je ouders leren bespelen... :seriousf: