PDA

View Full Version : Blackstar HT Delay



Squier4ever
26 augustus 2010, 12:59
Kon er geen topic over vinden, dus maar even zo. Was net in de gitaarwinkel en daar hadden ze (beweerden ze zelf) de eerst HT Delay van Europa liggen als showmodel. Komt in september op de markt, zag er goed uit. Heb 'm verder niet getest, maar dacht laat het jullie ff weten :D

http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-effects/htdelay.html

http://worldguitars.co.uk/images/ht-delay-valve-delay-pedal-lg.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=j6qDwttzMVg

en een demo.

JiJeWoW
26 augustus 2010, 13:24
Een buisje in een overdrive pedaal kan ik nog wel begrijpen, maar kan iemand mij uitleggen wat zo'n buisje in een delay pedaal te weeg brengt ?

Thiez
26 augustus 2010, 13:30
Bij effecten word het gebruikt om het warmer te laten klinken geloof ik.
TOen ik info zocht over rackfx kwam ik tegen dat dit het verschil was tussen de rocktron replifex en de rocktron multivalve. In de multivalve zit een buisje wat variabel bijgedraaid kan worden voor extra warmte werd er gezegd.

Nielsje
26 augustus 2010, 13:35
Dat youtubefilmpje maar even geluisterd.
Tja, ik weet het niet. Het ding lijkt zichzelf wel een beetje in de weg te zitten. Bij sommige delays kapt 'ie wel heel abrupt af. Verder vind ik geen modulatie een gemiste kans. Het ding is groot, heeft een eigen voeding nodig..

Maar eens proberen, al denk ik niet dat het een winnaar is, puur spec-technisch gezien.

Squier4ever
26 augustus 2010, 13:39
Er is ook een modulation zag ik by the way.... Apart pendaal dan he. En die delay is toch ook voorzien van een loop om een modulatie-pendaal in the hangen?

Fragedallic
26 augustus 2010, 13:46
buisje in een delay pedaal is niet een geheel onbekend fenomeen.

Guyatone maakt ze bv. al jaren:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51bSgneFfRL._SL500_AA300_.jpg


met als doel het bekende buizen concept..

Nielsje
26 augustus 2010, 13:48
Ik snap het wel.

Ik moet er niet aan denken dat m'n geluid volledig buizen is, en dat m'n repeat dan solidstate is! Dat kan niet hoor!

Mitch
26 augustus 2010, 14:48
SIB had het ook in de Echodrive. Een buisje als onderdeel in de klankvorming is niet zo vreemd hoor, in veel buizenoverdrives heeft het dezelfde functie. De verschillend emodes lijken op het eerste gezicht aardig, maar als de enige mogelijkheid tot modulatie is dat je een extra pedaal in een loop kunt hangen.... hm.... Daar is de Blackstar een beetje groot voor. En trouwens, hoeveel pedalboards ik ook tegenkom, ik zier zelden één waar iemand een modulatiepedaal in de loop van zijn delay hangt. Afgezien van een enkele bedroom warrior dan.
Maar goed, ik ben benieuwd hoe die Saturatie werkt. En ik vraag me af waar twee loop modes voor nodig zijn?

Nielsje
26 augustus 2010, 14:51
Ik heb bij Bedroom Warrior hele andere associaties...


En ik vraag me af waar twee loop modes voor nodig zijn?

Volgens mij was de ene 'echt' loopen, en de andere sound-on-sound.
Maar, hij is inderdaad wel wat groot om zo weinig aan boord te hebben.

dml
26 augustus 2010, 15:54
Ik heb zowel de HT Delay, als de HT Modulation als de HT Reverb in huis gehad.
De delay is niet echt bijzonder, dat buisje zorgt inderdaad voor een beetje meer warmte tot een duidelijke (doch niet echt muzikale) oversturing van de repeats. Er zit sowieso geen loop (als in fx loop) op om er extern pedaal aan te hangen. De twee loopfuncties zijn inderdaad zoals hierboven beschreven: eentje voor loopen en eentje voor SOS.

Een uitgebreide review van de bovengenoemde HT-pedalen is binnenkort te lezen in de Gitarist.

Mitch
26 augustus 2010, 16:01
Reverb doe ik niet aan, pedalen die meerdere modulaties aan boord hebben ook niet, de delay hoef ik niet dus ik sla dit keer maar over :D

RoelSmoel
26 augustus 2010, 16:38
In de youtube filmpjes zeggen ze dat de buis gebruikt wordt voor het oversturen van de repeats van de delay, deze kun je ook instellen.

Anyone?

dml
26 augustus 2010, 18:47
In de youtube filmpjes zeggen ze dat de buis gebruikt wordt voor het oversturen van de repeats van de delay, deze kun je ook instellen.

Anyone?

Iets met (leren) lezen van de vorige posts, Roel?

Dirk_Hendrik
26 augustus 2010, 22:02
:crazyhappy::crazyhappy:
+10tekens

RoelSmoel
27 augustus 2010, 18:56
Iets met (leren) lezen van de vorige posts, Roel?

Ik las alleen het deel met regelen van de warmte.. Sorry Dennis (schaamschaam)

GlobalWarming
27 augustus 2010, 20:04
Wat bedoelen ze met loop ingebouwd? (loop = herhaling of een lus, maar snap niet goed wat exact ze ermee bedoelen als het gaat om pedalen?)

Shaggy
28 augustus 2010, 11:05
Zodra een bouwer 1 succesvolle goede pe(n)daal creëert, overdrive bijvoorbeeld, komen ze met delays en chorus' die dan meeliften op het succes en faam van die ene hit. Dit peNdaal lijkt mij hier een voorbeeld van.