PDA

View Full Version : draadloos / wireless systeem



joelvereycken
26 augustus 2010, 12:27
Hallo allemaal, ik ben van plan om binnenkort een draadloos systeem aan te schaffen.

Ik heb alleen geen idee welke systemen het beste/betrouwbaarste zijn voor de prijs van rond de 200 euro.

Ik zag de AKG setjes en die zagen er opzich wel netjes en degelijk uit, maar ik weet er niks van af.

en hoe zit het met mijn effectpedaal, ik gebruik een boss gt10, maar hoe moet ik dan mijn wireless aansluiten?

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven!
bedankt!

kenx
26 augustus 2010, 12:50
Persoonlijk heb ik een sennheiser freeport, en dat is echt kwaliteit voor dat geld, de batterij kan ongeveer 10 uur mee, is een 9 volt batterijtje, en de reikwijdte van dit systeem is redelijk groot.

Met je effectpedalen sluit je de wireless gewoon aan zoals met gewone gitaarkabel, van de wireless in de input van de GT 10 en dan van de output van de GT 10 naar je versterker. Gewoon hetzelfde als anders, juist dat je nu vanuit de ontvanger van de wireless start ipv de output van je gitaar.

HaroldA
26 augustus 2010, 12:54
Doe jezelf een plezier en koop direct een goede digitale set zoals de X2 Digital Wireless, Line6 relay of StageClix.

Bij mij heeft de X2 XDS95 m'n Sennheiser EW172 G2 vervangen en dat was echt een enorme verbetering in dynamiek en klank!

Johannes
26 augustus 2010, 13:15
brace audio, 155 euro bij thomann

joelvereycken
26 augustus 2010, 22:19
Oke, heeft er niemand ervaring met de AKG setjes?
Ik vind de freeport er een beetje gedateerd uitzien, niet dat het om het uiterlijk gaat, maar die AKG ziet er degelijker uit,.. toch bedankt! ;)

kenx
26 augustus 2010, 22:28
Oke, heeft er niemand ervaring met de AKG setjes?
Ik vind de freeport er een beetje gedateerd uitzien, niet dat het om het uiterlijk gaat, maar die AKG ziet er degelijker uit,.. toch bedankt! ;)

Het is natuurlijk jouw keuze, maar de freeport is van metaal, en als je hem laat vallen is hij niet stuk... :D Qua degelijkheid zal het toch wel hetzelfde zijn hoor :-)

SantaX
27 augustus 2010, 03:32
Ik heb zelf op redelijke podia gestaan met de plastic akg setjes. Ze voldoen prima in mijn ogen. Mijn zender is wel eens gevallen (dom dom) maar zonder schade. Er is beter spul op de markt, maar voor de prijs denk ik dat je met een AKG setje best goed zit hoor. Als je wat meer te besteden hebt is metaal het overwegen waard. Al vond ik zelf het lichtgewicht van de zender wel fijn. Gewoon in de broekzak en knallen. Enige nadeel dat ik aan mijn set vond was dat je de ontvanger niet kunt bevestigen. Het is echt gewoon een plastic ding dat je op je versterker zet eigenlijk. En die is misschien wel wat aan de te lichte kant. Bereik is meer dan goed trouwens. Hebben het wel eens getest in onze grote oefenruimte. (soort van trefcentrum met veel losse ruimtes en muren)... pas toen ik 20 meter uit het gebouw was... kapte de ontvangst. Maar in zalen als Fenix, 013... kun je met gemakt tot de bar lopen en gewoon doorspelen. Wel zo handig :P