PDA

View Full Version : Inzet jcm 800



thekid
26 augustus 2010, 12:24
Hey

Omdat ik zelf ook een jcm 800 (2210) bezit wil ik eens van andere mensen horen voor welke gnre jullie dit beest gebruiken.

Ik speel vooral de hardere rock maar zijn er ook mensen die hem gebruiken voor blues, pop, van bbking over rhcp tot anouk. Laat maar weten, ik denk dat dit ook interesant kan zijn voor mensen die er een zoeken aan te schaffen. Je mag de ongevere settings ook achterlaten en mss wat tips.

casper innosence
26 augustus 2010, 12:47
Ik gebruik er zelf geen. Maar n vriend van me gebruikt m als bastop in n punkband

HaroldA
26 augustus 2010, 12:51
SG > Ross Distortion > JMP 2204, 2203 en/of JCM 800 4104 combo.

Die combinatie gebruik ik voor mijn beide bands en de stijl varieert van rock naar stoner naar doom naar trash. Zeer veelzijdige versterkers dus! :ok:

ThomasL
26 augustus 2010, 14:06
Kheb ook een 2210 uit 1986.. Heerlijke versterker voor (hard)(blues)rock, metal, doom, stoner... Ik speel op een strat, een p90 SG en een Les Paul...

Ik gebruik alleen het leadkanaal vanwege de *pop* bij het schakelen tussen clean en lead. Sinds een jaar ofzo zet ik in de oefenruimte de master- en kanaalvolume flink open en regel ik het totaalvolume met de gain. Zodat 'ie net niet, net wél gaat oversturen. Scheurpedalen (de juiste imo) klinken op deze manier erg lekker. Naar mijn mening klinken scheurpedalen niet lekker op het cleane kanaal...

Waar ik ook ooit achter kwam is wanneer je de overdrive uit het leadkanaal haalt, en je draait de volume van het cleankanaal flink open, je het cleankanaal door het leadkanaal gaat horen, met als gevolg een hele dikke attack! Je moet dan wel de sweetspot vinden wat betreft balans clean/scheur...

Ohja, en sinds kort heb ik de treble dicht staan en regel ik de (soort van)treble met de presence. Ik heb gemerkt dat wanneer de treble dichtstaat de versterker heel open en diep klinkt. Maar de trebleknop issue zou ook kunnen komen door de al een heel eind versleten buizen...

Tevens heb ik het idee dat deze versterkers een stuk meer mid hebben dan de 2203's die ik regelmatig hoor, maar dat zou exemplarisch kunnen zijn...

:ok:

Chroxy
26 augustus 2010, 14:16
ik gebruikte een 4010 met 2x12 cabinet erbij in een live set up als drive-amp, naast een Vox AC15 als clean amp icm fender gitaren (jazzmaster/telecaster/lead), allen met relatief lowoutput single coils.

De JCM800 scheurt heerlijk zo, diepe, middig grom icm met de lowoutput gitaren. Om te boosten gebruik ni een TS-9, level vol open, tone dicht en drive op 35%.

qua stijl is het rock/progrock, veel sfeer bouwen met effecten en opbouwen naar climaxen, maar met catchy stukken in de refreinen.

HaroldA
26 augustus 2010, 14:24
Ok, dus we hebben de volgende stijlen:
* Blues
* (Hard)rock
* Progrock
* (Trash)Metal
* Stoner
* Doom
* Punk

En de JCM800 klinkt goed met:
* Simgle coils (strat)
* P90's (SG)
* Humbuckers
* Basgitaar (Bass Series?)

Nu nog Jazz, Fusion en wat andere subgenres en we kunnen concluderen dat hij alles kan met ieder instrument!

caliban
26 augustus 2010, 15:03
Er staat nog niks -core tussen

HaroldA
26 augustus 2010, 15:20
Er staat nog niks -core tussen

Verrek, blijkbaar zie ik dat niet als volwassen genre. ;)

Iemand ervaring in die richting met de JCM 800?

Mr.Bluesbreaker
26 augustus 2010, 15:36
Ik heb een originele '81 2203, een van de eerste 100 gemaakt. Staat al 2 jaar stof te vangen , maar ik leg er vaak pedaaltjes op en het is een goede pennensteun.

:(


Echt waar. Maar ik durf hem niet te verkopen.

caliban
26 augustus 2010, 15:50
Verrek, blijkbaar zie ik dat niet als volwassen genre. ;)



:D foei !!

iWishmaster
26 augustus 2010, 16:32
Ik heb een originele '81 2203, een van de eerste 100 gemaakt. Staat al 2 jaar stof te vangen , maar ik leg er vaak pedaaltjes op en het is een goede pennensteun.

:(


Echt waar. Maar ik durf hem niet te verkopen.

Hoeft ook niet, ik kom hem zo ook wel halen :D.

casper innosence
26 augustus 2010, 17:23
Verrek, blijkbaar zie ik dat niet als volwassen genre. ;)

Iemand ervaring in die richting met de JCM 800?

gaat priiiiimaaa, hardcore dan, metalcore geen fan, dus weet t niet..

ThomasL
26 augustus 2010, 18:48
*cynische mode aan* Ik dacht dat elke hardcore/metalcore gitarist met Engl speelt.. "Marshall heeft toch nie genoeg gain.." Lekker stofzuigen met de Engl's, en LTD gitaartjes met EMG's hè... *cynische mode uit*

;)

Maar ik zou best een goeie Fender of een Vox of een Orange naast mn 800 willen.. Of een Sunn...

caliban
26 augustus 2010, 18:54
Goh ja, metalcore enzo klinkt vet over amps als ENGL, maar kan ook prima over andere amps klinken, het is maar afhankelijk van wat voor sound je wil. Stofzuiger op het podium langs je amp klinkt sowieso vet!

F*R*E*A*K
26 augustus 2010, 19:19
Ik zou zeggen ts-9 of vergelijkbaar met een jcm800 voor de oldschool thrash metal sound.
Of een Hm-2 ervoor voor Stockholm Deathmetal.

caliban
26 augustus 2010, 19:22
Of mesa mark series..

HaroldA
27 augustus 2010, 10:11
Of een Hm-2 ervoor voor Stockholm Deathmetal.

Nou, op m'n 2204 en 2203 klinkt dat eigenlijk helemaal niet zo goed... Geen Bloodbath in ieder geval. Ik heb zowel de low als high input geprobeerd maar nergens wordt het echt vet.

Terminus
27 augustus 2010, 10:27
Nou, op m'n 2204 en 2203 klinkt dat eigenlijk helemaal niet zo goed... Geen Bloodbath in ieder geval. Ik heb zowel de low als high input geprobeerd maar nergens wordt het echt vet.

Heb je wel de juiste instellingen (http://www.youtube.com/watch?v=b-1vcuKcXeI) geprobeerd?

En ik zou nu zo snel geen Metalcore band kunnen bedenken die ENGL speelt. Als je nou Peavey of Krank had geroepen was het een ander verhaal.

HaroldA
27 augustus 2010, 10:35
Heb je wel de juiste instellingen (http://www.youtube.com/watch?v=b-1vcuKcXeI) geprobeerd?

Jep, alles vol open.

iWishmaster
27 augustus 2010, 10:42
Jep, alles vol open.

Je bent overduidelijk de vis vergeten, dat hoor je meteen!
http://www.youtube.com/watch?v=WuxdJ_RsTUs&feature=related

HaroldA
27 augustus 2010, 10:47
Je bent overduidelijk de vis vergeten, dat hoor je meteen!
http://www.youtube.com/watch?v=WuxdJ_RsTUs&feature=related

Crap. Ik wist dat ik iets vergeten was...

AART
27 augustus 2010, 11:41
Hoog 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'-gehalte in dit topic:sssh:

caliban
27 augustus 2010, 12:03
Hoog 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'-gehalte in dit topic:sssh:

:seriousf::seriousf: