PDA

View Full Version : Pedaaltjes nodig, maar welke?



marco v
26 augustus 2010, 12:14
Ik heb voor thuis wat pedaaltjes nodig.
de versterker is een marshall class 5, het geluid, zowel clean als overstuurd is prima, maar als ik hem wil laten brullen, krijg ik scheve blikken van mijn buren en dat wil ik niet.
Ik heb dus wat pedaaltjes nodig om op laag niveau toch diverse geluiden uit mijn versterker te kunnen halen.
Ik hou van het buizengeluid van mijn versterker, dit wil ik zoveel mogelijk ongemoeid laten.
De stijl die ik speel is blues tot rock.
Ik ben op zoek naar een reverb, een pedaal dat licht overstuurt en een pedaal dat wat meer gain kan produceren.
Ik dacht zelf aan een marshall bluesbreaker voor de oversturing en het regenerator pedaal voor de reverb, voor de gain heb ik nog geen idee al kan de bluesbreaker ook aardig gillen.
Waar ik bang voor ben is dat er weinig tot niks overblijft van het oorspronkelijke buizengeluid, dus misschien zijn er betere oplossingen voor.
Iemand een idee? Budget speelt van ondergeschikt belang op het resultaat.

marc_o
26 augustus 2010, 12:18
Heb zelf ook een Class 5 en een hele verzameling drivepedalen, maar eerlijk gezegd, vind ik er niet veel goed op klinken...maar voor mild geweld doet een goede tubescreamer het prima. Maar voor een wall of sound scheurmuur ga je dat niet trekken natuurlijk.....er staan wel een hoop voorbeelden op Youtube, wellicht kun je daar eens luisteren wat je mooi vindt...

marco v
26 augustus 2010, 12:33
Ik zat ook te kijken naar die vox cooltron pedalen,
op youtube ziet en klinkt het leuk, maar ik ben bij pedalen zo vaak de mist in gegaan, in de shop en op internet ziet het er goed uit, maar bij thuiskomst was alles toch heel anders.

marc_o
26 augustus 2010, 16:31
Neem die Class 5 mee naar de winkel, want het is zeker geen makkelijke versterker voor pedalen....een miskoop is zo gedaan.

AoDf
26 augustus 2010, 22:33
Ik ken de versterker verder niet, maar misschien kun je er een PPIMV (soort extra master volume) in laten modden. Kun je het amp volume flink opendraaien en met de PPIMV het eindvolume toch weer omlaag brengen. Ik heb geen idee of dit mogelijk is op deze amp verder, maar het is misschien een idee om te checken.

marc_o
27 augustus 2010, 00:13
Waarom zou je het aanraden als je de versterker niet kent?

AoDf
27 augustus 2010, 21:34
Ik zou het aanraden om te checken of het mogelijk is. Indien mogelijk zou het iets voor de ts kunnen zijn. Een PPIMV kan toch op meerdere type amps uitgevoerd worden. Volgens mij hoef je daar (indien het uitvoerbaar is) het type amp niet perse voor te kennen.

marco v
28 augustus 2010, 15:39
Liefst laat ik de versterker ongemoeid en haal ik het toch uit een pedaaltje.
Er zal toch wel iets zijn wat het buizengeluid niet verpest?
Mocht ik zoeken naar een speld in een hooiberg dan haal ik gewoon een blackstar ht5, maar dat is niet mijn meest ideale oplossing.

marco v
28 augustus 2010, 15:42
Neem die Class 5 mee naar de winkel, want het is zeker geen makkelijke versterker voor pedalen....een miskoop is zo gedaan.

Op zich een prima idee, maar de meeste winkels die ik ken kijken je vreemd aan als je pedalen komt proberen(althans, mijn ervaring)
Als je dan ook met je eigen versterker naar binnen loop...ik kan me al een paar blikken voorstellen.
Jammer dat mijn gitaarbuddy niet meer bij waveworld werkt.

EJPostema
28 augustus 2010, 15:52
Op zich een prima idee, maar de meeste winkels die ik ken kijken je vreemd aan als je pedalen komt proberen(althans, mijn ervaring)
Als je dan ook met je eigen versterker naar binnen loop...ik kan me al een paar blikken voorstellen.
Jammer dat mijn gitaarbuddy niet meer bij waveworld werkt.

Ik ken je probleem, ben sinds kort ook in het bezet van deze versterker. Ben er erg blij mee :) Maar heb hetzelfde probleem, als ik wat wil scheuren staat hij al snel te hard. Ik gebruik op dit moment een boss me-50, die had ik nog liggen.

Werkt voor mij erg goed, krijg er mooi geluid uit. Wil als ik geld heb wel over naar echte pedaaltjes, dus hou me op de hoogte :)

marc_o
28 augustus 2010, 23:25
Op zich een prima idee, maar de meeste winkels die ik ken kijken je vreemd aan als je pedalen komt proberen(althans, mijn ervaring)
Als je dan ook met je eigen versterker naar binnen loop...ik kan me al een paar blikken voorstellen.
Jammer dat mijn gitaarbuddy niet meer bij waveworld werkt.

Nou, daar zou ik schijt aan hebben. Class 5 weegt niks en het getuigt alleen maar van inzicht wanneer je het wel doet. Hoe leuk ik dat ding ook vind, het is zeker geen pedalen-allemans-vriend....voorkom een miskoop!

marco v
29 augustus 2010, 01:40
Je hebt gelijk, liever een paar scheve blikken en een wat langere zoektocht, dan honderden euroŽs lichter en nog steeds niet het ideale geluid.

tidalwave_sideburns
29 augustus 2010, 09:03
Op zich een prima idee, maar de meeste winkels die ik ken kijken je vreemd aan als je pedalen komt proberen(althans, mijn ervaring)
Als je dan ook met je eigen versterker naar binnen loop...ik kan me al een paar blikken voorstellen.
Jammer dat mijn gitaarbuddy niet meer bij waveworld werkt.

Die blikken, tja, moet je toch lak aan hebben denk ik. Je komt er toch om iets te kopen.
Misschien kan je eerst bellen/mailen om te vragen of het ok is als je je class 5 meeneemt om wat pedalen te proberen. Anders zoek je een winkel waar zie die dingen verkopen en een rits aan pedalen hebben?

FruscianteFan
29 augustus 2010, 12:29
Op het moment dat jij je versterker (en evt gitaar) meeneemt om pedalen uit te proberen, weten ze in de winkel meteen dat je serieus bezig bent, en de kans groot is dat je straks met een pedaaltje naar huis gaat. Het is me zelfs door 'mijn' winkel meermaals aangeraden om mijn eigen gear mee te nemen...

marc_o
29 augustus 2010, 12:36
Op het moment dat jij je versterker (en evt gitaar) meeneemt om pedalen uit te proberen, weten ze in de winkel meteen dat je serieus bezig bent, en de kans groot is dat je straks met een pedaaltje naar huis gaat. Het is me zelfs door 'mijn' winkel meermaals aangeraden om mijn eigen gear mee te nemen...

ja, maar dat is anders....ze willen niet dat jij aan hun spullen komt... :seriousf:

EJPostema
29 augustus 2010, 12:41
Hoe willen ze spul verkopen zonder dat iemand het uit mag proberen... :S

Nogal een rare strategie denk ik zo

FruscianteFan
29 augustus 2010, 12:43
ja, maar dat is anders....ze willen niet dat jij aan hun spullen komt... :seriousf:
grapjas ;)

nee serieus, ik kan daar binnenlopen en vragen of ik even op die SG of ES-335 mag spelen, en vervolgens zeggen ze dat ik de weg wel ken.

marco v
29 augustus 2010, 12:50
Die seymour Duncan Twin Tube Blue, is dat wat? 2 Kanaals, clean, crunch, overdrive.
Ziet er leuk uit op youtube, klinkt goed. Ik zie alleen webwinkels met dat ding op voorraad, feedback etc heeft alleen de classic tube.
Dit is er sowieso eentje die je eerst moet uitproberen denk ik want €250 is best een serieuze vracht centen voor een pedaal.

marc_o
29 augustus 2010, 21:24
grapjas ;)

nee serieus, ik kan daar binnenlopen en vragen of ik even op die SG of ES-335 mag spelen, en vervolgens zeggen ze dat ik de weg wel ken.

Naar buiten?

:seriousf:










Haha, grapje natuurlijk.
maar verkopers mogen ook wel eens beseffen dat het geen zakje friet is wat ze verkopen, maar een schakel in een sound....maarja, daar snappen ze niet in iedere winkel erg veel van. Overigens heb ik dat ook maar sporadisch gedaan hoor, pedalen gaan testen op m'n eigen spullen...meestal ga ik naar dezelfde winkels en kan ik de pedalen een paar dagen meenemen naar huis om ze daar op het gemak te testen...weegt ook niet zo veel als een 100 watt halfstack natuurlijk..

Nielsje
29 augustus 2010, 21:39
Tja, ik koop de pedalen die me interesseren gewoon 2e hands, probeer ze een tijdje en verkoop ze weer als ze me toch niet liggen.
Een goeie is ook een (mini)meeting organiseren, kan je veel van leren!

Einzeln
29 augustus 2010, 22:15
Fuzz face?

Ik vind dit wel indrukwekkend trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=Ce1fiU31MFU

EJPostema
29 augustus 2010, 22:19
Fuzz face?

Ik vind dit wel indrukwekkend trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=Ce1fiU31MFU

Zeker, maar dit krijg je dus alleen op de versterker als hij volle kracht volluit staat (hier waarschijnlijk met cabinet of mic)

marco v
30 augustus 2010, 00:44
Ik neig toch erg naar deze:

http://www.youtube.com/watch?v=8NEbwv5mt_8

Behalve de serieuze centen moet ik wel erg spitten om hem ergens te kunnen vinden om uit te proberen.

marc_o
30 augustus 2010, 01:08
Ik neig toch erg naar deze:

http://www.youtube.com/watch?v=8NEbwv5mt_8

Behalve de serieuze centen moet ik wel erg spitten om hem ergens te kunnen vinden om uit te proberen.


Zeker niet slecht, maar niets wat je niet uit een koch pedaltone kunt halen....waar je vervolgens een stuk meer opties op hebt zitten...

marco v
30 augustus 2010, 01:20
Klopt, geweldig ding, maar dan gaat het budget helaas toch meespelen.
Ik wil voor het complete plaatje, oversturing en reverb, zoŽn 400 euro uitgeven. Moet haalbaar zijn toch?(niet haalbaar met de pedaltone helaas a €570)

Einzeln
30 augustus 2010, 08:15
Als we zo gaan beginnen dan moet je toch echt de Lex bos superdrive

tidalwave_sideburns
30 augustus 2010, 08:34
Is zo'n Z-vex box of rock/metal (of ander Marshall-in-a-box pedaal) niets?

marc_o
30 augustus 2010, 09:43
Klopt, geweldig ding, maar dan gaat het budget helaas toch meespelen.
Ik wil voor het complete plaatje, oversturing en reverb, zoŽn 400 euro uitgeven. Moet haalbaar zijn toch?(niet haalbaar met de pedaltone helaas a €570)


2e hands moet je ver kunnen komen. Ik heb een pedaltone en in de loop daarvan een EH Holy Grail....zonder meer een erg goede combinatie en bovendien laat de Pedaltone zich erg goed boosten met bijvoorbeeld een Tubescreamer...

marc_o
30 augustus 2010, 09:43
Is zo'n Z-vex box of rock/metal (of ander Marshall-in-a-box pedaal) niets?


Ook een mooi pedaal!

Kim Wilson
30 augustus 2010, 10:12
Als je niet precies weet wat je moet hebben (blijkbaar is het voor die Class 5 helemaal lastig een goed pedaal te vinden), zou ik zeker tweedehands zoeken. Het is nu al twee keer aangehaald, maar niet op gereageerd. Een Pedaltone kan een goeie optie zijn, en is binnen jouw budget ook (bijna) haalbaar. Maar dan moet je wel tweedehands kijken.

marco v
30 augustus 2010, 10:53
Natuurlijk is 2dehands een optie, als je weet wat je wilt. Anders zou ik net zo goed bij een internetshop een pedaaltje kunnen bestellen zonder uit te proberen. Vroeger maakte het me niet zoveel uit, ik kocht wat en als het me niet beviel ruilde ik het later weer in voor iets anders of ik verkocht het op marktplaats. Tegenwoordig weet ik mijn geluid, maar weet nog niet met welke hardware ik dit kan bereiken. Ik wil er met zo min mogelijk omwegen komen en met zo min mogelijk geldverlies. Denk dat ik een middagje ga feedbacken om zoveel mogelijk buisaangedreven pedalen te proberen. Die blackstar pedalen zien er ook wel belovend uit. Mocht ik er echt niet uitkomen dan staat er sowieso een weekendje Keulen in de agenda en als ik mijn vrouw bij de shops afzet rij ik naar music store.

Einzeln
1 september 2010, 20:26
http://www.rockpalace.com/product/Vox-Ice-9-Overdrive

EJPostema
1 september 2010, 21:00
Ik heb zojuist een 2e hands boss BD-2 op de kop getikt. Ik zal mn ervaringen wel met je delen

marc_o
1 september 2010, 21:08
http://www.rockpalace.com/product/Vox-Ice-9-Overdrive


Dat zou best eens kunnen werken. Die klonk ook erg goed op een VOX AC 30 op de beurs in Frankfurt, in mijn ogen net zo'n draak met pedalen, normaal gesproken.

Lucaars
1 september 2010, 21:29
EHX English muff'n is een marshall-in-a-box, ben ik zeer tevreden over, die zorgt voor die lichte versturing, maar kan ook wat harder.

Einzeln
1 september 2010, 21:38
Dat zou best eens kunnen werken. Die klonk ook erg goed op een VOX AC 30 op de beurs in Frankfurt, in mijn ogen net zo'n draak met pedalen, normaal gesproken.

Dat ben ik met je eens. Maar ik heb inmiddels de geweldige Lex Bos superdrive die zich niets van dat imago aantrekt.

marco v
1 september 2010, 23:56
Die vox ice klinkt aardig, maar hebben jullie ook de vox cooltron serie geprobeerd? Daar zitten buisjes in.
Voor mij lijkt de big ben overdrive het meest geschikt, licht bluesy tot wat vettere rockoverdrive.
Binnenkort even uitproberen en voor een eurootje of 100 ook niet echt te duur.

Einzeln
2 september 2010, 08:57
Die vox ice klinkt aardig, maar hebben jullie ook de vox cooltron serie geprobeerd? Daar zitten buisjes in.
Voor mij lijkt de big ben overdrive het meest geschikt, licht bluesy tot wat vettere rockoverdrive.
Binnenkort even uitproberen en voor een eurootje of 100 ook niet echt te duur.
Ik vond die boost uit die serie wel aardig, maar niet helemaal geweldig.

marc_o
2 september 2010, 10:53
Marco, is het pedaal nu echt voor de Marshall of ook voor je Fender? Mocht dat het geval zijn, bestaat uiteraard de kans dat ie voor de ene versterker prachtig klinkt en voor de andere als een krant namelijk.
Staar je niet blind op buisjes in een pedaal hoor!

marco v
2 september 2010, 18:22
Hij is alleen voor de Marshall.
Ik ben eigenlijk helemaal geen liefhebber van pedalen, haal het geluid graag zoveel mogelijk uit de versterker. De Fender heeft voor mij voldoende mogelijkheden, maar die is voor thuis veel te grof. Vroeger had ik een Marshall dsl 50 met 4x12 en daartussen een power soak. Dat werkte prima. Dat ding is toen naar Julian Sas gegaan, toen ik geen tijd meer had om veel te spelen.
De Marshall class 5 is voor thuis bedoeld, maar die 5 watt buizen is veel teveel. In de winkel viel het wel mee. Ik heb dus enkel een pedaaltje nodig voor wat overdrive en eentje voor reverb, maar dan wel zonder het geluid van een buizenversterker teveel aan te tasten. Elk pedaal dat ik tot nu toe heb geprobeerd is het toch niet helemaal. Jammer, want als de Marshall half opengedraaid is, dan komt er een verdomd mooie sound uit. Ik kan ook een power scaling in laten bouwen, op zich geen probleem, maar dat kost al gauw een 300 euro en het wordt zoŽn gedoe om hem daarna weer op hetzelfde niveau clean te laten klinken. Eventueel kan ik ook niets aan laten passen en constant door mijn headphone spelen, maar het is niet wat ik in eerste instantie voor ogen had toen ik deze aanschaftte. Maar ik heb er geen haast mee. Ik wacht tot ik het perfecte pedaal gevonden heb en ga niet een ris pedalen aanschaffen die daarna alleen nog maar op de plank liggen te verstoffen.

Buzzel
2 september 2010, 19:56
gedacht aan een hotplate?? (of hoe heten die ook al weer luxe een Attenuator??) wel duur maar jah als je je class 5 geluid echt mooi vind

marco v
2 september 2010, 20:44
Ik heb erover nagedacht, maar heb me laten vertellen dat dan je buizen sneller slijten en een groot verschil tussen hoog en laag.(fluctuatie in impedantie of zoiets..) En het is duurder dan een power scaling mod.
Komt bij dat je de power brake of tht hotplate niet zomaar met wat voetenwerk uit kunt zetten waardoor je weer wat draaiwerkzaamheden hebt om je clean tevoorschijn te toveren en dat wil ik niet. Jammer dat de class 5 niet met een master en een 2e kanaal is gemaakt.
Ik had natuurlijk de ht 5 blackstar kunnen kopen, maar ja, die is niet zo sexy en het geluid zuigt op sommige standen.
Misschien moet ik mijn gedachten minder puristisch zetten.

Einzeln
2 september 2010, 20:56
Niet zo duur en toch erg goed naar het schijnt.

http://www.tubejuiceattenuators.com/tjm15enlarge.jpg

En dan nog een goede booster als de coloursound overdriver, voila

Kim Wilson
2 september 2010, 21:35
Een PPI MV is dan een goedkopere oplossing. Rond de 100 euri's, en je hebt op elk volume een lekkere preamp-crunch.

EJPostema
2 september 2010, 23:03
Er schoot me net iets te binnen,

De boss OS-2, juist omdat hij zo veelzijdig is?

marco v
2 september 2010, 23:38
Ik zag hem ook op marktplaats staan;)
Ik krijg voor mijn birthday een cakewalk v studio 20. Daar zitten oa alle effecten in die boss ooit gemaakt heeft. Waarschijnlijk die os-2 dus ook.

marco v
2 september 2010, 23:41
Ps, ik had dit probleem een aantal jaren geleden ook al.
Toen met mijn Gibson GA 5.
Geweldige en retedure 5 watter, die clean heerlijk klonk, maar voor thuis veel te veel was om lekker rauw te laten klinken...dus verkocht en niks geleerd, gewoon weer een 5 watter aanschaffen.:???:

EJPostema
3 september 2010, 00:03
Oke lijkt me leuk, produceert die bak ook een beetje goed geluid? Je hoort wel eens dat ze toch wat minder zijn dan he pedaaltje zelf. Laat maar weten

marco v
3 september 2010, 00:46
Ben er ook benieuwd naar

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/mverheyde/cakewalk_v20.jpg

hmm, zie net dat die os-2 er niet op zit, dit wel:

COMP/FX:
Compressor, Limiter, Pedal Wah, T. Wah, Pre EQ, Slow Gear, Single Hum, Hum Single, AC Sim, Radio Voice

OD/DS:
Booster, Natural, OD-1, Blues, Distortion, Metal, Core, Fuzz, Bass Drive, Vocal

MODULATION:
Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo, Pan, Rotary, Uni-V, 3-band EQ

DELAY:
Single, Pan, Stereo, Modulate, Analog, Tempo

REVERB:
Room, Hall



Plus: Vocal Mode with built-in harmony and pitch correct. Use standalone or in combination with guitar effects to create your own unique vocal sound.

en verder nog tal van leuke speledingen.

iWishmaster
3 september 2010, 09:24
Een PPI MV is dan een goedkopere oplossing. Rond de 100 euri's, en je hebt op elk volume een lekkere preamp-crunch.

Zou ook mijn eerste keus zijn: ik vind dat dit soort kleine versterkertjes sowieso met een master volume dan wel attenuator uitgerust moeten worden, anders heb je nog relatief weinig aan een laag-wattage.

Wanneer je dat niet wilt, maar toch thuis flink wilt experimenteren zou ik een line 6 M6 kopen. Klein, compact, klinkt prima, eenvoudig, veelzijdig en kost geen rib uit je lijf.

Einzeln
3 september 2010, 11:32
Ik heb erover nagedacht, maar heb me laten vertellen dat dan je buizen sneller slijten en een groot verschil tussen hoog en laag.(fluctuatie in impedantie of zoiets..) En het is duurder dan een power scaling mod.
Komt bij dat je de power brake of tht hotplate niet zomaar met wat voetenwerk uit kunt zetten waardoor je weer wat draaiwerkzaamheden hebt om je clean tevoorschijn te toveren en dat wil ik niet. Jammer dat de class 5 niet met een master en een 2e kanaal is gemaakt.
Ik had natuurlijk de ht 5 blackstar kunnen kopen, maar ja, die is niet zo sexy en het geluid zuigt op sommige standen.
Misschien moet ik mijn gedachten minder puristisch zetten.
Als je juist wat meer puristisch was zou je sneller tot een keuze komen. Maar er komen steeds meer wensen op je lijstje. Het feit dat de class 5 klinkt zoals hij klinkt heeft te maken met het feit dat het een 1 kanaalsamp is. Als je blij bent met de amp en de buren wat minder zoek je alleen een oplossing voor het volume.
Maar je wilt nu feitelijk een channel switcher.

marco v
3 september 2010, 11:47
Ik zoek enkel een oplossing voor het probleem. Een 2e kanaal met milde overdrive zou fantastisch zijn. Anders een pedaal voor die overdrive die stil schakelt en het buizengeluid niet aantast. Ik ben echt een beginner ogv pedalen omdat ik altijd een gruwelijke hekel aan die dingen heb gehad. Daarom lees ik al jullie advies en probeer ik straks zoveel mogelijk van de door jullie opgegeven pedalen uit. Maar het is lastig, al is de wensenlijst nog steeds hetzelfde, het enige wat langer wordt is de lijst met oplossingen.

EJPostema
3 september 2010, 22:48
Ik heb net even het bluespedaal kunnen testen. Niet heel uitgebreid nog en omdat het avond is nog even wat zachter dan normaal.

Ik moet zeggen dat ik blij verrast bent. Je zal geen lead tonen uit dit pedaal krijgen, maar dat moet je ook niet verwachten. Maar goed ik ben hier niet om het pedaal te reviewen.

Je kan echt op zachte volumes het geluid eruit krijgen. Ik ben er erg blij mee igg. Als je de volumeknop helemaal uitdraait en de volume knop van het pedaaltje vol open zet kan je echt superzacht de distortion te horen krijgen.
Totaal niet practisch, maar als je echt eens een keer midden in de nacht wild spelen kan dat, zolang je niet op clean over wilt. want dan hoor je niks.

Als je de versterker ongeveer een kwart open zet en het pedaaltje ongeveer ook kan je iig een goed geluid eruit krijgen. Als je de gain vrijwel helemaal open draait kan je er wel een mooie ritme distortion uit krijgen.

Voor soloŽs krijg je een beetje het B.B. king geluid met klein beetje distortion, wel mooi.

Ik zal er nog even bijzetten dat dit is getest met een Gibson LP met p-90 elementen. Als je een traditionele Les Paul hebt, zal je er denk ik wat meer distortion krijgen en zeker meer sustain.

Wel een fijne oplossing IMO, maar het moet wel het ECHT geluid zijn waar je naar op zoek bent

EDIT: zal hem ook nog even bespelen met mijn Fender strat (3 single coil), maar die staat op dit moment zonder snaren.

robertmolema
4 september 2010, 12:02
Zelf heb ik:
Behringer Tube Overdrive (45 euro en klink wel bluesy, niet slecht voor het geld)
Emma Electronics ReezaFratZitz (189 euro, lekker strak brullen maar wel transistor geluid)
HardWire TubeOverdrive (109 euro, lekker Vintage rock scheur, vergeleken met een Ibanez TubeScreamer en de HardWire vond ik lekkerder, ging net wat verder en benaderd echt een goed buizengeluid, de TubeScreamer is naar mijn mening meer om de buizen in je versterker op hun donder te geven zonder dat het kleurt, de HardWire kleurt wel, maar best OK, beetje John Mayer blues sound)

En dan het gene wat echt goed brult, en dat wil je volgens mij, is de Mesa/Boogie Bottle Rocket. Ik heb hem 2de hands op de kop getikt voor 135 euro. Het leuke is dat er twee buizen in zitten en die kun je dus naar wens (met goed advies) vervangen en zo een beetje op je eigen wensen afstellen.

http://www.guitarristas.info/foro/imagehosting/1212134b4cd76b3f01b.jpg http://i33.photobucket.com/albums/d72/aksman/pedal%20pics/EmmaReezafratzits1.jpg
Het verschil tussen de ReezaFratZitz en de BottleRocket is het echte zware onderrandje dat de buizen meegeven. De ReezaFratZitz is lekker voor metal, erg strak en hard, maar dat Vintage buizengeluid, dat wat minder strak is, brult toch wel erg onvervalst lekker.

Er kan naar mijn mening niks op tegen overstuurde buizen. Hoe kun je met een transistor of chip nu buizen beter nadoen dan echt buizen. Dat kan niet. (verder heb ik niet zoveel electronische/technische kennis dus correct me if i'm wrong)

marco v
8 september 2010, 10:54
Ik ga de build your own clone pedaaltjes proberen,
als het niks is, dan heb ik in elk geval een leuk tijdverdrijf erbij om die dingen in elkaar te zetten.