PDA

View Full Version : Zelf opnemen: wat kopen?



Thom TK
4 mei 2003, 14:05
Ik wil mijn gitaarspel opnemen op tape, maar wat voor apparaat moet ik dan kopen?
Ik weet wel dat de recorder via de line out aangesloten moet worden, maar nu heb ik dus een apparaat nodig dat daarbij hoort.

Mithrandir
4 mei 2003, 14:24
Ten eerste hoort dit onderwerp bij "Recording", dus misschien kan het even verplaatst worden. Daar vind je misschien ook al wel je antwoord.

De Tascam portastudio (of 1 van de andere tascam recorders) is een goede voor een leuke prijs. http://www.tascam.com.

Em moet het perse tape zijn? Je hebt ook hele mooie digitale recorders waarmee je veel makkelijker je tracks kunt bewerken en eventueel overbrengen naar computer of zelfs rechtstreeks naar CD (Yamaha AW 16 G CDRW
). Die dingen zijn alleen wel een stuk prijziger.

Thom TK
4 mei 2003, 14:28
Oke, verkeerd geplaatst.
Maar bedank voor de info!

hoofd
4 mei 2003, 14:31
Mithrander vergeet 1 optie, namelijk meteen hup in de comp. Wat ik doe (en enkele andere van het forum) is iets als een V-amp of POD ertussen gebruiken om een net gitaargeluid op te nemen via bijv. Cool Edit.

Mithrandir
4 mei 2003, 14:35
Euh ja, die vergat ik half. Dat is idd een hele goeie optie als je je eigen spel thuis wilt opnemen. Wil je bijvoorbeeld in de oefenruimte opnemen dan is een meersporenrecorder toch wel handiger.

Maar thuis neem ik idd op met de guitarport zo de computer in. Alleen de guitarport ben ik dan zelf niet zo heel tevreden over, maar dat is een ander verhaal.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-04 14:36 ]</font>

Negative K3 fan
4 mei 2003, 14:42
als je thuis wat wilt opnemen is het raadzaam meteen met de computer op te nemen.

wat je dan nopdig hebt:
-een microfoon (shure SM57 is de standaard voor dit soort werk ongeveeer 100 eurootjes)
-een microfoon pre amp
-cool edit (die download je zo met kazaa)

en je kunt opnemen.