PDA

View Full Version : Hulp nodig!



tictac
25 augustus 2010, 16:52
Hoi,
ik ben al lang en breed aan het nadenken over het aanschaffen van mijn tweede gitaar. Ik wil namelijk een kwalitatief goed gitaar waardoor ik een lange tijd niet over een nieuwe hoef te denken.

Nou heb ik vaak gehoord dat je beter meteen een goede en dus meteen ook dure moet kopen. dus denk ik zelf aan een witte Gibson Les Paul Studio. Maar heb dus nog wel me twijfels.

hulp aub:dontgeti:

tictac
25 augustus 2010, 16:53
Oja!
ik ben vergeten te vertellen;
zijn de japanse epiphones gegarandeerd succes of zit er toch wel een hele grote slechte groep tussen.

HaroldA
25 augustus 2010, 17:45
Oja!
ik ben vergeten te vertellen;
zijn de japanse epiphones gegarandeerd succes of zit er toch wel een hele grote slechte groep tussen.

Er zitten hele slechte tussen en zo nu en dan een goed exemplaar. Maar ook voor Gibson geldt dat er rotte appels tussen zitten!

Altijd zelf testen en dus nooit via mailorder bestellen dus...

sideburns
25 augustus 2010, 17:50
Als je een "goede" gitaar wilt hebben zou ik eerder voor de gibson gaan dan de epiphone. Ik denk dat je oha wel kunt stellen dat dit kwalitatief een betere gitaar is.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat er ook goede epiphones en slechte gibsons zijn. Geen enkele gitaar is natuurlijk hetzelfde

Wat het best werkt is om naar een gitaarboer te gaan en daar zowel wat epi;s als gibsons uit te proberen.

Voordeel van een epiphone is het beduidend lagere prijskaartje wat er aan hangt...

macwilliams
25 augustus 2010, 18:48
Hoi,
ik ben al lang en breed aan het nadenken over het aanschaffen van mijn tweede gitaar. Ik wil namelijk een kwalitatief goed gitaar waardoor ik een lange tijd niet over een nieuwe hoef te denken.

Nou heb ik vaak gehoord dat je beter meteen een goede en dus meteen ook dure moet kopen. dus denk ik zelf aan een witte Gibson Les Paul Studio. Maar heb dus nog wel me twijfels.

hulp aub:dontgeti:

Als je denkt aan een witte LP studio van gibson laat die epiphones dan maar gewoon links liggen.

Mocht het budget niet toerijkend zijn voor een nieuwe zoek dan een wijnrode studio uit begin jaren '90 met ebben fretboard. Kwalitatief erg goede gitaren, ik ben nog geen een tegengekomen die slecht is.

De witte die je wilt hebben is ook met ebben fretboard.

Sjit86
25 augustus 2010, 18:50
Ik heb een paar weken geleden voor de zelfde keuze gestaan, een epi of een gibson. Het is uiteindelijk toch de gibson geworden, het is echt een wereld van verschil. Een les paul studio is denk ik wel een gitaar waar je heel wat jaren mee vooruit kan. Maar zoals de anderen ook al aangeven is het gewoon het beste om het zelf te gaan proberen.

Fisherman
25 augustus 2010, 18:58
Mag ik je een tip geven?
Mede forumlid Midwolda heeft er ook eentje te koop -dit is geen spam-.
Incl. koffer, een '99-er met wat zeldzame opties.
Ik weet niet of ik van de moderator een link mag plaatsen, maar anders pm je mij of Midwolda zelf even.

tictac
25 augustus 2010, 19:00
erg bedankt voor de reacties ik wou dit vooral nog even hier testen want voor iemand van 16 is duizend euro best wel veel geld :P.
oja, wat zeggen jullie van een lin6 pod? voor de pc dus is dat goede kwaliteit??

Wiellem
25 augustus 2010, 19:02
Ik heb een paar weken geleden voor de zelfde keuze gestaan, een epi of een gibson. Het is uiteindelijk toch de gibson geworden, het is echt een wereld van verschil. Een les paul studio is denk ik wel een gitaar waar je heel wat jaren mee vooruit kan. Maar zoals de anderen ook al aangeven is het gewoon het beste om het zelf te gaan proberen.


Heel wat jaren? Heel je leven :)

Fisherman
25 augustus 2010, 19:26
erg bedankt voor de reacties ik wou dit vooral nog even hier testen want voor iemand van 16 is duizend euro best wel veel geld :P.
oja, wat zeggen jullie van een lin6 pod? voor de pc dus is dat goede kwaliteit??

Vergeet niet, een Gibson heeft altijd een bepaalde restwaarde, de afschrijving is weinig, in sommige gevallen (ouders types) juist het tegenovergestelde.
Hoe dan ook, die Gibson blijft altijd geld waard!
En de Gibson LP Studio's zijn er al vanaf 699,- dus flink googlen heeft echt zin, kan soms per gitaar 100-200 euro schelen van dit type Gibson!!!

Wat betreft die Line 6, ik ben er geen fan van, Boss is beter en Digitech heeft ook erg goede nieuwe modellen op de markt momenteel!
Ook hier geldt; ga naar de gitaarzaak en hang de Gibson die je op het ook hangt eerst clean aan een goeie amp en daarna door je multi-effect heen.
Veel plezier!!!!

Morio66
25 augustus 2010, 20:01
Vergeet niet, een Gibson heeft altijd een bepaalde restwaarde, de afschrijving is weinig, in sommige gevallen (ouders types) juist het tegenovergestelde.
Hoe dan ook, die Gibson blijft altijd geld waard!
En de Gibson LP Studio's zijn er al vanaf 699,- dus flink googlen heeft echt zin, kan soms per gitaar 100-200 euro schelen van dit type Gibson!!!

Wat betreft die Line 6, ik ben er geen fan van, Boss is beter en Digitech heeft ook erg goede nieuwe modellen op de markt momenteel!
Ook hier geldt; ga naar de gitaarzaak en hang de Gibson die je op het ook hangt eerst clean aan een goeie amp en daarna door je multi-effect heen.
Veel plezier!!!!

Ik heb zelf een hele mooi Gibson LP studio (1995) kunnen kopen voor E 600 (zonder case)... Stond of staat er nu eentje (zwart met golden hardware) voor E 550 (!).....
Heb veel Epi gehad.. zijn helemaal prima als je de juiste hebt.. maarrrrr..
Sheraton II mag blijven en Epi LP heeft een nieuwe eigenaar...
Een gibson voelt echt wel ff anders dan een Epi en heb je mazzel, dan ben je voor tussen de E 550 en E 600 klaar... (met case ook voor E 695 gezien)..

Fisherman
25 augustus 2010, 20:04
Ik heb zelf een hele mooi Gibson LP studio (1995) kunnen kopen voor E 600 (zonder case)... Stond of staat er nu eentje (zwart met golden hardware) voor E 550 (!).....
Heb veel Epi gehad.. zijn helemaal prima als je de juiste hebt.. maarrrrr..
Sheraton II mag blijven en Epi LP heeft een nieuwe eigenaar...
Een gibson voelt echt wel ff anders dan een Epi en heb je mazzel, dan ben je voor tussen de E 550 en E 600 klaar... (met case ook voor E 695 gezien)..

Klopt, als je de juiste Studio in handen hebt -daar zitten goeie én slechte exemplaren tussen- dan heb je een prachtige Gibbie!
Maar de prijzen die ik noemde, waren de huidige nieuwprijzen.
Gebruikt kun je ze idd vanaf zo'n 500 euro kopen.

tictac
26 augustus 2010, 07:35
ik weet niet of het wel slim is voor mij om een 2de hands te kopen aangezien ik er niet heel veel verstand van heeft en ik toch graag garantie heb

G.G.
26 augustus 2010, 07:42
Je kan rustig tweedehands kopen. Een gitaar gaat niet zomaar stuk. In welke plaats woon je? Misschien zit er een forummer om de hoek die ff mee wil kijken naar de technische zaken.....

Fisherman
26 augustus 2010, 07:50
Je kan rustig tweedehands kopen. Een gitaar gaat niet zomaar stuk. In welke plaats woon je? Misschien zit er een forummer om de hoek die ff mee wil kijken naar de technische zaken.....

Geef idd even aan rond welke plaats je woont. Dan kunnen wij van het forum óf een goede speciaalzaak adviseren, óf je een tip geven voor een goed gebruikt exemplaar. Let op! Soms is een oudere Gibson in een bepaalde conditie zelfs meer waard dan een nieuwe! (en heel soms gigantisch veel meer waard).

Mad mind
26 augustus 2010, 09:18
Geef idd even aan rond welke plaats je woont. Dan kunnen wij van het forum óf een goede speciaalzaak adviseren, óf je een tip geven voor een goed gebruikt exemplaar. Let op! Soms is een oudere Gibson in een bepaalde conditie zelfs meer waard dan een nieuwe! (en heel soms gigantisch veel meer waard).

Maar dan hebben we het wel niet over de studio's. Meer over de oudere examplaren zoals hier al werd vermeld. Maar de iets duurdere gibsons (traditional, standard,...) blijven idd wel beter hun waarde behouden.
Dat heb je iets minder met de studio's.

tictac
26 augustus 2010, 19:42
ik woon net buiten de binnenstad van Utrecht