PDA

View Full Version : Mijn custom telecaster is klaaaaaaaaaaaaar!!!!



LordRiffenstein
4 mei 2003, 13:57
Na het lange wachten ben ik afgelopen vrijdag mijn nieuwe telecaster gaan ophalen in Basel. WOOOOOOW, ze is gewoon perfect, de kleur en binding zijn perfect, de hals precies zoals ik hem wil en het gewicht is zeer laag. HAPPY HAPPY JOY JOY!!!!

http://riffenstein.kingsmeade.net//images/Basel/NG201.jpg

http://riffenstein.kingsmeade.net//images/Basel/NG202.jpg

Groeten,

Yoeri

GuitarMaster
4 mei 2003, 13:59
Ziet er vet uit man!
Zal zeker wel wat centen gekost hebben

Negative K3 fan
4 mei 2003, 14:35
dat ziet er goed uit, niet helemaal mijn stijl, maar toch erg mooi!

Waarom heb je hem trrouwens helemaal in Basel laten maken???

skabouter
4 mei 2003, 14:51
voor een tele vind ik hem niet zo mooi. voor een gitaar wel. mooi dingetje, hoor !
]
GEFELICITEERD !

en inderdaad, waarom in basel ? en hoelang heeft dit project geduurd ? en mogen we de prijs weten :grin:

ben79
4 mei 2003, 15:01
prachtig!!!!!!!!
ook foto's van de head?

NeeraDJ
4 mei 2003, 16:04
Ziet er inderdaad cool uit, alleen misschien had je de hals een Ebony kleur moeten geven dan was die helemaal mooi. De gitaar heeft ook wat weg van een Ibanez PGM (Paul Gilbert) vind ik.

Mitch
4 mei 2003, 16:06
Kan me wel iets van je blijdschap voorstellen, als zo'n beest eenmaal om je nek hangt..... gefeliciteerd !

Mithrandir
4 mei 2003, 16:07
Hele mooie gitaar hoor, belangrijker nog, hoe klinkt ie? Wat zitten er voor een PU's in.

@neeradj:De enige overeenkomst met de PGM is de f-hole links en die is bij de PGM niet echt. Verder zie ik geen enkele overeenkomst (ja, zes snaren)

LordRiffenstein
4 mei 2003, 16:16
-Waarom Basel?
Wel, de bouwer woont er en ik ken hem via een forum en ken zijn instrumenten al enkele jaren.

-Kostprijs?
Niet goedkoop maar het wel dubbel en dik waard. Kost normaal ongeveer 1900euro maar heb een 'vrienden'-prijsje gekregen.

-Klinken?
Ja klinkt SUPER. Net 4 uur gespeeld en ik kan niet stoppen maar mijn vingers doen vreselijk pijn. Ze klinkt te gek gewoon.

Bedankt voor de reacties allemaal!!!

Yoeri

Static-M
4 mei 2003, 16:42
Tof apparaatje maatje! :razz:

lucifer
4 mei 2003, 17:22
WAUWIE!! dies mooi!! gefeliciteerd!!

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 17:23
dan zien we je vanaf nu waarschijnlijk niet meer terug op het forum, je wilt die plank vast nooit meer los laten!

mooi ding man

Electrical Storm
4 mei 2003, 19:46
Goeiedag wat een prachtige plank!! :eek:

gerrekat
4 mei 2003, 19:58
Niet mijn stijl, hou niet van fender achtige modellen, maar hij ziet er vet uit voor een tele, zeker de top en de finish zijn echt mooi!

hou wel erg van blauw! echt gaaf, ik ga er ook een laten bouwen custom door DEAN, heb de prijs al, viel me 100% mee, gezien wat ik wil hebben, maar eerst mijn LP goldtop verkopen HAHAHAm dat valt niet mee!

savecracker85
4 mei 2003, 20:58
gefeliciteerd, mooi gitaartje man :smile:

roppie
4 mei 2003, 21:24
mooi zeg, 'k wou dat 'k ook het geld voor zo'n ding had :smile:

marc_o
4 mei 2003, 21:27
Mooi hoor Yourie!!
De mijne is bijna klaar, alleen gaat Sjak (zwier) eerst op vakantie......zucht, en mijn pu's zijn nog niet binnen...grrrr

lupoloco
4 mei 2003, 22:11
proficiat!
eerlijk gezegd vind ik dit de mooiste tele die ik ooit gezien heb

LordRiffenstein
4 mei 2003, 23:19
Bedankt voor de leuke reacties. Heb de hele namiddag zitten spelen en ze klinkt te gek. Ben ZEER tevreden :smile:

Yoeri

Negative K3 fan
4 mei 2003, 23:26
ik heb net op HC gelezen dat je ook een leuk weekend in duitsland hebt doorgebracht :smile:

het gaat je wel voor de wind op gitaargebied.

telecastermaster
5 mei 2003, 09:28
Coole gitaar Yoeri!

(BIJNA net zo mooi als mijn pink paisley telecaster :wink: ). Nee mooie gitaar. Doet er aan denken dat ik ook maar een eens aan een telecasterproject moet gaan beginnen. (Een tele met P90's of zoiets)

peter

green_day
5 mei 2003, 11:42
wow die is moooi!! gefeliciteerd man

Anders Destium
5 mei 2003, 12:22
Eindelijk een tele die ik kan waarderen op esthetisch gebied :smile: Ziet er zeker klasse uit!

Ik denk dat vooral de prachtige blauwe translak daartoe bijdraagt in combi met de nette maple toets :wink:

telecastermaster
5 mei 2003, 12:28
Hee Yoeri,
Ik zag op je website dat het uiteindelijke model afwijkt van het oorspronkelijke model. Met name is de thinline-slagplaat komen te vervallen. Pourqoui?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-05-05 12:29 ]</font>

LordRiffenstein
5 mei 2003, 12:33
Op 2003-05-05 12:28, schreef telecastermaster:
Hee Yoeri,
Ik zag op je website dat het uiteindelijke model afwijkt van het oorspronkelijke model. Met name is de thinline-slagplaat komen te vervallen. Pourqoui?<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-05-05 12:29 ]</font>

Het is nooit de bedoeling geweest om een slagplaat te installeren. Die foto was gewoon een 'artist impression' die een vriend van me maakte met een foto van een Fender en een foto van het stuk hout dat gebruikt werd.

Groeten,

Yoeri

FunkyR
5 mei 2003, 15:16
mooi hoor! veel plezier ermee, zal zeker lukken :smile:

srv-man
5 mei 2003, 21:04
Gefeliciteerd, dat is echt een hele mooie Tele! Ik bespeur trouwens een hoop mooie Teles de laatste tijd, heb jij soms een trend gezet?

Kun je nog wat meer vertellen over de pu´s, in welke richting moeten we de klank zoeken: vintage Tele of juist een moderne sound met meer power.

LordRiffenstein
5 mei 2003, 21:17
Op 2003-05-05 21:04, schreef srv-man:
Gefeliciteerd, dat is echt een hele mooie Tele! Ik bespeur trouwens een hoop mooie Teles de laatste tijd, heb jij soms een trend gezet?

Kun je nog wat meer vertellen over de pu´s, in welke richting moeten we de klank zoeken: vintage Tele of juist een moderne sound met meer power.

De pickups klinken voller dan normale tele-pickups, ietsje meer output maar echt niet veel. Door de holle constructie en de pickups klinkt de gitaar heel vet, lekker om te scheuren en ook super voor blues. Ietsje minder geschikt voor funk maar daar gebruik ik mijn strat of andere tele wel voor :smile:

Thanks guys!!

Yoeri

ieme
5 mei 2003, 23:24
Nice one! rockt ie een beetje lekker?

john.3001
6 mei 2003, 09:20
Op 2003-05-04 16:04, schreef NeeraDJ:
Ziet er inderdaad cool uit, alleen misschien had je de hals een Ebony kleur moeten geven dan was die helemaal mooi. De gitaar heeft ook wat weg van een Ibanez PGM (Paul Gilbert) vind ik.


http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0136902

Hier lijktie toch ietsje meer op...

Hoe jij de gelijkenis met een PGM trekt is mij niet helemaal duidelijk...

John P
6 mei 2003, 11:37
Prachtige gitaar! Heeft de bouwer ook een site? Ik wilde dat ik gitaren kon bouwen. Jaloers!!

pim1234
6 mei 2003, 17:21
ZIEK normaal heb k t nooit zo op tele's (behalve geluid dan) vinik deze er superpstrak uitzien

marc_o
6 mei 2003, 21:41
Hee Youri, leuke site heb je trouwens, wellicht dat ik je binnenkort wat info en ervaringen stuur van mijn Engl avonturen, ben al meer dan 10 jaar een zeer tevreden gebruiker, had nog een savage met kt88 buizen destijds...maar nu een mooie stapel gemaakt van de souvereign..

Pickslide
7 mei 2003, 09:53
Bruutheid!! zwaar gave plank man!!!!!!