PDA

View Full Version : Cabinet hulp nodig



KoenB
25 augustus 2010, 14:19
Jongens jongens jongens, wat moet ik nou doen?

Ik heb mezelf een mooie, vrijwel nieuwe Hughes & Kettner DuoTone top kado gedaan, waar ik ontzettend blij mee ben. Maar deze top komt uiteraard totaal niet tot zijn recht over mijn oude Line6 cab. Die heb ik nu dus ook verkocht, en ik moet snel een nieuwe cab hebben want er komen al weer optredens aan!

Nu weet ik zeker dat ik voor Vintage 30's wil gaan, met een budget van rond de 700 euro. Ik heb bij musicstore.de gekeken, en ik heb de volgende cabs op het oog:

- http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/Hughes-Kettner-VC-412-A30-Cabinet-4x12-Celestion-Vintage-30/art-GIT0007431-000
- http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/Marshall-1960-BV-gerade-mit-Vintage-30-Speaker-4x12-Box-280-Watt/art-GIT0000363-002

Beide Vintage 30, ander merkje, iets ander prijsje. Zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen tussen deze twee cabs? Ik weet het 'test ze beide en oordeel zelf', helaas heb ik daar nu niet de mogelijkheden voor...

Mocht iemand zo'n cab tweedehands hebben, PM me maar. @ Mods: sorry als dit niet mag, haal het gerust weg!

RoelSmoel
25 augustus 2010, 14:23
Die Marshall cab heb ik vorige week bij Musicstore gehoord, dan wel de A versie, was ik erg over te spreken.

caliban
25 augustus 2010, 14:24
Het is echt bijna onmogelijk om dit uit te leggen in woorden. Qua v30-cabinets zijn bepaalde merken heel erg loved. Orange, mesa... Allemaal in principe wel te vinden tweedehands voor jouw budget

Thiez
25 augustus 2010, 14:34
Ik zou idd ook zeker eens 2e hands kijken. Heb mijn marshall kast 2e hands voor 400 gekocht en ben daar dik tevreden mee.

Het is beetje wat je zoekt. Orange heeft geweldige kasten. Wel loodzwaar maar ze beuken vreselijk goed.
Engl V30 kasten zijn ook prima kasten. Iets directeur en snijden daardoor wat meer.
Ik zou zeker eens wat uit gaan testen in de winkel. Voordat je nu iets koopt op ons advies en later toch liever iets anders had.
In elke winkel staan wel wat V30 kasten om te testen.
Beperk jezelf zo min mogelijk en test zo veel mogelijk uit. Ga dan 2e hands kijken, Aan een cabinet slijt heel weinig. 2e hands is vaak zelfs lekkerder omdat de speakers al wat ingespeeld zijn.

Arvoitus
25 augustus 2010, 14:45
Een tweedehandse ENGL 4x12 met V30's (voor 599 euro) op marktplaats trouwens: http://link.marktplaats.nl/370678698

Thiez
25 augustus 2010, 14:47
Die is in ieder geval in goede staat. Is cabinet van me gitaarleraar. Heb ik 2 weken terug nog mijn engl blackmore op geprobeerd.

KoenB
25 augustus 2010, 15:33
Bedankt! Dat moet dus toch testen worden vrees ik.

Nog een vraagje: Blackstar Artisan, ook met V30's... is dat wat?

Buzzel
25 augustus 2010, 17:17
natuurlijk word het testen, niemand heeft de zelfde voorkeur. Je kan dus alleen maar advies krijgen waar je veel aan hebt maar je zult het altijd moeten testen( naar mijn mening dan)

En 2de hands moet je ook zeker overwegen. Aan een speakerkast kan niet zoveel kapot. En als je een kast voor een goede prijs koopt kan je hem altijd weer goed verkopen:ok:

caliban
25 augustus 2010, 20:01
Bedankt! Dat moet dus toch testen worden vrees ik.

Nog een vraagje: Blackstar Artisan, ook met V30's... is dat wat?

Zal niet slecht zijn, maar de hiervoor genoemde cabs zijn zowat de meest geliefde (wil natuurlijk niet zeggen dat ze goed zijn, maar de publieke opinie ofzo :D).

Kamiess
25 augustus 2010, 22:28
je hebt een privebericht!!

caliban
26 augustus 2010, 00:13
Kool en Elfring zijn in ieder geval prima cabs :)

Thiez
26 augustus 2010, 10:57
Idd leuke kastjes de K&E. Een voordeel dat ze 2e hands vaak niet voor de hoofdprijs weg gaan omdat het een ombekender merk is.
Heb mijn K&E kastje voor 450 moeten verkopen terwijl de nieuwprijs 800 is ofzo.

Ik vind K&E tegenover bijvoorbeeld een engl kast wel wat boxy klinken. Engl is veel snijdender en directer terwijl K&E warmer en voller klinkt. Het is dus maar wat je precies zoekt.