PDA

View Full Version : akoustcihe nek op elek. body?



Jailbird
25 augustus 2010, 12:41
Als ik de vraag aan mezelf stel, denk ik dat het niet mogelijk is.. maar waarom niet? Een hals van een akoustiche western op ene elektrische body plaatsen.

Voor mijn zelfbouwplank heb ik een nieuwe hals nodig. Ik heb hier nog een vintage hals staan ('70) van een Epiphone western waar de kop van afgebroken is.

Zou ik deze hals op mijn elek. strat body kunnen plaatsen? (na reparatie uiteraard) Ik heb gemeten en alle maten komen overeen...

Het is misschien een domme vraag, maar waarom niet?

Jailbird

Yoshida
25 augustus 2010, 12:57
Ik heb dit gezien op de gitaarbouwbeurs. Een zeer geslaagde en netjes afgewerkte scrapheap gitaar. Als er een trussrod in zit en je krijgt de headstock er weer netjes op dan zie ik niet waarom het niet zou kunnen.

Jailbird
25 augustus 2010, 13:10
Ja dat dacht ik ook. Bedankt voor de hele snelle reactie!
Foto's van het resultaat zal ik uiteindelijk op het forum posten

snaarplukker
25 augustus 2010, 14:06
Die strat zal wel anders klinken als de hals niet van mapple is.

G.G.
26 augustus 2010, 20:13
Zal inderdaad ietsjes anders klinken. Heb die strat ook gezien op de DGMB en het zag er van dichtbij zelf prima uit. Het mooie van een strat is dat je hem zo losschroeft als het niet bevalt.

Als het niets wordt kan je altijd nog via MP een strathalsje scoren voor een tientje of 3.

Gearjunkie
26 augustus 2010, 20:19
Zou ik deze hals op mijn elek. strat body kunnen plaatsen? (na reparatie uiteraard) Ik heb gemeten en alle maten komen overeen...

Jailbird

Je weet zeker dat de mensuur van de akoestische gitaar 25,5 inch is??

ernieman
27 augustus 2010, 07:58
Als ik de vraag aan mezelf stel, denk ik dat het niet mogelijk is..
En dan volgt er een uitleg dat het WEL zou kunnen...


Ja dat dacht ik ook.

Another case of split personality?

Jailbird
29 augustus 2010, 20:14
het is gelukt met het overplaatsen, alle maten komen overeen en hij klinkt geweldig.


En ernieman: maak je maar geen zorgen over mij, alles gaat goed.


topic closed

Pirate
29 augustus 2010, 23:09
foto? :makeup: