PDA

View Full Version : Gitaar keuze: 4 modellen geselecteerd



genz
25 augustus 2010, 12:26
Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen.
Dit zijn de 4 modellen die ik heb geselecteerd. Ze staan me aan qua uiterlijk, kwaliteit, prijs, ...
1. Cort EVL-z2
2. Ibanez ART-120
3. Schecter Omen 6
4. Epiphone Les Pauls 100 ebony

Zijn er bepaalde modellen waarover jullie misschien slechte commentaar hebben gehoord, misschien persoonlijke voorkeur, of nog iets anders. Want ik kan zelf eigenlijk nog niet echt goed kiezen XD

Fisherman
25 augustus 2010, 12:51
Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen.
Dit zijn de 4 modellen die ik heb geselecteerd. Ze staan me aan qua uiterlijk, kwaliteit, prijs, ...
1. Cort EVL-z2
2. Ibanez ART-120
3. Schecter Omen 6
4. Epiphone Les Pauls 100 ebony

Zijn er bepaalde modellen waarover jullie misschien slechte commentaar hebben gehoord, misschien persoonlijke voorkeur, of nog iets anders. Want ik kan zelf eigenlijk nog niet echt goed kiezen XD


Ik kan die Schecter in het rijtje met de andere 3 niet goed plaatsen, dan die andere drie zijn min of meer Les Paul modellen.
Overigens is die Epi niet aan te raden, het is een van de goedkoopste en het geluid is bizar slecht.
Ik ken je budget niet, maar waarom ga je niet voor een Gibson MelodyMaker (349 euro nieuw!) of een iets duurdere Gibson Les Paul Studio (die zijn gebruikt vanaf 500 te krijgen en nieuw instap rond de 695 euro).

Tja, ik ben en blijf altijd voorstander van het echte m(w)erk...dus ik hoop dat je er iets mee kunt. Die andere merken en modellen zeggen mij persoonlijk heel erg weinig.

Wat ga je er op spelen? Metal of rock/blues?
Of Dries Roelvink? ;)

genz
25 augustus 2010, 13:01
Prijs was bij mij ongeveer 300 € dus daarmee.
Die epiphone was inderdaad de laatste op mijn lijstje.
Hij is de duurste van alle 4 en persoonlijk vind ik die het minst mooit.
De Schecter is inderdaad iets anders dan de rest, maar ik heb hem eens in de winkel bespeeld, en ik was er echt zeer tevreden over.


Wat ga je er op spelen? Metal of rock/blues?
Of Dries Roelvink?
Ik speel vooral metal, maar ik sta open voor alles.

Fisherman
25 augustus 2010, 13:09
Die Epi is 215 euro nieuw bij de officiële dealer.
Als je voornamelijk metal speelt zou ik iets anders kiezen, daar kan ik je echter geen advies voor geven, da's een ander genre dan het mijne.
Laat maar ff weten wat je uiteindelijk hebt gekocht!
:ok:

genz
25 augustus 2010, 13:26
ok, zal zeker iets laten weten;)

Kakihara
25 augustus 2010, 14:02
Ik zou zelf niet gaan voor de Epiphone : de LP100 vind ik niet het beste wat er ooit uit de Epi-fabrieken is gekomen.
De andere 3 zijn allemaal wel bang for the buck, dus ik kan alleen maar adviseren om ze zelf eens aan de tand te voelen en zo je keuze te maken.

rijsberman
25 augustus 2010, 14:06
Ik ken de Cort niet, maar de Ibi en Schecter zijn aan elkaar gewaagd, allebei prima. Ze klinken alleen anders. Kwestie van smaak. Uitproberen dus.

Fisherman
25 augustus 2010, 14:13
Ik zou zelf niet gaan voor de Epiphone : de LP100 vind ik niet het beste wat er ooit uit de Epi-fabrieken is gekomen.
De andere 3 zijn allemaal wel bang for the buck, dus ik kan alleen maar adviseren om ze zelf eens aan de tand te voelen en zo je keuze te maken.

Ik ben ook geen fan van de Epi.
Het is ook een budgetgeboden kwestie uiteraard.
Het beste is inderdaad lekker de speciaalzaak inlopen en wat modellen die in je prijsklasse passen testen en bevingeren....

Rock Bottom
25 augustus 2010, 15:50
Als je de schecter lekker vond maar je heb meer voorkeur voor een les paul achtige probeer dan de tempest custom lijkt niet veel op een les paul maar is het in feite wel en de prijs is ook in je budget:
http://www.muziekmeibergen.nl/gitaren/artikel/schecter-tempest-custom/
300 euro voor een gitaar met mahonie body en maple top met set in mahonie nek, grover tuners en een tonepros brug vind ik hartstikke netjes.
Mischien dat de je de duncan designed pups op den duur wel wil vervangen.
Ik vind het sowieso een lekkere gitaar.

genz
31 augustus 2010, 14:59
het is uiteindelijk de Cort EVL-z2 geworden.
Aangezien ik die toch uiteindelijk de mooiste vond.
Ook omdat ik een mooie korting van 20€ op de gitaar en de gitaar strap aan halve prijs. :ok:

Rembull1980
31 augustus 2010, 15:27
Gefeliciteerd! Heb je ook foto's?