PDA

View Full Version : Nieuwe plank: Musicman SUB1



Tho
24 augustus 2010, 22:04
Ik speel sinds maandag in Discharger, dus moest ik een gitaar hebben die in E staat. M'n andere 3 staan immers in B.

Na heel eventjes zoeken ben ik voor de Musicman SUB 1 gegaan! Geweldige gitaar, USA built, wordt ook niet meer gemaakt, en voor een zéér zacht prijsje!

Ben er blij mee! Hoewel het totaal geen 'Tho-plank' is, haha. Even wennen dus, maar hij is uiterst geschikt voor in Discharger

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00239.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00240.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00241.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00242.jpg

TimoSomers
24 augustus 2010, 22:09
Mooi ding man!

Ik zou zelf wel een pickup missen maar ik switch dan ook constant als een gek :D.

Vet kleurtje btw!

Midwolda
24 augustus 2010, 22:10
:crazyhappy: :cooler:

RoelSmoel
24 augustus 2010, 22:12
Hehe, leuk ding, vooral de slagplaat:D

Tho
24 augustus 2010, 22:36
Yeah lekker traanplaatje ;) Dat ding weegt trouwens een vermogen! Zou je niet zeggen maar die is even zwaar als een vette LP

Terminus
24 augustus 2010, 22:52
Holy shit, alle drie je gitaren in B? Dat is wel héél erg metal.

Vette gitaar, zie je niet vaak maar je metal-cred gaat er zeker niet op achteruit vind ik zelf.

Tho
24 augustus 2010, 22:55
Holy shit, alle drie je gitaren in B? Dat is wel héél erg metal.

Vette gitaar, zie je niet vaak maar je metal-cred gaat er zeker niet op achteruit vind ik zelf.

Yeah voor in Bodyfarm heb ik 2 main-axes (jackson RR24 en RAN custom) en m'n BC Rich is backup.

Uiteraard moest de musicman wel zwart zijn ;)

caliban
24 augustus 2010, 23:01
Cool, en aparte slagplaat. Drie gitaren in B, zeer brewtal!

vulvasonic
24 augustus 2010, 23:39
Endatteme... :cooler:

Riky
25 augustus 2010, 10:25
je jackson en je ran zijn veuuuul mooier ondanks dat ik gene metal man ben.

Ik vind deze best lelijk, maar ja smaak he;)

Anyway gefeliciteerd!

Rinze
25 augustus 2010, 10:30
Knap ding Tho, goeie gitaren. Laatst bood iemand zo'n ding tweedehands voor idioot weinig aan, nog even lopen twijfelen. Maffe structuurlak ook op de body.

Rutger
25 augustus 2010, 10:38
Die Sub1's zijn echt goede gitaren en dat voor belachelijk weinig geld. Ondanks de lak spelen die halsjes als boter. Gefeliciteerd!

bat
25 augustus 2010, 11:20
Die Sub1's zijn echt goede gitaren en dat voor belachelijk weinig geld. Ondanks de lak spelen die halsjes als boter. Gefeliciteerd!
Mee eens. Rare dingen die SUB's. Het moest een soort van budgetlijn worden voor MusicMan, daarom die rare lak en wat rudimentairdere afwerking, maar blijkbaar ging het ze te ver om voor de rest op de kwaliteit in te boeten. gevolg: voor een fijne prijs kreeg je eigenlijk gewoon een topinstrument. Onze bassist had er destijds ook eentje, heerlijke bas.

Niet verwonderlijk dat MM er weer mee is gestopt: veel mensen liepen er toch aan voorbij vanwege de afwerking en ik kan me niet voorstellen dat ze ook helemaal kostendekkend waren (of genoeg winst opleverden).

stikel
25 augustus 2010, 15:53
Fijne en door velen onderschatte plank. Heb dezelfde maar dan met twee hummies.

gr. Jan

Tudo
25 augustus 2010, 15:58
Fijne gitaar Tho!

'k Heb er ook een en idd, over de lak en de slagplaat moet je je heenzetten, maar voor de rest TOPinstrument!! :ok:

Braindead
25 augustus 2010, 18:16
Als echte Musicman fan vind ik het jammer dat ik er nog nooit eentje tegen ben gekomen en aan een test onderworpen heb. Ze lijken me afgeleid van de Silhouette en die spelen helemaal te gek... Ik zou er wel een extra pickup inzetten denk ik. De lak en slagplaat zijn juist erg vet IMO lekker metal wat dat model wel kan hebben.

Tho
25 augustus 2010, 18:23
Als echte Musicman fan vind ik het jammer dat ik er nog nooit eentje tegen ben gekomen en aan een test onderworpen heb. Ze lijken me afgeleid van de Silhouette en die spelen helemaal te gek... Ik zou er wel een extra pickup inzetten denk ik. De lak en slagplaat zijn juist erg vet IMO lekker metal wat dat model wel kan hebben.

Wandel even binnen bij Kees Dee. Die bulkt er van, en voor de prijs op het kaartje gaan ze écht niet weg...

Luke-wannabe
27 augustus 2010, 19:30
Wow kickass Thootje! Ook dat je in Discharger speelt! Way to go homeboy!

Tho
28 augustus 2010, 01:33
Wow kickass Thootje! Ook dat je in Discharger speelt! Way to go homeboy!

oh ja dat ken je natuurlijk van Ronnie of niet!

Luke-wannabe
28 augustus 2010, 01:42
oh ja dat ken je natuurlijk van Ronnie of niet!
Jep, en jij had het er toen over na de Panama.

Tho
30 augustus 2010, 18:01
Jep, en jij had het er toen over na de Panama.

Oh ja dat was cool trouwens. Zin om een keertje een biertje te pakken?


Vanavond eerste repetitie op m'n Musicman. Heb veel zitten rehearsen en hij speelt super hoor! Alleen is het wennen aan de dunne snaren..

Chris Winsemius
30 augustus 2010, 18:04
Moooooooooooooie plank Tho!!! :rockon:

YannickH
30 augustus 2010, 21:36
een gitaar die je niet meteen bij jou zou verwachten:p
veel plezier ermee

Luke-wannabe
31 augustus 2010, 00:12
Oh ja dat was cool trouwens. Zin om een keertje een biertje te pakken?
Ja ZEKER wel! Word alleen wat lastiger nu ik in Tilburg woon...

GlobalWarming
31 augustus 2010, 00:20
Gefeliciteerd,

Ik vind de gitaar op zich mooi, maar zwart (bweik). Ik zou nooit een zwarte gitaar willen, tenzij ze me die gratis geven. Zo eentje heb ik (akoestisch)

Tho
4 september 2010, 13:19
Gefeliciteerd,

Ik vind de gitaar op zich mooi, maar zwart (bweik). Ik zou nooit een zwarte gitaar willen, tenzij ze me die gratis geven. Zo eentje heb ik (akoestisch)

hoe kan je nou zo ageren tegen zwart? Ik bedoel, het is geen roze of zo :???:

GlobalWarming
4 september 2010, 13:29
hoe kan je nou zo ageren tegen zwart? Ik bedoel, het is geen roze of zo :???:

Zwart is geen kleur en wit ook niet, anders waren zwart - wit tv's kleuren tv's.
Kleuren zijn toch leuk? Ik vind dat er wel wat meer kleur mag zijn maar dat is natuurlijk persoonlijk. Al die band shirts zijn ook al zwart ...

Chocola
5 september 2010, 14:34
Zwart is geen kleur en wit ook niet, anders waren zwart - wit tv's kleuren tv's.
Kleuren zijn toch leuk? Ik vind dat er wel wat meer kleur mag zijn maar dat is natuurlijk persoonlijk. Al die band shirts zijn ook al zwart ...

Dat is nou metuuuuuul! :D

En om even te mierenneuken: deze gitaar is niet zwart maar extreem donkerblauw. Het valt ook wél onder het kleurenspectrum. Zwart is niet zichtbaar voor ons simpele wezens :(. En mochten we het ooit zien dan zal je het niet na kunnen vertellen ben ik bang, zelfs licht kan op zo een plek niet ontsnappen ;). Overigens zijn zowel de zwart als wit die wij kennen wel kleuren. Wit is een achromatische kleur en zwart is gewoon donkerblauw of donkergrijs. Alles dat mensen kunnen zien is een kleur.[/mierenneukerij].

Leuke gitaar Tho, anders dan ik van je gewend ben, maar het heeft wel iets! Die slagplaat is :blast:.

Wat voor element zit (of gaat) erin?

Fender75
5 september 2010, 21:31
Zwart is geen kleur en wit ook niet, anders waren zwart - wit tv's kleuren tv's.
Kleuren zijn toch leuk? Ik vind dat er wel wat meer kleur mag zijn maar dat is natuurlijk persoonlijk. Al die band shirts zijn ook al zwart ...

Zwart en wit zijn combinaties van héél veel kleuren man! :)

Fisherman
5 september 2010, 21:51
Tho,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :ok:

Tho
5 september 2010, 22:07
Dat is nou metuuuuuul! :D

En om even te mierenneuken: deze gitaar is niet zwart maar extreem donkerblauw. Het valt ook wél onder het kleurenspectrum. Zwart is niet zichtbaar voor ons simpele wezens :(. En mochten we het ooit zien dan zal je het niet na kunnen vertellen ben ik bang, zelfs licht kan op zo een plek niet ontsnappen ;). Overigens zijn zowel de zwart als wit die wij kennen wel kleuren. Wit is een achromatische kleur en zwart is gewoon donkerblauw of donkergrijs. Alles dat mensen kunnen zien is een kleur.[/mierenneukerij].

Leuke gitaar Tho, anders dan ik van je gewend ben, maar het heeft wel iets! Die slagplaat is :blast:.

Wat voor element zit (of gaat) erin?

Haha fucking wijsneus :D

Er zit een stockelement in van Musicman. Veel bite en veel mid, maar geen metalsound. Voor Discharger issie dus perfect en ik ga hem dus niet vervangen

macwilliams
5 september 2010, 22:15
Laat ik de "kleur" nu net het enige mooie aan deze gitaar vinden. Gelukkig hoef ik er niet op te spelen noch naar te kijken. Dat traanplaat is wel mooi...als het de oprijplaat van een vrachtwagenlaadklep was geweest.

Njah, als jij er maar blij mee bent. Tog?

Tho
5 september 2010, 22:20
Laat ik de "kleur" nu net het enige mooie aan deze gitaar vinden. Gelukkig hoef ik er niet op te spelen noch naar te kijken. Dat traanplaat is wel mooi...als het de oprijplaat van een vrachtwagenlaadklep was geweest.

Njah, als jij er maar blij mee bent. Tog?

Ja ik ben het eigenlijk wel met je eens, maar op een of andere manier trok hij me toch heel erg af, eh.. aan!

Hij speelt in elk geval subliem!

pueblo
5 september 2010, 22:25
Zwart en wit zijn combinaties van héél veel kleuren man! :)

wit wel, zwart niet dacht ik (zwart = ontbreken van kleur)


edit:even wikipedia erbij gehaald:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_(kleurenleer)

macwilliams
5 september 2010, 22:26
Ja ik ben het eigenlijk wel met je eens, maar op een of andere manier trok hij me toch heel erg af, eh.. aan!

Hij speelt in elk geval subliem!

Dat hij subliem speelt geloof ik zeker wel, lelijke vrouwen weten ook dat ze een man goed moeten "behagen" anders lopen we weg...

Ik zie liever die RAN.

Tho
24 oktober 2010, 17:33
En hij gaat de deur weer uit.

Ik speel niet meer in de band waarvoor ik hem gekocht heb dus heb hem niet meer nodig. Baal er wel van...

Rinze
24 oktober 2010, 18:24
Jeetje, da's ook snel (van de band bedoel ik).

Luke-wannabe
24 oktober 2010, 18:32
En hij gaat de deur weer uit.

Ik speel niet meer in de band waarvoor ik hem gekocht heb dus heb hem niet meer nodig. Baal er wel van...
Wat dan? Bonje?

Tho
24 oktober 2010, 18:34
Wat dan? Bonje?

Zo kan je het wel noemen ja. Een erg bizarre situatie, laat ik het daar op houden

vulvasonic
24 oktober 2010, 19:05
Zo kan je het wel noemen ja. Een erg bizarre situatie, laat ik het daar op houden

Ah nee kom op, Tho. Wie A zegt moet ook NUS zeggen. Was ist passiert?
Moet ik er iemand voor op de smoel stampen?
Wel jammer i.i.g..

En kloten, dat ook.

Luke-wannabe
24 oktober 2010, 20:21
Ben nu wel heel benieuwd inderdaad..

LaszloVersteeg
24 oktober 2010, 20:32
Kan je de gitaar niet gewoon houden ook al zit je niet meer in die band?:makeup:

Tho
24 oktober 2010, 21:42
Kan je de gitaar niet gewoon houden ook al zit je niet meer in die band?:makeup:

Ja dat kan wel! Maar ik laat een tattoo van 2000 euro zetten, en ik heb morgen een bezichtiging voor een huis waar ik grote kans op maak :ok:

Liquid_Metal
24 oktober 2010, 22:09
Had ik dat geweten, je had mijn Sub1 zo over kunnen nemen. En da's een X61 dus met 2 humbuckers. En met veel mooiere knoppen :P.
In ieder geval gefeliciteerd. Ik vind ze er afgrijselijk uitzien maar ze spelen subliem.

EDIT: ik zie nu pas hoe veel te laat ik ben......... en dat je 'm al weer te koop aanbiedt :P.

Terminus
24 oktober 2010, 22:25
Ah nee kom op, Tho. Wie A zegt moet ook NUS zeggen. Was ist passiert?
Moet ik er iemand voor op de smoel stampen?
Wel jammer i.i.g..

En kloten, dat ook.

Sigmateriaal...

Maar inderdaad, ik ben behoorlijk geïnteresseerd in dit verhaal. (en een tattoo van 2000 euro, je hele rug onder ofzo?)

Tho
24 oktober 2010, 22:37
Sigmateriaal...

Maar inderdaad, ik ben behoorlijk geïnteresseerd in dit verhaal. (en een tattoo van 2000 euro, je hele rug onder ofzo?)

Gheghe nee alleen m'n bovenarm ;)

Over het verhaal van mij en die band ga ik niet in details verder

minoin
24 oktober 2010, 22:47
Gheghe nee alleen m'n bovenarm ;)

Over het verhaal van mij en die band ga ik niet in details verder

Ze zijn toch niet dood?... You played a billion notes per second? :rockon:

Jammer, wat zijn vette planken. Als ik geld had en jij de versie met twee pups, had ik hem van je overgenomen.
Offtopic: Wat voor Tattoo? :chicken:

vulvasonic
24 oktober 2010, 23:24
Iets van een boommonster zonder takken plus iets tribal-achtigs, maar niet echt tribal. Zoiets. Kijk even bij het tattoo topic in het subforum 'off topic'.