PDA

View Full Version : Biergooiers in de zaal



Arvoitus
24 augustus 2010, 21:02
Twee dagen geleden meegemaakt, ik sta aan de zijkant van het podium te kijken/luisteren naar een vrij gave Foo Fighters coverband.

De band had 4/5 nummers nonstop gespeeld daarna wil de zanger even een praatje maken met het publiek. Hij is net 10 seconden aan het praten en er wordt alweer "spelen" geroepen en er vliegen twee volle bierglazen nog net een meter van de zanger af.

Maken jullie dit vaak mee en hoe reageren jullie hierop? Middelvinger terug, persoon belachelijk maken of gewoon negeren?

lcvanderhelm
24 augustus 2010, 21:12
Zijn deze personen niet door het aanwezige publiek of de zaaleigenaar aangepakt?
Ik zou pas verder spelen als deze gekken zijn verwijderd.

iWishmaster
24 augustus 2010, 21:26
Geintje over maken en verder spelen, je hebt er altijd gekken tussen zitten. Als t publiek echt irritant wordt, herhaaldelijk gaat uitfluiten en echt met spul gaat gooien (dus ook raak gooien) zou ik er een keer mee stoppen.

Tho
24 augustus 2010, 21:29
Peter Pan Speedrock deed dat leuk in de Patronaat: "er staat er daar een de hele avond met bier te gooien op de trap, als je nou een echte vent bent kom je hier in de pit staan"

Die gast is echt drijfnat geworden..

lcvanderhelm
24 augustus 2010, 21:56
Werd er nou met de inhoud van een glas bier gegooid,of een vol glas bier ,inclusief het glas?
In het eerste geval zou ik gewoon doorspelen.In het tweede geval absoluut niet.

TimmU
24 augustus 2010, 21:59
Peter Pan Speedrock deed dat leuk in de Patronaat: "er staat er daar een de hele avond met bier te gooien op de trap, als je nou een echte vent bent kom je hier in de pit staan"

Die gast is echt drijfnat geworden..

ik kan mij dikke dennis daar inderdaad herrinneren, roepende 'gooi bier naar die witte malloot, die doet het al de hele avond' , en later liep dennis met zijn blote pik over het podium . Oh ja, tho, toen hebben joey handsome en ik je nog even mooi omgegooid in de pit,is het niet? al die knaapjes waren snel verdwenen toen wij 'de boemerang' in actie zette...

Tho
24 augustus 2010, 22:15
ik kan mij dikke dennis daar inderdaad herrinneren, roepende 'gooi bier naar die witte malloot, die doet het al de hele avond' , en later liep dennis met zijn blote pik over het podium . Oh ja, tho, toen hebben joey handsome en ik je nog even mooi omgegooid in de pit,is het niet? al die knaapjes waren snel verdwenen toen wij 'de boemerang' in actie zette...

haha jullie waren inderdaad wel fanatiek in die pit ja.


knaapjes? Je bent 3 jaar jonger remember ;)

soup
24 augustus 2010, 22:21
Zo'n pit is al belachelijk op zich, je hebt altijd van die mongolen die mensen echt pijn willen doen, te triest.



En ik zou zo iemand op zijn bek slaan als hij met bier gooit. Ram ik mijn gitaar in zijn gezicht.

Tho
24 augustus 2010, 22:31
Zo'n pit is al belachelijk op zich, je hebt altijd van die mongolen die mensen echt pijn willen doen, te triest.

Wat een slap gelul joh. Je snapt het blijkbaar gewoon niet. Dan moet je er ook zeker niet aan mee doen

The Bertman
24 augustus 2010, 23:29
Als je toevallig bij Normaal speelt, ben je teleurgesteld als er geen bier gegooid wordt...
Kom op, zeg, een paar druppeltjes, het doet minder schade aan je spullen dan zweet.

B-stone
24 augustus 2010, 23:31
een rowen heze concert zonder bier gegooi bestaat niet eens: alle t-shirts gaan daar uit. het publiek loopt zijkenat de tent uit.

ik zou die gast toch gewoon voor schut zetten ( als je wat leuks in je hoofd hebt dan) en anders misschien gewoon boos reageren: kan iemand die mongool de tent uitzetten, anders was dit toch echt het laatste nummer of zo. weetje wat deze dingen achter ons kosten? als het bier niet lekker is kun je het ook gewoon laten staan hoor... en dan na je gig de kroegbaas erop aanspreken.

als je stopt is alleen het afbouwen een probleem: als je hem peert gooien misschien juist gasten bier op je equipment/spul

Arvoitus
25 augustus 2010, 01:14
Bij een rowwen heze/normaal/etc concert is het natuurlijk vanzelfsprekend dat het bier in de lucht vliegt.
Maar ik neem aan dat veel mensen hier dit ook live meemaken.


Zijn deze personen niet door het aanwezige publiek of de zaaleigenaar aangepakt?
Ik zou pas verder spelen als deze gekken zijn verwijderd.
Nee, het was gewoon een open air festival. Stond helemaal vol met publiek. Er werd die dag wel vaker bier gegooid (vrij normaal) maar dat waren gewoon 2 glazen die gericht op de zanger waren.


Werd er nou met de inhoud van een glas bier gegooid,of een vol glas bier ,inclusief het glas?
In het eerste geval zou ik gewoon doorspelen.In het tweede geval absoluut niet.
Het was een plastic glas, met inhoud.

Mr.Bluesbreaker
25 augustus 2010, 01:34
Ik kom het wel veel tegen in de "tentfeestscene", tot nog toe gelukkig geen echt vervelende dingen meegemaakt. Op de een of andere manier zijn mijn effecten en dan met name de Vox Tonelab altijd de lul, en sinds ik met mijn coverband veel ging spelen heb ik in de overeenkomst verwerkt dat dit door de opdrachtgever gedekt wordt. Uit ervaring weet ik dat een Tonelab gemiddeld 8 glazen bier, 2 glazen cola, 6 avonden regen en 2 nachten sneeuw kan hebben:D

Verder probeer ik mijn amp en gitaren zo op te stellen dat ze weinig risico lopen. Wonder boven wonder ben ik zelf nog nooit geraakt door bier, glazen die door de lucht werden gestreept gingen vaak per ongeluk het podium over en raakten mij nooit.

Een keer tijdens koninginnedag op een buitenpodium besloot het 500 koppige publiek en masse al het bier dat ze vasthadden de lucht in te smijten, wat resulteerde in de grootste biervloedgolf die ik ooit heb gezien, gelukkig viel dat precies tot een meter voor het podium neer.

Meest vervelende wat ik ooit meemaakte was dat een stel idioten bij een gig in Friesland de monitoren ging verplaatsen en probeerde de bekabeling los te trekken. De bewaking die er was (vrijwilligers) grepen niet in. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan dat er wat bier rondvliegt. Soms zijn bepaalde vasthoudende klojo's ook dusdanig dronken of vervelend dat ze het podium komen opstrompelen en vriendelijk vragen of ze eraf willen gaan helpt dan niet. In zo'n geval duw ik rigoreus degene in de coulissen of als het niet te hoog is, simpelweg het podium met de headstock van mijn gitaar weer af mits de beveiliging niets doet. Gelukkig gebeurt dat maar zelden.

guitarnijboer
25 augustus 2010, 11:19
Ik heb het een keer meegemaakt op de zwarte cross waar we als voorprogramma en oprotbandje geboekt waren op het hoofdpodium. Tussendoor zou Noel Gallanger met zijn band komen spelen. Wij het publiek na een uurtje spelen opgewarmd, komt Noel (hoofdact) met zijn altijd chagrijnige kop een paar liedjes zingen. Hij was binnen drie nummers drijfnat van het bier en ook het verzoek van de heren Jovink om te stoppen met gooien hielp niets. Noel was dus snel weer vertrokken en wij hebben de hele avond de tent op zijn kop gezet. Achteraf bleek (toen we de video terug keken) dat er bij ons ook wel wat bier door de lucht vloog, maar daar hebben we op dat moment niets van gemerkt. Ik vond het toen wel een goeie bak en had een erg leuke avond!

Tijdens een toer in China ging het minder goed. Een van de bandleden had bedacht om de halve maan en sterren van de Chinese vlag op zijn rode onderbroekje te monteren en daarmee het publiek te 'moonen' Daar dronken ze echter bier uit blik in plaats van plastic bekertjes kregen we dus een aantal volle blikjes bier naar het hoofd omdat de Chinezen de grap niet erg konden waarderen. Gelukkig gooiden ze mis....

Mijn ervaring is dat hoe meer je de aandacht vestigd op het biergooien en kwaad wordt, hoe leuker het is voor de gooiers. Geen aandacht aan schenken werkt denk ik het beste.

Little Jay
25 augustus 2010, 14:17
Bij mij gooien ze alleen met droge witte wijn, sherry of Rivella light...... maar ja, ik speel dan ook jazz.......

En ik zeg er alleen wat van als het écht lelijke wijven zijn.









:D

EuroCinema
25 augustus 2010, 17:20
Herkenbaar. Moet je weer bukken omdat er met sushi gesmeten wordt. En probeer na afloop die oesters maar weer uit je f-holes te peuteren!

Rinze
25 augustus 2010, 17:32
Ooit een keer helemaal onder het bloed gespat. Mijn gitaar en Boss DS1 zaten er ook onder. Een of andere gek was vooraan in het pitje met zijn pols in een kapot bierglas gevallen en bleef vrolijk om zich heen staan sproeien. Knetterzat natuurlijk..

Grappig was dat een kennis zijn vriendin min of meer had verboden om mee te gaan omdat het "te gevaarlijk" zou zijn. Wat zij uiteraard flauwekul vond tot hij terug kwam met zijn witte broek onder het bloed :seriousf:

Ook nog eens een optreden meegemaakt waarbij een van de bands het publiek begon te bekogelen met divers al dan niet rot fruit. Wat dus net zo hard weer teruggesmeten werd. De zanger kreeg op een gegeven moment een niet rotte sinaasappel vol in zijn muil. De volgende ochtend was het wel minder fris wakker worden met al die smurrie :chicken:

LaszloVersteeg
25 augustus 2010, 17:37
Heb het nog nooit meegemaakt, maar wel 'n keer bier in het publiek gespoten. Ze vonden het niet erg, in tegendeel zelfs!


gratis pils he:)

EPM90
25 augustus 2010, 17:54
Als je toevallig bij Normaal speelt, ben je teleurgesteld als er geen bier gegooid wordt...
Kom op, zeg, een paar druppeltjes, het doet minder schade aan je spullen dan zweet.

Precies bier hoort bij sommige concerten. Al vind ik wel dat je zo min mogelijk (eigenlijk niks) hoort te gooien naar de desbetreffende band die staat te spelen. Als je vooraan staat en je wilt ook met bier gooien, tyf het dan naar achter.

iWishmaster
25 augustus 2010, 18:42
Paar jaar geleden waren de Red Hot Chilli Peppers in de Goffert in Nijmegen. Het voorprogramma was één of andere rap-aangelegenheid met een enorm arrogante zanger/rapper. Sowieso was de band echt schandalig slecht: in de gemiddelde kroeg zouden ze al uitgefloten zijn, laat staan voor 3 voetbalvelden vol publiek ... Eerste nummer wat gefluit, tweede een hoop geschreeuw, daarna wat glazen drank. Zo rond het 4e nummer was het drinken op en gingen er boterhammen, fruit, meegesmokkelde blikken etc. recht het podium op. Vlak na dat nummer riep de zanger uitdagend iets in de trant van 'You can't hit me', waarna hij een vol glas bier in zn snuffert kreeg. Daarna zijn ze maar gestopt. Wat een drama was dat ...

HaroldA
25 augustus 2010, 18:52
Een maat van mij stond een keer voor bij het podium en toen hij voor de zoveelste keer een klets bier in z'n nek kreeg werd hij het zat en gooide z'n eigen bier naar achteren.


Recht op de FOH tafel!!! :chicken:


Hij heeft toen z'n naam achtergelaten bij de organisatie en uit schaamte direct naar huis gegaan...

Daan_B
25 augustus 2010, 20:20
Als je een pussy bent die niet tegen een beetje bier kan, blijf dan weg bij rock concerten:makeup:..

HUESSEN
25 augustus 2010, 22:47
Tijdens een Slayer concert in Den Bosch 1989 kreeg Tom Araya een schoen naar zich gesmeten.Toen hij klaar was met het nummer sprak hij diegene aan met "thank you very much for your beautiful gifts".En dit met een brede grijns op z'n gezicht.:ok:

Arvoitus
25 augustus 2010, 22:50
Als je een pussy bent die niet tegen een beetje bier kan, blijf dan weg bij rock concerten:makeup:..
Heb je het nu over mij, of ...?

RB-1
25 augustus 2010, 23:02
Wie mensen, die (al dan niet) betaald hebben om naar een muziekoptreden te komen luisteren, moedwillig bekogelt met een stinkende, kleverige vloeistof, spoort voor geen meter en hoort in een gesloten inrichting. :angry:

MusicXtra
26 augustus 2010, 00:37
Wie mensen, die (al dan niet) betaald hebben om naar een muziekoptreden te komen luisteren, moedwillig bekogelt met een stinkende, kleverige vloeistof, spoort voor geen meter en hoort in een gesloten inrichting. :angry:

+1:cheerup:
Iemand een idee wat een beetje mengpaneel kost?
En die kunnen errug slecht tegen vloeistoffen.
En het is een rotklus om iedere keer weer alle kabels kleefvrij te maken.

The Bertman
26 augustus 2010, 00:47
Bier is wel ok, cola is de echte boosdoener. (Ik snap dat een halve liter Heineken frontaal over je faders het optreden abrubt tot stilstand brengt, dat wel.)

Ik vrees dat het toch wel rock&roll is, net als het hoge volume. Niet gezond, maar het hoort erbij.;)

Little Jay
26 augustus 2010, 00:51
Herkenbaar. Moet je weer bukken omdat er met sushi gesmeten wordt. En probeer na afloop die oesters maar weer uit je f-holes te peuteren!

En dan die vechtpartij voor het podium tussen de vrouw van die directeur en z'n secretaresse met wie hij er vandoor was gegaan..... toen de parels en champagne door de lucht vlogen werd het echt lelijk! En d'r vossebontje werd onherstelbaar vernield. Gelukkig kreeg ik na afloop wel 100 euro van 'm om m'n pak naar de stomerij te brengen.

Beluga-kaviaar peuter ik de volgende ochtend trouwens wel uit m'n f-holes en die verkoop ik weer door. Toch weer een extra zakcentje hè?

HaroldA
26 augustus 2010, 00:57
Mmmmmm... bier...

http://www.alcoholian.com/wp-content/uploads/2008/07/homer_beer_2401_d.jpg

HUESSEN
26 augustus 2010, 01:09
Ach, zolang het maar bier is.Het schijnt dat men ook regelmatig een beker pis het publiek of wat dan ook ingooit....:(

paulusdeBKB
26 augustus 2010, 01:37
Ik zit niet in de rock'n'roll scene maar ik zou het slechts matig kunnen waarderen als er met bier gesmeten zou worden. Ook als er geen glas omheen zit. Daarbij: bier is toch gemaakt om op te drinken, niet om mee te gooien? In Afrika wonen kindertjes die nog nooit een blikje Heineken... etc.

Kim Wilson
26 augustus 2010, 09:39
Het is in bepaalde streken toch ook wel een compliment als het bier hoog door de lucht vliegt. Een keer bij Mooi Wark geweest, en elke keer als ze een nummer speelden wat het publiek kon waarderen, vloog het bier meters door de lucht en was het publiek één deinende en kolkende massa. Regel één is wel dat je het bier niet richting podium kwakt. Dat gaat grotendeels goed, wij stonden vooraan tegen het podium aan en zijn bijna niet nat geworden.

Nielsje
26 augustus 2010, 10:23
Ik zit niet in de rock'n'roll scene maar ik zou het slechts matig kunnen waarderen als er met bier gesmeten zou worden. Ook als er geen glas omheen zit. Daarbij: bier is toch gemaakt om op te drinken, niet om mee te gooien? In Afrika wonen kindertjes die nog nooit een blikje Heineken... etc.

tut tut, Heineken is uitermate geschikt om mee te gooien.
Bier drink je inderdaad.




Te flauw, nietwaar?!?

Biergooien: geen probleem, zolang m'n spullen maar droog blijven. Bij een optreden onlangs was er een huldiging op het podium waar onze spullen stonden, en toen ging er wel wat bier over de electrische piano heen. Nee, liever niet.

Harry
26 augustus 2010, 11:51
Als je een pussy bent die niet tegen een beetje bier kan, blijf dan weg bij rock concerten:makeup:..

gelul. Drink het gewoon op, en als je er niet tegen kan moet je het laten staan.

pimmetje
26 augustus 2010, 12:00
gelul. Drink het gewoon op, en als je er niet tegen kan moet je het laten staan.Gelul... als je er wél tegen kan, kan je 't juist net zo goed laten staan ;).

Baker
26 augustus 2010, 12:25
Ik ging een keer naar een optreden van normaal, omdat die toevallig in de buurt speelden. (in Hasselt Kim! :) )

Bij binnenkomst kreeg ik METEEN een glas bier in mijn gezicht gesmeten. Ze stonden er gewoon bij de ingang op te wachten.
Ik kan je vertellen, ik kreeg het goedje in mijn ogen en het deed echt verrotte zeer. Branden als een gek, echt niet leuk.

Toen het branden wat beter ging ben ik maar eens naar het concert gaan kijken. En inderdaad, zoals Kim al zei, een deinende kolkende massa met bier all over de place, best geinig.

Maar toch, ik zag echt een beetje een strijd, van wie koopt de grootste bladen bier, puur om te gooien. Lekker stoer doen zo van kijk mij eens, ik koop voor 25 euro bier, ik gooi het in 1 klap weg en het doet me niets want nu ben ik stoer. Beetje zielig vond ik dat eigenlijk.

McVenco
26 augustus 2010, 13:06
Vlak na dat nummer riep de zanger uitdagend iets in de trant van 'You can't hit me', waarna hij een vol glas bier in zn snuffert kreeg. Daarna zijn ze maar gestopt. Wat een drama was dat ...

Hehehe.... doet me weer denken aan het optreden van Marilyn Manson op Dynamo Open Air. Het veld voor de mainstage was 1 grote modderpoel en uiteraard was iedereen met modder aan het gooien (ook tijdens de optredens). Op een gegeven moment riep meneer/mevrouw Manson iets in de trant van "you fucking Dutch pussies wanna throw mud?" en ging toen met zijn armen wijd op het podium staan.......





:crazyhappy:




Ik geloof dat ze na het optreden een half uur langer dan gepland bezig zijn geweest om het podium schoon te maken en om te bouwen voor de volgende band. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit smeriger ben geweest dan toen :D

smullie
26 augustus 2010, 13:26
Als ik dit hier lees, dan mag ik dus niet meer naar de groepen gaan luisteren die ik wil horen als ik niet graag heb dat ik een glas bier in mijn gezicht/nek gesmeten krijg of omdat ik er geen plezier aan beleef om, onder het mom van "we dansen allen gezellig de pogo", mijn gezicht (of dat van mijn vrouw) op een nogal gewelddadige en pijnlijke manier kennis te laten maken met een stel combats van een ietwat verdwaalde "danser". :dontgeti:

In de pit, allemaal geen probleem voor mij, maar daarbuiten kunnen ze rekenen op mijn persoonlijke interpretatie van de derde wet van Newton... :soinnocent:

Nielsje
26 augustus 2010, 13:48
Ik ging een keer naar een optreden van normaal, omdat die toevallig in de buurt speelden. (in Hasselt Kim! :) )

Bij binnenkomst kreeg ik METEEN een glas bier in mijn gezicht gesmeten. Ze stonden er gewoon bij de ingang op te wachten.
Ik kan je vertellen, ik kreeg het goedje in mijn ogen en het deed echt verrotte zeer. Branden als een gek, echt niet leuk.

Toen het branden wat beter ging ben ik maar eens naar het concert gaan kijken. En inderdaad, zoals Kim al zei, een deinende kolkende massa met bier all over de place, best geinig.

Maar toch, ik zag echt een beetje een strijd, van wie koopt de grootste bladen bier, puur om te gooien. Lekker stoer doen zo van kijk mij eens, ik koop voor 25 euro bier, ik gooi het in 1 klap weg en het doet me niets want nu ben ik stoer. Beetje zielig vond ik dat eigenlijk.

Maar,

we weten toch allemaal dat het publiek wat doorgaans op Normaal afkomt, niet de hoogst ontwikkelde bevolkingsgroep is, toch?
Leuk hoor, bij de ingang staan en iedereen die binnenkomt bier in z'n gezicht smijten. Dat soort grappen bedenk je volgens mij alleen als je echt geen hersencellen meer overhebt. Want, wat is er grappig aan?!

Ik mag dan een geboren en getogen Drent zijn, en ik schaam me absoluut niet voor mijn afkomst, maar als ik dat soort dingen zie, dan krijg ik gewoon plaatsvervangende schaamte, en begrijp ik ineens alle vooroordelen over 'boeren'.

soup
26 augustus 2010, 13:59
Ik ben benieuwd of iemand dit zou hebben gedaan, haha.

Josh homme @ Norwegian wood

http://www.youtube.com/watch?v=IfZm32tpWY8



Ik vind met bier gooien ongelooflijk triest, alsof het normaal is om te doen, juich dan toch ipv zoiets stoms te doen.

smullie
26 augustus 2010, 14:13
Trouwens, met bier gooien, dat is tegen mijn geloof...

Dat is bij mij het 3de gebod: "Thou shalt not spill beer"

Ik begrijp ook niet echt wat er plezant is aan bier gooien... Meestal ook nog pintjes van 2,5€ per centiliter of zo... En dan achteraf komen klagen en zagen dat ze geen geld hebben...

Pfffffffff, nen echte vent drinkt zijn pint leeg. Zij die er mee gooien doen dat waarschijnlijk omdat ze al zat zijn na het ruiken van een proper bierkaartje... :roll:

(voila, de tiener in mij heeft gesproken :supercool:)

Kim Wilson
26 augustus 2010, 14:15
we weten toch allemaal dat het publiek wat doorgaans op Normaal afkomt, niet de hoogst ontwikkelde bevolkingsgroep is, toch?
Ze lopen er zeker tussen, ja. En ik snap dat ook niet zo goed. Net als het elkaar de t-shirts van het lijf scheuren. Het hoort er blijkbaar bij, maar dat hoeft van mij ook echt niet. Maar ook dat is maar een klein clubje fanatiekelingen die het gebied vlak voor het podium onveilig maakt. Elkaar in het overige publiek douwen, arm in arm van voor naar achter rossen, dat soort acties.

Stelletje lage voorhoofden, dat zijn het.

EuroCinema
26 augustus 2010, 14:26
Mja, het is hoe bepaalde mensen met elkaar omgaan: kutstreken uithalen die alleen maar vervelend zijn, maar druk uitoefenen op het "slachtoffer" om te lachen alsof het leuk is. Ik denk dat je behoorlijk wat frustratie in je moet hebben om dat te doen. Dat geldt ook voor mensen die de do's en don'ts van de pit niet (willen) begrijpen.

Overigens zijn bierverkopers die met hun stomme rugzak-machine dwars door het publiek heen rammen NOG irritanter dan biergooiers. Heb serieus weleens ruzie gehad met zo'n Lulletje Bijbaan. Hallo organisatie, ik heb 75 euro betaald om hier te staan, plus parkeren, plus garderobe, mag ik dan naar de muziek luisteren zonder omver geduwd te worden omdat jullie NOG meer aan me willen verdienen?

Nielsje
26 augustus 2010, 14:26
Net als het elkaar de t-shirts van het lijf scheuren. Het hoort er blijkbaar bij, maar dat hoeft van mij ook echt niet. Maar ook dat is maar een klein clubje fanatiekelingen die het gebied vlak voor het podium onveilig maakt. Elkaar in het overige publiek douwen, arm in arm van voor naar achter rossen, dat soort acties.

Oh ja, dat was ik gewoon vergeten! Op m'n 17e een keer bij Normaal geweest, toen ben ook inderdaad m'n shirt 'kwijtgeraakt'. Wat een grap...
Daarna nog wel een paar keer bij Jovink geweest. Dat ging gelukkig beter (ik had nog steeds een shirt aan), maar alsnog ging ik zwemmend in het bier naar huis.

Wiellem
26 augustus 2010, 14:28
Toeschouwer die bier gooit bij ACDC concert, vind de reactie van Angus wel grappig :)

http://www.youtube.com/watch?v=uX832ujedmg

HaroldA
26 augustus 2010, 14:29
Overigens zijn bierverkopers die met hun stomme rugzak-machine dwars door het publiek heen rammen NOG irritanter dan biergooiers. Heb serieus weleens ruzie gehad met zo'n Lulletje Bijbaan. Hallo organisatie, ik heb 75 euro betaald om hier te staan, plus parkeren, plus garderobe, mag ik dan naar de muziek luisteren zonder omver geduwd te worden omdat jullie NOG meer aan me willen verdienen?

Ik ben altijd blij om zo'n knulletje te zien als ik dorst heb. Vorig jaar op de Zwarte Cross kon je kiezen: 5 minuten lopen + 30 minuten in de rij staan voor een pilsje of wachten tot er zo'n gevlagde malloot voorbij kwam.

Rutger
26 augustus 2010, 14:44
Een of ander fout feestbandje had (bestaat niet meer) een liedje over pannekoeken waarbij de voltallige band ieder een stapel koude pannekoeken het publiek insmeet.

Kon r wel om lachen want ik stond buiten schootsveld :D

HaroldA
26 augustus 2010, 14:57
Een of ander fout feestbandje had (bestaat niet meer) een liedje over pannekoeken waarbij de voltallige band ieder een stapel koude pannekoeken het publiek insmeet.

Goh, wat leuk. :makeup:

Zo heeft mijn pedalboard laatst een keer vlakbij een rookmachine gestaan die waarschijnlijk niet heet genoeg werd en dus rookvloeistof uitsputterde. Tjsa, dan moet je je pedalen gaan poetsen. Ik kan me ergere dingen voorstellen!

EPM90
26 augustus 2010, 15:16
Een of ander fout feestbandje had (bestaat niet meer) een liedje over pannekoeken waarbij de voltallige band ieder een stapel koude pannekoeken het publiek insmeet.

Kon r wel om lachen want ik stond buiten schootsveld :D

Dat is ook wel humor :D

Maar hebben jullie nooit dat als je naar een kermis gaat dat daar ook met liters bier wordt gegooid? Of kom ik nu uit zo boeren omgeving waar dat normaal is :soinnocent:

hoofd
26 augustus 2010, 15:17
Christus, wat een stel bejaarden hier... Bij sommige concerten hoort 't er gewoon bij, bier smijten. Dat weet je van tevoren. En in de pit kan er soms wel wat kleding stuk gaan, ik trek dan gewoon ouwe zooi aan waarvan het niet uitmaakt als 't scheurt. Plus dat je dan een mooi excuus hebt om een mooi tourshirtje te kopen, want je gaat niet in je blote bast naar huis fietsen. Ik heb ook zat bands gezien die zelf de show beginnen met het betere smijtwerk en waarvan de zanger binnen no-time in de pit staat te schreeuwen z'n shirt verliest. Dat zijn de betere optredens, dat gaat gewoon zoals het hoort.

Ik kan er nog steeds wel 's van genieten, lekker avondje op elkaar inbeuken en bier smijten.

Kim Wilson
26 augustus 2010, 15:28
Een of ander fout feestbandje had (bestaat niet meer) een liedje over pannekoeken waarbij de voltallige band ieder een stapel koude pannekoeken het publiek insmeet.

Kon r wel om lachen want ik stond buiten schootsveld :D
De WC Experience zeker?


Waarom weet ik dit soort dingen eigenlijk? :dontgeti:

McVenco
26 augustus 2010, 15:36
De WC Experience zeker?

Waarom weet ik dit soort dingen eigenlijk? :dontgeti:

Ik zat er ook al aan te denken, maar volgens mij bestaan die gewoon nog.
Pannekoek, pannekoek, pannekoek in je onderbroek.... :cheerup:


En maak je niet druk, er kunnen slechtere dingen zijn om te onthouden, WC Experience is gewoon grappig :)

Rutger
26 augustus 2010, 15:53
Nee, het was Zundap, een Rotterdams bandje. De band stond in korfbaltenue op het podium en de zanger in scheidrechtersuniform (met fluitje). Echt een stel malloten bij mekaar maar wel lekker spelen :ok:

Arvoitus
27 augustus 2010, 02:32
Christus, wat een stel bejaarden hier... Bij sommige concerten hoort 't er gewoon bij, bier smijten. Dat weet je van tevoren. En in de pit kan er soms wel wat kleding stuk gaan, ik trek dan gewoon ouwe zooi aan waarvan het niet uitmaakt als 't scheurt. Plus dat je dan een mooi excuus hebt om een mooi tourshirtje te kopen, want je gaat niet in je blote bast naar huis fietsen. Ik heb ook zat bands gezien die zelf de show beginnen met het betere smijtwerk en waarvan de zanger binnen no-time in de pit staat te schreeuwen z'n shirt verliest. Dat zijn de betere optredens, dat gaat gewoon zoals het hoort.

Ik kan er nog steeds wel 's van genieten, lekker avondje op elkaar inbeuken en bier smijten.
Ach flikker toch op. Negen van de tien biergooiers in het publiek zijn ladderzat en hebben geen idee meer wat ze aan het doen zijn. Ik ben een keer naar een arts gemoeten om mijn hoofd te laten lijmen/hecten en ontsmetten omdat een of andere gek het nodig vond om een bierglas recht op me kop te smijten.
Dat zijn dezelfde malloten die met bierflessen/sigaretten op ooghoogte gaan zwaaien in een pit.

Als ik in een pit ga dan weet ik dat een vuist in mijn gezicht kan krijgen en er iets kapot gaan, dat risico neem ik. Vindt ik met biergooien toch weer anders.

Als ik in het publiek sta maakt het mij niks uit als ik af en toe wat bier over mijn kleding heen krijg maar het is gewoon totaal respectloos dat mensen zoiets doen. Bij een eindexamen concert van de rock academie gooien ze toch ook niet met bier, dus ik snap niet dat het bij een gemiddeld rock/metal concert opeens normaal en geaccepteerd is.

En dan als artiest/technicus is het nog erger. Je staat vaak met een paar duizend euro aan apparatuur op het podium en als er dan zo'n zatlap opeens bier over je spullen heen gooit dan ben je echt zo blij "omdat het bij een goede show hoort".
1. Je apparatuur loopt schade op.
2. De eikel die het bier heeft gegooid staat ergens in het publiek te lachen en jij weet niet wie het is.
3. Als je een beetje pech hebt dan kan de show ook meteen gestopt worden omdat je apparatuur niet meer werkt.

Daarnaast, ik had het eigenlijk over biergooiers als je zelf aan het optreden bent en hoe je dan reageert.
Als voorbeeld had ik ook die zanger genomen die twee bierglazen 1 meter naast zijn hoofd gesmeten kreeg toen ie 10 seconden aan het praten was.

Kim Wilson
27 augustus 2010, 09:31
Als voorbeeld had ik ook die zanger genomen die twee bierglazen 1 meter naast zijn hoofd gesmeten kreeg toen ie 10 seconden aan het praten was.
Misschien had ie ze wel verdiend...

HaroldA
27 augustus 2010, 11:03
Bij een eindexamen concert van de rock academie gooien ze toch ook niet met bier, dus ik snap niet dat het bij een gemiddeld rock/metal concert opeens normaal en geaccepteerd is.

Krijg je daar geen les in op de Rock Academie? :chicken:

Maar het is inderdaad vreemd dat bij afstudeerprojecten van een school niet met bier gegooid wordt. :???:

Baker
27 augustus 2010, 11:51
Bij een eindexamen concert van de rock academie gooien ze toch ook niet met bier, dus ik snap niet dat het bij een gemiddeld rock/metal concert opeens normaal en geaccepteerd is.

Een eindexamen van de rock academie is ook echt een afspiegeling van een normaal en gemiddeld metal concert :seriousf:


Jongens, als ze het bij Normaal of Mooi Wark lachen vinden met bier te gooien, laat ze. Mij zie je er niet (meer).

soup
27 augustus 2010, 12:12
Zegt ook al genoeg over wat voor mensen naar zo'n metal concert gaan. ;) ;) ;)

HaroldA
27 augustus 2010, 12:18
Zegt ook al genoeg over wat voor mensen naar zo'n metal concert gaan. ;) ;) ;)

Dat dat niet van die wijven zijn die over ieder druppeltje bier lopen te zeiken?

EuroCinema
27 augustus 2010, 13:05
Volgens mij doet niemand hier er moeilijk over dat bij Normaal bier de lucht in gaat, of als bij een metal concert een flinke pit ontstaat. Het probleem zijn de zielepieten die zoiets als een vrijbrief zien om hun frustratie eens lekker geniepig te botvieren.

soup
27 augustus 2010, 13:09
Dat dat niet van die wijven zijn die over ieder druppeltje bier lopen te zeiken?
Als ik daar in mijn kek vestje wat cool sta te wezen heb ik er inderdaad geen behoefte aan om daar bier op te krijgen. LOL


nee maar serieus, ik ga niet naar zulke concerten dat is mijn ding niet en ik hou inderdaad van rustigere muziek en bij zulke concerten komt dat niet of alleszins amper voor.

Kim Wilson
27 augustus 2010, 14:15
Een eindexamen van de rock academie is ook echt een afspiegeling van een normaal en gemiddeld metal concert :seriousf:


Jongens, als ze het bij Normaal of Mooi Wark lachen vinden met bier te gooien, laat ze. Mij zie je er niet (meer).
Ik ga er nog altijd met plezier heen. Ik laat me niet wegjagen door wat rondvliegende bierdruppels. En het is ook een kwestie van strategisch gaan staan. Bij de bar, achterin de zaal of vlak vooraan het podium zijn de beste plekken om droog te blijven. En het hoort er een beetje bij, ik hou er vooraf al rekening mee.

smullie
27 augustus 2010, 14:28
Ik hou er ook rekening mee en pas mijn kleding wel wat aan. En ik blijf wel naar zulke concerten gaan, maar daarom moet ik het nog niet fijn vinden om bier over me heen te krijgen...

Misschien dat het trukje van mijn leraar godsdienst van in de middelbare school (hier wel) werkt: "Jij zit met je bier te knoeien terwijl er zoveel Ethiopiërtjes zijn die aan het opdrogen zijn in Ethiopië!! Je zou je moeten schamen!!" :makeup:
(het ging toen welliswaar niet over bier, maar een appel die ik maar half opgegeten had en in de vuilbak wou werpen...)

Harry
27 augustus 2010, 14:29
ik ben ooit ook wel eens bij een Normaalconcert geweest, en we hielden ons afzijdig van het feestgeweld door naast het mengpaneel te gaan staan. We werden ook keurig met rust gelaten, onze buurman van destijds leek het wel gezellig om er tussen te gaan staan en die werd wel compleet uitgekleed. Hij vond het prachtig trouwens.
Nadeel was wel dat je gaandeweg de avond wel steeds meer tussen iets te dikke halfnaakte boerenzonen (het was in Maurik) verpoosde.

Wiellem
27 augustus 2010, 15:52
Christus, wat een stel bejaarden hier... Bij sommige concerten hoort 't er gewoon bij, bier smijten. Dat weet je van tevoren. En in de pit kan er soms wel wat kleding stuk gaan, ik trek dan gewoon ouwe zooi aan waarvan het niet uitmaakt als 't scheurt. Plus dat je dan een mooi excuus hebt om een mooi tourshirtje te kopen, want je gaat niet in je blote bast naar huis fietsen. Ik heb ook zat bands gezien die zelf de show beginnen met het betere smijtwerk en waarvan de zanger binnen no-time in de pit staat te schreeuwen z'n shirt verliest. Dat zijn de betere optredens, dat gaat gewoon zoals het hoort.

Ik kan er nog steeds wel 's van genieten, lekker avondje op elkaar inbeuken en bier smijten.

Niks aan toe te voegen :ok:

The Bertman
27 augustus 2010, 17:40
Kan iemand zich Gwar nog herinneren? Daar wed niet met bier gesmeten... :D

MusicXtra
27 augustus 2010, 18:00
Kan wel melden dat ik, wanneer mensen met bier gaan gooien, direct de deksel over mijn mengtafel leg. Hopen voor het publiek dat de mix niet teveel bijgeregeld hoeft te worden want dat gaat vanaf dat moment niet meer. Niet alleen vanwege die deksel maar vooral omdat ik een veilig heenkomen zoek.

Arvoitus
27 augustus 2010, 20:49
Kan wel melden dat ik, wanneer mensen met bier gaan gooien, direct de deksel over mijn mengtafel leg. Hopen voor het publiek dat de mix niet teveel bijgeregeld hoeft te worden want dat gaat vanaf dat moment niet meer. Niet alleen vanwege die deksel maar vooral omdat ik een veilig heenkomen zoek.
Hehe, volgensmij had Purple een keer een XL8 terug gekregen die een glas bier had opgevangen bij Jan Smit. De XL8 werkte nog wel gelukkig, anders had de organisator een heel groot probleem en kunnen zwaaien naar zijn winst.

jannest
27 augustus 2010, 22:36
http://www.youtube.com/watch?v=RlL5X8toXmw

zo rond de 2 min

gouwe ouwe zeg maar

stagedive feet first

Little Tweetie
19 februari 2011, 15:18
Heel wat bier zien vliegen tijdens de Zingende Fresiajaren, ook wel voltreffers op de gitaar gehad. Gewoon doorgaan en doen of er niks aan de hand is. Onze zanger (de originele ZF zangert) ging een keer midden in de zaal op een flightcase staan en riep 'kom maar kom maar', dat eindigde in een zeik, ik bedoel biernat pak. Maar redde waarschijnlijk wel de apparatuur die avond.

Helaas ook een keer meegemaakt dat iemand uit het publiek naar voren kwam en onze voorovergebogen zanger een vuistslag in zijn gezicht verkocht. Hij vond onze verbouwde Hazes kraker blijkbaar niet leuk. Maar ook toen: gewoon doorgaan, niet op gereageerd.

Andere, wel leuke dingen:
- vanuit het publiek een compleet huiskamerorgel op het podium gegooid;
- podiumplaten die opeens omhoog komen en daar komen zowaar twee fans vanonder vandaan;
- gasten die met klompen op het podium 'met de maat' meerammen, probeer daar maar eens goed op te blijven spelen;
- dranghekken die ergens midden in de zaal eindigden ('dat ging maar net goed jongens' - zaaaleigenaar)
- na afloop schoenafdrukken op het plafond van de zaal
- een drummer die achterover van het podium valt
- een bassist die, er vanuitgaande dat er een soort van catwalk was, tijdens de toegift voor van het podium stapt en in een groot zwart gat verdwijnt (publiek maar denken dat het bij de show hoort)

maar nu wordt het spinal tap... bier gooien is niet zo heel schokkend. Gewoon goed poetsen na een optreden en op bepaalde lokaties zoals Zwarte Cross zorgen voor extra bescherming voor monitors/pedaaltjes/mengtafel etc.

Bijl
19 februari 2011, 22:30
Leuk om al die verhalen te lezen :seriousf:

Ik heb eens meegemaakt dat iemand een glas bier expres over mijn pedalboard gegoten heeft, gelukkig geen schade. En ik heb de dader niet kunnen vinden. Gelukkig maar, want als dat gebeurt wordt het me rood voor de ogen.

Waar ik echt een takkehekel aan heb is mensen die mijn buizenversterker (met koelopening boven) gebruiken als parkeerplaats voor een glas bier o.i.d.

Gewoon biergooien vind ik niet zo erg, wel lachen zelfs zolang het niet gaat om het uiten van negatieve/agressieve emoties.

Het gekste wat ik live heb meegemaakt is crowdsurfen in een kroeg waar maar 40 man publiek in past. De eigenaar wilde nog schade op ons verhalen omdat er een afdruk van iemand z'n kont in de grille van een monitorspeaker zat, hahaha

macwilliams
19 februari 2011, 23:58
Ik zou nooit met m'n bier gooien





Wel met dat van een ander, met die ander het liefst er nog aan vast.

Henri H
20 februari 2011, 00:32
..... Vorig jaar op de Zwarte Cross kon je kiezen: 5 minuten lopen + 30 minuten in de rij staan voor een pilsje .....Één v.d grootste redenen dat je mij niet meer zult zien bij een groot optreden/festival, heb het echt gehad daarmee. :stop:


Ik zou nooit met m'n bier gooien
....
Wel met dat van een ander, met die ander het liefst er nog aan vast.:seriousf:

TimS
20 februari 2011, 00:38
Waar ik echt een takkehekel aan heb is mensen die mijn buizenversterker (met koelopening boven) gebruiken als parkeerplaats voor een glas bier o.i.d.
Hier blijf ik me ook altijd over verbazen... Meestal zetten ze hun bier op het rand van het podium, maar als daar geen ruimte is zetten ze het gewoon achter je pedalenboard, voor je voeten.

Ik probeer nu alles zo veel mogelijk waterdicht te maken met ducktape, bijv alle opening op mn midicontroller. Meestal zit er aan het einde van de avond alsnog bier op je snoeren, maar dat krijg je er wel van af.

EuroCinema
20 februari 2011, 14:57
Ik verbaas me wel eens over die complete obsessie met bier bij concertgaand publiek. Sommigen zijn de hele avond bezig om met moeilijke gezichten bier door het publiek te sjouwen en kunnen tussendoor nauwelijks meedeinen omdat ze hun twee volgende al beet hebben. Ik ben ook geen geheelonthouder, maar ik kan nog wel een paar nummers zonder gelukkig. Verder zijn wij als bandje heel lief en bescheiden naar het publiek, maar het podium of de versterking als tafel laten gebruiken doen we niet. Niet voor bier en niet voor jassen van mensen die de garderobe niet vertrouwen, damestasjes etc. Ik heb zelfs weleens ouders hun kinderen op de rand van het podium zien zetten!

Mitch
20 februari 2011, 15:15
Weinig last van gehad gelukkig, maar des te meer de mensen die zoals EuroC al aanhaalt, het podium als verlengde van de bar of garderobe zien. Ik stond nogal eens aan de zijkant van het podium. Had je al niet veel beenruimte en als er dan glazenwijn en bier achter je worden gezet, pfff....of pal naast het pedalboard inderdaad, ook zo fijn. Ik had laatste keer ook één die zo lui was om half met zijn reet op het podium te gaan staan/zitten, was daar net hoog genoeg voor. Toen toch maar even een paar keer extra staan swingen om 'm met een welgemikte trap het podium af te bonjouren :D

showband
20 februari 2011, 23:05
Het komt bij festivals nog wel eens voor dat er tasjes op de rand komen. Meestal hoef je maar een keer "per ongeluk" en glas pils om te lopen en de dame die haar drijfnatte tas terug pakt is afschrikwekkend genoeg. Zodat de rest het niet doet. hahaha.

Oranjeaap
21 februari 2011, 00:22
Mooie verhalen hier :rockon:
Iemand had een keer een glas bier en een glas ijsthee op de grote speakers naast mij gezet. De speakers kwamen boven mijn hoofd uit en daar stond het dus boven op. Het was tussen 2 sets door.
Wie het nu in zijn hoofd haalt om dat nou daar neer te zetten weet ik ook niet, maar bij het eerste akkoord dat ik speelde donderde alles dus van de speaker af boem op mijn hoofd. Geen hoofdpijn gelukkig maar wel alles zeik en zeik nat.
Bier + ijsthee = plak plak
Gevolg: gitaar plakte zo erg dat ik geen solo meer kon spelen :soinnocent:

E-J
21 februari 2011, 00:40
Ook dodelijk: optreden in een stampvolle en benauwde kroeg zonder podium. En je staat ook nog eens naast een lange bar... al blues spelend voor dronken publiek. Hoogtepunt van de avond: zatlap besteld een dienblad vol bier, doet een stap naar achteren, trapt op mijn pedalboard (en knalt daarbij de kabel uit mijn tuner), struikelt en de hele inhoud van het dienblad dondert zo precies op mijn plek op de grond. Was de rest van het optreden lekker zompen in die derrie. Was afgezien van dat akkefietje wel een geslaagde avond :)

barno
21 februari 2011, 01:16
toen ik nog rookte op het podium (not done, doe ik nu ook niet meer) heb ik es per ongeluk (echt) een brandende peuk in een sacoche (handtas zeggen jullie denk ik) gemikt, die voor het podium op de grond stond. De eigenares had het niet eens gezien dus ben toen al solerend in haar oor gaan roepen dat ze de zaak even moest checken ... :)

biergooiers heb ik nog nooit meegemaakt, wel een podium vol met bloedplekken nadat we es moesten spelen na een of andere freak show...

ThaBluesBreaker
21 februari 2011, 01:59
Ik ben nog maar een jonkie en heb dit dus nog nooit mee gemaakt, maar ik zou het niet fijn vinden als mijn gear onder bier komt te zitten, paar druppels zal me een zorg zijn. Maar als er echt volle glazen overheen regenen ....:stop:

Als pedalen nou waterdicht zijn dan gooien ze maar raak :')

EuroCinema
21 februari 2011, 14:48
Ook dodelijk: optreden in een stampvolle en benauwde kroeg zonder podium. En je staat ook nog eens naast een lange bar... al blues spelend voor dronken publiek.

Oh ja man, dronken bluespubliek is me wat. Een groot feest, maar de stemming kan ook zó omslaan. Ik heb echt weleens halverwege een nummer razendsnel mijn spullen gepakt en ben zonder om te kijken naar mijn auto gelopen en naar huis gereden. 1 grote matpartij waarbij de betonnen bloembakken en houten tussenwandjes door de lucht vlogen. :chicken: Sowieso wel vaker knokpartijen gezien vanaf het podium, o.a. een dronken psychopaat die echt bewust op zoek naar ruzie en vervolgens door de potige barkeeper hardhandig naar buiten werd gegooid. Toen we 1,5 uur later hadden afgebouwd en gingen inladen, lag-ie er nog in een plasje bloed (er was iemand bij die 'm hielp hoor). Scary shit.

pimmetje
21 februari 2011, 15:11
Met bluespubliek eigenlijk weinig last gehad.
Gelukkig ook nooit bier 't podium opgegooid gekregen. Wel een keer wat druppels toen we achter kippengaas speelden, maar toen we vóór het optreden dat kippengaas zagen hangen met een glas-opvangbak aan de onderkant, was wel duidelijk dat dat er een beetje inzat :D.
Gelukkig ook genoeg ruimte achter dat gaas, zodat we niet constant in een druppelregen stonden.

Bier voor de band wordt vaak netjes aan de zijkant van 't podium geplaatst (idd niet op de versterker), zodat we 't zelf verder kunnen vervoeren naar het einddoel.

Wij hebben eerder last van de duidelijk niet zo blues-locaties. Bij de opening van het strandseizoen bijvoorbeeld mensen die hun stink-kinderen niet een béétje bij de spullen vandaan houden.

peter_heijnen
21 februari 2011, 15:30
Voorprogramma Normaal, haha, ik was de enige die wist wat er zou gaan gebeuren en vooral ook de enige die verschoond is gebleven. We hadden twee achtergrondzangeressen die 100% mikpunt waren en helemaal aan de andere kant stonden.

Over mikpunt gesproken, bij die zangeressen stond Mik Heine de andere gitarist. Die heb ik die avond alleen maar met een doekje over zijn spullen aan de haal gezien. Niemand van ons, ook de zangeressen waarbij het bier rijkelijk in de decolettees gutste, had het willen missen.

Little Tweetie
21 februari 2011, 15:34
...Sowieso wel vaker knokpartijen gezien vanaf het podium,...

Ja, dan zie je opeens zo'n kluwen mensen die van links naar rechts door het publiek knalt.

Maar je weet wat Frank Zappa in Berlijn deed met zijn The Mothers of Invention toen het publiek op het podium dreigde te komen hè. Liet de band bijna tien minuten één 'ugly chord' spelen en het werkte ook nog. Fragment staat nog op één van zijn cd's.

EuroCinema
21 februari 2011, 16:11
Wij hebben eerder last van de duidelijk niet zo blues-locaties. Bij de opening van het strandseizoen bijvoorbeeld mensen die hun stink-kinderen niet een béétje bij de spullen vandaan houden.

Sowieso een onderwerp op zich waard, strandtenten... zie je spullen maar heel te houden met al dat zand, parkeren om uit te laden is bijna onmogelijk, de hele band plus lichtinstallatie en P.A. mogen over 1 Blokker verlengsnoer dat met plakband gerepareerd is en midden over de dansvloer loopt. Als de bassist hard aanslaat dimmen de lichten. Ik heb bij zulke tenten zulke gevaarlijke dingen maar nét goed zien gaan, ook inderdaad met kinderen. :stop: Hoe gezellig de sfeer ook kan zijn, hier moet je als band echt kritisch over nadenken of zelf ter plekke kijken voordat je ja zegt.

buescher1964
21 februari 2011, 22:45
Ik moet als ik dit topic lees denken aan een optreden van Claw Boys Claw, lang geleden ('86 geloof ik) op Pinkpop. Zanger Peter te Bos krijgt een of ander vaag platgetrapt broodje naar zich toegeworpen. Onder het zingen raapt 'ie het op en begint er smakelijk van te eten...

Bierwerpen vind ik asociaal en bovendien is bier te lekker om zomaar weg te gooien. Heel stiekem verdenk ik soms enkele werpers van het feit dat ze niet zoveel kunnen hebben qua alcohol en er dan maar simpelweg mee gaan gooien.. Doet me denken aan pubertjes die moeite hebben met een halve liter en dan maar alvorens het blikje te openen even olijk er mee gaan schudden...Ik vind het sukkels.

EuroCinema
22 februari 2011, 11:01
Maar je weet wat Frank Zappa in Berlijn deed met zijn The Mothers of Invention toen het publiek op het podium dreigde te komen hè. Liet de band bijna tien minuten één 'ugly chord' spelen en het werkte ook nog. Fragment staat nog op één van zijn cd's.

Haha dat is wel BRILJANT!

A-20V
19 juni 2012, 17:15
Strapping Young Lad op Waldrock (jaartal kan ik even niet opkomen), gooit iemand een pot bier naar devin en mist op een haar na waarop devin zeer droog en weinig onder de indruk reageert met een "you missed sucker!"

En 2 jaar gelden op de eindhoven metal meeting was het weer raak toen iemand een vol pot bier lanceerde in de richting van de zanger van exodus.
Hij miste natuurlijk en de frontman's reactie was "next time at least throw an empty cup!" ,a waste of beer.
Ik hoop dat hij weg was toen the wall of death werd ingezet want als ik hem was zou ik daar dan niet willen staan ;)

In 1996 heb ik een keer gezien dat iemand op een klein festival tijdens een gig van dead head of de band inner fear een beker pils op het podium gooide en dat er toen een paar stoppen uit vlogen dat kan natuurlijk ook gebeuren, het was een festival met max 200 personen dus die gast stond meteen vol in de picture en heeft zich verder gedeist gehouden.
Na een half uur kon de show weer verder.

lindstrom
19 juni 2012, 17:35
Bierwerpen vind ik asociaal en bovendien is bier te lekker om zomaar weg te gooien. Heel stiekem verdenk ik soms enkele werpers van het feit dat ze niet zoveel kunnen hebben qua alcohol en er dan maar simpelweg mee gaan gooien.. Doet me denken aan pubertjes die moeite hebben met een halve liter en dan maar alvorens het blikje te openen even olijk er mee gaan schudden...Ik vind het sukkels.

Bovendien ook een erg dure hobby dat biergooien.. als je ziet wat een biertje tegenwoordig kost.