PDA

View Full Version : tremolo arm strat



keithfan
24 augustus 2010, 19:32
hallo allemaal
ik speel op een fender american standard stratocaster. ik begin mezelf de laatste tijd steeds meer te interesseren in de muziek die jeff beck maakt. en ik begin steeds meer in zijn stijl te spelen. ik heb alleen een probleem met de tremolo arm. ik kan m niet zo draaien dat die vast blijft steeds in de lengte van de hals, zoals jeff beck m ook heeft staan. dus met t spelen hangt die gewoon en als ik m vas draai kan dat alleen die de andere kant uisteekt. wie weet hoe ik de tremolo arm zo kan krijgen zoals ik wil?

alvast bedankt

Plant
24 augustus 2010, 19:53
Heb weleens gelezen dat mensen eerst een veertje in het blok steken voordat ze de arm erin draaien. Dat veertje druk dan tegen de arm houd deze in positie.

Eko
24 augustus 2010, 20:09
Of je doet er een beetje tape omheen voor het indraaien.

keithfan
24 augustus 2010, 21:36
ok alvast hartelijk bedankt ik ga t proberen;)

pasqual
24 augustus 2010, 21:38
de methode van Plant is inderdaad een goeie. tape zou ik niet doen, beter is teflon-tape ( die witte tape die je gebruikt om gasleidingen de schroefdraad mee in te tapen ). maar dit is een tijdelijke oplossing. je kan ook net als mij er een wilkinson tremelo inzetten met een arm die je er in klikt. die blijft mooi staan waar je 'm wilt hebben. en het zijn stabiele tremelo's voor weinig geld.

groeten Pasqual.

keithfan
25 augustus 2010, 11:37
moet ik gewoon een veertje van een pen ofzo erin doen. en krijg ik die er ook wel uit:P
dankje

Plant
25 augustus 2010, 18:44
Google eens op "Fender tremolo arm spring" of "tremolo bar spring". Het is gewoon een standaard produkt.

Dan kom je vanzelf deze veertjes tegen + webshops die ze verkopen. Het lijkt me dat je ze dan ook gewoon kunt kopen bij een beetje goede gitaarwinkel.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/9/2/6/370926.jpg

Luigi
25 augustus 2010, 21:08
Google eens op "Fender tremolo arm spring" of "tremolo bar spring". Het is gewoon een standaard produkt.

Dan kom je vanzelf deze veertjes tegen + webshops die ze verkopen. Het lijkt me dat je ze dan ook gewoon kunt kopen bij een beetje goede gitaarwinkel.



Sterker nog; zo'n veertje zit standaard in elke nieuwe Fender Strat. Onder dat stickertje..:sssh:

guitarkid
26 augustus 2010, 07:03
Ik heb sinds een week zo'n veertje in mijn main Strat. Ik weet ook pas sinds een tijdje dat er van die veertjes zijn (en dat na bijna 40 jaar spelen... ;))
Het is in veel gevallen handig, maar ik moet er wel heel erg aan wennen, omdat ik vaak van mijn volumepot gebruik maak en de arm daar net voorlangs loopt in de de stand waarop ik die gebruik.
Ik zou zeker geen veer uit een balpen gebruiken, want die krijg je er soms niet uit en als het niet bevalt...:(
Er is wel een draadje hierover op het forum met ervaringen op dit gebied.

Gr. C.

keithfan
26 augustus 2010, 12:18
Sterker nog; zo'n veertje zit standaard in elke nieuwe Fender Strat. Onder dat stickertje..:sssh:

en ik heb mijn strat een hal;fjaar geleden gekocht:P fud fir moet erbij zitten:P?

Nielsje
26 augustus 2010, 12:41
en ik heb mijn strat een hal;fjaar geleden gekocht:P fud fir moet erbij zitten:P?

Wat voor iets?!

guitarkid
26 augustus 2010, 12:49
en ik heb mijn strat een hal;fjaar geleden gekocht:P fud fir moet erbij zitten:P?

't Is alleen zo jammer dat het er bijna nooit meer in zit. Of het stickertje is weg (en dus het veertje) of de gitaar is getest in de winkel met tremolo en het veertje is toen ook verdwenen. En volgens mij weten lang niet alle verkopers dat er zo'n ding onder dat stickertje zit.... Ze moeten er gewoon een hele berg van op voorraad hebben!


Wat voor iets?!

Een Fud Fir! Da's de Latijnse naam voor zo'n veertje! Dat je dat niet weet! ;)

Gr. C.

Nielsje
26 augustus 2010, 13:38
Ah, dank!
Ik wist wel dat ik spijt van zou krijgen toen ik Grieks en Latijn liet vallen..

keithfan
26 augustus 2010, 13:40
sorry:P ik bedoel dus die moet erbij zitten. ik kan er nergens meer wat van vinden> onder welke stickertje dan:P

Nielsje
26 augustus 2010, 13:44
Onder het fud fir fickertje :D

Kingfisher
26 augustus 2010, 15:00
Dat veertje zit er standaard in, en er staat in de handleiding van een strat dat als je de trem arm er uit haalt, moet opletten dat het veertje er niet uit springt. Helaas lees je dat dus maar enkele weken (jaren, in mijn geval) na de aanschaf van je gitaar.

Strat zit in koffer, dus zonder trem arm, winkelbezoeker neemt strat uit koffer en draait de gitaar om, ping, weg veertje.

Comfortably Daniel
26 augustus 2010, 15:13
De standaard fud fir's zijn mijns inziens inderdaad de beste optie.
Gebruik zeker geen fud fir uit een balpen, aangezien het kan gebeuren dat ie zich tussen de schroefdraad van de arm en het trem-blok in kan wringen....= dus niet goed ;-)

keithfan
26 augustus 2010, 16:40
wel leuk dat dat ding voortaan zo'n naam heeft.

humbucker
26 augustus 2010, 17:30
Ik ben mijn veertje ook kwijt. Ben al bij 3 zaken geweest, maar geen enkele heeft ze en ze waren ook niet te bestellen werd mij verteld omdat Fender ze niet apart levert. Naast dat de tremeloarm niet blijft staan waar ik wil zit er ook redelijk wat speling op de arm zelf. Als in zijnde 'bewegen van links naar rechts in het schroefgat', iets wat ik zelf bijzonder vreemd vind want hij zit er vast in gedraaid. Nog iemand die dat ook heeft?

fuchs
26 augustus 2010, 17:37
Ziehier:

http://www.thomann.de/nl/fender_tremolo_arm_feder.htm

guitarkid
26 augustus 2010, 18:12
wel leuk dat dat ding voortaan zo'n naam heeft.

En in het Latijn nog wel... :)

@humbucker: die speling heb ik ook bij al mijn Strats en dat hoor je ook.
Ik heb dus nu overal fudfir's in gedaan...! Yo!!!!
Inderdaad besteld bij Thomann. Daar noemen ze ze trouwens heel anders... Gek..... ;)
Ze gaan wel per 12, maar altijd handig om een paar op reserve te hebben.

Gr. C.

jutter
26 augustus 2010, 18:20
Ik ben mijn veertje ook kwijt. Ben al bij 3 zaken geweest, maar geen enkele heeft ze en ze waren ook niet te bestellen werd mij verteld omdat Fender ze niet apart levert. Naast dat de tremeloarm niet blijft staan waar ik wil zit er ook redelijk wat speling op de arm zelf. Als in zijnde 'bewegen van links naar rechts in het schroefgat', iets wat ik zelf bijzonder vreemd vind want hij zit er vast in gedraaid. Nog iemand die dat ook heeft?

Hier bestel ik ze:

http://www.customworldguitarparts.nl/

Even zoeken. Ik ben zeer goed te spreken over deze firma! Snelle service, correcte afhandeling en daarna krijg je een mailtje over hoe de nieuwe onderdelen je bevalt!

guitarkid
26 augustus 2010, 18:53
Hier bestel ik ze:

http://www.customworldguitarparts.nl/

Even zoeken. Ik ben zeer goed te spreken over deze firma! Snelle service, correcte afhandeling en daarna krijg je een mailtje over hoe de nieuwe onderdelen je bevalt!

Goed adres, ik heb er ook al het één en ander besteld!

Gr. C.

keithfan
26 augustus 2010, 21:45
als ik t zo hoor moet dat een goede site zijn. ik heb ze ook maar besteld. hartelijk bedankt. hopelijk kan ik dankzij die fud fir voortaan mijn tremolo arm zo laten staan als ik t wil;)