PDA

View Full Version : Boss GT-10, Amp control??



Sanders
24 augustus 2010, 00:46
Hallo,

Ik heb al een tijdje niet meer gepost op dit forum, maar zit nu met een vraag waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken.

Ik ga de komende tijd een aantal optredens doen waarbij ik niet over mijn eigen spullen speel, maar over een Orange Combo (2 kanaals volgens mij) en een boss Gt-10 pedaal.
De presets die ik ga gebruiken staan er grotendeels al in. Voor sommige dingen wordt de lead sound uit de Orange gebruikt, de Gt-10 schakelt dan automatisch naar het lead kanaal dmv de "Amp Control" uitgang.
Het pedaal heb ik hier nu thuis, en aangesloten op een Roland Cube 20.
De footswitch uitgang zit in de Amp Control ingang van de Boss.
Als ik een preset intrap waarbij de lead vd versterker wordt ingeschakeld, schakelt hij niet automatisch terug naar clean bij een andere preset.

Kan het zijn dat dit aan mijn Cube ligt, en dat het misschien bij de Orange wel gaat werken?
Het lijkt me sterk, maar ik vraag het toch maar ff voor de zekerheid, voordat ik vanalles ga veranderen..

Alvast dank voor de reacties!

iWishmaster
24 augustus 2010, 10:47
Dat ligt wel aan de cube, maar dat is geen garantie dat het op de Orange wel werkt.

De cube gebruikt een 'latching switch' om te schakelen. Als je deze indrukt stuurt deze een puls, waarbij de cube schakelt. De amp control is echter een 'gewone' aan/uit schakelaar. Hoewel de meeste versterkers met een aan/uit signaal werken, kan de Orange ook een uitzondering zijn: kwestie van testen. Of wellicht staat het in de handleiding of ergens op internet natuurlijk.

Fisherman
10 september 2010, 17:55
Dat ligt wel aan de cube, maar dat is geen garantie dat het op de Orange wel werkt.

De cube gebruikt een 'latching switch' om te schakelen. Als je deze indrukt stuurt deze een puls, waarbij de cube schakelt. De amp control is echter een 'gewone' aan/uit schakelaar. Hoewel de meeste versterkers met een aan/uit signaal werken, kan de Orange ook een uitzondering zijn: kwestie van testen. Of wellicht staat het in de handleiding of ergens op internet natuurlijk.

Ik heb zelf een GT-10 en in die handleiding staat waarschijnlijk hoe je dit kunt oplossen.
Ik heb de aanwijzingen opgevolgd hoe mijn GT-10 via send/return etc.etc. aan te sluiten en daarna moest ik nog ergens een instelling veranderen.
Ga dus even ervoor zitten en pluis de handleiding na.
Succes! :ok: