PDA

View Full Version : Teaser : erg blijde gitaar dag



Hendriks
23 augustus 2010, 22:58
Paar jaar geleden heb ik een AVRI 52 telecaster gehad , door voortdurend gas heb ik die geruilt tegen een 57 RI strat , dit is de enigste actie(op gitaar gebied) waar ik echt spijt van heb gehad.
Dus al een tijdje aan het asen op een 52 RI , meestal werd het mij te duur oid.

Tot afgelopen donderdag , een mooie originele AVRI voor een zeeeer nette (bieden vanaf) prijs , direct een bod gedaan en er ook direct een mailtje achteraan gestuurd , binnen een half uur antwoord dat het ok was, erg eerlijke verkoper , want binnen een uur was er al fors over mijn bod heen geboden , gelijk ook even met de verkoper gebelt en een afspraak voor vanavond gemaakt.
Het gaat dus om een 52 RI in nieuwstaat ,volgens de verkoper ,die hem zelf 4 jaar heeft gehad zou die eind jaren 80 zijn , da kan ik bijna niet geloven , hij is echt in mint conditie , dus morgen de hals er maar eens af.

Afijn een reaser, want morgen komen de foto's , nu te donker.

mikeyaxeman
23 augustus 2010, 23:01
Spannend! :cheerup:

Luke-wannabe
23 augustus 2010, 23:20
Cool! Welke is het? Ik heb ook nog rond gemaild voor een AVRI. Zit er ook op te gassen na de verkoop van mijn versterker.

Hendriks
23 augustus 2010, 23:24
Cool! Welke is het? Ik heb ook nog rond gemaild voor een AVRI. Zit er ook op te gassen na de verkoop van mijn versterker.

Komt uit Utrecht ,heeft maar even op mp gestaan , prachtig vergeelde hals en natuurlijk butterscotch blond.
Morgen eerst maar even wat afstellen en poetsen , er zitten nu ook 0.09 snaren op , dus zal ik de hals ook een tikje rechter zetten,

Goeiemorgen
23 augustus 2010, 23:39
:dontgeti:Hier kan ik dus echt niet tegen een HNGD zonder foto's .


Ben heel benieuwd!

Erik70
24 augustus 2010, 00:04
Doe maar rustig aan met de foto's hoor. Heb hier zelf een butterscotch blonde AVRI tele staan. Net nog even naar gekeken.. HEEERLIJK!!

Ga je veel plezier van hebben !!


... nee, is niet te koop ;-)

macwilliams
24 augustus 2010, 00:38
Snotverdeurie wat enen vreugde ende spanning. :ok:

Hendriks
24 augustus 2010, 08:57
Ok , dan hier wat eerste plaatjes. Mijn baas belde al vanmorgen met allerlei opdrachten , dus vandaag even geen gitaar geknutsel.http://a.imageshack.us/img413/9481/52ri001.jpg

http://a.imageshack.us/img816/1014/52ri002.jpg

http://a.imageshack.us/img832/8840/52ri003.jpg

Later deze week zal ik foto's maken na de poetsbeurt.

losjansen
24 augustus 2010, 09:27
Mooi!!!!!! Gefeliciteerd!

Mad mind
24 augustus 2010, 09:35
JALOERS!!!:mmmm::o

Hendriks
24 augustus 2010, 11:04
Zo , ook nog maar eeven een familie foto.

http://a.imageshack.us/img683/383/52ri004.jpg

geert1976
24 augustus 2010, 11:10
Zo , ook nog maar eeven een familie foto.

http://a.imageshack.us/img683/383/52ri004.jpg

Gefeliciteerd met de 52ri, een van de mooiste Tele's ooit.:lovelove:

En mooi familieplaatje zo:ok:

Hendriks
24 augustus 2010, 11:32
Het is de eenvoudigste tele , maar in mijn ogen ook de mooiste. Alles is basic eraan , tot in detail.

Heb nog geprobeerd die oude Epi dot buiten het plaatje te houden , helaas.

Mad mind
24 augustus 2010, 11:58
Prachtige collectie! Wat is die middelste Tele? Heb je die zelf gemaakt of laten maken? Want ik ken geen enkele solid body tele met 2 Humbuckers.

Hendriks
24 augustus 2010, 12:06
Prachtige collectie! Wat is die middelste Tele? Heb je die zelf gemaakt of laten maken? Want ik ken geen enkele solid body tele met 2 Humbuckers.

Dat is inderdaad een zelfbouw (assemblage) , Allparts bodie met dubbele binding , Allparts nitro gelakte hals en 2 Gibson Burstbuckers.
Geweldige gitaar , ik durf zelfs te beweren dat hij kwalitatief niet onder doet voor de AVRI , door de hum's natuurlijk een heel ander geluid.
Beter plaatje.
http://a.imageshack.us/img29/7084/custom001.jpg

Mad mind
24 augustus 2010, 12:30
Haha, dat is waar, ik heb daar zelfs ooit nog eens een PM voor gestuurd. :p
Ik was het al vergeten. Je moet niet vragen hoe knap ik die vind. Als ik telkens opnieuw verliefd word! :D

jutter
24 augustus 2010, 12:35
Oooh, oooh, oooh, wat mooi!!! Van harte Henk! Echt een juweeltje! Heeft deze ook een 7,25" radius?

Hendriks
24 augustus 2010, 13:23
Oooh, oooh, oooh, wat mooi!!! Van harte Henk! Echt een juweeltje! Heeft deze ook een 7,25" radius?

ja een 7,25 radius , de 52 Hotrod heeft wel een 9.5 . Ik heb hem al wat afgesteld en moet zeggen dat het mij 100% meevalt betreft benden , hij loopt nergens aan , ook geen buzz , dus dat zit wel goed.


Hoe gaat met de Hotrod?

jutter
24 augustus 2010, 13:44
ja een 7,25 radius , de 52 Hotrod heeft wel een 9.5 . Ik heb hem al wat afgesteld en moet zeggen dat het mij 100% meevalt betreft benden , hij loopt nergens aan , ook geen buzz , dus dat zit wel goed.


Hoe gaat met de Hotrod?

Ingeruild op een Fender New American Standard uit 2008 3-tone SB met bijbetaling van de ander. Ik heb al precies dezelfde( die rode) en ook deze bevalt mij super! Dit is meer mijn ding! Heerlijke neck, 22 frets, deltatone, en de sound zit ergens tussen 57/62 en 69 in, moeilijk te omschrijven. En ook deze is praktisch onbespeeld! I'm happy!

Hendriks
24 augustus 2010, 15:01
Ingeruild op een Fender New American Standard uit 2008 3-tone SB met bijbetaling van de ander. Ik heb al precies dezelfde( die rode) en ook deze bevalt mij super! Dit is meer mijn ding! Heerlijke neck, 22 frets, deltatone, en de sound zit ergens tussen 57/62 en 69 in, moeilijk te omschrijven. En ook deze is praktisch onbespeeld! I'm happy!

Gelukkig , komt het allemaal weer goed. Ik vind die strats ook te gek, maar eerst weer even rustig aan;)

spirit
24 augustus 2010, 17:07
Mooooooi, gefeliciteerd. Zo een staat bij mij bovenaan m'n verlanglijstje.

TimoSomers
24 augustus 2010, 17:19
Mooi ding!

Maar wat is die rechtse voor een, tering:mmmm: ?

macwilliams
24 augustus 2010, 17:49
Die ziet er goed uit Henk!
Naar mijn smaak de mooiste van de drie :)

RS-Rik
24 augustus 2010, 18:16
waar staat AVRI precies voor?

Midwolda
24 augustus 2010, 18:25
Ik ben dus helemààl geen Tele-mannetje...
maar als ik dan toch moest kiezen, doe mij dat blondje dan maar!
I like it basic & this is it. :ok:

rpl
24 augustus 2010, 19:08
GeTELEciteerd Hendriks dat is een Tele zoals een Tele moet zijn :supercool:

vulvasonic
24 augustus 2010, 19:54
Wow!
En dan die Allparts erbij, ook al zo gaaf. Gefeliciteerd. Heel veel plezier ermee. :)

Hendriks
24 augustus 2010, 21:24
Mooi ding!

Maar wat is die rechtse voor een, tering:mmmm: ?

Dat is ook een assemblage o.a. Warmoth en Musikraft.

Betere foto:
http://a.imageshack.us/img832/5130/dscn2239c.jpg



De kleur van de 52 krijg ik niet goed op de foto , hij is zoooo mooi vergeelt.

Hendriks
24 augustus 2010, 21:25
waar staat AVRI precies voor?

American Vintage Re-Issue

JeroenSchaaf
24 augustus 2010, 21:27
Weer een mooi gitaartje Hendriks! En te gekke kleur!!

Fisherman
24 augustus 2010, 21:29
Die ziet er goed uit Henk!
Naar mijn smaak de mooiste van de drie :)

Eensch met McWillem.
Knappe Tele, absoluut.

PS Willem, er ligt hier een dvd te vergelen en er beginnen krakelee verschijnselen plaats te vinden :)

Snaar'n Bennie
24 augustus 2010, 23:57
De oertele! Prachtig!! Is gewoon de mooiste Tele die er is. Als je er ooit op uitgekeken raakt, mag je 'm mij wel geven...

Hendriks
25 augustus 2010, 08:38
De oertele! Prachtig!! Is gewoon de mooiste Tele die er is. Als je er ooit op uitgekeken raakt, mag je 'm mij wel geven...

Ik ben er ook erg blij mee , dus dat weggeven zal het niet worden.

guitarkid
25 augustus 2010, 10:21
Wat een klotegitaar, Henk! Direct aan mij verkopen!
Zuidbroek is om de hoek, dus je kunt af en toe wel even op bezoek komen om 'm te zien... ;)

Gr. C.

Riky
25 augustus 2010, 10:31
Super mooie gitaar Hendriks! Echt een beauty!

Hendriks
25 augustus 2010, 10:35
Wat een klotegitaar, Henk! Direct aan mij verkopen!
Zuidbroek is om de hoek, dus je kunt af en toe wel even op bezoek komen om 'm te zien... ;)

Gr. C.

Je mag hem wel eens lenen Coos , heb je ook eens een echte gitaar in handen ;).
Flink balen op het moment , ik heb een flinke polsblessure , deze komt regelmatig terug , kan op dit moment geen gitaar optillen , net nu deze beauty er is.

guitarkid
25 augustus 2010, 11:29
Je mag hem wel eens lenen Coos , heb je ook eens een echte gitaar in handen ;).
Flink balen op het moment , ik heb een flinke polsblessure , deze komt regelmatig terug , kan op dit moment geen gitaar optillen , net nu deze beauty er is.

Hee Henk, da's echt balen, man !! Hoop dat dat goed komt. Sterkte!
Maar euh, een echte gitaar in handen, hoe is dat ??? Ik dacht dat ik er wel een paar had, maar nee dus.... ;)

Gr. C.

JeroenSchaaf
25 augustus 2010, 11:33
Zo zie je maar weer Coos, dan moet je deze wel krijgen van Henk! ;)
:cheerup:

Hendriks
25 augustus 2010, 11:37
Hee Henk, da's echt balen, man !! Hoop dat dat goed komt. Sterkte!
Maar euh, een echte gitaar in handen, hoe is dat ??? Ik dacht dat ik er wel een paar had, maar nee dus.... ;)

Gr. C.

Eigenlijk ben ik gewoon jaloers op jouw collectie , mischien moeten wij eens een middag bijelkaar gaan zitten uitruilen.
Volgens mij heb jij ook een aardige tele, die zou ook aardig in mijn collectie passen.

Hendriks
25 augustus 2010, 11:38
Zo zie je maar weer Coos, dan moet je deze wel krijgen van Henk! ;)
:cheerup:

Ha , breng hem nou maar niet op een idee Jeroen.

JeroenSchaaf
25 augustus 2010, 11:41
Ha , breng hem nou maar niet op een idee Jeroen.

Ik zou niet durven :D

guitarkid
25 augustus 2010, 11:50
Zo zie je maar weer Coos, dan moet je deze wel krijgen van Henk! ;)
:cheerup:

Hebbe hebbe hebbe...! Ik heb n.l. net een Telecaster verkocht, dus er is weer plaats!!
Maar serieus Henk, ik hoop dat je snel weer kunt spelen en je bent hier natuurlijk zeer welkom om eens bij bij te "beppen" en hopelijk te spelen!
Geldt overigens ook voor Jeroen!

Gr. C.

JeroenSchaaf
25 augustus 2010, 12:06
Nou heb nog geen koffie gehad vandaag :D.... en nog niet gebept vandaag!


Henk, das wel klote die pols blessure! en vooral omdat die vaak terug komt. Hopelijk kun je snel weer een beetje spelen ( en knutselen )

Hendriks
25 augustus 2010, 12:19
Henk, das wel klote die pols blessure! en vooral omdat die vaak terug komt. Hopelijk kun je snel weer een beetje spelen ( en knutselen )

Is gekomen door veel en verkeerd auto rijden , deze week moet ik ook veel rijden en komt het weer terug.

JeroenSchaaf
25 augustus 2010, 12:23
Oke, nou hopelijk is het ook weer snel weg!

Want zo'n tele moet je niet te lang onbespeeld laten :cheerup:

Hendriks
25 augustus 2010, 12:33
Oke, nou hopelijk is het ook weer snel weg!

Want zo'n tele moet je niet te lang onbespeeld laten :cheerup:

Meestal is het maar een paar dagen.

guitarkid
25 augustus 2010, 12:37
Oke, nou hopelijk is het ook weer snel weg!


Dan moet je veel rijden op de snelweg.... ;)

Off topic, maar hoe rijdt je dan verkeerd auto? En heb je al aan fysiotherapie gedacht..? Ik zat altijd verkeerd en één keer een fysiotherapeut erbij en de klachten waren aanmerkelijk minder.

Gr. C.

Hendriks
25 augustus 2010, 12:41
Dan moet je veel rijden op de snelweg.... ;)

Off topic, maar hoe rijdt je dan verkeerd auto? En heb je al aan fysiotherapie gedacht..? Ik zat altijd verkeerd en één keer een fysiotherapeut erbij en de klachten waren aanmerkelijk minder.

Gr. C.

Ik heb mij een verkeerde rij-techniek aangeleerd , met de linkerhand het stuur vast , elleboog op de armsteun , sturen vanuit de pols en dan 50.000 km per jaar. Dit is ook erg lastig af te leren , ik probeer het wel ,maar betrap mij er zelf regematig op dat ik het weer doe , een automatisme dus.