PDA

View Full Version : plop op cleane kanaal bogner alchemist



rupke
23 augustus 2010, 17:40
Hoi allemaal,

Na 4 weken dacht ik, ik zal eens lekker wat gaan spelen over mijn Bogner Alchemist (2e hands gekocht) ik zet hem aan op laag volume op het cleane kanaal en ik hoor een ritmisch geplop wat na een minuut verdwijint. Daarna komt de plop onregelmatig terug tijdens het spelen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Gr. Rupke

G.G.
23 augustus 2010, 18:20
ritmisch geplop wat na een minuut verdwijint. Daarna komt de plop onregelmatig terug tijdens het spelen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Gr. Rupke

Kabouter Plop met een korte concentratiespanningsboog. Paddestoel afgebrand en in je Bogner een nieuw huisje gevonden?



















:seriousf:

Sorry, kon het niet laten. Verder geen nuttige bijdrage helaas.

Mitch
23 augustus 2010, 18:25
Ik maar denken dat Hook hier het patent op had. Die Line6 heeft ook echt schijt aan alles.



Maar serieus, wat is een ritmische plop? Iets dat je kan terugkoppelen aan één van de digitale effecten (tremolo, delay, flanger, etc) of anders?

rupke
23 augustus 2010, 18:44
Ik heb hem net nog een keer aangezet.

Het is een plop (donkere tik) die om de 2,5 seconden nu terugkomt. Dezelfde plop hoo rik ook als ik hem uitzet. Ik hab aan de delay en reverb gedraaid maar dan blijft de plop om de 2,5 seconden terugkomen. Ik heb nu wel ontdekt dat het alleen op de 40 watt stand is. op de 20 watt stand is alles in orde.

Plant
23 augustus 2010, 18:52
Dan weet je nu dus waarom die te koop was.

Mogelijk last van GSM's. Als iemand belt in de omgeving van dat ding hoor je een pulserend geluid door je amp. Heb het vroeger ook gehad toen ik zelf nog geen GSM had. Als de buren die er wel een hadden belden, hoorde ik het over de wekkerradio, mijn Crate amp etc, etc.

cluseau
23 augustus 2010, 18:59
......hoor een ritmisch geplop wat na een minuut verdwijint. .....

Dit doet me toch een beetje denken aan een voedingselko. Buisje heel misschien, kun je zelf proberen.

Frans.

arjanb01
23 augustus 2010, 19:20
Hoi allemaal,

Na 4 weken dacht ik, ik zal eens lekker wat gaan spelen over mijn Bogner Alchemist (2e hands gekocht) ik zet hem aan op laag volume op het cleane kanaal en ik hoor een ritmisch geplop wat na een minuut verdwijint. Daarna komt de plop onregelmatig terug tijdens het spelen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Gr. Rupke

Dat kan vanalles zijn, maar als het een ritmisch getik wat door je speakers komt is, denk ik dat het aan de aarde van je stopcontact ligt. Check ff of je amp aangesloten is op een geaard stopcontact of niet ? Laptop, tl-licht of tv die aanstaan kan de boosdoener ook zijn.

Succes !

rupke
23 augustus 2010, 19:30
Hoi Allemaal

de versterker is niet aangesloten op een geaard stopcontact. Maar 4 weken geleden had ik dit probleem niet met dezelfde aansluiting. ER staat ook niets aan in de kamer en licht is uit. alshet aan de aarding zou liggen zou het euvel denk ik op zowel de 40 watt als op de 20 watt modes moeten voorkomen toch? Ik zal eens andere eindbuizen er in zetten. kijkne of dat iets doet.

Gr. Rupke

Gearjunkie
23 augustus 2010, 22:41
Eerst een geaard stopcontact proberen. Moet je zowieso altijd gebruiken trouwens. Als je er geen kaas van gegeten hebt, zou ik geen nieuwe eindbuizen proberen. Kost geld en de kans is klein dat je het probleem oplost. Beter even een tech opzoeken zou ik denken.

cluseau
23 augustus 2010, 22:48
Beter even een tech opzoeken zou ik denken.

Mijn idee, maar sommige mensen vinden het gewoon een sport om zelf te prutsen, ontdekken en buisje prikken. Dat moet je gewoon respecteren. Als Rupke zover is kan hij alsnog beslissen naar een tech te gaan ....toch?

Frans.

Eric van Esch
23 augustus 2010, 22:57
Heel toevallig ergens een dimmer in de buurt? Die willen ook nog wel eens invloed hebben op amps.

cluseau
24 augustus 2010, 06:58
Heel toevallig ergens een dimmer in de buurt? Die willen ook nog wel eens invloed hebben op amps.

Om nou te voorkomen dat dit topic overloopt van alle huishuidelijke apparatuur even het volgende:

Rupke heeft last van een onregelmatige plop. Behalve zijn eigen darmstoornis kan dat alleen uit zijn amp komen omdat:

Het aannemelijk is dat de storing welke via randaarde, dimmers, TV's, strijkijzers, wasmachines en wat al niet van dien aard binnenkomen een regelmatige storing veroorzaken. Het is zo jammer als veel energie wordt gestoken in overigens goedbedoelde adviezen waar toch niets mee gedaan wordt. Lijkt me verstandig eerst de ontdekkingsreis van Rupke af te wachten.

Frans.

rupke
24 augustus 2010, 07:42
Hoi allemaal,

Ik ga nog maar even wachten met de buisjes proberen. Die zou ik toch moeten bestellen. Daarnaast heb ik Bogner gemaild en de tech daar die zegt dat het misschien een capacitator kan zijn. Zegt mij niets, maar hij zou het verder uitzoeken en mij nog laten weten.

Tot zover in ieder geval bedankt voor al jullie reacties.

Greetz Rupke

cluseau
24 augustus 2010, 07:45
de tech daar die zegt dat het misschien een capacitator kan zijn. Zegt mij niets......

> zie post 6

rupke
24 augustus 2010, 07:47
Ps Frans aka Cluseau

Hoe weet jij dat van mijn darmstoornis ;-)

Gr. Rupke

cluseau
24 augustus 2010, 07:50
Ps Frans aka Cluseau

Hoe weet jij dat van mijn darmstoornis ;-)

Gr. Rupke


Ben jaren nachtzuster geweest (undercover)

Frans.

Rick trodat
24 augustus 2010, 09:23
Breng em even langs een tech. Dat iss het beste.

Ik gok op een kapotte eindbuis trouwens....



:D

cluseau
24 augustus 2010, 09:29
Breng em even langs een tech. Dat iss het beste.

Of de nachtzuster http://home.casema.nl/jajop/cluseau/nurse.gif

frans.

Mitch
24 augustus 2010, 12:50
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een vroegere amps, waren inderdaad de voedings elco's. Om de 2,5 sec zoek je inderdaad niet zo gauw in storing van apparaten in de omgeving.

Misery Signals
24 augustus 2010, 14:33
Wilde dat net ook posten. Ik heb dat voorgehad met een Fender Evil Twin.

MS

rupke
24 augustus 2010, 14:40
Hoi Mitch en MS

Kunnen jullie zeggen wat de reperatie ongeveer heeft gekost?

Groetjes Rupke

Mitch
24 augustus 2010, 14:49
Geen flauw idee meer, te lang geleden en er was toen meer werk aan die versterker nodig.
Het hangt er normaal gesproken vanaf hoeveel werk het is om het chassis uit te bouwen, hoe makkelijk bereikbaar de elco's zijn en of ze allemaal nagemeten moeten worden of dat er één al zichtbare tekenen van verval vertoont. Normaal gesproken is dat pas na de nodige jaren, maar goed, met de spulletjes van tegenwoordig weet je 't nooit natuurlijk.

cluseau
24 augustus 2010, 16:23
Hoi Mitch en MS

Kunnen jullie zeggen wat de reperatie ongeveer heeft gekost?

Groetjes Rupke


Misschien kan ik je uit de droom helpen.

Voor de prijzen van de elko's kun je op iedere site kijken. Meestal gaat het van dubbeltjes werk tot enkele euro's per cap. Das dus niet zo spannend. Het overgrote deel van de reparatiekosten is uurloon. Hoe makkelijk is de fout op te wekken, is de fout constant aanwezig maw zit je niet uren op een spook te jagen. Als het idd zoals ik verwacht een voedings elkotje is en het is vrij makkelijk bereikbaar zal het reuze meevallen, dwz als je tech niet te duur is. Informeer van te voren wat zijn uurloon is. Goede afspraken voorkomt teleurstelling.

Frans.

rupke
25 augustus 2010, 16:54
Hoi Allemaal

Net nog even de versterker op een geaard stopcontact geprobeerdin een andere ruimte. Maar ik heb nog steeds hetzelfde euvel. Ik ga hem maar na laten kijken. Een nwe buis kan ik er nog wel in zetten maar dan moet hij denk ik ook gebiasd worden en dat gaat me niet lukken en als het niet aan de buizen ligt dan is het een nog verdere van mijn bed show zal ik maar zeggen.

Greetz Rupke en bedankt voor al jullie reacties

rupke
5 september 2010, 20:01
Hoi allemaal,

De bogner alchemist doet het weer naar behoren. Het bleken toch de eindbuizen te zien. Iedereen nog bedankt voor de reacties en tips.

Greetz Rupke