PDA

View Full Version : Boek om stap voor stap gitaar te leren (met noten!)



tacoboy
23 augustus 2010, 17:29
Ha beste mensen,

Ik heb pas al een topic geplaatst, waarin ik hulp vraag bij de aanschaf van mijn eerste gitaar. Ik ben nu opzoek naar een goed beginners boek met daarin gewoon een hoop korte simpele liedjes achter elkaar, die je zo door kan werken. Ik heb namelijk vroeger piano gespeeld en daarbij had ik allemaal verschillende series. Eerste boeken hadden wat tips en vinger posities op de ene bladzijde en een simpel liedje wat je moet gaan oefenen/beheersen op de andere. Naarmate ik verder kwam werden de tips op ene bladzijde vervangen door wat kanttekeningen.

Is er ook zoiets voor gitaar? Ik heb een beetje moeite om zoiets te vinden. Alle boeken ik tot dusver heb gezien, leren je alleen een hoop akkoorden. Maar nergens kan ik een boek vinden waarin je gewoon één voor één allemaal liedjes kan afwerken.

Enige wat een beetje fatsoenlijk lijkt is dit:http://www.huisvolmuziek.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=19892. Maar dit is één of andere snelcursus en dat vindt ik zo'n onzin. Cursus is een cursus, je bepaalt zelf hoe snel je er door heen gaat. In zo'n snelcursus zullen waarschijnlijk belangrijke weetjes en technieken ontbreken.

Heeft iemand wat tips voor mij?

Alvast heel heel erg bedankt voor jullie hulp!


ps: Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen... Hopelijk is dit het goede subforum.

daydream
23 augustus 2010, 17:51
Hallo,

Ik heb het boek gitaarstarter.Dit is een oranje boek.Ik heb het gewoon bij de boekhandel gekocht.

http://www.huisvolmuziek.nl/scripts/prodView.asp?idProduct=77469&gclid=CP-Gw9z5z6MCFc792AodYWLWvA

er zit ook een cd bij zodat je mee kunt spelen met de muziek.

je hebt het ws ook wel op andere plaatsen.maar dit is een boek die ik aangeraden heb gekregen door mijn gitaarleraar.

spykie
24 augustus 2010, 09:09
Ik heb het in de les geleerd met dit boek:
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idProduct=28588

;)