PDA

View Full Version : Engl Invader 100 naar mengpaneel door naar monitoren?



ivor
23 augustus 2010, 15:08
Hallo,

Ik beschik sinds kort over een engl invader 100.
Nu is mijn vraag;

Is het mogelijk om een gitaartop aan te sluiten op je mengpaneel en vanuit daar naar je actieve studiomonitoren?
Dus dan helemaal zonder cabinet.
Eigenlijk gewoon van je gitaarversteker over je PA, met actieve monitoren.


Groeten

almarvk
23 augustus 2010, 15:17
Topictitel aangepast.

Thiez
23 augustus 2010, 15:18
Als ik me niet vergis zit er een line out achterop de invader. Volgens mij kun je vanuit hier naar mengpaneel.
Maar ik weet het niet zeker. Staat hier niks over in de handleiding?

Johannes
23 augustus 2010, 15:28
56 Line Out

This jack taps into the power amp circuit to retrieve its signal. The frequency response
of the Line Out's and the Power Amp Output's signals are identical (-> and they are not
frequency-compensated). Use it to do things like drive another linear power amp or
frequency compensation filter, say to simulate a 4/12 cabinet and feed this signal to a
recording system or PA.

Even in je manual kijken! :)

HaroldA
23 augustus 2010, 15:32
Is het mogelijk om een gitaartop aan te sluiten op je mengpaneel en vanuit daar naar je actieve studiomonitoren?

http://www.palmer-germany.com/files/pdi03_noflash.jpg
Palmer PDI-03

ivor
23 augustus 2010, 16:03
Nouja ik bedoel maar, straks gooi ik me invader op een mengpaneeltje..
komt er dan niet 100 watt over dag mengpaneel heen dat straks dat hele ding naar de kloot is? of zit dat anders...

HaroldA
23 augustus 2010, 16:08
Nouja ik bedoel maar, straks gooi ik me invader op een mengpaneeltje..
komt er dan niet 100 watt over dag mengpaneel heen dat straks dat hele ding naar de kloot is? of zit dat anders...


http://www.palmer-germany.com/files/pdi03_noflash.jpg
Palmer PDI-03

Zie mijn reactie.

Top zonder (speaker)load = :(
100 watt op mengpaneel = :(
Top via PDI-03 naar mengpaneel = :ok:

muziekschuur
23 augustus 2010, 16:14
Een buizentop mag niet aanstaan zonder een speaker aangesloten. Staat een versterkertop aan zonder speaker, dan gaat ie stuk.

Johannes
23 augustus 2010, 16:14
Volgens mij kan je met de mastervolume dicht via de line out gewoon inpluggen in de mengtafel. Een speakerkast is dan overbodig. Ik heb dit regelmatig gedaan met een Engl Savage 120, werkt prima, klinkt echter niet zo geweldig.
Met een loadbox/dummieload/etc. kun je wel fantastische resultaten behalen, kost wat, maar werkt dan ook perfect.

Johannes
23 augustus 2010, 16:15
Een buizentop mag niet aanstaan zonder een speaker aangesloten. Staat een versterkertop aan zonder speaker, dan gaat ie stuk.

Dat is dus slechts gedeeltelijk waar.

ivor
23 augustus 2010, 16:15
Ok. dat kan dus ook, maar ik lees net dat op de tops Preamp outputs zitten die eigenlijk ook gewoon direct op een mengpaneel kunnen, dus is dat apparaat niet meer nodig van jou toch?
Net zoals de peavey 6506, zit een preamp output.. kan rechtstreeks op het mengpaneel..

Thanks

HaroldA
23 augustus 2010, 16:18
Net zoals de peavey 6506, zit een preamp output.. kan rechtstreeks op het mengpaneel..

Ja, maar het klinkt werkelijk nergens naar. Zonder enige vorm van speaker simulatie zal het enorm "knarsen" omdat speakers veel doen voor de kleuring van je signaal (net als de eindversterker!).