PDA

View Full Version : ball-end



sickpunk
3 januari 2002, 20:38
hey vraagie: hoe krijg k dat fucking balletjuh/ringetjuh los uit de achterkant van m'n tremeloblok (k heb een squire strat) k dacht ff leuk m'n snaren te verwisselen(had k nog nie gedaan bij deze) zit dat irri ballutjuh muur vast met de rest van de snaar er nog aan en krijg hem niet meer los:(
p.s. het is de A snaar
help me pleaze

gershwin5150
3 januari 2002, 21:54
hmm je bedoelt dat je de snaar los gemaakt hebt en dat ie niet uit het tremolo blok wil? dan is ie er niet helemaal goed ingezet. Ik denk dat je hem er alleen met een hoop gepiel uitkrijgt, en anders effe terug naar de winkel.......

sickpunk
4 januari 2002, 08:14
dan schroef k ff die achter plaat er uit en ga k weer ff piele (kut gedoe) en anders ga k terug. andere suggesties zijn altijd welkom

moretel
4 januari 2002, 08:45
Heb ik ook wel eens last van, maar dan de dunne e-snaar.
Knip de snaar af en duw met dezelfde dikke snaar of evt. een stevigere op het ringetje vanaf de achterkant, bij mij schiet het ringetje er dan altijd uit.

sickpunk
4 januari 2002, 09:49
is al opgelost: heb het achter plaatje verwijderd met een pen op balletje geduuwd zodat ze iets verschoven en los kwamen te zitten(vet irri gedoe) nu heb k de andere er op zitten(ernie ball-regular slinkys)

Rectifier
4 januari 2002, 12:46
Je kan ook met de dikke E snaar 042 of 046 proberen de bal-end los te drukken door de snaar aan de bovenkant van de brug erin te duwen en zo proberen het balletje los te krijgen. Zo lukt het meestal wel.
Dus de snaar in tegengestelde richting door de brug halen!