PDA

View Full Version : licence stick van cubase kwijt, wat nu?



dennis_rhcp
23 augustus 2010, 09:16
Hoi iedereen,

Ik ben mijn portomoneetje met op maat gemaakte oorbescherming en cubase licence stickje kwijt,

voor mijn oordoppen ben ik verzekerd gelukkig (scheelt weer 150 euro)
maar nu kan ik dus cubase niet meer opstarten.

is er een manier dat ik gewoon weer cubase (5 essentials) kan draaien?

Alvast bedankt!

gr dennis

budje
23 augustus 2010, 09:27
de klantenservice mailen?

showband
23 augustus 2010, 09:29
de stick van cubase wordt gezien als de licentie zelf. Het programma is slechts een bijkomstigheid.

Je hebt dus niet een stick verloren die bij cubase hoort. Je hebt cubase zelf verloren en hebt nog het plastic zakje waar hij in zat (het programma) op je computer.

HaroldA
23 augustus 2010, 09:54
Licentie kwijt = nieuwe Cubase kopen. Mag ik vragen waarom je op stap ging met je licentie?

Ik ken trouwens zelfs studio's waar ze Cubase(/Nuendo) alleen maar gekraakt gebruiken omdat Cubase zo vaak naar de licentie zoekt/kijkt dat heel Cubase er merkbaar trager van wordt ;)

dennis_rhcp
23 augustus 2010, 10:03
Ik heb altijd zeg maar mijn laptop bij me, en dus cubase, als ik dan in de trein zit dan kan ik bv alvast cubase voorbereiden voor een klus, of ik kan onderweg edditen, etc. dus daarom heb ik altijd mijn stickje bij me,

Toen ik begon leek mij verstandig om het echte pakket te kopen, omdat ik dacht dat het stabieler, en eigenlijk is het ook wel een beter gevoel dat je iets echt koopt ipv iligaal. MAAR als die hufters echt vinden van stickje kwijt = 150 euro kwijt dan moet ik het echt "illigaal" downloaden helaas. want ik ben blut en kan de daw echt niet missen ivm werk.

muziekschuur
23 augustus 2010, 10:32
Als de versie netjes geregistreerd is kun je vast via de klantenservice weer een dongle aanschaffen. Gewoon even mailen en/of bellen.