PDA

View Full Version : repetitieruimte bouwen



thekid
22 augustus 2010, 23:28
hey

Ik heb de kans om in de tuin een repetitiehok te bouwen.
nu weet ik niet goed hoe het moet geen pro box in box worden.

ik kan een blokhut kopen en deze helemaal isoleren (hoe?) maar ben toch wat bang voor vocht.

ik kan ook iets bouwen met itong blokken maar dan moet ik ook een extra wand maken voor isolatie.

de blokhut zou het beste zyn maar weet niet of ik deze kan afwerken naar behoren. het voordeel is dat er onder de vloerbalken wel lucht door kan .

graag had ik wat tips gehad van jullie

mvg kevin

thekid
24 augustus 2010, 22:09
Niemand hier kennis van?
Ik hoef geen isolatie tips maar wou gewoon weten of een groot tuinhuis goed is of ik toch beter een bouw neer zet?

Highway49
25 augustus 2010, 13:21
Ik denk dat niemand reageert omdat er al pagina's over volgepraat zijn....

Mijn eerste ingeving is: ytong blokken ipv. blokhut. Heb er alleen geen ervaring mee, als ik images zoek van die blokken lijken het in mijn ogen van die lichtgewicht dingen, en dus (te) weinig massa?

thekid
25 augustus 2010, 22:24
moet ik dan hier bij recording zoeken want vind niet veel betrekkende tot mijn probleem. wel over opname studio's maar repetitieruimtes zo direct niet

Han S
25 augustus 2010, 23:49
Wat is het verschil tussen de geluidsisolatie van een oefenruimte en een studio? Er zijn inderdaad zoveel pagina's over te vinden dat we dat maar eens moeten samenvatten en een boek uitgeven.

Lees je eens in, zoek naar posts van Roman en je vindt een ton aan informatie.

Succes.

thekid
27 augustus 2010, 20:08
Oke ik ben er ongeveer uit alleen heb ik nog en belangrijke vraag wat zijn goede afmetingen voor een repetitieruimte?

Even de band schetsen 2 acoustic gitaristen en 1 zanger.
We willen later wel uitbreiden naar elektrisch en een drum erbij MSS een bas ook.

Ik had een ruimte van 4 op 5 in gedachte is dit een goede ruimte of moet het groter.

The Bertman
27 augustus 2010, 20:27
Simpel, zo groot mogelijk. Uiteraard afhankelijk van de ruimte en je budget, maar hoe meer ruimte, hoe meer vreugd.

thekid
28 augustus 2010, 00:14
ja ik heb voor een mooi prijsje 4 op 5 meter