PDA

View Full Version : Ook maar eens een Warmoth project...



Sinner1980
22 augustus 2010, 19:25
De Warmoth topics op het forum (hoofdzakelijk door Orpheo) heb ik altijd aan dachtig gelezen en het kon niet uitblijven;ik ga ook een Warmoth gitaar bestellen.

Wat voor één vraag je je dan af...ik neigde heel sterk naar een telecaster maar heb uiteindelijk toch besloten om nog maar eens een strat aan de collectie toe te voegen.

Mijn Mossinkoff strat is nog niet eens af,althans nog niet gelakt (vindt aankomende week plaats) maar toch heb ik alvast een body besteld vandaag. Het plan is dan ook om stukje bij beetje de onderdelen te kopen in een tijdsbestek van een maand of 3.

Ik ben er qua specs al wel helemaal uit;

-alder body in light yellow (Fender noemt het vintage white)
-quartersawn one piece maple hals met 12" radius,22 super jumbo frets in aged satin nitro (de dikte van de hals twijfel ik nog enorm aan;moderne C halsen vind ik te smal maar ik ben bang dat de zogenaamde fatbacks of boatnecks teveel van het goede zijn,al heb ik behoorlijke handen).

Het wordt dus een beetje een Malmsteen achige strat qua looks en specs al dan wel zonder scalloped toets,CBS headstock en met een fretje meer.
Het doel wordt dan ook om met deze strat wat modernere rock/metal te gaan spelen.

Pickups ben ik nog niet helemaal over uit;in ieder geval noise cancelling en modern gevoiced. Ik gok op Dimarzio's en dan waarschijnlijk van die stacked coils. Gewone single coils heb ik inmiddles wel genoeg.

Nu krijg ik,terwijl ik dit typ,een mail dat de betaling niet gelukt is...bah:dontgeti:.
Meteen maar even terugmailen en morgen AMEX bellen;begint alweer goed dit.

Anyways,ik hou jullie op de hoogte:strat:

Hendriks
22 augustus 2010, 19:32
Je kunt ook een fat-C neck nemen , ik heb nu een tele-neck met een "compound " back profil : van soft V naar C , ook erg confortabel .
Ik wist niet dat Warmoth ook nitro deed, toch maar eens weer kijken.

Sinner1980
22 augustus 2010, 19:45
Je kunt ook een fat-C neck nemen , ik heb nu een tele-neck met een "compound " back profil : van soft V naar C , ook erg confortabel .
Ik wist niet dat Warmoth ook nitro deed, toch maar eens weer kijken.

De pest id dat ze fat c niet aanbieden maar goed,ik verdiep me er nog wel even in.

Nitro doen ze enkel op halzen,helaas niet op bodies al is urethaan ook prima,zolang er maar geen poly lak op zit vind ik alles best.

Op mn hot rod heb ik een lichte V hals (a la Clapton en vele anderen trouwens) en dat bevalt prima. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een C vorm (zoals op mn roadworn maar dan net iets dikker). Zo'n fatback of boatneck (beide telecaster profielen) heb ik nog nooit vast gehouden al zou het best wel wat kunnen zijn gezien ik behoorlijke handjes heb

Hendriks
22 augustus 2010, 19:52
Geen fat C? Ik koop halzen bij Musikraft die bieden die opties wel .

Sinner1980
22 augustus 2010, 19:55
Dan ook maar s daar kijken en Warmoth ff mailen voor info

Hendriks
22 augustus 2010, 20:06
Dan ook maar s daar kijken en Warmoth ff mailen voor info

Zou ik zeker doen , ze zijn kwalitatief absoluut niet minder . Ik heb deze week een Musikraft op een Warmoth bodie gezet en dat past echt perfect (mischien wel strakker als de gemidddelde Fender).

Orpheo
23 augustus 2010, 00:23
Fat c noemt warmoth fatback. Een mildere variant is de 59 roundback.

Rooker
23 augustus 2010, 00:32
Wat ook wel gaaf is... Als je toch alles los besteld... om bijvoorbeeld een links handige hals op een rechts handige body te zetten. Jimmy maar toch anders:makeup:

iWishmaster
23 augustus 2010, 12:31
Ik overweeg ook al een tijdje een Warmoth te bestellen, maar vind de gok toch te groot. Misschien een keer een nieuwe hals voor mn strat als er iets leuks in de lijst staat: custom build is toch aan de prijzige kant. Ben heel benieuwd naar je bevindingen!

robertmolema
23 augustus 2010, 12:51
Ik had vroeger altijd een V-shaped neck op mijn zelfbouw telecaster. Sinds een paar jaar speel ik met een All-Parts Fat Neck 21 fret Nitro finish hals met vintage fretten. In het begin moest ik eraan wennen. Ik heb ook grote handen. Nu weet ik niet beter. Het schijnt vooral de toon ten goede te komen. Daarom had ik het gedaan. Of het waar is wat betreft het toon-verhaal is moeilijk omdat ik ongeveer tegelijk met het wisselen van de hals een hoop andere aanpassingen heb gedaan aan de gitaar.

Overigens vind ik 'vintage' fretten lekkerder spelen dan (platte) jumbo's omdat ik bij een andere hals met platte jumbo's altijd met mijn vingertoppen de toets raak, doordat ik kennelijk veel vlees op mijn vingertoppen heb. Het speelt dan heel stroef en daar heb ik met die All-Parts hals met dunne bolle vintage frets geen last van. Je hebt dan hoger op de hals ook wat meer ruimte als je dikke vingers hebt.

Sinner1980
23 augustus 2010, 13:33
Wat ook wel gaaf is... Als je toch alles los besteld... om bijvoorbeeld een links handige hals op een rechts handige body te zetten. Jimmy maar toch anders:makeup:

Heb ik ook overwogen maar ben zo gewend aan de tuners aan de bovenzijde dat dat grote paniek wordt tijdens het spelen (of gewoon wennen) en aangezien deze gitaar vooral gaat draaien on speelgemak/comfort begin ik er niet aan.

Eerlijk is eerlijk,vet is het wel natuurlijk maar wat je zelf al zegt;beetje Jimi Hendrixachtig. Groot liefhebber van hoor,maar toch...

Sinner1980
23 augustus 2010, 13:54
Fat c noemt warmoth fatback. Een mildere variant is de 59 roundback.

Een fatback is meer een diepe U,zoals op de telecaster hals.
Een fat C zit op bijv een classic player 60 strat en ja,das wel heel fijn maar aanzienlijk dunner als een vintage telecasterhals.
Deze info lees ik trouwens op de Warmoth site Orph;totaal niet mijn bedoeling om je tegen te spreken en misschien heb ik het zelf wel mis.
Het leek me wel wat maar toen ik de dimensies vergeleek met mijn huidige strats was het even schrikken;scheelt aanzienlijk en ik ben bang dat het teveel van het goede is. Iets te grote gok naar mijn mening.

Ik overweeg idd de 59 en eventueel de SRV optie,dat komt meer in de buurt van wat ik zoek.

Ook zit ik te denken aan breder als standaard nutwidth;gezien de omvang van mijn handen heb ik vaak het idee dat de snaren van mijn huidige strats iets verder uit elkaar zouden mogen;ook een overweging dus.

Wat voor halsprofiel heeft jouw voorkeur? En welke nutwidth? Gewoon ff nieuwsgierig...

Sinner1980
23 augustus 2010, 13:59
Overigens vind ik 'vintage' fretten lekkerder spelen dan (platte) jumbo's omdat ik bij een andere hals met platte jumbo's altijd met mijn vingertoppen de toets raak, doordat ik kennelijk veel vlees op mijn vingertoppen heb. Het speelt dan heel stroef en daar heb ik met die All-Parts hals met dunne bolle vintage frets geen last van. Je hebt dan hoger op de hals ook wat meer ruimte als je dikke vingers hebt.[/QUOTE]

Ik heb nu vintage frets op mijn Mossinkoff strat,medium jumbo op mijn hot rod en 6105 (hoog maar smal) op mn roadworn. De 6105 is favoriet al vind ik medium jumbo ook top en vintage ook wel lekker.
De super jumbo kies ik omdat ik Ibanezjes lekker vindt spelen maar de hals vind ik wat te dun;de frets daarentegen: prima

barno
23 augustus 2010, 15:23
ik zou gewoon gaan voor een super fat profiel. Alles vraagt enige aanpassing maar dikke necks spelen vaak heel fijn. De meeste hier op het forum hebben meerdere gitaren, ik ben voorstander van diversifiëring, afwisseling is leuk, doet je anders spelen, geeft nieuwe ideeën. Dus ik heb hele dikke necks, hele dunne, brede, smalle enz.... alles heeft zijn charme, behalve te smalle necks, en laat nu net mijn mooiste gitaar daar last van hebben :(

Dikke neck: ik heb kleine handen maar vind het super, mijn laatste zelfbouw is 28mm dik en voelt gewoon comfortabel aan.

Orpheo
23 augustus 2010, 15:42
Sinner, geloof mij maar, de fatback is n halve honkbalknuppel, zo rond

SRV2000
23 augustus 2010, 15:54
Sinner, geloof mij maar, de fatback is n halve honkbalknuppel, zo rond

Nauw zo`n Fatback is wel iets ronder dan een honkbal knuppel hoor....


http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/giant_ass_in_seat.jpg

doe doe doe mij dan maar een C shape :seriousf:

Sinner1980
23 augustus 2010, 22:06
Sinner, geloof mij maar, de fatback is n halve honkbalknuppel, zo rond

Ik geloof je man,maar das wel heel dik...

vulvasonic
23 augustus 2010, 22:55
Ik geloof je man,maar das wel heel dik...

Dat ligt er maar net aan waar je 'm beet pakt. :D

Ik wil zelf ook nog eens een strat of tele uit Warmoth onderdelen in elkaar zetten. Op hun site kun je tegenwoordig heel mooi uitrekenen wat de body en de neck moeten gaan kosten. En ondanks mijn relatief sobere wensen, tikte dat toch behoorlijk aan. Ik wacht nog even een paar jaar.

Succes met het assembleren. En dat het maar een mooie gitaar mag worden! :ok:

robertmolema
24 augustus 2010, 10:33
Dat ligt er maar net aan waar je 'm beet pakt. :D

Een Fat-hals is over de hele lengte even dik. Dus zo dik als een standaard hals bij de body is is een fat-hals over de hele lengte.

Het is gewoon een half tuinpaaltje, maar dan van betere kwaliteit :-)

Sinner1980
24 augustus 2010, 16:54
Gister toevallig nog op een leuke tele gespeeld met vintage U profiel,wel heel vet,net ff harder werken maar te gekke gitaar.

Gezien Warmoth mijn betaling (probleempje met AMEX) nog niet heeft gekregen en ik de instructies heb gekregen opnieuw een order te plaatsen ben ik op dit moment erg in de verleiding om een telecaster body te bestellen...

Moeilijk, moelijk allemaal.

Ook twijfel ik nu in beide gevallen (tele of strat) tussen swamp ash en alder.
Ff rustig over nadenken,misschien wat reacties afwachten en vanavond wordt het knoopjes doorhakken...

vulvasonic
24 augustus 2010, 20:04
Een Fat-hals is over de hele lengte even dik. Dus zo dik als een standaard hals bij de body is is een fat-hals over de hele lengte.

Ik had het over de knuppel, niet de hals. :D

Sinner1980
25 augustus 2010, 20:15
Hey allemaal,

Even ter info:

Na wat wikken en wegen ga ik het toch anders doen.
Mijn betaling aan Warmoth was mislukt resulterende in het feit dat er uiteraard ook geen bestelling was geplaatst.
Probleempje met AMEX wat inmiddels weer opgelost is dus ik ben weer good to go.

Ik heb besloten dat 3 strats wel even genoeg is en ga toch voor een telecaster. Ik heb ooit in London een Richie Kotzen telecaster vast mogen houden en dat vond ik een geweldige gitaar (min dat goud,bah).
Komt ook wat jeugdsentiment bij kijken gezien ik Poison te gek vond en Richie,al speelde ik geen gitaar,een held (samen met Raphael van de Turtles en Cobra Ninja van GI Joe...en Slash,dat dan weer wel,afijn,ik was jong zeg maar).
Nu kan ik natuurlijk gewoon een RK tele bestellen (na wat sparen) maar dan zit ik met dat goud erop en dat krabbeltje (ben niet van sig gitaren).
Dat gaat m dus niet worden,zo'n maple top hoeft van mij ook niet.

-Gewoon een tele body (in seafoam green of vintage yellow,moeilijke keuze!). In ieder geval met white pearloid slagplaat
-Ash of alder,ik denk ash omdat mijn 3 andere gitaren ook al alder zijn.
-Dimarzio Chopper T in de brug en twang king in de halspositie (andere suggesties altijd welkom natuurlijk!)
-Setje Sperzel locking tuners (andere suggesties welkom,wederom)
-en natuurlijk zo'n vette hals (volgens mij gewoon een vintage U tele hals)
in satin lak(niet tinted) met 22 super jumbo frets en abalone dot inlays.

Wordt denk ik een lekkere tele met wat modernere voicing.

Ik heb me rot gezocht naar de specs van het halsprofiel en de fretgrootte maar kan niks vinden. Als iemand ze wel weet/kan vinden hoor ik dat heel graag!

Coolguy
26 augustus 2010, 12:56
-Gewoon een tele body (in seafoam green of vintage yellow,moeilijke keuze!).

Dat is geen keuze: vintage yellow. :rockon:

Sinner1980
26 augustus 2010, 18:32
Dat is geen keuze: vintage yellow. :rockon:

Te laat man,vintage yellow is vet maar die bewaar voor een toekomstige strat.

Ik heb de body besteld;ash,seafoam green.

Lekker flashy:rockon:

Hendriks
26 augustus 2010, 18:58
Te laat man,vintage yellow is vet maar die bewaar voor een toekomstige strat.

Ik heb de body besteld;ash,seafoam green.

Lekker flashy:rockon:

Krijgt hij ook een binding en tummycut?

Sinner1980
26 augustus 2010, 20:01
Krijgt hij ook een binding en tummycut?

Nope, ik heb een showcase body besteld zonder tummycut of binding.
Ik heb in het verleden al eens een tele gehad en heb me aan de vorm nooit gestoord dus een tummycut,misschien wel fijn, maar niet noodzakelijk.
Een binding vind ik erg mooi op een zwarte of in ieder geval donkere tele maar op seafoam green ga ik het niet echt missen.

Wat teles tegaat vindt ik dat het sowieso niet teveel poppekast moet zijn qua looks. Die van Kotzen is natuurlijk een beste pooierbak.
Ik moet zeggen dat ik op de gouden hardware na overal wel mee kan leven hoor,zo'n maple top (flamed of quilted) is mooi,bindingkje ook etc.
Ikzelf wil het iets simpeler houden en vindt een pearloid slagplaat en abalone inlays al poppekast genoeg icm zo'n vrij opzichtige kleur.

De hals wil ik denk ik ook gewoon blank gelakt (satin) hebben en geen tinted dus het wordt een wat modernere look,maar niet over the top

Hendriks
26 augustus 2010, 20:32
Ik vind perloid juist mooi op een fancy tele , met binding etc , op een Seafoam vind ik dan weer een eenvoudige witte eenlaags veel mooier .

Sinner1980
26 augustus 2010, 21:12
Ik vind perloid juist mooi op een fancy tele , met binding etc , op een Seafoam vind ik dan weer een eenvoudige witte eenlaags veel mooier .

Ach,smaken verschillen maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoor en één mazzel;een slaplaat van een tele is zo vervangen natuurlijk maar de basis is in ieder geval onder weg;de body

Hendriks
26 augustus 2010, 21:18
Deze he ik eens geassembleerd, creme binding met een vintage white perloid slagplaat. Deze staat ook bij GuitarSupplies in de Galerie.
http://a.imageshack.us/img37/9979/dscn1906d.jpg

macwilliams
26 augustus 2010, 21:29
Prachtig Hendriks, Tele gas weer ontstoken

Hendriks
26 augustus 2010, 21:31
Prachtig Hendriks, Tele gas weer ontstoken

Graag gedaan.

Sinner1980
26 augustus 2010, 22:38
Hey Hendriks,mooi ding man. een beetje hetzelfde wat ik voor ogen heb maar dan zonder binding,nice:ok:

vulvasonic
26 augustus 2010, 22:52
Cool!
Ik zou zelf gaan voor een body in Mary Kaye afwerking. Liefst met een tortoise binding, maar juist dat laatste zit niet in hun pakket. Zwarte binding vind ik dan weer wat teveel afsteken. Nou ja, dan maar zonder binding. Die Mary Kay finish is an zich al mooi zat. En om de kosten te drukken zou je de achterzijde eventueel dekkend laten, maar dat scheelt dan weer niet zo heel veel in prijs.

Ach, er zijn zoveel geile kleuren te kiezen. :)

Hendriks
26 augustus 2010, 22:54
Jaaaa, een Mary Kaye tele , met gold hardware .

vulvasonic
26 augustus 2010, 23:01
Jaaaa, een Mary Kaye tele , met gold hardware .

Helemaal geweldig, ofschoon de strat van Timo bewijst dat ook chroom zeer netjes staat op een Mary Kaye. :cooler:

Moet wel gezegd, bij een Mary Kaye afwerking hoort eigenlijk wel een Essen body. Elzen valt een beetje weg onder die semi tranparante laag.

Hendriks
26 augustus 2010, 23:09
Helemaal geweldig, ofschoon de strat van Timo bewijst dat ook chroom zeer netjes staat op een Mary Kaye. :cooler:

Moet wel gezegd, bij een Mary Kaye afwerking hoort eigenlijk wel een Essen body. Elzen valt een beetje weg onder die semi tranparante laag.

Mary Kaye hoort een essen bodie te hebben , Allparts heeft een MK bodie van elzen in de catalogus , erg mooi.